Přejít na obsah

Cukání CRMB - změny počátku vstřiku


janhubner

Doporučené příspěvky

Pořídil jsem čtyři roky starou 4x4 s motorem 110kW CRMB má najeto 100tis km. Až po ujetí několika stovek km jsem začal vnímat škubání při lehké konstantní jízdě, zejména s otáčkami kolem 1500-2500tis/min. Zejména na rovných silnicí je to potom cítit jako na lodi která přejíží mírné vlny. Zároveň je cítit škubnutí při mírném rozjíždění. Pro mě je to nepříjemné, ale každý řidič to nemusí zaznamenat. Podařilo se mi dopátrat, že jediná měřená hodnota, která se při cuknutí změní je hodnota "hlavní vstřikování: počátek buzení", kdy prudce spadne o několik stupňů a následně opět vzrůstá. Alespoň pro ilustraci jsem vyfotil změny hodnot v grafu. Červeně jsou otáčky motoru a zeleně úhel počátku vstřiku, v těch propadech je cítit škubnutí. V autorizovaném servisu, tam zatím přehráli SW, ale bez změny. Máte někdo podobnou zkušenost?

20190730_163320.jpg

20190730_163326.jpg

Editováno: , autor: janhubner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mne už od vtedy ako som auto kúpil. Kupoval som ho pred 4 mesiacmi. Mesiac po kúpe som začal dávať aditivum a auto cuká trochu menej. Zatiaľ som to v servise neriešil, ale objavila sa mi závada systému štart-stop a chyba P2653 snímač polohy ovládača plniaceho tlaku pre turbo, takže tento týždeň idem do servisu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem auto jednou v autorizovaném servisu, prý srovnali vačku co nejvíce na nulu a vymazali veškeré adaptace, takže jednotka by měla zapomenout všechny odchylky, které se naučila za dobu provozu vozidla. Bohužel jen jsem vyjel ze servisu a pořád stejné. Na úterý jsem objednaný znovu, tak doufám, že na něco příjdou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ja som začal tankovať prémiovu naftu na Slovnaft a prestal som dávať aditivum VIF a zatiaľ posledných 500 km pozorujem že autom trhá oveľa menej. Ešte natankujem jednu nádrž a uvidím a dám vediet. Ja si takisto myslím že chip tuning by to mohol vyriešiť. Auto čipnuť sa chystám ale až budúci rok. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Řešení zatím nemám, ale zjistil jsem další souvislosti. Při rozjíždění na dvojku se ve chvíli cuknutí změní několik dalších parametrů, nejen úhel počátku vstřiku. Jeden z nich je EGR ventil a tlak paliva, následující dva snímky zachycují rozjed na dvojku zhruba z 1200 ot/min do 2500 ot/min.

image.thumb.png.b3e50a8e580656a6ecd81ae688bf5d46.pngimage.thumb.png.85149ccf783c9b6c90e5757178bbb08e.png  

 

Jsou to věci na sobě závislé, ale stále jsem nezjistil co dá pokyn k této změně.

 

Při plynulé jizdě na trojku nebo čtyřku se občas objeví také lehké cuknutí, zaregistroval jsem, že cuknutí je spojené s omezením fuknce obou EGR ventilů a krátkému dávkování následného vstřiku. Toto cuknutní není tak intenzivní, ale na rovné silnici je cítit. Na následujícím obrázku je modrou barvou vidět následný vstřik. Budu hledat dál.

image.thumb.png.0cda94d291530ef99d64fe63c84cce95.png

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zřejmě mám vyřešeno na teoretické rovině. Můj autorizovaný servis přišel na možnou závadu přestavovače vačkového hřídele, teoreticky by tato závada zapadala do problému s úhlem počátku vstřiku, který jsem uváděl v prvním příspěvku. Stále jsme se nedomluvili na termínu výměny, vzhledem k současné situaci na to moc netlačím. Pokud se výměna realizuje, určitě opět doplním informace a postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, máš něco nového?

Mám možná stejný problém. Když jedu na 3ku přesně 54km/h tak auto pocukává a dělá to i na neutrál. 1750ot a motor se houpe. Jediný čeho jsem se v tu chvíli všiml je že lítá tlak na railu o 100bar nahoru dolů. Jo a dělá to jen za tepla. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já si myslím, že to pocukávání souvisí jen nastavováním vaček, stejně tak jako občasný dlouhý první start, což je zřejmě problém u všech co maj zásobník tlaku oleje pro přestavovač ...

 

Mohli byste se mrknout na motor, jakou to má skříň na přestavovači?

Jestli tu bez tlakového zásobníku 03L109096B, kterou dávali na CRMB do 24.5.2015,

nebo to novější provedení 04L109096, která má tlakový zásobník, ale nerozebiratelný jako byl u 03L109096?

 

Pokud by to pocukávání dělal motor jen s tou novější skříní a ty starší ne, ukázalo by to na to ;-)

 

@janhubner je to ono co servis napadlo, ať už samotný regulační ventil 03L906455C či nově 04L906455G, nebo včetně té skříně bez zásobníku?

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň, měl jsem na mysli řešení výměny přestavovače, které jsem uváděl dříve

Citovat
V 5. 4. 2020 na 20:51, janhubner napsal:

Můj autorizovaný servis přišel na možnou závadu přestavovače vačkového hřídele, teoreticky by tato závada zapadala do problému s úhlem počátku vstřiku, který jsem uváděl v prvním příspěvku.

 

 

Dnes jsem se koukal na skříň přestavovače a mám 1 03L 109 096 B, podle toho co uvádíš je to tedy ten bez zásobníku. Starty bez ohledu na teplotu vždy okamžitě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám tento problém také, cuka to už co jsem to koupil necelý rok staré najeto 29000km motor 2.0 TDI 110KW 4x4 rok 11/2017. Teď 63000km a furt to cuká skoro stejně. Také nejvíc při rozjezdu na dvojku a pak při ustálené jízdě na trojku, ostatní kvalty v poho, nebo ne tak citelné. V servisu jsem jim to říkal, ale jako na potvoru mi to při projížďce neudělalo aji jednou ?‍♂️ byl jsem tedy za blbce. Nevím jak jim to mám vysvetlit. Koukám že jste na to taky doposud nepřišli ?

Editováno: , autor: Jany123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, takže Jany123 má jistě už provedení skříně bez zásobníku, janhubner ještě se zásobníkem, já testuju jedno CRMB už se zásobníkem (nyní cca 75tkm), a pocukávaj nám všechny ... Sice malý vzorek ale vypadá to, že úvaha o příčině cukání, tedy možném rozdílu tlaku pro řídící regulační ventil a tedy přestavovač díky různému provedení skříně na už běžícím motoru bude asi mimo cíl.

 

Já jsem tedy cuknutí při rozjezdech zatím nepocítil, je to ale autí s DSG. Postřehl jsem to ale na dálnici při ustálené jizdě, kdy přesně jak už je zmíněno si začnete připadat jak na moři na vlnáh, motor zabírá a ubírá. No stačí hejbnout plynem nebo šáhnout na tempomat, sundat mu a znovu přidat a projev většinou zmizí hned, pokud ne, další pokus to spolelivě odstraní. Vstřiky bych nepodezříval, ty maj ukázkové korekce i po startu, časování ventilů tedy zřejmě taky ne, tak pak už nám asi zbývá jen řízení EGR. Jak už zmíněno, je to DSG, to řazení na D je úplně nenormální, podtáčí to neskutečně, takže EGR se jistě dost snažilo. Když to jde, mimo město a štreky, jezdí se nyní buď na ruční režim a nebo S, který ale taky někdy neví kdy už má otáček dost :-) Uvidím, zatím se jen sleduje a jezdí se dál.

 

No první starty jsou ale někdy opravdu dlouhé, takže pokud se to bude zhoršovat, dostane tu skříň bez zásobníku a přitom se prověří stav řídícího regulačního ventilu, kterej by mohl zlobit kdyby nechodil pístek volně nebo byla unavená pružinka. Myslím že přestavovač samotný nebude problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...