Přejít na obsah

Dunivý zvuk motoru po zahřátí + cuknutí při sešlápnutí spojky při řazení z jedničky na dvojku


flexin5

Doporučené příspěvky

Ahoj, pročetl jsem tu spousta vláken a ani v jednom jsem zkratka nenašel odpověď... Někdo tvrdí, ze je to vlastnost TSI, někdo zase něco jiného...Pořídili jsme OIII 1.4 tsi 103 kw, 40tis najeto a cca týden po koupi byla krásné ticha a žádný problém s tím nebyl. Jednou po kratší jízdě jsem ale sedl zpět do auta, nastartoval a motor (asi ?) začal znít fakt divně - hned od nízkých otáček má dunivy zvuk a ten zvuk pak prehlusi akorát vysoké otáčky... Také jsem zjistil, ze motor podivne hvizda, když napr. na dvojku brzdim motorem. Veškeré tyto věci děla auto pouze, když je zahřáté. Rano (cca 7 stupňů) když nastartuji tak cca 60 km naprosto bez problému a úplně tichounke, pak to vše začne. Další věc je, ze auto obcas hrozně cukne při sešlápnutí spojky z jedničky na dvojku - není to však pravidelně, spis náhodně. Nevíte, kde by mohla být potíž? Díky moc za každé rady.

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajímavé, že zmiňuješ škubnutí při sešlápnutí spojky při řazení z jedničky. To se mi semtam stane taky a nechtělo se mi věřit, že jsem takové kopyto, abych špatně zkoordinoval práci s plynem a spojkou.

Zvuk nevím, to se špatně hodnotí, když to člověk neslyší.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřešil...doteď jsem měl za to, že je to v nohách. Vyšlápnu spojku z jedničky a auto někdy škubne, tak nějak bych si představoval špatný záchyt reakce motoru, ale u zánovního auta s najetým nula nula nic je to nesmysl a hlavně se to nestane vždy. Nevím, nasadil jsi mi brouka do hlavy. 

 

Tepelný štít by spíše drnčel, dunění by se nekonalo, navíc je přidělaný tak, že nehrozí uvolnění, teprve až s lety ureznutí trnů, na kterých drží. Jistý dunivý projev na volnoběh a v nízkých otáčkách je pro motory typický, ale je slyšet jen z venku, ne do auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zpočátku jsem si také myslel, ze je to proste nohama, ale asi fakt není. No a jak to tak vypadá, nejsem v tom sám. Ohledně toho hluku - není to nijak razantní a výkon to má stále stejný. Jen me spis zajímalo, co muže způsobit větší hlučnost při zahratem motoru, většinou to bývá naopak. :) Jak jsem již řekl, rano nastartuju, ujedu 60 km a vše je krásné tiché a pak to proste začne. :) Nechci zkoumat každý nezvyklý zvuk v autě hned po koupi, jen bych rad předešel nějakému většímu průšvihu, pokud je tam teď malý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se zvukem opravdu nejsem schopen poradit. Patřím k těm, co slyší i trávu růst, takže kdybych to slyšel naživo, tak možná, ale takto to nejde, Are třeba se s tím někdo setkal a ještě napíše.

Co se týče cukání, tak to bude zajímavější, já to nijak řešit nebudu, dost možná je to vlastnost a jenom si na to lidi nestěžují...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak lehký update - vypozoroval jsem, ze když se rozjidim napr přes nějaký hrbol a zařadím na dvojku, ozve se v levé časti motoru (od řidiče) na spode takový divny kovový zvuk, jak kdyby bylo něco uvolněného. Je to cítit i na pedalech, ze to udělá docela slušnou ránu. Teď jsem to měl v autorizaku na komplet prohlídce a žádnou závadu nenašli... Myslel jsem si, ze mám třeba jen slysiny, ale to auto má zkratka naprosto náhodný zvuk po každém startu. Někdy je relativně tiché, někdy zas hlučné, takový divny bublavy zvuk při akceleraci. Co by mohlo dělat takový zvuk ve spojitosti s levou části motoru a tou kovovou ranou? Já už fakt nevím a každou radu ocenim. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím zda máme stejný problém,ale u mého Golfu 1,4 TSI 110kw to dělá taky.Po delší jízdě se to začne projevovat až je jízda pak otravná.Dunivé hučení prostupujcí interiérem. Řešil jsem výfuk, při otevřených dveřích je slyšet poměrně silné dunění od výfuku...autorizák prý normál.Celkově po delší jízdě jakby bylo auto hlučnější,hrubší dunivý zvuk.Někdy to duní i kolem 1600 ot a to i bez přidaného plynu.Myslel jsem i na spojku,prostě nevím.Nikdo nic neporadil.Snad jen odhlučnění,ale efekt s velkým?Jinak projev bez problémů a spotřeba taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dunění z výfuku ano, ale za studena je výrazně menší. Nahrát se to nedá a na tom končí veškerá komunikace s autorizákem, protože nahrávka je základ pro posouzení závady. Zvuk je to podobný dieselovému dunění, u benzínu jsem to nečekal a všichni mluví o šepotu květin apod. Duní to i při brždění motorem kolem 1600- 1800 ot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo svezl jsem ho, ale nepřipadalo mu nic divného a hlavně je to výrazně horší opravdu po delší jízdě cca 50km a více...v podstatě obdobné pozorování jak píše flexin5. Nevím jestli máte 1,4 TSI,ale pozorujete dunění při brždění motorem nebo takovém plachtění třeba ve vesnici v otáčkách kolem 1600- 1700ot ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na nízké otáčky mi to samozřejmě duni podstatně více. Snažím se nyní jezdit na vyšší otáčky, ale bohužel to zas tak velký efekt nemá - dunivy zvuk přetrvává cca tak do 3000 otáček a pak ten zvuk prehlusi motor... Je to divné, ze to děla pouze za tepla. Jak píšete o brzdění motorem - v tu chvíli se mi projevuje společně s dunenim takový charakteristický piskavy zvuk, podobný si pamatuji ze 120ky, když me ještě vozil děda. :) Jak už jsem řekl, snažím se ty chyby nehledat, ale zkratka mi nedá spát, ze za studena je vše krásné tiché (tak jak všichni o TSI vypráví) a jakmile se vše zahřeje tak to proste začne...Muže mít ohrati vliv na funkčnost spojky, ze by poté vydávala takovéhle zvuky? Nemůže mít teplota například vliv na nějaký silentblok u prevodovky? 

 

Edit: a ano, mám 1.4 TSI (103 kw, 2014)

Editováno: , autor: flexin5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pískavý zvuk jak popisujete neznám, setkal jsem se s tím jinde a jednalo se o ložisko převodovky. Nad spojkou jsem přemýšlel taky. Souhlasím s tím, že to dělá občas a někdy velice otravně. Zkoušel jsem i 1,8 TSI tam tedy žádné dunění ani hrubší chod není. Bohužel jsem ho nezvolil, protože jede obdobně a má větší spotřebu. Poradil bych Vám, protože máte výhodu Škodovky, trvat na důkladném prověření přímo v MB. Vím, že to možné určitě je a mají na to odborníky, kteří řeší věci nevyřešené v autorizacích. Toto Vám může domluvit i autorizák. Trvejte na svém, víc proto neuděláte. U VW je to problém, centrála trvá na nahrávce zvuku a to je neřešitelný... dejte vědět jak jste uspěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto jsem všemožně potrápil, za studena, za tepla, v nízkých otáčkách i pod 1500, při brzdění motorem, zrychlování. Dostal jsem z toho hodně podivných zvuků, ale nic v situacích, které popisujete. Jediný zvuk, který byl podobný tomu, co nejspíš popisujete, mi auto vydává při couvání se studeným motorem ve chvíli, kdy vyšlápnu spojku, nejspíš to má co do činění s výfukem, zvuk kombinace syčení a zarachocení. Takže tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 19. 9. 2019 na 11:26, lesnik napsal:

Dunění z výfuku ano, ale za studena je výrazně menší. Nahrát se to nedá a na tom končí veškerá komunikace s autorizákem, protože nahrávka je základ pro posouzení závady. Zvuk je to podobný dieselovému dunění, u benzínu jsem to nečekal a všichni mluví o šepotu květin apod. Duní to i při brždění motorem kolem 1600- 1800 ot.

Mám podobny problém vw golf plus 1.4 tsi rv 2010,po rozvodech najeto 117 000km, dela mi to pri podobných otáčkách, ale spise bych to prirovnal k autobusu, kdyz jede z kopce a brzdí retarderem nebo vyfukovou klapkou. A delam mi to taky az po zahřátí motoru. Ale jen když tam mam rychlost pri 4 je to nejmarkantenjsi, při vyssim stupňi a vyssi rychlosti se frekvence cvakani zvyšuje. Napadlo mě, jestli neni neco s prevodovkou?? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...