Přejít na obsah

1,0 TSI 85 kW 7-stup. automat.


Karel Bůna

Doporučené příspěvky

před 33 minutami, atlan napsal:

Olej sa odparuje, koli emisiam je odvetranie z klukovej skrine vedene do sania, tak ze olejove pary sa zachytavaju na sacich ventiloch a obaluju ich. A kedze niesu omyvane benzinom casom sa znizi prierez alebo prestanu zatvarat. Tak ze jazda na 1500 otacok je risk pre dlhu zivotnost motora. 

 

No moment, ale do spalovacího prostoru se olej nedostane, v cestě je jeho separátor. Takže... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, Mikoho napsal:

Ja Karol auto ešte nemám takže presne neviem ako to je. Auto sa dnes vyrába. Tak hádam do koca mesiaca príde. Len som sa pár krát viezol tým autom pri skúšobných jazdách :)

Rozumím.  Já mám z toho litrového motoru velmi dobrý pocit. A věřím, že je opravdu promyšlený do detailu. Navíc např. tady v tom videu jeho kvality potvrzují.  Takže bych byl kvůli nějaké úpravě převodovky zdrženlivý a určitě bych to nedoporučoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem řešil už mockrát, ale jak tady  opakuji rady mého kamaráda přímo z automobilky, tak i na jeho radu jsem do žádného chiptuningu nešel.  Je totiž jednou věcí neztratit záruku, to nehrozí, pak ale ještě existují takzvané kulance. A tam už záleží na automobilce, jak je poskytne. A já, s předchozím autem Škoda Octavia II, r.v. 2004, jsem objevil v 9 roce a 8 měsíci po jeho výrobě vady na karoserii (rozsáhlou podpovrchovou korozi). Jednalo se o její celkovou opravu, kompletní nový lak a veškeré práce s tím spojené v autorizovaném servisu. Automobilka zaplatila díky kulancím 90%. Jednalo se o opravu v řádu desítek tisíc Kč. Pokud bych provedl chiptuning, nedostal bych nic. Dodnes, čili už víc než 16 rok po její výrobě, s ní jezdí syn a nenajdeš na ní jediného kocoura :)

Editováno: , autor: Karel Bůna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Karel Bůna napsal:

Ale nechápu, co by na tom mělo být špatně, že točí nízké otáčky. Motor má přece vysoký točivý moment a to je důležitější pro takovou jízdu než otáčky motoru.

tuto je jasne ze nemas cit pre technicke veci , nic si z toho nerob , vecsina ludi si mylsi ze kovadlina sa neda do..bat. Ver ze da. Vies si predstavit rozdiel v jazde ked si to motor uziva a jazde ked toci vysoky tocak v nizkych otackach? asi nie

parkrat som isiel 1 - 1,2 L a ver, ze ten motor si to neuziva (mam taky mentalny blok pre cit k technickym veciam , a dokazem si , neviem preco, velmi odbre predstavit ake sily sa prave prevaluju motorom, nizke otacky + vysoky tocak = smrt motora) ak Ty nechces a Ty zjavne nechces. Kamos z motorarne tomu tiez "rozumie" , pozdravuj....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věřím, že máš mentální blok. A něco konkrétního bys tam neměl? 

Edit: A jinak ti, v dobrém, doporučuji si přečíst, co je to kroutící moment, ještě máš šanci pochopit, co za blbost jsi napsal. A nebo začni třeba tímhle článkem. Výkon vs. točivý moment.

Editováno: , autor: Karel Bůna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě k tomu v nízkých otáčkách pod vysokou zátěží zvýšené torzní kmity, které miluje setrvačník, ložiska atd... A o zakarbonovaných přímovstřikových motorech je toho na netu požehnaně, včetně výmluvných fotek. Pohádky o tom, že to motorům nijak nevadí, trousí škodováci z fabriky již drahně let, no nevím, koho tím doposud přesvědčili. Snad si nemyslíš, že přiznají, že to až tak úplně není pravda.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, atlan napsal:

Nizke otacky, vysoka zataz, velke tlaky piestu na stenu valca, co to spravi domysli si sam.

Separator oleja to nezachrani, a speci egr v hlave valcov uz duplom. 

Proste nepodtacat, spravny olej a bude to fajn. Teda ma to ze to ma 1L, turbo a 3valce.

 

Co nezachrání? Kolega tvrdil, že se ten olej dostane do spalovacího prostoru, na to jsem reagoval. Karbonizaci způsobuje pouze palivo. A ty nejnovější paliva obsahují detergenty, které tomu brání.  Nemá smysl pokračovat v této diskusi, vy jste přesvědčení o své pravdě navzdory třeba tomu testu s litrovým motorem v Rapidu. Já vás nebudu přesvědčovat. Ale, že je snaha docílit dostupnosti maximálního točivého momentu v co nejširším rozsahu otáček je neoddiskutovatelný fakt. Proč tomu tak je, na to si už každý musí odpovědět sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palivo ti zachrání ventily od karbonu? A to jak prosím u přímovstřikového motoru? Maximálně ochrání vstřikovací ventily, respektive jejich trysky. Viděls například někdy třeba motory 1.8 TSI a 2.0 TSI, jak vypadají jejich ventily, sání a pístní kroužky? Tady zase jedno "napečené" 1.4 TSI.  Víš například co to je tzv. vnitřní EGR a co způsobuje? Napřed se trochu dovzdělej a pak mudruj. Jeden test ještě nic neznamená, oni to beztak nejspíš někde nešudlali skoro na volnoběh. O to jde, o způsob provozování, dále pak o nějaké případné konstrukční přešlapy, závady, atd.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Karel Bůna napsal:

Věřím, že máš mentální blok. A něco konkrétního bys tam neměl? 

Edit: A jinak ti, v dobrém, doporučuji si přečíst, co je to kroutící moment, ještě máš šanci pochopit, co za blbost jsi napsal. A nebo začni třeba tímhle článkem. Výkon vs. točivý moment.

typnem si ze Teba mechanika / technika nezivy , ak ano , mame aj takych co svojej robote nerozumeju

uz par desatroci si nemusim citat clanky typu vykon vs tocak

niesom sam co sa ti tu snazi vysvetlit co sa deje v podtocenom motore , ale kedze niesi technik , nechapes tomu a veris niecomu comu chces verit

avsak , nic si z toho nerob ze tomu nerozumies , ja vobec nerozumiem ľuďom (smutne) , som trochu autista , tiez nechapem financiam a neviem pravopis , len netvrdim ze to vsetko ovladam a necham si to vysvetlit ak treba , ale do techniky nech mi nikto nelezie :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, Pawouk napsal:

Palivo ti zachrání ventily od karbonu? A to jak prosím u přímovstřikového motoru? Maximálně ochrání vstřikovací ventily, respektive jejich trysky. Viděls například někdy třeba motory 1.8 TSI a 2.0 TSI, jak vypadají jejich ventily, sání a pístní kroužky?Tady zase jedno "napečené" 1.4 TSI.  Víš co to je tzv. vnitřní EGR a co způsobuje? Napřed se trochu dovzdělej a pak mudruj. Jeden test ještě nic neznamená, oni to beztak nejspíš někde nešudlali skoro na volnoběh. O to jde, o způsob provozování, dále pak o nějaké případné konstrukční přešlapy, závady, atd.

OK, zkusím to ještě jednou a pomalu. Systém EGR způsobuje navrácení části výfukových zplodin zpět do sání motoru a pokud ten motor nemá současně nepřímý vstřik paliva do sacího kanálu, způsobuje to karbonizaci spáleného paliva na sacích ventilech.  Zároveň spalováním paliva dochází k jeho karbonizaci na dalších částech podílejících se na spalování, jako jsou vstřikovače a výfukové ventily. Myslím paliva bez dalších přísad. V extrémních případech i na samotných stěnách válců. No a benzíny, o kterých já píšu, ve svém složení obsahují detergenty čistící vstřikovače a výfukové ventily a po svém shoření se nepodílejí na karbonizaci na sacích ventilech. A klidně mně dej další negativní hodnocení,  pokud tě to pohladí na egu, přeju ti to. 

A jistě, zpochybnit takový test je jednoduché, to beru.  Ale je zajímavé, že po takové době, jak dlouho tady už ty tříválce jezdí se s nimi netáhne taková pověst jako tomu bylo např. v případě motorů HTP.

Editováno: , autor: Karel Bůna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo přece netvrdí, že ten motor je špatný. Ale ty jsi v technických záležitostech úplně, ale úplně mimo... Pročpak ty motory TSI asi tak karbonují? Všude v Německu, Británii a jinde mají podle tebe jen nekvalitní paliva, která nemají detergenty a proto si tím majitelé ničí drahá auta. Se divím, že na to už někdo nepřišel.

 

Negativní hodnocení dávám vždy jen tomu, kdo si to dle mého názoru zaslouží, obvykle za psaní nesmyslných a matoucích příspěvků, abych nemusel jinak reagovat. Tady už to ovšem nešlo jinak.

  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jasně, já jsem mimo. Tak se podívej, jak dlouho jsou ty benzíny na trhu! Chápeš, že všechno v tom vývoji spolu souvisí? Vy tady jen urážíte, ale nenapsali jste jedinou konkrétní věc, kterou bych napsal nepravdivě. A že tady někdo tvrdí, že se olej z vany dostává do spalovacího prostoru jsi přešel bez povšimnutí. Rozumbrado.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já konkrétně po mnoha letech s diesely šel v roce 2017 vědomě do prvního benzínu 2.0 TSI právě proto, že má i nepřímý vstřik. A ženě na podzim 2019 koupil Kamiqa 1.0 TSI proto, že jsem věděl, kam se dostaly nové benzíny. Jen taková Efecta 95 od Benziny snižuje podíl usazenin na sacích ventilech o 99%. A včil mudruj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano olejovy separator odstrani 100% olejovych par, to musi byt teda perpetum. 

A ten tvoj benzin ktory ma tie zazracne cistiace ucinky... Vies otom ze okolo sacich ventilov res drieku ventilu ani nejde? Navyse rozpraseny pri vysokom tlaku a teplote. A olej ktory sa dostane nad kruzky stym sa stane co? 

 

Treba byt rad ze ten motor beha, napriek jeho zlozitosti (nic nieje dokonale, a zatial to vyzera ze po pruseroch ma konecne koncern celkom dobry motor, uvidime casom) a ako sa k nemu spravat bolo napisane dost. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...