Přejít na obsah

ACT - dvouválcový režim


nepoj

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Přeji všem dobrý den

Chtěl bych poděkovat za radu panu Jiří Rückauf s vypnutím ACT u motoru 1.5 TSI. Odpojení jednoho káblíku nezní moc technicky ale zato je plně funkční. Po odpojení se na panelu rozsvítí kontrolky ECT a kontrolka motoru, no motor jede klidněji a plynule. To hučení při jízdě po městě bylo nepříjemný a neustálé přepínání na dvouválcový režim i při studeném motoru mi nepřišlo zrovna ideální. Odpojení uvedeného konektoru mi přišlo jednodušší než úprava řídící jednotky, což by vzhledem na záruku mohl být problém. Vyzkoušet si to může každý a posoudit zda to má pro něj efekt nebo ne. Pro mne je to uklidňující pocit, že opět nemusím přemýšlet o prodeji vozu.

Teď chci jen zaizolovat koncovky proti vlhkosti.

ACT jednotka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

ahoj, mně se systém ACT deaktivoval sám, po návštěvě servisu(reklamace vrzajícího pedálu), kde ale auto ani nenapíchli na diag, tudíž nevím, jak je možné že to nefunguje..spíš mě zajímá jak se to stalo..nemohlo by to být třeba slabší baterkou? dvakrát se mi už stalo, že se mi po zamknutí auta nesklopila zrcatka, ale jakmile jsem odemknul a zamknul tak už to šlo bez problémů :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to na diagnostiku a podle toho vyhodnotit co tomu je. Setkal jsme se s tím, že se takto systém deaktivoval (diagnostika hlásila výpadky zapalování), servis chybu smazal, chvíli zase vše fungovalo a potom "problém" zpět. Nakonec to dopadlo výměnou vstřikovačů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak dnes nakonec na po2x zjistena chyba zapalovani..a muj nasledny dotaz ,jestli se to bude opakovat a budou se muset menit vstriky ale uz po zaruce mi rekli, ze uz to v zaruce nebude no🤣takze ani kdyz se to objevilo ted poprve v zarucni dobe,tak si to pak budu muset zaplatit ze sveho..parada

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jeste dodam..chybu zapalovani to ukazalo pri neutralu..tak je divny ze kvuli tomu nefunguje ACT ,kdyz je v neutralu vyple..a hlavne ta chyba tam byla jen 1x..

jen by me zajimalo, jestli by pomohlo deaktivovat act a tim predejit vymene vstriku..popripade nechat udelat dekarbonizaci motoru.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jde o to, že když je tam chyba, auto raději ACT neaktivuje, kdyby náhodou (když vypadne zapalování u 1 ze 4 je to přece jen něco jiného než 1 ze 2). U případu o kterém jsem psal chyba vyskakovala sporadicky těsně po nastartování (dle logu teplota chladicí kapaliny stejná s okolní teplotou) a otáčky odpovídající volnoběhu. Trvalo než se zjistilo že je něco špatně, ale mezi 1. a 2. reklamaci to bylo cca 5tis km a cca měsíc, takže záleží jak dlouho máš ještě záruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potom zbývá jen popřát hodně štěstí a zmínit, že záruka se prodlužuje automaticky o dobu co strávilo auto v servise přu řešení záručních oprav + pokud by došlo k problému po záruce, jde ještě zkusit kulanci (bylo řešeno na záruku a stejně se závada opakuje) kdy by se mohla automobilka podílet aspoň částečně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak dnes mi ze servisu volali,že to bude na dýl a ukazuje to chybu zapalování na válcích a musí se čekat na vyjádření-postup od automobilky..tak uvidíme,ale mám celkem strach,jestli se vymění např.ty vstřiky,tak aby to nedalo pokojd třeba na rok a potom tam ta chyba nebyla znovu..ale zase na druhou stranu tenhle problém skoro nikdo nemá..tak nevím jestli to pak neposlat do světa🤣🥹

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem přesvědčen, že dekarbonizace neměla žádný význam na tento problém. Ano, udělali, smazali chybu a do 1k km tam byla zpět. 
 

O deaktivaci se neuvažovalo, těch aut s ACT ať už u 1.4 nebo 1.5 TSI jezdí mraky a zatím to nevypadá na nějaký systémový problém. Navíc kdyby bylo ACT deaktivováno, vůbec by se na toto nepřišlo a nejspíš by se dodnes jezdilo s vadným vstřikovačem…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...