Jump to content
nepoj

ACT - dvouválcový režim

Recommended Posts

Zdravím pánové,
auto mám od listopadu a rád bych se zeptal ostatních na projev motoru ve dvouválcovém režimu. Nejen, že každé ubrání plynu ihned vypíná 2 válce, takže jízda na pohodu víceméně znamená neustálé přepínání, což by ani tak nevadilo, nemyslet na to, co to udělá za pár let, ale co je naprosto otravné, tak to je dunivý nízkofrekvenční zvuk a vibrace motoru kolem 2 tisíc otáček při mírném záběru (typicky např. město, 50km/h do mírného kopce na trojku, asi tak na hraně toho, než se motor přepne na 4 válce).
Při zkušební jízdě (krátká, kdy jsem se soustředil na jiné věci) jsem to nezaznamenal, v recenzích i zde na fóru někteří píší, že nepoznají, jestli motor jede na 2 nebo 4 válce, tak marně dumám nad tím, jestli je to stejné jako v případě škubání při rozjezdu za nízkých teplot, kdy jeden motor to dělá a druhý ne (též mi mimochodem trochu poskakuje). Zatím to slyšel a vnímal každý, koho jsem v autě vezl, takže tím bych snad mohl vyloučil subjektivní citlivost.
Pokud motor jede ve 4-válcovém režimu, nemám výhrady, pokud na 2 válce do cca 1950 otáček, vnímám odlišný a méně příjemný zvuk, ale neduní a nevibruje a dá se s tím fungovat. Když ovšem začne dunět a vibrovat, tak to je na pěst u nového auta za nemalé peníze a přebije jinak celkovou spokojenost s autem.
Má někdo podobný problém? Zlepší se to po zajetí motoru? Předpokládám, že deaktivovat tuto zhovadilost kvůli emisím nepůjde a v servisu mi akorát sdělí, že tohle je vlastnost a tedy nepůjde jen tak vyřešit. Docela by mě i zajímalo (po technické stránce), proč to tak vůbec duní a vibruje.

 

Díky za názory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky to cítím a slyším když se dva válce odpojí ale není vyloženě něco otravného , lehké vibrace a jiný zvuk to má . Pokud je puštěné rádio tak to ani nepostřehnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim, nic takového nepociťuji, asi to bude tím že pod 2000ot ten motor málokdy trápím. Ve městě jezdím 50kmh na trojku,mám manuál. Ale je mi úplně jasné jak DSG ten motor týrá třeba na 1500ot...

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano prejavuje sa to aj mne pri zhruba 1600-2000 otackami motor zacne vrcat (vibrovat) trochu inak. Staci tuk do plynoveho pedalu a je to prec. Mam SIII 1,5 Tsi a manual. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ano, při nižších otáčkách pod 2000  je 2-válcový režim znát, připomíná mi to nejvíc trápení motoru při nízkých otáčkách s plným plynem do kopce. Podobný projev má při podtáčení i 4 válcový motor, natož chudáci 2 válce. Ty sou tak na udržování rychlosti kolem 3000.  Vyšší otáčky jsou ok. Me to aspon nutí jezdit normálně a nepodtáčet :-).  V principu mě ten projev asi trápit nemusel, nijak to neobtěžuje, při normální jízdě (proto jsem si s tímto motorem koupit manuál) o tom fakt nevím. Ale i tak, pokud bude v budoucnu možnost to vypnout, udělám to. Ale jen z obavy životnosti motoru.

Edited by prase66

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Subjektivně mě tento jev nikterak neotravuje, přepnutí poznám víceméně jen podle hlášky na maxidotu, ale pod 2000 otáček jezdím minimálně a pokud se z nějakého kopce, nebo táhlé rovině přepnu do dvoutaktu, mám stejně tendenci přišlápnutím plynu se vrátit zpět do čtyřtaktu. Objektivně je myšlenka tohoto řešení nepochybně teoreticky dobrá, ale spíše se obávám, že do budoucna je to konstrukčně potenciální pytel plný praktických problémů ...

 

Ještě doplním, že když byl klokan nový, měl větší tendenci skákat do dvouválcového režimu, ale protože když byl nový, byl motor nemastný neslaný, navíc se začala projevovat klokaní nemoc … tak jsem začal více vyhánět pavouky z turba, což částečně eliminovalo klokanoidní projevy, ale i neustále přechody mezi dvěma a čtyřmi válci. Klokanoidní projevy jsou po aktualizaci ŘJ víceméně minulostí … a dvoutaktní režim je s přibývajícím věkem embéčka a najetými kilometry také spíše výjimečnou záležitostí ...

Edited by velkytom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam automat a dvouvalcovy rezim poznam jen podle hlasky na displeji. 

Pripada mi to, ze s najetymi kilometry se dvouvalcovy rezim spina casteji.

A podtaceni motoru? Nevim, nepripada mi to nijak extremni. Navic, pokud by to nekomu vadilo, tak staci "drbnout" do volice rychlosti, prepnout na "sport" a zadne podtaceni se nekona.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam sice superba ale tiez je ten 2 valcovy rezim poznat, hlavne ked mam na DSG normalny rezim, preto 90% jazdim v sportovom aby nechal vyssie otacky, tam to nieje az tak znatelne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já jsem rád, jak už jsem tady psal, že mě osvítilo a nebral jsem motor, co mu vypínají válce. Jak jsem četl v tom SM, že je problém, že jak se ty válce vypínají, tak se tam obalují karbonem usazeniny na ventilech. A i dnes mi mechanik se škodovackého servisu potvrdil, že sami neví, co to do budoucna bude dělat. I když kurvítka jsou i v nafťácích. Tak se v  tom vyznej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem o tom slyšel, údajně jak tomu předejít je čerpat Vervu, jinak po 50-ti tisících je po  motoru, ale zatím neznám nikoho, komu by motor po 50-ti odešel, takže co je na tom pravdy????

 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Jak jsem četl v tom SM, že je problém, že jak se ty válce vypínají, tak se tam obalují karbonem usazeniny na ventilech.


V jakém čísle SM to bylo? Rád bych si to přečetl.

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím, školy nemám, ale válce se vypínají tak, že se přestanou otvírat jejich ventily. A když se neotvírají ventily nemá se jak tam ten karbon dostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 32 minutami, sheep-master napsal:


 

 


V jakém čísle SM to bylo? Rád bych si to přečetl.

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk
 

 

Koukni na fóru v oddělení Kodiak. Je tam výcuc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem měl taky možnost pojezdit dva dny s OIII 1.5 TSI. Měla 5100km a za mě dvouválcový režim je absolutní blbost, která nic neřeší a akorát zničili dobrý motor. U OIII je dvouválcový pleskot hodně znatelný, myslím že u Karoqa to není tak nepříjemné z důvodu lepšího odhlučnění motorového prostoru.

S tou karbonací ventilů je to možné i když jsou zavřené, jelikož pořád dochází ke změně teplot celého systému sání a výfuku oněch dvou válců a to nemluvím bloku motoru a hlavě válců! Čím déle pojedete na dva, tím větší budou rozdílné teploty. Vemte si, krajní válce pálí a zahřívají motor a prostředek se veze a chladné!!! Podle mého selského rozumu je to na prd a zvyšuje se tím možnost kroucení nebo praskání hlavy, bloku, ventilů, vačky, kliky atd.

Mít tento motor, zajímal bych se jak odpojování odpojit nadobro, protože tohle vám moc spotřebu nesníží, ale zaručeně zničí motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vypnuto start -stop ,režim sport a o nějaké odpínání válců se mi může jenom zdát.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam sice superb, ale jazdim 80% v sporte a vypnute start-stop aj tak ma hadze casto do rezimu na 2 valce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Také se snažím jezdit na sport, resp. individuál s motorem v režimu sport ... a stejně tam dva válce padaj, byť znatelně méně, snažím se to ještě eliminovat, že co jde, držím klokana pod plynem kolem 2000 otáček, ale když zapomenu (třeba jízda z kopce), tak z toho mám stejně dvoupísťáka ... Snad budu ještě s láskou vzpomínat na své HTP třípísťáky. Bohužel s takovým stylem jízdy mám spotřebu přes 7 litrů ... když bych nechal embéčku používat dvouválec jak by chtělo, jelo by to i za 6. Přijde mě, že elektronika má ošetřené, aby nedošlo k nějakému výše naznačenému potenciálnímu "kroucení" vlivem rozdílu teplot, bo ty dvojpístové ekapády nemaj dlouhého trvání, prostě na rovince to na chvíli přepne, ale jak se lehce přidá, je z toho zpět čtyřválec (z toho jsem byl docela paf, když jsem klokana vezl nového z embéčkárny a on se neustále přepínal ...), nebo při dlouhém klesání je dvoupíst také jen chvíli, pak se vypíná (tedy pokud mohu věřit maxidotu), takže spíše motor bude prznit to neustále zapínání a vypínání ... no a pokud jde o karbon, budu doufat, že VIF dělá to, co slibuje ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vo*ové :-) dokud jsem si nepřečetl toto vlákno, tak jsem ten zvuk nevnímal

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já žádný zvuk při přepnutí na 2 válce nevnímal a nevnímám, jako většina totiž jezdím se zapnutým rádiem. Každopádně nemyslím si, že by to častěji spínalo s nájezdem km, protože aktuálně má mnou zkoušený Karoq Sportline kolem 2250 km a na okrskách a ve městě to vypínalo válce často, ale to bude i mou jízdou, protože mám naučeno z dieselu jezdit úsporně a nijak extra nepřekračuji limity:-) Nicméně by mě zajímalo, jako vliv (rozuměj servisní) to vypínání/zapínání na 2-válcový režim bude mít na motor např. při 100 000 km nájezdu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně přijde, že mi to auto do dvouválcového režimu skoro neskáče. Vím, že by to mělo hlásit na maxidotu, ale občas se tam maximálně objeví malá ikonka eco. Žádné hlášení o dvouválcovém režimu se mi tam zatím neobjevilo.

Mám DSG v režimu S a s vypnutým StartStopem. Na sport jezdím právě z důvodu, že mi vadí podtáčení motoru na D a S to drží kolem 2 tisíc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já když jedu po dálnici na tempomat a převodovka v režimu sport tak tam padá dvouválec celkem často hlavně když dojedu auto na štítu se objeví pouze hláška eco ale když si dáš okamžitou spotřebu abys viděl tak tam už to píše dvouválcový režim

a vubec nezáleží zda mam zaplý nebo vyplý start stop. ale když nejedu na tempomat tak si lehce přidám a nepadá tam ten režim tak často

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 23 minutami, mimous napsal:

Mně přijde, že mi to auto do dvouválcového režimu skoro neskáče. Vím, že by to mělo hlásit na maxidotu, ale občas se tam maximálně objeví malá ikonka eco.

Ta ikona ECO je hlasenie dvojvalcoveho rezimu, ked si das na maxidot aktualnu spotrebu alebo priemernu spotrebu tak tam je vypisana hlaska o dvojvalcovom rezime

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, tak díky.

Já jsem právě jel ještě při výběru testovací jízdu s Leonem a tam mi prodejce tvrdil, že to eco není dvouválcový režim. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...