Publikováno Únor 15, 20205 r Zdravím, mám na Vás pár dotazů. Od roku 2013 vlastním automobil Škoda Fabia 1.4, typ 5J, výkon 63kW, objem 1390cm3, míst k sezení 4, první registrace 2008. Před nedávnem mi přišel z pojišťovny výpočet povinného ručení a rozhodl jsem se, že si sjednám novou pojistku. Aktuálně za ni platím (a měl bych platit dále) něco kolem 2600 Kč a úplně stejný produkt, nově sjednaný na moje RČ stojí něco kolem 1800 Kč (původní byl též na mě - od roku pořízení automobilu jsem jej neměnil). Procházel jsem několik webových stránek pro porovnání cen POV, ale úplně si nejsem jist, jaké údaje mám zvolit. Problém č. 1 - přepážka Začnu tou přepážkou, která s tím částečně souvisí. Ve velkém tech. průkazu je psáno, ale nikdy jsem hluboce neřešil proč, následující "Vozidlo je vybaveno posuvnou přepážkou, přestavba na kategorii M1 a zvýšení obsazenosti není možné. Přepážka je nedílnou součástí vozidla a nesmí být v provozu demontována. Vozidlo po dostavbě na kategorii N1 plní požadavky podle zákona č. 56/2001 Sb.". Na začátek uvedu, že jsem automobil zakoupil již bez přepážky a ani jsem ji nikdy od prodejce nedostal či nebyl upozorněn. Ve střeše vozidla zevnitř mám pouze 2 pozice, kde by asi měla být umístěna. Je vozidlo vůbec technicky dle zákona způsobilé k provozu na veřejných komunikacích, prosím? Nedopouštím se protiprávního jednání? (Pokaždé prošlo v pořádku technickou bez nějakého většího problému) Pokud není přepážka aktuálně k dispozici, tak z toho plyne nějaký další (jakýkoliv) problém, prosím? Pokud to problém je - musí se problém řešit a popř. jak? Předem Vám moc děkuji za odpověď, kajicek94 Upraveno Únor 17, 20205 r od kajicek94 odebrána část o POV - špatně zvolená kategorie
Únor 17, 20205 r Ad přepážka viz např. https://www.zelenavlna.cz/n1-z-druhe-ruky-7918591. Ve zkratce, vozidlo je ok, ničeho se nedopouštíš, žádný další problém z toho neplyne. Ad dotazy k povinnému ručení - jde o všeobecný dotaz, který nepatří k Fabii, ale do poradny. Tady to smaž a dotaz vlož tam. Ve zkratce, v pojistné smlouvě musí být údaje ve shodě s velkým TP (druh vozidla, kategorie vozidla atd.) a jak kdo zachází s bonusem neřeš, řeš cenu/parametry.
Únor 18, 20205 r Někdy od roku 2009 přepážka být nemusí, proto ji každý vyhodil. Jediný případ kdy být v autě "musí" je STK. ČISTĚ TEORETICKY: když už bylo auto s přepážkou homologováno, tak jet na STK bez přepážky má stejný význam, jako kdyby jsi vyndal brzdy, světla......... Ale pokud sklopíš hlavu, projdeš i bez ní.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.