Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, prosím o radu všechny chytré hlavy. Škoda Octavia Scout, 2.0 TDi, 135 kw, CUNA motor. Diagnostika mi ukazuje 2 neznámé závady s kódy 5582 a 28252. Nemáte tušení, co to může být?

 

Jinak na autě se občas (obvykle tak při venkovních teplotách 0 až -5) hned po nastartování rozsvítí červená kontrolka nízkého tlaku oleje, která sama od sebe po chvíli (někdy 10 vteřin, někdy minuta) zhasne. Rovněž se mi párkrát stalo, že se při studeném motoru (krátce po startu a ujetí max. několika set metr) rozblikala kontrolka žhavení a auto se hodilo do nouzového režimu. Po vypnutí motoru a opětovném nastartování již vše OK. Bude to souviset se závadami na diagnostice?

 

Mockrát děkuji!

5582  - Oil Pressure Switch for reduced Oil Pressure

 

Ten motor má dvoustupňový olejový čerpadlo řízený solenoidem (N428) nad olejovou vanou. Co jsem teď rychle zagooglil, tak bych nejdřív prověřil pojistku a kabel k tomu N428, pokud budou v pohodě tak bych zkusil proplach do oleje, jestli není zanesenej karbonem, dále vymontovat ho a prověřit jestli není ucpanej třeba nějakým kovovým bordelem, a pak případně vyměnit. Nebo by to mohl být ještě jeden z těch senzorů tlaku oleje vlevo.

No a pokud nic z toho nepomůže, tak už nastoupí drahý věci, olejový čerpadlo, případně ojniční ložiska a klika.

image.thumb.png.92a1c4934c8dc8d870c2d7bf51318e08.pngimage.thumb.png.dcf950aecaad0af97b7e9404fe6a3806.png

  • Autor

Díky moc za tip. Doufám, že to nebude nic "mechanického", aby se poškodilo něco na motoru. Pořád si říkám, že když se občas rozsvítí kontrolka a sama od sebe po chvilce zhasne (i na neutrál, aniž bych např. přidal plyn), tak vše funguje jak má  a závada bude spíš v nějakém čidle / kontaktu.

 

Pátral jsem na googlu po tom druhém kódu 28252 našel jsem na fóru briskoda toto:

28252 - Coolant Pump 3

          P26FA 00 [032] - Air in System

Pak jsem se tam v souvislosti s vodní pumpou dočetl, že údajně byla na škodovkách nějaká vadná série vodních pump a v záruce je škodovka měnila, pokud se projevila závada. Víte o tom někdo něco? Může to mít spojitost s nalezenou chybou na diagnostice?

 

Díky

no zalepující se vodní pumpy už jsou úplně legendární, pokud máš pořád tu origo, tak určitě vyměnit i s proplachem systému a nalít G12 EVO.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.