Přejít na obsah

Chyby 5582 a 28252


Jurdy

Doporučené příspěvky

Ahoj, prosím o radu všechny chytré hlavy. Škoda Octavia Scout, 2.0 TDi, 135 kw, CUNA motor. Diagnostika mi ukazuje 2 neznámé závady s kódy 5582 a 28252. Nemáte tušení, co to může být?

 

Jinak na autě se občas (obvykle tak při venkovních teplotách 0 až -5) hned po nastartování rozsvítí červená kontrolka nízkého tlaku oleje, která sama od sebe po chvíli (někdy 10 vteřin, někdy minuta) zhasne. Rovněž se mi párkrát stalo, že se při studeném motoru (krátce po startu a ujetí max. několika set metr) rozblikala kontrolka žhavení a auto se hodilo do nouzového režimu. Po vypnutí motoru a opětovném nastartování již vše OK. Bude to souviset se závadami na diagnostice?

 

Mockrát děkuji!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5582  - Oil Pressure Switch for reduced Oil Pressure

 

Ten motor má dvoustupňový olejový čerpadlo řízený solenoidem (N428) nad olejovou vanou. Co jsem teď rychle zagooglil, tak bych nejdřív prověřil pojistku a kabel k tomu N428, pokud budou v pohodě tak bych zkusil proplach do oleje, jestli není zanesenej karbonem, dále vymontovat ho a prověřit jestli není ucpanej třeba nějakým kovovým bordelem, a pak případně vyměnit. Nebo by to mohl být ještě jeden z těch senzorů tlaku oleje vlevo.

No a pokud nic z toho nepomůže, tak už nastoupí drahý věci, olejový čerpadlo, případně ojniční ložiska a klika.

image.thumb.png.92a1c4934c8dc8d870c2d7bf51318e08.pngimage.thumb.png.dcf950aecaad0af97b7e9404fe6a3806.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za tip. Doufám, že to nebude nic "mechanického", aby se poškodilo něco na motoru. Pořád si říkám, že když se občas rozsvítí kontrolka a sama od sebe po chvilce zhasne (i na neutrál, aniž bych např. přidal plyn), tak vše funguje jak má  a závada bude spíš v nějakém čidle / kontaktu.

 

Pátral jsem na googlu po tom druhém kódu 28252 našel jsem na fóru briskoda toto:

28252 - Coolant Pump 3

          P26FA 00 [032] - Air in System

Pak jsem se tam v souvislosti s vodní pumpou dočetl, že údajně byla na škodovkách nějaká vadná série vodních pump a v záruce je škodovka měnila, pokud se projevila závada. Víte o tom někdo něco? Může to mít spojitost s nalezenou chybou na diagnostice?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...