keras Vloženo 13. Únor 2022 Sdílet Vloženo 13. Únor 2022 Nijak 😀 Je to jen vymáčknuté od samotných vzpěr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
altra Vloženo 18. Únor 2022 Sdílet Vloženo 18. Únor 2022 Dnes mi tlumiče dorazily, 600mm je ale moc, budu muset zkracovat, 550 je ideál. Bral jsem stejné jako keras. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
touareg3 Vloženo 19. Únor 2022 Sdílet Vloženo 19. Únor 2022 (editace) Inak tie uholníčky, čo sú priskrutkované na kapotu sú z tak tenkého plechu, že sa po čase deformujú. Stačí si pozrieť recenzie, montáž, používanie. To Milotec je iné kafe, alebo od miklíska. Editováno: 19. Únor 2022, autor: touareg3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 19. Únor 2022 Sdílet Vloženo 19. Únor 2022 (editace) Jen bych chtěl upozornit, že vzpěry na fotkách @kerasa z toho Alíku jsou namontovány obráceně. Mají vždycky být pístem dolů, aby fungovalo tlumení dojezdu. Editováno: 19. Únor 2022, autor: miklisek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 20. Únor 2022 Sdílet Vloženo 20. Únor 2022 Já jsem bral schválně ty nejdelší. Důvod je ten, že haubna je otevřená na maximum a je nádhernej přístup do motoru. Synovec si to hrozně chválí když mi tam něco dělá. Řešil jsem, že jde haubna tzv. nadoraz. Že se zarazí až v pantech. Ale co jsme se na dílně dívali, tak je to v pohodě. Ano, někomu to může vadit. Já potřeboval co největší úhel... Miklisku, můžeš mi prosím Tě vysvětlit, jak se může otočením plynové vzpěry změnit tlumení dojezdu❓❓❓ Podle mě to je absolutně jedno🤣🤣🤣 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 20. Únor 2022 Sdílet Vloženo 20. Únor 2022 (editace) Není to jedno. Dojezd tlumí olej uvnitř vzpěry, který musí být pod pístem. Když je to namontované, jak to máš, nateče olej nad píst a doraz je tak jen mechanický. Např. všechny vzpěry na zadních dveřích jsou montovaný pístnicí dolů, proč asi... . Můžeš si to zkusit obrátit a uvidíš sám, že mám pravdu. Výjimka je konstrukce vzpěr, které mají tlumení obou koncových poloh. Ale ty jsou strašně drahý a pochybuju, že je činani nebo Milotec (což si myslím bude jeden zdroj) použili..... A pak samozřejmě, že tlumení tam není vůbec, což je ta nejhorší varianta, trpí pak panty a klouby. Editováno: 20. Únor 2022, autor: miklisek 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 20. Únor 2022 Sdílet Vloženo 20. Únor 2022 Díky. Měnit už to nebudu, protože když jsem to zkoušel, tak pístnice dané naopak (tak jak ty říkáš - správně ) vadily v zavření. Nevšiml jsem si, že by pístem dolů nějak víc tlumily. Ale to je jedno😀 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 20. Únor 2022 Sdílet Vloženo 20. Únor 2022 Ono to po otočení chce totiž nechat odstát tak 15-20 min, aby ten tlumící olej natekl zpět pod píst. A třeba 2x zavřít a otevřít, aby se to srovnalo.Ale jestli pístnice vadí zavření kapoty, nedá se s tím stejně nic dělat. Správně by vzpěry měly fungovat úplně stejně, jako u zadních dveří, kdy dveře jedou nahoru rychle a před dojezdem do horní polohy zpomalí na minimum. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 20. Únor 2022 Sdílet Vloženo 20. Únor 2022 Ještě mě napadlo, že pístnice je pod haubnou skoro rovně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 20. Únor 2022 Sdílet Vloženo 20. Únor 2022 Skoro rovně nemá vliv na to, že by se ten tlumící olej dostával pod píst. Jde o to, že když se vzpěra zvedá, tak prostě ten olej poprvé nateče dolů a už tam zůstane. A další aspekt je, že ten olej taky maže píst a vodící pouzdra uvnitř válce, takže časem bude píst drhnout. Jasně, na kapotě to není to tak exponovaný místo jako dveře kufru. Ale prostě to takhle nemá z principu být namontavané a časem to může zlobit, např. za silnějšího mrazu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 20. Únor 2022 Sdílet Vloženo 20. Únor 2022 (editace) ok, za ty prachy neřeším. Je zajímavé, co sem dával fotky @altra přímo pro scalu, tak to mají stejně jako já. Tak ti nevím 😀 Ještě mě napadlo pokud nejdou úplně nadoraz fungovalo by vůbec (při správné poloze) to tlumení? Je to cca o 5cm delší. Další věc je ta, že je to china a pístnicí dolů z toho ten olej časem nepoteče🤣 Editováno: 20. Únor 2022, autor: keras Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 20. Únor 2022 Sdílet Vloženo 20. Únor 2022 No jen aby to neodnesly panty nebo zkroucená kapota..... Dost záleží i na použité síle a pákových poměrech. Není to sranda to navrhnout, aby to spolehlivě fungovalo a nebylo to předimenzované. Kapota dnešních aut je docela subtilní a pevnost v ohybu není moc velká. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 21. Únor 2022 Sdílet Vloženo 21. Únor 2022 před 20 hodinami, keras napsal: Je zajímavé, co sem dával fotky @altra přímo pro scalu, tak to mají stejně jako já. Tak ti nevím 😀 Ještě mě napadlo pokud nejdou úplně nadoraz fungovalo by vůbec (při správné poloze) to tlumení? Je to cca o 5cm delší. Číňan to kolikrát neřeší. Když se koukneš na Alíka, tak tam některé vzpěry pro Scalu (je víc prodejců) jsou dobře (pístnice dole) a některé špatně (pístnice nahoře). Pokud ti kapota dělá doraz a ne ty vzpěry, pak bych se být tebou obával o panty kapoty. Protože píst takhle bude plnou silou tlačit, tak se ti buď ohne pant kapoty nebo doraz pantu kapoty. Každý svého štěstí strůjcem.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
thomas_b_b Vloženo 21. Únor 2022 Sdílet Vloženo 21. Únor 2022 Výpočet síly na pynové vzpěry je např. https://www.trans-technik.cz/file/276416/08%20Konstruk%C4%8Dn%C3%AD%20d%C3%ADly_05_2021.pdf Ten kdo si chce něco dodatečně instalovat tak by si měl zjistit jak plynová vzpěra funguje a jak se má instalovat, aby byla zajištěna funkčnost (jsou totiž různé typy plynových vzpěr) a podle toho se taky odvíjí cena. Jak píše miklísek, každý strůjcem svého štěstí. Já bych také do něčeho takového nešel, protože nevěřím tomu, že kapota, panty, atd byly dimenzovýny na sílu od vzpěry (ze své profese jsem již naprojektoval X plynových vzpěr) a někdy i výpočet neodpovídá reálu - takže se potom musí řešit operativně podle skutečných podmínek. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 21. Únor 2022 Sdílet Vloženo 21. Únor 2022 Když jsem vyráběl vzpěry na RAPIDA, tak jsem si nechal v cc-autodíly zvážit kapotu, přidal jsem hmotnost standardního tlumení a pak mě vyšla potřebná síla jedné vzpěry přesně podle zadaných zástavbových rozměrů. Po první sérii jsem ještě přidal 5mm na délce ukotvení horního kloubu na kapotě, aby se kapota zvedala spolehlivě i v zimě. Možná musím trochu víc ručně zvedat kapotu v první polovině zdvihu, ale mám jistotu, že kapotu nezlomím nebo naopak neohnu čumák při zavírání. @keras minimlálně se zaměř na tu správnou vzdálenost, ať si nezničíš auto. A ještě by vzpěra měla mít oba klouby přesně v zákrytu, tedy v ose pístnice/válce. Jak to bude jen trochu zešikma, vznikají tam velké boční síly na uchycení kulových kloubů a bude tam brzo velká vůle. Dalším ničitelem kloubů je pak překročení maximálního výkyvu kloubu v pánvi. Pánev pak může klidně i vyskočit z kloubu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 21. Únor 2022 Sdílet Vloženo 21. Únor 2022 (editace) Řekl bych, že už to moc přeháníme😀 Sílu to moc nemá, také kapotě musím do poloviny pomáhat. Na to kolikrát tu haubnou otevírám je to v pohodě😉 Jak myslel kolega zkrátit vzpěry? Uříznout pár cm a udělat nový závit? To ale zase přijdu o to úplné otvírání. A aby se pak neponičil hlazený povrch pístu. Asi to tak nechám. Vyhovují mi dokonale. Edit: tak mě napadlo, že když vzpěry drží otevřenou haubnu, a jsou nadoraz vysunuté a haubna na doraz v pantech ještě není (tak jak by to "mělo" být) : Při zavření stejně musím překonat určitou sílu abych přemohl vzpěry a haubna i panty se také kříží a to dost!!! 🤣 A řekl bych, že ještě víc než když jsou vzpěry částečně zasunuté tak jak u mě. Když jsem si se vzpěrami hrál, tak vždy největší sílu jsem musel vyvinout na prvotní zatlačení o pár cm. Pak už šly stačit s daleko menší silou. Jen takový můj postřeh... Editováno: 21. Únor 2022, autor: keras Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 23. Únor 2022 Sdílet Vloženo 23. Únor 2022 Tak miklisku čekám nějaké protiargumenty😀 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 23. Únor 2022 Sdílet Vloženo 23. Únor 2022 Keras, Keras, ze ty se nudiš? ;-) Po přečtení myslím, že ti bylo argumentováno a porazeno až až. Je jen tvoje věc a rozhodnutí jak si vzpěry ponecháš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 23. Únor 2022 Sdílet Vloženo 23. Únor 2022 Nudím no😀 Ale rád bych reakci na ten post. Teď mi nejde o polohu vzpěr nahoru dolu, ale o ten tlak... Opravdu ten prvotní je největší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
4255 Vloženo 7. Březen 2022 Sdílet Vloženo 7. Březen 2022 Čau, jsem tady nový. Je tady někdo z okolí Uherského Hradiště nebo okolí, kdo už ty plynové vzpěry namontoval? Rád bych kouknul, jak to funguje.. Případně kdo už to má, jaká délka je lepší 550 nebo 600 a jestli ta síla 300N není moc. díky za info. Chci se do toho pustit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 8. Březen 2022 Sdílet Vloženo 8. Březen 2022 300 asi akorát. Do půlky tomu stejně musíš pomáhat. Ale 200 by asi taky stačilo. Těžko říct. Nemám porovnání. 550 nepůjde nadoraz. 600 jde. Dyť je to tu všechno napsané! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 11. Duben 2023 Sdílet Vloženo 11. Duben 2023 kat.č. 2 775 05 - Plynové vzpěry kapoty motoru, Scala | Milotec - Kvalitní autodoplňky Škoda od českého výrobce ŠKODA SCALA-VZPĚRY PŘEDNÍ KAPOTY KI-R - 2 ks | Náhradní díly a doplňky Škoda - OB Autodíly (obautodily.cz) Teraz ze,ktora z nich bude lepsia? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras1 Vloženo 13. Duben 2023 Sdílet Vloženo 13. Duben 2023 Dražší je lepší 🤣🤣🤣 Vezmi co chceš, dyť je to jedno. Oproti pětikilu z Číny je to rozdíl 🫣 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 13. Duben 2023 Sdílet Vloženo 13. Duben 2023 No,ak to okukam od teba,idealka bude ich namontovat obracene:-) :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras1 Vloženo 13. Duben 2023 Sdílet Vloženo 13. Duben 2023 Někomu to vadí, někomu ne. Já jsem ten druhej😉 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.