juraj79m Vloženo 16. Červenec 2020 Vloženo 16. Červenec 2020 Menil už niekto z Vás chladiacu kvapalinu? Dá sa to vôbec urobiť svojpomocne, alebo len v servise? F3 som kúpil len pred mesiacom, a predchádzajúci majiteľ ju nemenil, a keďže už má 5 rokov asi by trebalo. Citovat
DušanV Vloženo 17. Červenec 2020 Vloženo 17. Červenec 2020 Podle mne dá se. Já to tedy měnil na motoru 1.2 Tsi , EA 111 u Fabie II. Ty máš Fabii III s motorem 1.2 Tsi ale EA 211. Principiálně by tam měl být podobný chladící okruh, ale jistý si nejsem, protože tam je obráceně sání a výfuk a na to navazující chlazení, takže v něčem se to může lišit. Já bych si tedy troufl, Ty se musíš rozhodnout sám, jestli ano, nebo ne. Vypuštění a naplnění není zas taková práce, problém může být u plnění s tzv. vzduchovými kapsami, kde se mohou držet velké vzduchové bubliny, proto se to v servisech plní speciálními tlakovými plničkami, které to eliminují. Podrobný návod na domácí plnění Ti tady popisovat nebudu, na to musíš mít všeobecně trochu více technických znalostí a používat selskou logiku. Pokud si tedy tu výměnu nejseš schopen sám technicky vydedukovat, tak to raději dej udělat do servisu, ať to nezkazíš a budeš se pak divit, že Ti pořád padá hladina kapaliny v zásobní nádržce a budeš jezdit ze strachem, že Ti uniká někde kapalina a při tom je to úplně jinak. Podle mne taková výměna s materiálem a s prací vyjde v servisu odhadem tak na cca 1.000 - 1.500,- Kč. Zvažto! Citovat
juraj79m Vloženo 18. Červenec 2020 Autor Vloženo 18. Červenec 2020 Na F1 som menil chladiacu kvapalinu bežne, tam ale bol vypúštací ventil. Tu žiadny nieje. Vypustit a naliať kvapalinu by som zvládol aj tak, len neviem či tým nemôžem niečo dodrbať. Preto som sa chcel poradiť s niekým čo už na tomto motore kvapalinu menil... Citovat
nicco Vloženo 3. Říjen 2024 Vloženo 3. Říjen 2024 F3/211 ma kvapalinovy medzichladic vzduchu a ten je problem. Preto sa to musi podtlakom pumpovat, ale hovorim si, ci to neskusim aj tak a postupne to motor bude natlakovavat pri jazdeni a budem dolievat, ak klesne. Inak v servise uz nedavaju G13 ale G12++ (nie G12+), to je ta BASF, lebo staru prepalil EGR u dizlov. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.