juraj79m Posted July 16, 2020 Share Posted July 16, 2020 Menil už niekto z Vás chladiacu kvapalinu? Dá sa to vôbec urobiť svojpomocne, alebo len v servise? F3 som kúpil len pred mesiacom, a predchádzajúci majiteľ ju nemenil, a keďže už má 5 rokov asi by trebalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DušanV Posted July 17, 2020 Share Posted July 17, 2020 Podle mne dá se. Já to tedy měnil na motoru 1.2 Tsi , EA 111 u Fabie II. Ty máš Fabii III s motorem 1.2 Tsi ale EA 211. Principiálně by tam měl být podobný chladící okruh, ale jistý si nejsem, protože tam je obráceně sání a výfuk a na to navazující chlazení, takže v něčem se to může lišit. Já bych si tedy troufl, Ty se musíš rozhodnout sám, jestli ano, nebo ne. Vypuštění a naplnění není zas taková práce, problém může být u plnění s tzv. vzduchovými kapsami, kde se mohou držet velké vzduchové bubliny, proto se to v servisech plní speciálními tlakovými plničkami, které to eliminují. Podrobný návod na domácí plnění Ti tady popisovat nebudu, na to musíš mít všeobecně trochu více technických znalostí a používat selskou logiku. Pokud si tedy tu výměnu nejseš schopen sám technicky vydedukovat, tak to raději dej udělat do servisu, ať to nezkazíš a budeš se pak divit, že Ti pořád padá hladina kapaliny v zásobní nádržce a budeš jezdit ze strachem, že Ti uniká někde kapalina a při tom je to úplně jinak. Podle mne taková výměna s materiálem a s prací vyjde v servisu odhadem tak na cca 1.000 - 1.500,- Kč. Zvažto! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juraj79m Posted July 18, 2020 Author Share Posted July 18, 2020 Na F1 som menil chladiacu kvapalinu bežne, tam ale bol vypúštací ventil. Tu žiadny nieje. Vypustit a naliať kvapalinu by som zvládol aj tak, len neviem či tým nemôžem niečo dodrbať. Preto som sa chcel poradiť s niekým čo už na tomto motore kvapalinu menil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nicco Posted October 3 Share Posted October 3 F3/211 ma kvapalinovy medzichladic vzduchu a ten je problem. Preto sa to musi podtlakom pumpovat, ale hovorim si, ci to neskusim aj tak a postupne to motor bude natlakovavat pri jazdeni a budem dolievat, ak klesne. Inak v servise uz nedavaju G13 ale G12++ (nie G12+), to je ta BASF, lebo staru prepalil EGR u dizlov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.