Přejít na obsah

Snímač diferenčního tlaku 1.9 TDI PD DPF


Doporučené příspěvky

Ahoj,
mám Fabii II (r.v. 2008), 1.9 TDI, 77 kW s DPF a řeším takový problém. Rozsvítila se mi kontrolka DPF, následně i kontrolka výfukového systému. Z diagnostiky a internetu jsem vyčetl, že na vině může být diferenční senzor tlaku výfukových plynů, tak jsem ho vyměnil. 

 

Podle několika zdrojů (jeden postup třeba zde: https://forum.skodahome.cz/topic/128785-g450-sn%C3%ADma%C4%8D-diferen%C4%8Dn%C3%ADho-tlaku/#comments) se má ale po výměně tohoto snímače provést rekalibrace (která asi vynuluje offset v řídicí jednotce), zadáním loginu 30605.

 

Můj problém je v tom, že řídící jednotka neakceptuje ten login 30605. Chyba je vidět na obrázku 1. Na obrázku 2 jsou vidět hodnoty ze skupiny 067, v tom třetím políčku by měla být údajně při vypnutém motoru nula (jestli je to nulový rozdíl tlaku před a za DPF tak to dává smysl). 

 

Po výměně snímače jsem chybu smazal, teď kontrolka výfukového systému nesvítí, nicméně toto je výpis chyb z VCDS:

Úterý,18,Srpen,2020,18:03:12:00009
VCDS verze: SVO 19.6.2 Bìží na Windows 10 x64
www.vag-com.cz
SERVIS
                Addresa 01: Motor       Labely: SVO\03G-906-021-BLS.clb
Objednací èíslo øídící jednoky: 03G 906 013 M    HW: 03G 906 013 
           Systém a/nebo verze: R4 1,9L EDC G000SG  0030
                      Kódování: 0003071
                   Èíslo dílny: WSC 13765 790 00000
                      VCID: 2A5BB7AF86FF201FD8-513C
1 nalezena chyba:

001138 - tlakovy snimac vyfuku 1 (G450) 
               P0472 - 000 - signal prilis maly - Sporadická
             info o závadì:
                    Stav závad: 00100000
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Poèítadlo resetù: 255
                    Indikace èasu: 0

             info o závadì:
                    Otáèky: 0 /min
                    Rychlost: 4.0 km/h
                    Napìtí: 12.69 V
                    Teplota: 53.1*C
                    Teplota: 94.5*C
                    bez jednotek: -79.05
                    bez jednotek: -22.95


Readiness: 0 0 0 0 0 

Ty rady z VCDS jako nastavit importéra a tak jsem zkoušel.

Má někdo nějaký nápad, jak to vynulovat nebo jak postupovat dál? Předem díky za jakoukoliv radu. Nerad bych aby si ŘJ myslela že DPF není třeba regenerovat déle, než je zdrávo.

1.png

2.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto se netýká ani tolik elektriky, jako spíš motoru a u 1.6 TDI CR má téma své vlákno: Snímač diferenčního tlaku G450

@Pawouk přesun/sloučení?

 

V novějších verzích VCDS se nezadávají kódy a přizpůsobení probíhá způsobem popsaným právě v již existujícím odkazovaném vláknu.

Teď koukám, že ty to řešíš u 1.9 TDI, ale to by nemělo mít vliv na funkci živočicháře. ;)

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, JayBee1 napsal:

Toto se netýká ani tolik elektriky, jako spíš motoru a u 1.6 TDI CR má téma své vlákno: Snímač diferenčního tlaku G450

@Pawouk přesun/sloučení?

 

V novějších verzích VCDS se nezadávají kódy a přizpůsobení probíhá způsobem popsaným právě v již existujícím odkazovaném vláknu.

Teď koukám, že ty to řešíš u 1.9 TDI, ale to by nemělo mít vliv na funkci živočicháře. ;)

Díky za sloučení, tohle je rozhodně související téma, když jsem hledal na webu i na toto téma jsem narazil.

Problém je, že postup pro mě (z nějakého důvodu), nefunguje.

 

Když ve VCDS kliknu na Základní nastavení 04, následující okno vypadá úplně jinak a ačkoliv tam nějaký selectbox je (zde mohou být vybrány zdokumentované...), žádná možnost v něm neodpovídá tomu, co popisuje návod výš. (Proto jsem si myslel že je spíš problém v nastavení/komunikaci/použití VCDS než s motorem.)

Screenshot obrazovky "basic settings" přikládám v příloze. Stále budu rád za jakékoliv popostrčení, díky.

basic-settings.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, předtím jsem pořádně nepochopil, o co ti jde. Ty teoreticky potřebuješ přepnout VCDS z měřených hodnot (Measuring Blocks) do základních nastavení (Basic Settings), což ti nejde, protože, jak vidno, tlačítko pro přepnutí máš neaktivní. Ono to asi ale takhle nepůjde a má to myslím něco společného nikoli s verzí VCDS, ale s komunikačním protokolem motoru. Tohle by bylo vhodné řešit buď přímo u 1.9 TDI, nebo spíš někde, kde se řeší VCDS. VCDS máš originál nebo čínský klon? Jestli originál, šel bych s tím přímo na ross-tech. Něco o tom mají podle vyhledávače tady, ale evidentně tam musí být člověk přihlášený... Promiň, víc ti neporadím, snad se najde někdo jiný.

 

@Pawouk Pavoučku, jsem slepota, s tím sloučením s tématem v 1.6 TDI jsem to úplně nevychytal, tohle by bylo asi lepší od 2. příspěvku přesunout pod 1.9 TDI, protože to bude IMO specifické pro daný motor. Jsem otrava, já vím a stydím se, ale pořádek musí být...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VCDS originál nebude, na to byl moc levný :-), takže na ross-techu mi asi neporadí.

Četl jsem ještě různě po webu různý nápady, ale jediné co asi stálo za zkoušku bylo zkusit EN verzi VCDS, nicméně ta mi (ne)funguje stejně jako ta česká.

 

Od minulých příspěvků jsem zase něco najezdil (pár stovek km), kontrolka se opět rozsvítila, pak zhasla, a teď zase svítí. Pořád stejná chyba jako nahoře, jen je u "P0472 - 000 - signal prilis maly - Sporadická" napsáno, že je kontrolka rozsvícena.

 

Asi zkusím zavolat do autorizáku jestli by mi nemohli adaptovat to čidlo po tom, co jsem si ho sám vyměnil, ale není to úplně muj styl, moc jim nevěřím :-|.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Mam podobny problem po vymene cidla g450, jen s rozdilem, ze RJ akceptuje 30605 jen hodnoty ze skupiny 67 jsou permanentne 22,5 a -22,5 bez ohledu na chod nebo otacky motoru. 

 

Chyba 001138 - Signal prilis nizky z pameti zavad vymazat nejde.... ma to nejakou souvislost s adaptaci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 27. 2. 2021 na 18:40, Nawaro84 napsal:

Mam podobny problem po vymene cidla g450, jen s rozdilem, ze RJ akceptuje 30605 jen hodnoty ze skupiny 67 jsou permanentne 22,5 a -22,5 bez ohledu na chod nebo otacky motoru. 

 

Chyba 001138 - Signal prilis nizky z pameti zavad vymazat nejde.... ma to nejakou souvislost s adaptaci?

Zdravím Mám podobný problém P0472 stala závada i po adaptaci a novém snímači vyřešil jste někdo tento problém?mám podezření na řídící jednotku setkal jste se s tím někdo?Děkuji Pepa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...