Kebulak Vloženo 18. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2020 Ahoj, mám Fabii II (r.v. 2008), 1.9 TDI, 77 kW s DPF a řeším takový problém. Rozsvítila se mi kontrolka DPF, následně i kontrolka výfukového systému. Z diagnostiky a internetu jsem vyčetl, že na vině může být diferenční senzor tlaku výfukových plynů, tak jsem ho vyměnil. Podle několika zdrojů (jeden postup třeba zde: https://forum.skodahome.cz/topic/128785-g450-sn%C3%ADma%C4%8D-diferen%C4%8Dn%C3%ADho-tlaku/#comments) se má ale po výměně tohoto snímače provést rekalibrace (která asi vynuluje offset v řídicí jednotce), zadáním loginu 30605. Můj problém je v tom, že řídící jednotka neakceptuje ten login 30605. Chyba je vidět na obrázku 1. Na obrázku 2 jsou vidět hodnoty ze skupiny 067, v tom třetím políčku by měla být údajně při vypnutém motoru nula (jestli je to nulový rozdíl tlaku před a za DPF tak to dává smysl). Po výměně snímače jsem chybu smazal, teď kontrolka výfukového systému nesvítí, nicméně toto je výpis chyb z VCDS: Úterý,18,Srpen,2020,18:03:12:00009 VCDS verze: SVO 19.6.2 Bìží na Windows 10 x64 www.vag-com.cz SERVIS Addresa 01: Motor Labely: SVO\03G-906-021-BLS.clb Objednací èíslo øídící jednoky: 03G 906 013 M HW: 03G 906 013 Systém a/nebo verze: R4 1,9L EDC G000SG 0030 Kódování: 0003071 Èíslo dílny: WSC 13765 790 00000 VCID: 2A5BB7AF86FF201FD8-513C 1 nalezena chyba: 001138 - tlakovy snimac vyfuku 1 (G450) P0472 - 000 - signal prilis maly - Sporadická info o závadì: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 1 Poèítadlo resetù: 255 Indikace èasu: 0 info o závadì: Otáèky: 0 /min Rychlost: 4.0 km/h Napìtí: 12.69 V Teplota: 53.1*C Teplota: 94.5*C bez jednotek: -79.05 bez jednotek: -22.95 Readiness: 0 0 0 0 0 Ty rady z VCDS jako nastavit importéra a tak jsem zkoušel. Má někdo nějaký nápad, jak to vynulovat nebo jak postupovat dál? Předem díky za jakoukoliv radu. Nerad bych aby si ŘJ myslela že DPF není třeba regenerovat déle, než je zdrávo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 19. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2020 (editace) Toto se netýká ani tolik elektriky, jako spíš motoru a u 1.6 TDI CR má téma své vlákno: Snímač diferenčního tlaku G450 @Pawouk přesun/sloučení? V novějších verzích VCDS se nezadávají kódy a přizpůsobení probíhá způsobem popsaným právě v již existujícím odkazovaném vláknu. Teď koukám, že ty to řešíš u 1.9 TDI, ale to by nemělo mít vliv na funkci živočicháře. ;) Editováno: 19. Srpen 2020, autor: JayBee1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 19. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2020 Sloučeno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kebulak Vloženo 19. Srpen 2020 Autor Sdílet Vloženo 19. Srpen 2020 před 5 hodinami, JayBee1 napsal: Toto se netýká ani tolik elektriky, jako spíš motoru a u 1.6 TDI CR má téma své vlákno: Snímač diferenčního tlaku G450 @Pawouk přesun/sloučení? V novějších verzích VCDS se nezadávají kódy a přizpůsobení probíhá způsobem popsaným právě v již existujícím odkazovaném vláknu. Teď koukám, že ty to řešíš u 1.9 TDI, ale to by nemělo mít vliv na funkci živočicháře. ;) Díky za sloučení, tohle je rozhodně související téma, když jsem hledal na webu i na toto téma jsem narazil. Problém je, že postup pro mě (z nějakého důvodu), nefunguje. Když ve VCDS kliknu na Základní nastavení 04, následující okno vypadá úplně jinak a ačkoliv tam nějaký selectbox je (zde mohou být vybrány zdokumentované...), žádná možnost v něm neodpovídá tomu, co popisuje návod výš. (Proto jsem si myslel že je spíš problém v nastavení/komunikaci/použití VCDS než s motorem.) Screenshot obrazovky "basic settings" přikládám v příloze. Stále budu rád za jakékoliv popostrčení, díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 20. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2020 Aha, předtím jsem pořádně nepochopil, o co ti jde. Ty teoreticky potřebuješ přepnout VCDS z měřených hodnot (Measuring Blocks) do základních nastavení (Basic Settings), což ti nejde, protože, jak vidno, tlačítko pro přepnutí máš neaktivní. Ono to asi ale takhle nepůjde a má to myslím něco společného nikoli s verzí VCDS, ale s komunikačním protokolem motoru. Tohle by bylo vhodné řešit buď přímo u 1.9 TDI, nebo spíš někde, kde se řeší VCDS. VCDS máš originál nebo čínský klon? Jestli originál, šel bych s tím přímo na ross-tech. Něco o tom mají podle vyhledávače tady, ale evidentně tam musí být člověk přihlášený... Promiň, víc ti neporadím, snad se najde někdo jiný. @Pawouk Pavoučku, jsem slepota, s tím sloučením s tématem v 1.6 TDI jsem to úplně nevychytal, tohle by bylo asi lepší od 2. příspěvku přesunout pod 1.9 TDI, protože to bude IMO specifické pro daný motor. Jsem otrava, já vím a stydím se, ale pořádek musí být... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kebulak Vloženo 23. Srpen 2020 Autor Sdílet Vloženo 23. Srpen 2020 VCDS originál nebude, na to byl moc levný :-), takže na ross-techu mi asi neporadí. Četl jsem ještě různě po webu různý nápady, ale jediné co asi stálo za zkoušku bylo zkusit EN verzi VCDS, nicméně ta mi (ne)funguje stejně jako ta česká. Od minulých příspěvků jsem zase něco najezdil (pár stovek km), kontrolka se opět rozsvítila, pak zhasla, a teď zase svítí. Pořád stejná chyba jako nahoře, jen je u "P0472 - 000 - signal prilis maly - Sporadická" napsáno, že je kontrolka rozsvícena. Asi zkusím zavolat do autorizáku jestli by mi nemohli adaptovat to čidlo po tom, co jsem si ho sám vyměnil, ale není to úplně muj styl, moc jim nevěřím :-|. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nawaro84 Vloženo 27. Únor 2021 Sdílet Vloženo 27. Únor 2021 Mam podobny problem po vymene cidla g450, jen s rozdilem, ze RJ akceptuje 30605 jen hodnoty ze skupiny 67 jsou permanentne 22,5 a -22,5 bez ohledu na chod nebo otacky motoru. Chyba 001138 - Signal prilis nizky z pameti zavad vymazat nejde.... ma to nejakou souvislost s adaptaci? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepev Vloženo 18. Květen 2022 Sdílet Vloženo 18. Květen 2022 V 27. 2. 2021 na 18:40, Nawaro84 napsal: Mam podobny problem po vymene cidla g450, jen s rozdilem, ze RJ akceptuje 30605 jen hodnoty ze skupiny 67 jsou permanentne 22,5 a -22,5 bez ohledu na chod nebo otacky motoru. Chyba 001138 - Signal prilis nizky z pameti zavad vymazat nejde.... ma to nejakou souvislost s adaptaci? Zdravím Mám podobný problém P0472 stala závada i po adaptaci a novém snímači vyřešil jste někdo tento problém?mám podezření na řídící jednotku setkal jste se s tím někdo?Děkuji Pepa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.