L.i.b.o.r Vloženo 18. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2020 Zdravím, chtěl jsem se zeptat místních členů co mají TDI-CR jestli při výměně palivového filtru mají v něm kovové stříbrné špony. Mám u CFHC 103kw rok 12/2012 cca posledních 40 tis. km špony a nevím jestli jsou z vysokotlakého čerpadla nebo z podávačky z nádrže. Motor jede hezky, podle VCDS mají vstřiky do +- 0,4mg/stroke. Má to najeto cca 80 tis. km na dieselgate sw, teď je tam zpět původní sw, celkem má najeto 210 tis. km. Filtr teď raději měním s olejem každých 15 tis. km. Je to normální? Děkuji za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koudy_123 Vloženo 18. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2020 Nevím jak je podávací čerpadlo (je tam vůbec? v mondeu jsem ho neměl. Bylo sdružené s vysokotlakým) odolné, ale v tuhle chvíli je učitě v řiti minimálně čerpadlo vysokotlaké. POkud máš ještě dobré vstřikovače, tak pokud budeš dále auto provozovat, tak odejdou také! Na tvém místě bych auto okamžitě odstavil a problém řešil!! Repase nebo výměna čerpadla (otázka, jak je vřiti), kompletně vačištění palivového vedení včetně nádrže, podávačka je otazníkem. Tohel píšu po zkušenostech s mondeem. a ne se superbem. NIcméně CR jako CR. BTW na jakou naftu nezdíš? Já tam liju jen prémiovou od OMV a ještě dávám VIF. MOžná jsem bytečně paranoidní, ale doufám, že se mi podobná zkušenost se šponami vyhne. Samo je otázkou, co tam lil předchozí majitel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.i.b.o.r Vloženo 19. Říjen 2020 Autor Sdílet Vloženo 19. Říjen 2020 Je možné, že ty špony tam jsou ještě déle. Auto když se kupovalo (Škodaplus) tak bylo čerstvě po servise. Něco se po koupi najezdilo (cca 2000km) a filtry s olejem jsme pro klid vyměnili, ale to tam nic nebylo. Poté se palivový filtr měnil po 45 tis. km a už to tam bylo. Na co jezdil předchozí majitel nevíme, ale mi jen na Benzinu a na střídačku efectu a vervu. Ještě jsme zkoušeli sundat ten tlakový ventil na vysokotlakém čerpadle a tam žádné špony nebyly. Podávačku to v nádrži má. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 19. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2020 (editace) Z podavačky to určitě nebude. Je to samozřejmě z vysokotlaku. Nicméně v těch km to tam bude vždy. Jezdi neřeš to. Dokud to nedělá brykule, tak do palivového systému vůbec nenech sahat. Stojí to spousty peněz a výsledek nebude nikdy dobrý. Editováno: 19. Říjen 2020, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koudy_123 Vloženo 19. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2020 Jakože špony tam budou vždy?! To je tedy pěkná blbost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 19. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2020 Neviděl jsem ještě CR s 200K+ km co by nějaké stříbrné šupinky na palivovém filtru při výměně žádné nemělo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koudy_123 Vloženo 19. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2020 To ale nic neříká o tom, že jsou špony ve filtru z čerpadla normální. Normální to není. Proč se to děje je otázka druhá. 1. někdo mohl natankovat benzín místo nafty a jet > přidřel čerpadlo. 2. Majitel tankoval naftu, která má nižší mazivost> přidřel čerpadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 19. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2020 Normální to rozhodně je, to čerpadlo nemá nekonečnou životnost. Konkrétně škodovka počítá s životnostní něco kolem 270K km. Opotřebení prostě probíhá. Jde o to že se jedná o piliny a ne o špony, které čerpadlo vypudí v případě přidření při nulové mazavosti paliva. Nedělej si iluze že je tam nemáš, spíš ses pořádně nepodíval. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.i.b.o.r Vloženo 20. Říjen 2020 Autor Sdílet Vloženo 20. Říjen 2020 15degren mám tedy jezdit a neřešit? Je možné, že to čerpadlo vydrží i do 300 tis. km? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 20. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2020 (editace) To je samozřejmě na tobě. Když tam to čerpadlo dáš nové, tak teoreticky prodloužíš životnost palivového systému o dalších 250K km ale taky nemusíš, vezmeš někde špatné palivo a špony které ti zasekají vstřikovače to tam nahází tak jako tak. Je běžné že tyto motory střelí 500K km pilinami ve filtru (ne špony) na jedno čerpadlo a jezdí pořád stejně. Je to součástka co se prostě opotřebovává a zhoršuje stabilitu vstřikovacího systému s najetými km, ale bezdůvodně nezahltí vstřikovače šponami z ničeho nic, to je obvykle vodou nebo větším množstvím benzínu a tím odrovnáš čerpadlo co má najeto 500K km i 500 metrů. Já bych to určitě neměnil. Prostě do palivového systému se nesahá pokud nevykazuje problémy ! Potom to znalí člověk uvede do nějakého stavu a rychle prodá... Destrukce čerpadla není běžná porucha a auta co mají hodně najeto obvykle nemají v palivovém systému jiný zásah než výměnu vstřikovače, nebo senzor tlaku na railu. Auto u kterého se měnila celá palivová soustava je něco co prostě nechceš koupit i když se to jeví jako dobrá investice s tím že je vše nové... ne nikdy už to nebude spolehlivé. Editováno: 20. Říjen 2020, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koudy_123 Vloženo 21. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2020 (editace) Pokud bude vyměňovat čerpadlo, tak je nutné celý pal systém důkladně vyčistit. BTW jaký je podle tebe rozdíl mezi šponou a pilinou? Tedy pokud se bavíme o vysokotlakém čerpadlu. Editováno: 21. Říjen 2020, autor: koudy_123 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 21. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2020 (editace) Pilinky velice jemné které jsou velmi špatně vidět v prostoru palivové filtru v naftě. Špony v tom to místě nenajdeš, špony najdeš u čerpadla v hrubém sítu, vypadá to nějak tak to: (viděl jsem i výrazně delší s prohnutím, tj "typická špona") Pak jsou dva stavy v případě palivové filtru: Už špatný stav: Stav který značí opotřebení, který je vidět u každého auta které má 250K km: Samozřejmě tam nejsou hned, takový to stav může být použitelný pokud jsme dávali filtr ve 210K km nový s rozvody a ve 250K km se měnil za nový, tak takové to množství je celkem ok a čerpadlo měnit je zbytečné i když foto co jsem našel už je hraniční: (ale je dost možné že větší kusy materiálu můžou být z opadané povrchové úpravy víka filtru, které už taky není v dobrém stavu a při sundání může podobně jemný materiál napadat na filtr a člověk pak žije v domnění že je čerpadlo K.O. Jak řikám, pokud má motor normální chod je blbost do toho šahat, tak jako tak by se měl palivový systém vyčistit a pokud by opravdu čerpadlo generovalo problém tak se vyměněny všeho stejně nevyhne, takže proč zbytečně měnit jen čerpadlo ? Celý stav to spíš zhorší. Ještě pro info toto je instruktážní foto od škodovky, kdy je nutné dělat výměnu všeho protože odešlo čerpadlo: Nicméně při takovém množství a v takové velikosti se běžně za jízdy zasekávají vstřikovače, což vlastně nažene zákazníka do servisu. Editováno: 21. Říjen 2020, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koudy_123 Vloženo 26. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 26. Říjen 2020 Dík za vysvětlení a fotografie. Zajímavé! Raději se ani nebudu koukat do svého naftového fitru. Budu klidnější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L.i.b.o.r Vloženo 11. leden 2021 Autor Sdílet Vloženo 11. leden 2021 Tak auto najelo 15 tis. km a tohle tam bylo (viz. foto). Pokud to není nasvíceny, tak tam toho tolik vidět není. Snad tohle je ještě ucházející stav. Octavka má momentálně 225 tis. km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1andree_d Vloženo 14. leden 2021 Sdílet Vloženo 14. leden 2021 Niesom odborník, ale to by som neriešil. Akurát by som pre pokoj v duši menil filter častejšie ako tých 60k km. Z osobnej skúsenosti už do ničoho čo funguje radšej nezasahujem :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 14. leden 2021 Sdílet Vloženo 14. leden 2021 Pokud jsou to kovové špony tak potěš pán bůh Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 31. leden 2021 Sdílet Vloženo 31. leden 2021 (editace) To je stav naprosto běžný u VDO systému už od nějakých 150K km. Neřešit. Při výměně filtru hlavně nalít trochu nafty do jímky na filtr, poté pořádně odvzdušnit okruh at čerpadlo nejede na sucho. Editováno: 31. leden 2021, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
k.o.c.i. Vloženo 18. Květen 2021 Sdílet Vloženo 18. Květen 2021 Zdravim, snad jsem ve správném vláknu. Pokusím se krátce popsat, co se mi stalo. Jedu z chaty a najednou 3 škubnutí při plynu, z výfuku dým, otáčky spadly, na autě mi vyskočila hláška porucha motoru. Takže jsem auto musel nechat odtáhnout, protože jsem už ani nenastartoval. Nyní je auto u kámoše v servisu, kde mu diagnostika řekla, že je něco na railovy liště. Nicméně začali s čerpadlem, které bylo zanesené šponamy, takže je prej jasný, že to je i ve vstřikách. Bylo mi řečeno, že oprava vyjde na 80-90 tis. Musí se vyměnit čerpadlo, vstriky, retailova lišta, ventil na čerpadlo, rozvody, filt paliva a dotoho vše vyčistit a vypláchnout včetně nádrže a palivové trubyk. Moje otázka zní, je ta oprava adekvátní? Neni to přehnané? Nestačí vyměnit je čerpadlo? Vůbec se v tom nevyznam, tak bych chtěl slyšet radu od ostatních, díky moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 18. Květen 2021 Sdílet Vloženo 18. Květen 2021 Nestačí.Jen rozvody se měnit nemusí,pokud se neblíží interval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dann0 Vloženo 23. Květen 2021 Sdílet Vloženo 23. Květen 2021 stalo sa mi nieco podobne, ale bolo to bez dymu a trhania, auto len znicoho nic zhaslo. A menil som CR cerpadlo 500€, vstrekovace 4x250€, podavacie cerpadlo, ventil na rail liste, plus tesnienia a nejake drobnosti a s robotou ma to vyslo na 2200€. Inac kolko km mas najazdenych? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
k.o.c.i. Vloženo 26. Květen 2021 Sdílet Vloženo 26. Květen 2021 V 23. 5. 2021 na 19:47, dann0 napsal: stalo sa mi nieco podobne, ale bolo to bez dymu a trhania, auto len znicoho nic zhaslo. A menil som CR cerpadlo 500€, vstrekovace 4x250€, podavacie cerpadlo, ventil na rail liste, plus tesnienia a nejake drobnosti a s robotou ma to vyslo na 2200€. Inac kolko km mas najazdenych? Díky za info, mam najeto 189 tis km..Potom, co ti to vyměnili, museli nastavit nějak znovu diagnostikou?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dann0 Vloženo 26. Květen 2021 Sdílet Vloženo 26. Květen 2021 to ti neviem povedat, inac dost malo km...mne to odislo pri 330000 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 27. Květen 2021 Sdílet Vloženo 27. Květen 2021 Obvykle to způsobí špatná údržba a nebo častá jízda na naftu s nízkou mazivostí. Ty čerpadla mají při správných podmínkách výdrž větší než karoserie vozu. Většinou první vstup pro poškození je natankování benzínu a dočerpání naftou a jízda na tuto směs atd. Popřípadě špatná údržba palivového filtru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
k.o.c.i. Vloženo 27. Květen 2021 Sdílet Vloženo 27. Květen 2021 O auto se starám jak o vlastní dítě, pravidelný servis apod. Takže z mojí strany nemohlo dojít ke špatné údržbě a benzín jsem tam fakt nenalil. Jediný co si říkám, zda na to nemá vlil načipování, které mam do 97 tis. Každopádně auto je již opravené a jezdím :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 27. Květen 2021 Sdílet Vloženo 27. Květen 2021 chip nemá na životnost čerpadla žádný vliv, asi někde bereš často špatnou naftu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.