Říjen 21, 20159 r Svetelne senzory jsou: Sun Intensity Sensor Left, Sun Intensity Sensor Right (oba pod celnimn sklem v jednom pouzdre) a Inner Lighting Sensor. Ten vnitrni je podle tebe kde? A proc by mel teplomer prusvitnou lesklou krytku? Jiste to ale nevim. Ze jsi to ty, tak to dnes zkusim pres diagnostiku rozlousknout.
Říjen 21, 20159 r No já to taky zkoušel, konkrétně přes diagnostickej režim climatroniku, tušim že kanál 1-0 (prostě nějaká vnitřní teplota). Na tu průsvitnou krytku jsem párkrát dejchnul a zobrazovaná teplota hned letěla nahoru, takže jestli je tam světelnej senzor, tak má v sobě (nebo hodně blízko) i teplotní čidlo . A v dílenský příručce k topení je ta krytka taky označená jako "Snímač teploty v prostoru pro cestující". Když si teda zobrazíš kód 23-0 a zakrejváš tu průsvitnou krytku, mění se zbrazovaný údaj? Jestli ne, tak v autě Inner Light Sensor ani nemusí bejt nainstalovanej.. Já si myslim, že ne všechno, co ŘJ climatronicu umí (a co je vypsaný v seznamu diagnostických kódů), ve skutečnosti používá..
Říjen 21, 20159 r No senzor vnútorného osvetlenia je jeden v budíkoch a kto má Columba tak ešte jeden v ňom. Ten v budíkoch ovláda ich podsvietenie ktoré je nezávislé na podsvietení tlačítok palubky. Senzor na Columbu slúži na úpravu podsvietenia displeja.
Říjen 21, 20159 r O techto 2 senzorech svetla v interieru vim, ale nemyslim si, ze by nektery z nich byl spojeny i s Climatronicem. Az pojedu z prace, vyzkousim to... (Pokud nezapomenu. )
Říjen 21, 20159 r Tak super, aspoň mam potvrzeno že to neni jen moje domněnka A ještě ohledně toho senzoru osvětlení v budíkách, jak píše zelo7, to se týká jen faceliftu ne? Nebo ho tam má i předFL? Nevšim jsem si, že by podsvětlení budíků reagovalo na něco jinýho než na nastavovací kolečko..
Říjen 22, 20159 r PredFL s MaxiDOTem ho urcite ma. Pokud vjedu do tunelu, tak MaxiDOT okamzite ztlumi podsviceni. Bez MaxiDOTu tam senzor mozna neni.
Říjen 22, 20159 r Ty jo, tak to je to tlumení asi tak nenápadý, že jsem si toho nikdy nevšiml (MaxiDot mam). Vim jen že se ztlumí při zapnutí světel.. Musim se na to soustředit až budu vjíždět do tunelu, ale tam zas nevim, jak to poznám, protože mi senzor rozsvítí světla a maxidot stejně pohasne Upraveno Říjen 22, 20159 r od Sharky487
Říjen 25, 20159 r Tak ze bych se spetl 2x v jednom vlakne? Je to mozne. Mam tam i svetelny senzor a kdyz vjedu do tunelu, tak se rozsviti svetla, to je fakt. Takze je to mozna rizene jen tim.
Říjen 27, 20159 r No tak pozor. Kdyz manualne zapnu svetla, tak se mi MaxiDOT neztlumi. Kdyz potom ale vjedu do tunelu (svetla porad manualne zapnuta, ne v poloze AUTO), tak se MaxiDOT teprve ztlumi a po vyjeti z tunelu se opet rozzari (svetla stale manualne zapnuta). Takze bud je senzor primo v budikach, nebo to bere ze senzoru na celnim skle, ale ma vlastni logiku (neridi se jen podle zapnutych/vypnutych svetel).
Říjen 27, 20159 r Tak to vyzerá ozaj že máš svetelný senzor v budíkoch. Podľa mňa ho majú všetky budíky s Maxíkom, či už face alebo predface.
Říjen 27, 20159 r Tak jsem se asi spletl pro změnu já.. Asi by se to dalo snadno ověřit, auto by stálo venku za světla s rozsvícenýma světlama a někdo další by zastínil světelnej senzor na skle, buď by se maxidot ztlumil, nebo ne. Když mě tu nikdo nepředběhne, o víkendu to zkusim. Jestli je ale přímo v budíkách, pak by mě zajímalo kde, protože budíky jsou z větší části neprůhledný a senzor musí mít nějakej průzor..
Říjen 27, 20159 r Stacilo by zkusit zajet do tunelu s autem s MaxiDOTem. Tak to pak zkus a dej vedet. Podle me je ten senzor urcite v budikach. Pokud vyjedu z tunelu, tak ten MaxiDOT chvili skoro vubec nejde precist. To by u aut bez senzoru nemohlo byt takto pohasle neustale se zapnutyma svetlama... Upraveno Říjen 27, 20159 r od LucasCZE
Říjen 27, 20159 r Ano, všechny budíky do O2 face mají foto tranzistor. Stačí se podívat světlem (třeba z mobilu) na levý číselník (otáčkoměr) a na daném číselníku uvidíte kolečko (pouští světlo na fototranzistor). Slouží jen na jemnou korekci podsvitu při rozsvícených světlech. Nejlépe to poznáte na VW třeba na Golf 6. Tam budíky mají podsvícení permanentně spuštěné (i když jsou světla vypnuté) a často se mění podsvícení při změně intenzity externího světla.
Říjen 27, 20159 r Stacilo by zkusit zajet do tunelu s autem s MaxiDOTem. Tak to pak zkus a dej vedet. Právě že tunel by nevyloučil ten světelnej senzor na skle, protože se setmí najednou v autě i nad čelnim sklem.. Ještě mě napadlo posvítit na budíky ve tmě baterkou, pak by se to dalo poznat hned..
Říjen 28, 20159 r Samozrejme jsem myslel s autem bez senzoru svetel, jen jsem to nejak nenapsal. Se senzorem jsem to zkousel, takze to uz vysledek zname. Asi se k tomu driv nez ty nedostanu, tak to nejak vyzkousej.
Říjen 28, 20159 r No ja som si vždy myslel že ten senzor je v pravej časti budíkov. Tam ako je hodnota rýchlosti medzi 220 a 230, kúsok vľavo je vidieť taká bodka.
Říjen 28, 20159 r Tak jsem to schvalne zkusil a opravdu jak posvitim na budiky tak se maxik zesvetli. Svitil jsem na otackomer u cilsa 6, je nejaky krouzecek a tam by mohl byt ten senzor. mr 2008,ze svetelnym senzorem na svetla.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.