Publikováno Listopad 20, 20204 r Zdravim forum - jsem celkem roztrpcen, kdyz jsem dnes dovezl domu nove svicky pro EA111 (CBZA - 63AkW) s oznacenim Brisk Iridium Premium+ P21 (1921), o kterych se vsude docte, ze nahrazuji v tomto motoru originalni (VAG cislo originalu konci na ....5600A). Takze jsem je i dle pisemne informace z Brisku, ze se urcite jedna o spravnou svicku pro EA111 (ktera se navic vyrabi vylucne pro tento motor a primo pro nej byla vyvinuta) dovezl a jak to dopadlo, vidite ve fotce. Jiskriste je utopene o cca 2-3mm do tela svicky nez je na vyndane NGK, takze se sice pri osazeni aspon neriskuje, ze se tim ze je to jinak jeste srazi s pistem, ale tak ci tak je spatne (jinde nez ho ma original). Nasledoval muj telefonat do technicke podpory Brisku co mi k tomu sdeli a sdelili mi, ze to takhle vyvinuli a ze to je urcite spravne (spravne jak navrhem, tak i ve smyslu tom, ze by se snad zblaznila vyrobni linka a jen ja mam tim padem koupeny aususy a jsou k reklamaci), kdyz jsem dale nalehal tak pan (mimochodem velice prijemny a ochotny) nekde zastrachal, aby si to u sebe prohledl taky - origo svicku v Tabore samosebou meli. Takze to videl i on a rikal ano, je to jinak, to mate pravdu, ale ty svicky jsou spravne. Tohle prodavame a tohle do CBZA urcite patri nandat nikde neni zadna chyba. Takze co ted? Pan mi radi to tam dat, ale stejne tak mi potvrdil i vraceni penez, pokud nemam jistotu, ze to takhle chci. A ja vubec nevim. Diky za cas se ctenim a nejakou radu pro me - treba uz je nekdo dal. Ale v Tabore to asi videli dneska prvne, docela mi to chvilku jeste neveril a pak kdyz si to dal k sobe se docela divil.
Listopad 20, 20204 r Brisk jsem dával naposled do pionýra a i tam to stalo za prd. Jedině NGK nic jiného. Max ještě Bosch, ale NGK je jistota.
Listopad 23, 20204 r O týchto sviečkach sa tu už písalo, treba pohľadať. Reálne zo začiatku fungujú, ale ja som po čase mal problémy a nakoniec som sa vrátil k NGK a kombinácií s origo zapaľovacími káblami. Tieto náhrady ako Brisk alebo Tesla môžu fungovať, len je otázkou, že ako a do kedy. Ja som už s experimentovaním prestal, lebo to čo ušetrím pri kúpe, to stratím hneď pri prvom probléme (čas a ďalšie peniaze). Upraveno Listopad 23, 20204 r od e1.
Listopad 23, 20204 r Tyhle Brisky tj. Brisk Iridium Premium+ P21 jsem měl ve své předchozí Fabii II s motorem Tsi 1.2, 63 kW, tj motor řady EA 111. Najel jsem na ně cca 20.000 km, než jsem auto prodal a úplně v pohodě. Dokonce jsem si v cca 1/2 toho proběhu ty svíčky zkusmo vyndával a prohlížel, barvu kontaktů měly v pořádku, nic nebylo nadměrně opálené, zaolejované apod. Provoz srovnatelný s originál svíčkami z výroby, spotřeba stejná, nikdy žádné závady, prostě OK. Ničeho bych se nebál a dal je tam, chyba u PALU není, ty svíčky v pohodě fungují. Když se Ti to nebude v provozu líbit, tak vyměnit je můžeš kdykoliv. Upraveno Listopad 23, 20204 r od DušanV
Listopad 28, 20204 r Autor Tak jsem namontoval Brisk Iridium Premium+, trebaze jsou jine rozmerove viz foto v prvnim prispevku. Auto jede normalne, nepoznam nic. Takze na to asi muzu zapomenout, namontoval a jezdi ... Jo a pri ty prilezitosti jsem musel vymenit i cele kabely, protoze kabel pro 1.valec byl propalenej - mel 1MOhm a evidentne tam strilel druhy vyboj (jeden ve svicce v motoru a druhy cestou v kabelu). Bylo to tam uz zjevne dlouho, protoze pri volnobehu se od 1.valce ozyvalo zajimave prskani. Pri vymene kabelu to pochopitelne zmizelo, nove kabely NGK (Made in Poland - ach jo...) maji vsechny naprosto precizne 6kOhm.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.