Přejít na obsah

Chyba 01314 - OI 1,9 TDI


kurvínek

Doporučené příspěvky

Radu zkušeného elektrikáře. Octavia I 1.9 TDI ASV. Pouze v některých případech nejde nastartovat. Po zapnutí klíče kontrolky jako obvykle, žhavení i imo zhasne, nebliká, poloha startování, startér ale netočí, následuje několik marných pokusů, opětovné zamykání, vytažení pojistek nad baterkou, pak jako zázrakem vše v pořádku, třeba patnáctkrát bez problémů a pak je to tu zase. Vyloučit mužů čip v klíči, vyzkoušené oba. Čtečku na spínačce zřejmě taky, kontrolka ima nikdy nebliká. Baterka v tu chvíli 12,3 V. Napíchnuto, chyba (jednotka imo) 01314 (komunikace řídící jednotka motoru)

Kontrola pinů ECU, bez oxidace. Kouknul bych ještě na jednotku imo, ale nevím kde v palubce hledat.

Věděl by někdo co s tím ?

Editováno: , autor: kurvínek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Vaša napsal:

immo neblokuje startér

i když je motorová jednotka nefunkční startér točí

 

pokud startér netočí bud KO spínačka nebo co je pravděpodobnější startér

Typoval jsem jednotku imo., protože to vyhodilo tu chybu. Nevím co je na tom pravdy, někde jsem našel, že jednotka imobilizéru je součástí budíků...? Myslel jsem třeba oxidace na pinech, kabel apod.

 

Protože startér jindy točí normálně, typoval bych to na tu spínačku teda.

Jak jednoduše vyloučit to nebo to?

 

Díky moc!

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, TOMUS napsal:

U spinačky je takova civka. Zkus ji zkontrolovat. Obvykle tato civka se poškodi. Muže být taková situace že kliček ti spadl a immo se poškodil - hlavě tento čip. Čip jde kupit u kličaře.

Tou čtečkou to nebude, kontrolka imo nikdy nebliká. Klíče jsem zkoušel oba, chovají se stejně, když je to mrtvý, nejde ani jeden a naopak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Vaša napsal:

čtetcí cívka imobilizéru ani čip v klíči nedokáže ovlivnit točení startétu

Jj, pokud dobře rozumím pokud by bylo cokoli s imobilizerem, startér by točil, chytlo by to a hned zhaslo...?

 

před 6 hodinami, Vaša napsal:

čtetcí cívka imobilizéru ani čip v klíči nedokáže ovlivnit točení startétu

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jednotka imma je součástí budíků

pokud je to immo bliká kontrolka

auto zatočí, chytne a zdechne

 

zkouška jednoduchá 

stačí zkoušečka (obyč žárovka na drátech plně dostačující) připojit proti kostře na slabší (ovláddací) vodič co vede do startéru pokud se nepletu červeno černý vodič do konektoru a otočit klíčkem - asi nejlépe s pomocníkem abys viděl na žárovku

 

propojování na přímo hrozí zkratem a  demontovat a zkoušet ho na drátech roztočit mi nepřijde moc vhodné 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Vaša napsal:

jednotka imma je součástí budíků

pokud je to immo bliká kontrolka

auto zatočí, chytne a zdechne

 

zkouška jednoduchá 

stačí zkoušečka (obyč žárovka na drátech plně dostačující) připojit proti kostře na slabší (ovláddací) vodič co vede do startéru pokud se nepletu červeno černý vodič do konektoru a otočit klíčkem - asi nejlépe s pomocníkem abys viděl na žárovku

 

propojování na přímo hrozí zkratem a  demontovat a zkoušet ho na drátech roztočit mi nepřijde moc vhodné 

Jj, takže bych musel bejt připravenej na chvíli, kdy to v poloze start se startérem ani nehne a tak budu vědět, že je to spínačku (že šťáva jde, nebo naopak)

Ale jak píšu, stane se, že třeba patnáct startů ok a pak to prostě nejde.

VAG neřekne nic? Ty spínačky nějak běžně odcházej ? Elektrikář by startér po přeměření aniž by se musel sundat, nějak jednoduše poznal, přestože to v tu chvíli bude zrovna jako naschvál ok ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, TOMUS napsal:

@kurvínek  ok. Takhle zkus připojit starter přimo k akumulatoru. Měl by fungovat. Dřiv ho musiš sundat z vozu.

Mějte pozor když zapojiš starter k akumulatoru, tak starter může točiy a skakat. To ma strašně velkou silou. Nejlíp starter před zapojeni upevnit k něčeho.

Chápu, princip startéru je jasnej, ale jak píšu, děje se to jen někdy...jako nárok by měl, je mu bezmála dvacet, i když se většinu života jen tak válí:))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud to dělá sporadicky zkusil bych vedle přívodního vodiče do kenektoru zasunout jehlu a na něj žárovku s delšími dráty a tu dát až ke stěračům aby byla vidět

 

diagnostika nic nezjistí je to čistě analogově bez zásahu jednotek

 

spínačka vs starter 50/50 

i když vymontuješ na stolici se nemusí starter projevit stejně jak v autě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, Vaša napsal:

pokud to dělá sporadicky zkusil bych vedle přívodního vodiče do kenektoru zasunout jehlu a na něj žárovku s delšími dráty a tu dát až ke stěračům aby byla vidět

 

diagnostika nic nezjistí je to čistě analogově bez zásahu jednotek

 

spínačka vs starter 50/50 

i když vymontuješ na stolici se nemusí starter projevit stejně jak v autě

Jj, ve většině případů je to ok, ale už mě to málem nechalo třicet kilaku od baráku...

Tak by to asi teoreticky šlo. Startér jsem nikdy neřešil, dostanu se na něj z vrchu, nebo musím spodem? Případně repas nebo novej?

 

Pokud spínačka, tak novej spodek (přepínač) ? Je tu nějaký vlákno jak na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Vaša napsal:

pokud to dělá sporadicky zkusil bych vedle přívodního vodiče do kenektoru zasunout jehlu a na něj žárovku s delšími dráty a tu dát až ke stěračům aby byla vidět

 

diagnostika nic nezjistí je to čistě analogově bez zásahu jednotek

 

spínačka vs starter 50/50 

i když vymontuješ na stolici se nemusí starter projevit stejně jak v autě

A ještě teda, co případně nějaký relé...?:/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Vaša napsal:

na starter se lépe dostaneš vrchem

u spímačky se mění elektrická část

pokud je manuální převodovka jde vedení napřímo ze spímačky na starter

Je to manuál. 

Takže teoreticky by to měl být ten červeno černý už od spínačky? To je ten spínací?

Když to píchnu přímo na spínačce, budu vědět jestli je v háji.

Teď je to prostě zrovna zase dobrý.

Jinak díky:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 roky později...

Mám stejný problém, 1.9 TDI 66 kW, r.v. 1998 - motor AGR, imobilizér mám odpojený. Když zapnu klíček a nerozsviti se žhavení tak nenastartuji, motor točí naprázdno. Jakmile odpojím baterku a znovu zapojim, tak sepne relatko na žhavení, rozsvítí se žhavení a motor normálně nastartuje. Relatko je vyměněné. Prosím o radu. Předem díky! 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...