Publikováno Srpen 18, 20214 r Zdravím, mám akutní problém, trošku mi prosakuje zadní prasátko, všiml jsem si, že paknu bere dost mimo střed, tak jsem sundal pakny a zjistil, že mám prošoupané kluzáky, ty silonové čudlíky. Náhradní nemám, tak jsem to vrátil zpět, jak to bylo, ale auto teď nebrzdí. Pedál je tvrdý, při sešlápnutí tam něco odfoukne, ale brzdy téměř nebrzdí. Odvzušnil jsem všechna kola (ale vzduch tam nebyl), ale nepomohlo to. V čem může být problém?
Srpen 18, 20214 r S brzdama bych si určitě nehrál, vyměň prasátko, kup sadu s díly brzd včetně paken a dej to celé dohromady. Nestojí to tolik, aby si riskoval.
Srpen 18, 20214 r Autor Já jsem na pátek objednaný do servisu, ale mám to tam přes 20 km, takže bych raději jel s funkčními brzdami.
Srpen 18, 20214 r To může být snad jedině špatně fungující (smontovný) samostav. Když zabrzdíš ruční brzdou, tak se provozní (nožní) brzda zlepší??
Srpen 23, 20214 r Autor Zdravím, tak byl to vadný posilovač. S tím ale souvisí další dotaz, mám O1 66kW AGR z r. 1998 bez ABS a dali mi tam Bosch. Liší se typ posilovačů u typů s ABS a bez ABS? Jde o to, že teď brzdy reagují velmi ostře, ale to tak, že je to nepříjemné, protože pedálu se stačí jen dotknout a už to hodně cukne. Mám to auto 12 let a po celou tu dobu se chovalo přirozeněji, brzdný účinek byl úměrnější tlaku na nohu. Popřípadě dá se toto nějak seřídit? Upraveno Srpen 23, 20214 r od Tomkk
Říjen 1, 20213 r Autor Zdravím, jsem tu znova a to s problémem, že ten origo posilovač mi dnes opět odešel. Stalo se to opět v garáži, kdy jsem těsně po nastartování motoru sešlápl brzdu. Prclo to pod nohou, fouklo a už jsem zase tam, kde jsem byl, membrána vypadá prasklá. Nechce se mi věřit, že by byl vadný nový Bosch posilovač (měnili ho i s hadičkami kolem), spíš bych čekal, že ten problém vzniká na autě. Co by to mohlo způsobit? Vakuová pumpa víc než vakuum přece neudělá, nemůže třeba naopak fouknout? Nebo není tam nějaký pojistný ventilek, nebo něco, co omezuje podltak a mohlo odejít? Na jiném fóru jsem našel podobné vlákno, ovšem bez řešení.
Říjen 1, 20213 r Fouknout do posilovače nemůže, v podtlakové hadičce je zpětný (jednocestný) ventil, který umožňuje proudění vzduchu jen ven z posilovače. Maximální podtlak bude daný konstrukcí podtlakového čerpadla. A i kdyby pumpa dělala větší podtlak, tak namáhání membrány je dané připouštěním okolního vzduchu na zadní stranu membrány a ten se ovládá brzdovým pedálem. Takže těžko říci. Proč to neřešíš tam, kde tě ho tam dali??
Říjen 1, 20213 r Autor Protože se mi to stalo dnes v pátek odpoledne a v servisu budou až pondělí. A taky proto, že se nezdá, že by to byla běžná situace, takže by se mohlo stát, že ani oni nebudou tušit, proč k tomu došlo, opět vymění posilovač a opět se to stane. Navíc je pravděpodobné, že se budou cukat uznat to jako záruku. Chci být také připraven na to, co může nastat, tedy zda třeba budou chtít měnit další drahé věci, jako je vývěva a podobně.
Říjen 3, 20213 r Autor Přemýšlím, co by to mohlo způsobovat. V obou případech se to stalo, když auto stálo a já pár sekund dost silně stál na brzdě. Takže je tam vakuová pumpa, brzdový válec a posilovač. Membrána by mohla prasknout příliš vysokým podtlakem, nebo tlakem, nebo kdyby byla moc natažená. Pumpa nemůže udělat menší tlak, než vakuum, ale to nevím, jestli by membrána přežila. Je v pumpě nějaký pojistný ventil pro omezení podtlaku? Nebo je někde na po cestě? Pak ještě zbývá to mechanické pnutí, kdyby brzdový píst umožnil příliš velký zdvih. Ale na to jsou tam snad nějaké dorazy, navíc by to opět dělalo kde komu, kdo má třeba blbě seřízené zadní pakny, nebo mu teče hadička. Nebo je tam ještě něco? Upraveno Říjen 3, 20213 r od Tomkk
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.