formule99 Vloženo 22. Srpen 2021 Vloženo 22. Srpen 2021 Dobrý den, prosím o radu. Z ničeho nic se mi na budíku objevila hláška " vysoká teplota oleje, zastavte vozidlo". Voda byla v pohodě, 90 'C. Olej myslím na 120' C. Den na to už blbne i voda. Jakmile se olej dostane nad 100'C, jde i voda. Taky se mi zdá, že i když není zapnuté topení, jde od nohou teplo. Když dám tempomat, cítím jak se lehce sníží tah a v tu chvíli jde teplota vody nahoru. Na diagnostice se žádná závada neukázala. Nevíte někdo? Děkuji Citovat
tateco Vloženo 22. Srpen 2021 Vloženo 22. Srpen 2021 chyba v chladiacom okruhu (Termostat, vodná pumpa tá skor.) A olej skontroluj hladinu ak bude ok tak vadné čidlo ale ak je vodná pumpa v haji tak je to automatika že sa zohrieva nadmerne olej lebo ho nemá čo chladiť. zameraj sa na vodnú pumpu ak más 1,6tdi tak je elektrická . Citovat
formule99 Vloženo 22. Srpen 2021 Autor Vloženo 22. Srpen 2021 před 2 hodinami, tateco napsal: chyba v chladiacom okruhu (Termostat, vodná pumpa tá skor.) A olej skontroluj hladinu ak bude ok tak vadné čidlo ale ak je vodná pumpa v haji tak je to automatika že sa zohrieva nadmerne olej lebo ho nemá čo chladiť. zameraj sa na vodnú pumpu ak más 1,6tdi tak je elektrická . Jo jo, mám 1,6. 81kW. Dá se to nějak zjistit, nebo prostě vyměnit? Citovat
formule99 Vloženo 22. Srpen 2021 Autor Vloženo 22. Srpen 2021 Zapoměl jsem, hladina i barva oleje je OK. Citovat
tateco Vloženo 24. Srpen 2021 Vloženo 24. Srpen 2021 tak vodná pumpa je KO pozrieť na nete či sa da diagnostikovať porucha vodnej pumpy napr .multimetrom Citovat
formule99 Vloženo 24. Srpen 2021 Autor Vloženo 24. Srpen 2021 Dnes jsem byl na diagnostice. Ty pomocný čerpadla jsou v pořádku, ale zda funguje pumpa prý zjistit nejde. Doporučení, výměna pumpy a rovnou rozvody. Citovat
Octavio1996 Vloženo 19. Července Vloženo 19. Července Dobrý deň, kúpil som Škodu Octaviu III s motorom 1.6 TDi 81kW CXXB. Možno je to iba moja paranoia, lebo som si tento ukazovateľ v aute nikdy nevšimol, ale pri bežnej jazde po okreskách do 100 km/h mi stupne teplota oleja na cca 105, pri pokojnej jazde na diaľnici do 120 km/h mám okolo 112 a pri jazde do 140 km/h som dosiahol hodnoty teploty oleja 120, autu som potom už pre istotu viac nepridával. Pri spomalení teplota oleja klesla na menované hodnoty, pod 100 stupňov som sa za celú dobu jazdy ani nedostal. Auto je po výmene vodnej pumpy. Názory sa v tejto téme dosť rozchádzajú, niekto píše že je to úplne normálne, niekto vraví, ze určite nie. Nemajú vysoké teploty oleja vplyv na jeho rýchlejšiu degradáciu? Navyše remeň olejového čerpadla je v ňom namočený, takže môže mať vplyv aj na jeho rychlejsiu degradáciu. Na druhej strane, dal som tento remeň vymeniť po 210 tisíc (s takýmto nájazdom som teraz kúpil vozidlo) a remeň bol v relatívne dobrom stave, vyzeral že by ešte dlho vydržal. Kamarát ktorý vlastní Audi s 3.0 TDi mi hovoril že jeho hodnoty teploty oleja sa pohybujú v hodnotách 80-90 a musí mu vážne veľa prikladať aby dosiahol 100 stupňov. Ešte mi napadla výmena chladiča oleja, ale nechcem vyhadzovať peniaze do vzduchu. O týždeň ma čaká cesta do Chorvátska a chcem si byt 100% istý, že som nič nezanedbal. Vopred ďakujem za odpovede. Citovat
Casy Vloženo 19. Července Vloženo 19. Července Není to normální, mám stejný motor, tohle mi dělala vodní pumpa, když odešla, pak jedině termostat. mě to dělalo , když bylo auto ve vyšších otáčkách pod plynem , jel jsem do táhlého kopce, pokud jsem jel pomaleji , kleslo to na normál. , puma originál z výroby, pět let stará, 107 tis najeto, někde na foru je někde rozsáhlá diskuze. fotky atd. Citovat
Octavio1996 Vloženo Neděle v 20:43 Vloženo Neděle v 20:43 Vodnú pumpu mám novú v rámci výmeny rozvodov. Dnes pri jazde 140 km/h po diaľnici teplota oleja 128 stupňov, vážne sa mi na to zle pozeralo. Niekde som tu na fóre čítal, že ručička ukazovateľa teploty kvapaliny neukazuje reálnu hodnotu? Nezdá sa mi to, lebo po 90 stupňov pekne stúpa a potom zastane. Keď motor naštartujem po istom čase, tak ukazuje reálnu hodnotu o koľko stihol motor vychladnúť. Tiež si nemyslím, že by voda dokázala byť 1-2 hodiny jazdy v stave 100-120 stupňov a nevyvrela by. Podľa môjho názoru treba tú vysokú teplotu oleja do budúcna riešiť, kým nenájdem príčinu ho kontrolovať a skrátiť cyklus výmeny napr. na 5000 km, ale kým je kvapalina na zdravých hodnotách, motoru nič nehrozí. Na žiadnom predošlom aute som ukazovateľ teploty oleja nemal, mozno boli aj tam takto vysoké, len som mal to šťastie, že som o tom nevedel. Do budúcna plánujem výmenu “veľkého” chladiča (predošlý majiteľ niečo nabral, tak sú všetky 3 za sebou mierne zohnuté dovnútra, ale tesnia a nenašiel sa žiadny únik), keby to nepomohlo tak výmenu chladiča oleja. Tiež som sa tu niekde dočítal, že chladiaca kvapalina G13 robila zlobu, tak možno skúsim vymeniť za G12evo, ale neviem, či by samotný typ chladiacej kvapaliny dokázať urobiť takéto problémy. Citovat
bouchy01 Vloženo Pondělí v 10:28 Vloženo Pondělí v 10:28 OIII už má teplotu vody jistě zfixlovanou. Mně se zase nezdá, že ať jedu, jak jedu, tak ručička jde nahoru lineárně*. V létě, kdy jede klima, je bod dosažení "90°C" (od odstátého motoru) ještě asi 2 minuty jízdy předtím, než se objeví informace o teplotě oleje, tedy 51°C. Relevantní je teplota oleje, z osobní zkušenosti vím, že "nové" auto nejde vyhnat nad 112°C, a to jsem kroužil v Mostě. Starší auto už mi ukazuje víc, těžko říct, co je jinak, asi opotřebení, vůle, zanesení chladiče a bloku motoru. Mám ale benzínový motor, jiné teplotní poměry. V návodu se píše, že oleji 5W-30 nevadí provoz do 120°C na oleji (mno). 128°C, kor na oleji a kor u dieselu, je špatně. "Voda", pokud je dobré víčko, nějakých 105-110°C vydrží (realitu neznáme, není čím změřit). Zlobu dělala, pokud vím, kapalina G12++, již nedostupná. Tím se dostáváme k tomu hlavnímu - jak vypadá expanzní nádobka, není její obsah nááhodou hnědý, rezavý?? Jestli je v ní i "pytlík" se silikátem, tak s tím ihned pryč! Taky jsem si myslel že mi to nevadí, že se mě to netýká (MY/CW by měl být před tímhle experimentem), ale ne. I přes čištění mám v nádobce fleky, bůhví, co je v chladiči, hadicích, v bloku... dělal se 1+1 flush novou kapalinou, bohužel bez jízdy. *Nikdy jsem bohužel nevlastnil natolik "luxusní vůz", abych měl měřidlo teploty vody... kromě stovky a ta si klidně skočila nad 100°C, když jela 90 a zastavila na křižovatce. A felicie, ale tu jsem neřidil. S otevřeným oknem šlo určit okamžik spuštění ventilátoru, u takových aut vzácně spouštěného. Citovat
Octavio1996 Vloženo Pondělí v 10:36 Vloženo Pondělí v 10:36 Expanznú nádobu som musel vymeniť za novú, pretože bol na dne hnedý nános. Takže je dosť možné, že vymeniť nádobu nestačilo a mal by som dať prepláchnuť celý chladiaci systém, ale tu je tiež otázne, či to bude mať po tých rokoch požadovaný efekt. Ako som spomínal, po zime dám vymeniť celý chladič a vtedy dám určite vyčistiť celý systém. Olej budem zatiaľ dôkladne sledovať, prípadne si ho po 5000 km preventívne vymením a dúfam, že sa nič nestane. Citovat
csabac Vloženo před 20 hodinami Vloženo před 20 hodinami (editace) @Octavio1996 Problém bol s chladiacou kvapalinou G13. Dávali ju do aut do roku 2020. O probléme sa už písalo 2017. Takže tak isto moja scala 1,6 tdi dostala G13. Samozrejme si to odniesol radiator kúrenia v interiéri s tým, že následne sa robil preplach. Auto prestalo v zime kúriť. Rozvody boli menené pár mesiacov predtým. Začiatkom leta začal problém s prehrievaním oleja. Liezol k 125°C pri 20°C vonku. Robil sa ďalší preplach, naposledy výmena chladiča oleja. Jednoznačne problém bude na chladiacom okruhu. Vodná pumpa/termostat/chladiče, chladič oleja. A som si istý, že si tam mal tú úžasnú G13 chladiacu a po záruke za naše náklady môžeme riešiť to, čo mala riešiť škodovka. Veď prečo by v ročnom aute v 2020 vymenili chladiacu za G12+ (nahradila G13) alebo dali vedieť zákazníkom, že máte tam kvapalinu, ktorá degraduje a upcháva časti na chladiacom okruhu. Takže teploty, čo uvádzáš, nie sú ok. Ak si menil rozvody a pumpa, tak choď po chladiacom systéme ďalej. Sú tam 3 chladiče, chladič klími, chladič vody a pomocný chladič. Chladič oleja, atď. Takže je tam dosť vecí, ktoré môžu byť príčinou a ani autorizák ti s tým neporadí. Písal som aj na ŠA centrálu a odpoveď...autorizák to vyrieši. Prvá veta v maili, autorizák si už s tým nevie rady...a fakt nemienim pokus omyl platiť tejto firme. Editováno: před 20 hodinami, autor: csabac Citovat
e1. Vloženo před 17 hodinami Vloženo před 17 hodinami Teplota oleja 128°C pri normálnej diaľničnej rýchlosti určite nie je normálna, treba to riešiť! - Začni s tým, že sa pozrieš na všetky chladiče, či nie sú zanesené listím a iným bordelom! Zároveň skontroluješ, či nemajú polámané veľa lamiel, a tým pádom nepotrebujú už aj celkovo vymeniť. - Je potrebné, aby chladiaca kvapalina v celom systéme bola G12evo (nie G12, G12+, G12++ a hlavne nie G13!). Ak nie je, tak spraviť pár preplachov a potom ju naliať, samozrejme treba robiť s diagnostikou, aby sa otvoril každý okruh. Následne odvzdušniť, resp. v pravidelnom intervale kontrolovať hladinu chladiacej kvapaliny, lebo ak sa dostane vzduch do systému, môže trvať aj stovky a tisíce kilometrov, kým sa každá bublinka dostane von. - Ďalej by som sa pozrel na olej, či má správnu hladinu. Neviem čo ti tam mechanik nalial, ale máš mať olej so schválením VW 507.00, ideálne viskozita 0W-30, hladina po odstátí na maxime. Ak nevieš, že čo ti tam mechanik dával, určite nie je na škodu spraviť aj jeden "preplach" olejového okruhu jednou extra výmenou oleja. Teoreticky môžeš skúsiť použiť pred výmenou aj nejaké preplachovacie aditivum, ale s tým veľmi opatrne, aby si nenarobil viac škody! Inak je rozdiel aj medzi olejom a olejom v tom, že ako odvádza teplo z motora, ale nemalo by to ísť do takých extrémov, že 128°C. Cez moju čarovnú guľu to vidím na výmenu chladičov a celkovú výmenu chladiacej kvapaliny. Citovat
radek253 Vloženo před 16 hodinami Vloženo před 16 hodinami Pokud si pamatuji, tak na OIII předface 1,6TDI 77kW jsem se dostal na dálnici v kopci max na 104C, normálně jsem se pohyboval kolem 90-95C, když se vypalovalo DPF tak 98 - 102C. Na OIII face 2.0TDI to bylo podobné, na každém autě jsem od novoty najel 125-140tkm. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.