Přejít na obsah

Světlá výška - Škoda Fabia Combi 3 - chyba ve specifikaci?


Radim955

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

Kupuji si auto ze Škoda plus. Rád bych věděl jaká by měla být reálná světlá výška abych mohl zkontrolovat, zda je s podvozkem vše v pořádku.

 

Řeším nekompatibilitu údajů v technické specifikaci a vlastních naměřených hodnot na dvou rok starých fabiích combi 3. generace.

 

Světlá výška nezatíženého auta mnou naměřených hodnot se pohybuje okolo 11-11,5 cm. Jedná se o vzdálenost mezi nejnižším místem krytu motoru a země, kde auto stojí na rovině.

 

V dokumentaci se ovšem uvádí 13.5cm.

 

Nevíte kde by mohl být problém? Neměřili světlou výšku od nárazníku? Poté ovšem byla "Světlá výška" měřena špatně, neboť ze specifikace jasně vyplývá, že je světlá výška nejnižší místo vozidla.

Není uvedená výška v dokumentaci výška vozu s paketem pro špatné cesty a se zvýšením vozu? 

 

Díky za názory a třeba i vlastní měření :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se Te dotknout, ale prijde mi tva strategie na rozklicovani stavu podvozku jako licha. Vysku auta bude ovlivnovat v ramci milimetru mnoho faktoru, napr. vybava, rozmer pneu, stav PHM v nadrzi, v podstate i ojetost pneu, takze resit nejaky milimetry mi prijde zcestny. Kdyz se podivam na auto, tak vidim zda lezi ci je ok. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, jestli chceš mít jistotu, tak si domluv že si necháš udělat test podvozku. Slušný servis na to má zařízení. Geometrie-test tlumičů a brzd.

Metrem tam určitě nic nezjistíš.

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud Škoda uvádí takovýto údaj ve specifikaci, mělo by být někde napsané při jakých podmínkách byl údaj naměřen a jak. A tuto odpověď jsem ani od Škoda podpory nedostal.

 

2-2.5cm rozdíl oproti specifikaci mi příjde jako poměrně velké číslo. Nerad bych podvozkem škrtnul o zem a musel řešit drahé opravy, které by nebyly vyřešeny zárukou.

 

Pokud je nádrž umístěna v zadní části vozu, nejsem si jist zda může mít tak velký vliv na pokles přední nápravy (pokud má fabia ještě k tomu nádrž 45 litrů = cca max. 34 Kg).

Co se týče pneumatik tam už nějaký vliv určitě je. Stejně tak unavenost pružin (1 rok, cca 20 000 km).

 

Co se týče výbavy, jedná se o výbavu Style, obsahující automatickou klimatizaci a 70KW 1.0 TSI motor, 5ti stupňovou manuální převodovku. Klimatizaci má i základ, oproti automatické si nemyslím že je váhový rozdíl nějak závratný. Zbytek jsou senzory a drobnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alma - jenomže jak toho docílit - Škoda Plus sice může říct, že kontroly dělali - ale reálná zjištění se stejně dozvědět nemusím. Leda že bych se s nimi domluvil, auto si vypůjčil a test udělal jinde. Ale zřejmě za to slušně zaplatím a něco mi říká že i když to auto tyto vady mít bude, Škoda Plus náhradu nezařídí a řekne ať si vyberu něco jiného. Ale alespoň budu vědět na čem jsem, to je pravda ...

Editováno: , autor: Radim955
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inu počítal jsem si jaký mají vliv pneumatiky. Pokud Škodovka dělala měření s těmi největšími, oproti těm které mají mnou měřené fabie (6cm profil, 15" disk), auto je o cca 1.3cm vyšší.

 

image.thumb.png.e9a92f45e4e83613925c62536cf05764.png

Editováno: , autor: Radim955
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No len podla clanku nie je svetla vyska merana pri motorovom priestore. Alebo jo blbo chapem? Malo by sa merat medzi kolesami, pricom sa pocita len 80% ich vzdialenosti. Pokial viem, motor/prevodovka su pred prednymi kolesami (nemam pr3sny pohlad). 

 

Navyse ak meras kryt motora, tak maly ci velky? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snazim se Te pochopit, ale nejde mi to. 

Bydlim blbe a v zime mame obcas zafoukano, ze auto drhne spodkem, kdyz vubec jede. Vzal jsem paket s oplastovanim spodku a auto je malinko zvedle, na ulici v porovnani nezasveceny clovek ani nepozna. V realnem zivote 1,5 cm moc rozdil neni, nejses stejne schopen rozpoznat, zda si skrtnes ci ne, takze moc rozdil v tom stejne neni, je to proste o 15 mm lepsi. A pokud potrebujes velky rozdil, tak hledas v nevhodne kategorii vozidel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čečulák> naprosto souhlasím, pokud jde o strach škrtání tak musí hledat jinde. Stav podvozku cca po roce a 20tis. by neměl být nijak tragický. Světlou výšku ovlivní součet výbavy, pneumatiky, provozní náplně a bez znalosti metodiky měření těžko říct. Kontrolu podvozku vidím jen v pouhé geometrii a testu tlumičů a oboje nemá tak zásadní vliv na světlou výšku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...