rayproch Vloženo 6. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2021 Ahoj, prošel jsem si fórum a můj problém jsem nenašel, možná jsem špatně hledal, pokud ano, tak se omlouvám za příspěvek. A teď k mému problému. Koupil jsem si Škoda Superb II 2013, 2.0 TDi 103 kW (CFFB), najeto má trochu víc 315 000. Protože byl černý výfuk, tak jsem si vyjednal výraznou slevu s tím, že si vyměním DPF a bude to. Dal jsem auto do autorizáku, aby to omrkli a řekli co to bude stát. Když jsem si šel pro auto, tak mi bylo sděleno, že filtr je v pořádku. Ale na můj dotaz, proč je výfuk černý (nárazník nad výfukem také) mi nedokázali odpovědět. Saze jsem na nárazníku otřel a jezdil dál. Postupně začal nárazník černat, takže to dělá pořád, ve zpětném zrcátku kouř nevidím. Dokázal by mi někdo vysvětlit, čím to může být? Na co se mám zaměřit? Na servis se očividně spolehnout nemůžu. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 6. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2021 Ked zide motor z vyroby ma doladene vstreky k turbu .Tento pomer casom bud turbo alebo vstreky nestihaju splnat a tak sa zvysi dymivost.Ak ma auto DPF zachyti vsetko.Kedze tvoje dpfko je ,,vporiadku,, nezachytava sadze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayproch Vloženo 6. Říjen 2021 Autor Sdílet Vloženo 6. Říjen 2021 Takže co mi doporučíš na autě udělat? Nechat zkontrolovat vstřiky, případně je seřídit, vyčistit? To že je DPF v pořádku mi řekli v autorizovaným servise. Fyzicky ho tam vidím, dokonce i snímače tam jsou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 6. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2021 Od PC ti nikto neda rozumnu odpoved.Treba navstivit dobreho diagnostika ,ktory ti pozrie zive data urobi Logy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayproch Vloženo 6. Říjen 2021 Autor Sdílet Vloženo 6. Říjen 2021 Zkusím se mrknout v okolí, jestli někoho nenajdu. Úmyslně jsem to dal do autorizovaného s tím, že oni na to přijdou. Očividně ne. I tak díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koudy_123 Vloženo 6. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2021 Jestli mas cerny naraznik, tak DPF nezachytava saze. >> Dpf nefunguje, jak ma. Asi budes muset vymenit DPF. Problem budes muset vyresit, nez pujdes na emise pred technickou. Jinak neprojdes pres emise. Dalsi otazkou je, jak moc se ti tvori saze v ramci spalovaciho procesu jeste pred DPF. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayproch Vloženo 7. Říjen 2021 Autor Sdílet Vloženo 7. Říjen 2021 Tak jsem byl na diagnostice. Bylo mi doporučeno vyměnit filtr. Prý je prasklý. Při kontrole emisí mi byla naměřena kouřivost 0,22 přičemž pro Euro 5 je stanovena kouřivost do 0,25. Takže bych vlastně emisemi prošel. Popsal mi proč bych prošel, ale proč mám černý výfuk a narazník. Pro mě jako laika, moc informací. Ukázal grafy, hodnoty, vysvětlil co hodnoty znamenají. Proč když hodnoty se tváří dobré, tak nejsou. Sice byly dobré hodnoty, ale na stav DPF byly nesmyslné. A hodnoty nebyly zaseknuté a opravdu se měnily podle zatížení motoru. Zkrátka jak jsem napsal, pro laika moc složité. Shodou okolností pán je soudním znalcem v oboru. Při diagnostice mi zjistil pár skutečností, třeba to, že kilometry sedí, nebo že nedávno byly měněny oba xenony. O tom jsem věděl, ale je hezké, že to vyčetl také. Probrali jsme spolu jaký filtr určitě nebrat, a naopak jaký si pořídit. Sice budu kupovat nové DPF, ale i tak jsem spokojený, že vím co s tím je. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koudy_123 Vloženo 7. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2021 No vida. A cena filtru resp. Cele opravy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayproch Vloženo 7. Říjen 2021 Autor Sdílet Vloženo 7. Říjen 2021 Budu tam chtít originál. Škoda pro starší auta má na filtry nějaký ekonomy program, údajně by to měla být repase originálu se stejnou funkčností. A cena filtru tam je cca 16 tisíc a pokud vrátím stávající, tak něco málo přes 12 tisíc. Plus práce, cenu za práci nevím. Myslím si, že to taková částka zase nebude. Problém je, že nevím, jestli mi ten filtr škoda prodá, abych ho mohl vyměnit jinde. Jestli to není vázané jen na výměnu u nich. V nejhorším si to holt u nich nechám vyměnit. Originál jinak stojí cca 50 tisíc a to už je dost. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayproch Vloženo 14. Červen 2022 Autor Sdílet Vloženo 14. Červen 2022 Ahoj, dlouho jsem sem nenapsal jak je na tom můj filtr. Až teď jsem ho konečně vyřešil. Jak jsem psal, že budu chtít ekonomy filtr, tak ta akce už dávno skončila a cena nového filtru je nyní 62 tisíc. Neoriginálu nevěřím. Nakonec jsem zariskoval a koupil použitý s bouračky za 6800 Kč, nechal ho zrenovovat (vyčistit), cena byla 3500 Kč. Samotná montáž byla 4000 Kč. Vyčistil jsem si koncový výfuk. Jezdím s tím cca 1 měsíc a perfektní. Auto nekouří, výfuk je pořád čistý, nárazník není očouzený a přijde mi, že auto jede tak nějak lépe. Dřív občas pocukávalo, ale jen občas a jen jemně. Od výměny to nedělá, tak to nakonec asi bylo také tím. Kdo ví. Jen jsem se chtěl o mou story podělit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.