Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. leden 2015 Sdílet Vloženo 28. leden 2015 Přípustná tolerance obvodu je podle vyjádření ŠA až -5% - ta totiž způsobí jedině zhoršení přesnosti tachometru do plusu, což je povolený legislativou (tacho ukazuje vyšší rychlost než je skutečná). Ale furt nikde nevidím, KDE podle Qítka radím jak roomstera zvednout "pro horší cestu" - když celou dobu tvrdím, že výměnou kol za jinej průměr ráfků k žádnýmu razantnímu zvednutí světlosti nedojde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Nešlo spíš o profilové číslo?Vyšší profil pneu=pohodlnější jízda.Jinak laborovat s obvodem v řádu tří procent je nesmysl,každá pneu je trošku jiná a také se pánové opotřebovává.Nová vzorek 8mm ojetá vzorek 2mm a máte rázem rozdíl 12mm na průměru..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Standovfr, semlelo se to takhle: Zdravím všechny, probírá se tady velikost disků a tak bych se chtěl zeptat na váš názor. Koupil jsem Roomstera scouta s kolama 17" - pneu 205/40 R17. Je sice pravda, že to sedí, ale protože jezdím dost na špatných cestách a k chatě po polní cestě, tak tato volba není ideální. Uvažuju o přechodu na 15ky s pneu 195/55 R15. Řeším otázku jaké disky koupit, zda 6J x 15 ET 43 nebo ET 38 - oboje mám v techničáku schválené. Díky za váš názor. Kdyby měl někdo zájem o ty 17ky (Kentaur originál ŠKODA) ozvěte se. Jestli si myslíš, že rooma namontováním 15" kol s pneumatikou o vyšším profilu zvedneš, tak na to zapomeň - ty profily gum jsou volený tak, aby měly všecky skoro stejnej vnější průměr jako základní 14" kola s gumou 175/70 R14. O co je u jinejch kol větší ráfek, o to je sníženej profil na gumě, takže na světlý vejšce auta se ± půl cenťáku nic nezmění. To, že auto nezvednu, je mi jasný, ale jde mi spíš o pohodlí. Mám teď na autě 15ky zimáky a komfort jízdy je úplně někde jinde. Auto není tak tvrdé a spotřeba se snížila cca o 0,4 l Jo, tak tam je to jasný - vyšší profil líp likviduje otřesy = je vyšší komfort při jízdě a zároveň má menší valivej odpor, protože je užší - taky se to projevuje i na aeroodporu, i když by se mohlo zdát, že pod autem moc vzduchu neproudí, realita je jiná, i tam dochází k měřitelnýmu poklesu aeroodporu. Proto u užších gum ta menší spotřeba. Ale níž jak na 15" ráfky a 195/55 profilový číslo už bych u Rooma nešel - bál bych se dřívější ztráty adheze kvůli menší stykový ploše s podkladem. Díky za vyčerpávající odpověďi, s tím ET se ještě tedy rozmyslím, jestli ET43 nebo ET38? Je to rozdíl 5mm ve vysunutí venkovního obrysu kola ven z blatníku - kolo s ET43 je víc "utopený" do podběhu. Hodnota ET určuje o kolik mm je dosedací plocha ráfku na náboj posunutá mimo rovinu protínající středovou linii běhounu gumy. Ráfek s ET0 (vysunutí = 0mm) by měl dosedací rovinu na náboj přesně pod středem běhounu. Rozdíl v šířce 205 a 195 je 10mm, kam se vejde guma "dvastapětka", tam má při stejným ET ráfku guma "stopětadevadesátka" vůli 5mm na každou stranu = pokud se u 15" ráfku s ET posuneš o 5 jednotek na libovolnou stranu od hodnoty, kterou má ráfek 17" pro tu 205mm gumu, nebude obrys profilu 195 nikde dál do strany, než byl obrys profilu 205 na ráfku 17". Červeně jsem zvýraznil nejdůležitější smysl otázek a odpovědí, modře doplňkový info. Smysl je myslím dostatečně jasnej. Načež se do toho namotal Atlasohubovej Qítek, kterej si asi přečet jen čtvrtinu toho co jsem napsal já a hned to začal rozporovat, namotal do odpovědí o rozdílu v v celkovým průměru a v ET nějakou "výšku lemu" (z dalšího jeho výplodu pak jde pochopit, že "lemem" myslí vějšku boku pneu), pak to přepočítával na poloměr celýho kola a pak už v tom byl v celým značnej zmatek = úplně stejně jako na Atlasu Hub a Tlam... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Jasně OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvitek Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Voe já jsem nic nerozporoval! Psal jsi že ty kola mají jiný rozměr, že je rozdíl max. 0,5cm na světlé výšce vozidla. Já ti srovnal dva disky s různejma kolama a v obou případech vyšla identická výška vozidla. A jen pro upřesnění jsem napsal že kdyby to chtěl zvednout musí použít kola s vyšším límcem, když už chce komfort a jezdit po špatnejch cestách čímž se mu zvedene i auto. Já o kole, ty o kole a přitom každej o koze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 on to auto nikdy nechtěl zvyšovat (co se týká světlé výšky) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 (editace) Voe já jsem nic nerozporoval! Psal jsi že ty kola mají jiný rozměr, že je rozdíl max. 0,5cm na světlé výšce vozidla. Já ti srovnal dva disky s různejma kolama a v obou případech vyšla identická výška vozidla. A jen pro upřesnění jsem napsal že kdyby to chtěl zvednout musí použít kola s vyšším límcem, když už chce komfort a jezdit po špatnejch cestách čímž se mu zvedene i auto. Já o kole, ty o kole a přitom každej o koze Ach jo, zase promluvil Víqět z Atlasu Hub a Tlam... Proč se do toho vůbec sereš, když i původní otázce rozumíš jako koza náklaďáku? Mirkaroomster žádal odpověď, nějakou dostal, z jeho reakce jasně vyznělo, že je s ní spokojenej - a pak do toho vletíš ty s nějakýma lemama a límcema (co to vůbec na kolech je? Lemy znám na blatníku nebo na ubruse, límce na košili nebo na kabátu - ale na gumách?) a začneš zmatkovat jak Mr.Bean v kutilmarketu... Když nevíš, že tý části pneumatiky mezi ráfkem (pod kterej se zastrkává PATKA pneumatiky) a obvodem (kterýmu se pro změnu říká BĚHOUN) se říká BOK pneumatiky a jeho radiálnímu rozměru pak VEJŠKA BOKU (pneumatiky), a že ta vejška se bere při středním opotřebení dezénu, takže opravdu poloměr kola kolísá podle stupně ojetí vzorku o toho ± 0,5cm, tak zalez zpátky do Atlasu a písmenkuj si tam se sobě podobnýma zmatkařema ... a NeebO WOpRaWDuu MuuSÍÍm pOhUžHíít TeeNHlE WypAAtHlAnEEj zPůůSObEEcHeek PíísMEnKOwHÁáNÍí, AbHYyS tO pOObrAl???? Editováno: 29. leden 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 Límec u kola samozřejmě existuje, ale se světlou výškou to nemá nic společného. Dále používá poněkud zvláštní terminologii "to druhé číslo u popisu např. 195/60 znamená že šířka lemu pneu je 60% z tloušťky 195, tedy 11,7cm", když toto se nazývá profilovým číslem (definice zní: je to poměr výšky profilu pneumatiky H a šířky pneumatiky B) - kde je ten lem? By mě zajímalo, co to tady vlastně Kvitek řeší, když nezná ani správné názvosloví? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. leden 2015 Sdílet Vloženo 29. leden 2015 2 Pawouk - musíš mu to pravděpodobně napsat přes spešl překladač, zovoucí se WyPaTlÁtOr, viz odkaz: http://www.youngstyle.cz/wypatlator Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvitek Vloženo 30. leden 2015 Sdílet Vloženo 30. leden 2015 Klasika forum ješitnost. Prostě musíte mít pravdu... a když ji nemáte tak začnete druhýho urážet za slovíčkaření. Všichní ví co tím myslím. Sám jsi napsal vyší "bok" pro mě límec pnumatiky vyšší komfort. Tak neuhejbej. Měl jsem tě za rovnýho chlapa ale splet jsem se v tobě, tak sorry že jsem uvedl na pravou míru jak to je, ty půlcentimetre... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 30. leden 2015 Sdílet Vloženo 30. leden 2015 Nj, trafená hus gága najhlasnejšie. A vůbec nejlepší je stavět se na zadní a dokazovat žes měl pravdu, když ti i moderátor dokáže, že plácáš nesmysly a to co SI MYSLÍŠ že je správně je BLUD a PITOMOST. Ale panáček se bude kasat "všichni ví jak to myslím". Leda VELKÝ HOVNO.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 31. leden 2015 Sdílet Vloženo 31. leden 2015 Kvitku, tady jsi na technickém foru a ne někde na Novinkách.cz. Jestliže hodláš poučovat jiné, tak prostě musíš používat zavedené odborné výrazy a ne nějaké tvoje domácké názvosloví. Například límec- ten je také třeba u kabátu. Pak tady nemusí vznikat dusno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 31. leden 2015 Sdílet Vloženo 31. leden 2015 (editace) HA! Ted jsem si při tý Pawoukově připomínce o límci vzpomněl na jednoho KRAJČÍRA, co měl už od vyučení v posudku napsaný "Nepouštět na saka!" Sice to svýho času dotáhnul hooodně vysoko, ale skončil docela blbě.... Editováno: 31. leden 2015, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvitek Vloženo 31. leden 2015 Sdílet Vloženo 31. leden 2015 (editace) se neposerte stejně ty výpočty mám dobře a to vás sere... Editováno: 31. leden 2015, autor: Kvitek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 31. leden 2015 Sdílet Vloženo 31. leden 2015 Tvé výpočty jsou mi šumák. A teď zpět k tématu! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 31. leden 2015 Sdílet Vloženo 31. leden 2015 se neposerte stejně ty výpočty mám dobře a to vás sere... Jenže když se podíváš POŘÁDNĚ, tak já jsem o kus vejš nenapsal nic jinýho, než to samý cos ty začal horkotěžko vypočítávat "přes límec" - a za tou tolerancí ± půl cenťáku si stojím, protože v reálu je ta tolerance mezi různou velikostí disků ještě větší. Stačí abys kola nafoukal o půl baru víc nebo míň a už je průměr jinačí - z čeho si ty trdlo myslíš že bere výchozí informaci systém kontroly tlaku v pneu, když PRO SVOJI FUNKCI NEPOTŘEBUJE ŽÁDNÝ TLAKOVÝ ČIDLA V RÁFKÁCH ???? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 A hele klucí. Pokud jste někdo řešil zápis kol do TP na základě Typového listu. Budete tak prosim hodný a nehodili by jste sem fotku typáku kde jsou hlavní informace který se opisujou do techničáku a pak foto jak vypadá zápis v techničáku? Potřeboval bych si něco ověřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 (editace) Jeden bráška z Bike Fora má taky zajímavej zápis rozměrů kol u novýho auta už z prodejny (Fabia2 5J 1.4 16V ). Hledejte rozdíly...... Kurva, tady v tej republice je fakt v zápisech kol jak originálních tak i neoriginálních nehoráznej bordel. A ted mudrujte, chytrolíni. Editováno: 13. Únor 2015, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 Velice podobnej zápis mám v TP i já - myšleno stylem, údaje mám samozřejmě jiný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 Ale jde o to, že pro Fabia2 nemaj kola s ET38 u 14" a 15" kol co pohledávat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 Na Drobka mám psaný u 14" ráfků ET 35 a 37, u 15" ráfků mám ET 43, u 16" taky ET 43. Předface. A room má přední nápravu shodnou s FII - tak nevím, PROČ by na FII neměly ráfky s ET 38 co dělat. Pokud je tam nějaká výluka, je předepsaná třeba kvůli tomu, že po facelifu se změnily homologovaný komponenty. Ale rozhodně to neplatí šmahem pro všecky FII. Je potřeba říct, o jakým MR mluvíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kvitek Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 jestli pomůže můj techničák: 6.5J x16 ET43, 205/45 R16 87V, nelze sněhové řetězy 6Jx15 ET43 185/55 R15 85T M+S 6Jx15 ET43 185/55 R15 86T M+S 6Jx15 ET38 185/55 R15 85T M+S 6Jx15 ET38 185/55 R15 86T M+S 6Jx15 ET43 195/55 R15 85H, nelze sněhové řetězy 6Jx15 ET38 195/55 R15 85H, nelze sněhové řetězy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 Ty si fakt píšou co chcou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 Tos vobjevil Ameriku, čéče...!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 13. Únor 2015 Sdílet Vloženo 13. Únor 2015 A ještě k tomu modelovýmu roku u fabie2. Na dvojku sou prostě předepsaný kola. At mě neserou. Já sem schopnej ject až do prahy na ministerstvo dopravy a tam říct at si v tom bordelu udělaj pořádek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.