Přejít na obsah

Velikost disků


mirda328

Doporučené příspěvky

Přípustná tolerance obvodu je podle vyjádření ŠA až -5% - ta totiž způsobí jedině zhoršení přesnosti tachometru do plusu, což je povolený legislativou (tacho ukazuje vyšší rychlost než je skutečná). 

 

Ale furt nikde nevidím, KDE podle Qítka radím jak roomstera zvednout "pro horší cestu" - když celou dobu tvrdím, že výměnou kol za jinej průměr ráfků k žádnýmu razantnímu zvednutí světlosti nedojde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nešlo spíš o profilové číslo?Vyšší profil pneu=pohodlnější jízda.Jinak laborovat s obvodem v řádu tří procent je nesmysl,každá pneu je trošku jiná a také se pánové opotřebovává.Nová vzorek 8mm ojetá vzorek 2mm a máte rázem rozdíl 12mm na průměru.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Standovfr, semlelo se to takhle:

Zdravím všechny, probírá se tady velikost disků a tak bych se chtěl zeptat na váš názor. Koupil jsem Roomstera scouta s kolama 17" - pneu 205/40 R17. Je sice pravda, že to sedí, ale protože jezdím dost na špatných cestách a k chatě po polní cestě, tak tato volba není ideální. Uvažuju o přechodu na 15ky s pneu 195/55 R15. Řeším otázku jaké disky koupit, zda 6J x 15 ET 43 nebo ET 38 - oboje mám v techničáku schválené. Díky za váš názor. Kdyby měl někdo zájem o ty 17ky (Kentaur originál ŠKODA) ozvěte se.

Jestli si myslíš, že rooma namontováním 15" kol s pneumatikou o vyšším profilu zvedneš, tak na to zapomeň - ty profily gum jsou volený tak, aby měly všecky skoro stejnej vnější průměr jako základní 14" kola s gumou 175/70 R14.

O co je u jinejch kol větší ráfek, o to je sníženej profil na gumě, takže na světlý vejšce auta se ± půl cenťáku nic nezmění. 

 

To, že auto nezvednu, je mi jasný, ale jde mi spíš o pohodlí. Mám teď na autě 15ky zimáky a komfort jízdy je úplně někde jinde. Auto není tak tvrdé a spotřeba se snížila cca o 0,4 l

 

Jo, tak tam je to jasný - vyšší profil líp likviduje otřesy = je vyšší komfort při jízdě a zároveň má menší valivej odpor, protože je užší - taky se to projevuje i na aeroodporu, i když by se mohlo zdát, že pod autem moc vzduchu neproudí, realita je jiná, i tam dochází k měřitelnýmu poklesu aeroodporu. Proto u užších gum ta menší spotřeba. Ale níž jak na 15" ráfky a 195/55 profilový číslo už bych u Rooma nešel - bál bych se dřívější ztráty adheze kvůli menší stykový ploše s podkladem.

 

Díky za vyčerpávající odpověďi, s tím ET se ještě tedy rozmyslím, jestli ET43 nebo ET38?

 

Je to rozdíl 5mm ve vysunutí venkovního obrysu kola ven z blatníku - kolo s ET43 je víc "utopený" do podběhu. Hodnota ET určuje o kolik mm je dosedací plocha ráfku na náboj posunutá mimo rovinu protínající středovou linii běhounu gumy. Ráfek s ET0 (vysunutí = 0mm) by měl dosedací rovinu na náboj přesně pod středem běhounu. Rozdíl v šířce 205 a 195 je 10mm, kam se vejde guma "dvastapětka", tam má při stejným ET ráfku guma "stopětadevadesátka" vůli 5mm na každou stranu = pokud se u 15" ráfku s ET posuneš o 5 jednotek na libovolnou stranu od hodnoty, kterou má ráfek 17" pro tu 205mm gumu, nebude obrys profilu 195 nikde dál do strany, než byl obrys profilu 205 na ráfku 17".

Červeně jsem zvýraznil nejdůležitější smysl otázek a odpovědí, modře doplňkový info. Smysl je myslím dostatečně jasnej.

 

Načež se do toho namotal Atlasohubovej Qítek, kterej si asi přečet jen čtvrtinu toho co jsem napsal já a hned to začal rozporovat, namotal do odpovědí o rozdílu v v celkovým průměru a v ET nějakou "výšku lemu" (z dalšího jeho výplodu pak jde pochopit, že "lemem" myslí vějšku boku pneu), pak to přepočítával na poloměr celýho kola a pak už v tom byl v celým značnej zmatek = úplně stejně jako na Atlasu Hub a Tlam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voe já jsem nic nerozporoval! Psal jsi že ty kola mají jiný rozměr, že je rozdíl max. 0,5cm na světlé výšce vozidla. Já ti srovnal dva disky s různejma kolama a v obou případech vyšla identická výška vozidla.

 

A jen pro upřesnění jsem napsal že kdyby to chtěl zvednout musí použít kola s vyšším límcem, když už chce komfort a jezdit po špatnejch cestách čímž se mu zvedene i auto. 

 

Já o kole, ty o kole a přitom každej o koze :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voe já jsem nic nerozporoval! Psal jsi že ty kola mají jiný rozměr, že je rozdíl max. 0,5cm na světlé výšce vozidla. Já ti srovnal dva disky s různejma kolama a v obou případech vyšla identická výška vozidla.

 

A jen pro upřesnění jsem napsal že kdyby to chtěl zvednout musí použít kola s vyšším límcem, když už chce komfort a jezdit po špatnejch cestách čímž se mu zvedene i auto. 

 

Já o kole, ty o kole a přitom každej o koze :D

Ach jo, zase promluvil Víqět z Atlasu Hub a Tlam... Proč se do toho vůbec sereš, když i původní otázce rozumíš jako koza náklaďáku? Mirkaroomster žádal odpověď, nějakou dostal, z jeho reakce jasně vyznělo, že je s ní spokojenej - a pak do toho vletíš ty s nějakýma lemama a límcema (co to vůbec na kolech je? Lemy znám na blatníku nebo na ubruse, límce na košili nebo na kabátu - ale na gumách?) a začneš zmatkovat jak Mr.Bean v kutilmarketu... Když nevíš, že tý části pneumatiky mezi ráfkem (pod kterej se zastrkává PATKA pneumatiky) a obvodem (kterýmu se pro změnu říká BĚHOUN) se říká BOK pneumatiky a jeho radiálnímu rozměru pak VEJŠKA BOKU (pneumatiky), a že ta vejška se bere při středním opotřebení dezénu, takže opravdu poloměr kola kolísá podle stupně ojetí vzorku o toho ± 0,5cm, tak zalez zpátky do Atlasu a písmenkuj si tam se sobě podobnýma zmatkařema ... a NeebO WOpRaWDuu MuuSÍÍm pOhUžHíít TeeNHlE WypAAtHlAnEEj zPůůSObEEcHeek PíísMEnKOwHÁáNÍí, AbHYyS tO pOObrAl????

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Límec u kola samozřejmě existuje, ale se světlou výškou to nemá nic společného. Dále používá poněkud zvláštní terminologii "to druhé číslo u popisu např. 195/60 znamená že šířka lemu pneu je 60% z tloušťky 195, tedy 11,7cm", když toto se nazývá profilovým číslem (definice zní: je to poměr výšky profilu pneumatiky H a šířky pneumatiky B) - kde je ten lem? By mě zajímalo, co to tady vlastně Kvitek řeší, když nezná ani správné názvosloví?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klasika forum ješitnost. Prostě musíte mít pravdu... a když ji nemáte tak začnete druhýho urážet za slovíčkaření. Všichní ví co tím myslím. Sám jsi napsal vyší "bok" pro mě límec pnumatiky vyšší komfort. Tak neuhejbej. Měl jsem tě za rovnýho chlapa ale splet jsem se v tobě, tak sorry že jsem uvedl na pravou míru jak to je, ty půlcentimetre...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nj, trafená hus gága najhlasnejšie.

A vůbec nejlepší je stavět se na zadní a dokazovat žes měl pravdu, když ti i moderátor dokáže, že plácáš nesmysly a to co SI MYSLÍŠ že je správně je BLUD a PITOMOST.

Ale panáček se bude kasat "všichni ví jak to myslím". Leda VELKÝ HOVNO....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvitku, tady jsi na technickém foru a ne někde na Novinkách.cz. Jestliže hodláš poučovat jiné, tak prostě musíš používat zavedené odborné výrazy a ne nějaké tvoje domácké názvosloví. Například límec- ten je také třeba u kabátu. Pak tady nemusí vznikat dusno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HA! Ted jsem si při tý Pawoukově připomínce o límci vzpomněl na jednoho KRAJČÍRA, co měl už od vyučení v posudku napsaný "Nepouštět na saka!"

Sice to svýho času dotáhnul hooodně vysoko, ale skončil docela blbě.... :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

se neposerte :D

 

stejně ty výpočty mám dobře a to vás sere...

Jenže když se podíváš POŘÁDNĚ, tak já jsem o kus vejš nenapsal nic jinýho, než to samý cos ty začal horkotěžko vypočítávat "přes límec" - a za tou tolerancí ± půl cenťáku si stojím, protože v reálu je ta tolerance mezi různou velikostí disků ještě větší. Stačí abys kola nafoukal o půl baru víc nebo míň a už je průměr jinačí - z čeho si ty trdlo myslíš že bere výchozí informaci systém kontroly tlaku v pneu, když PRO SVOJI FUNKCI NEPOTŘEBUJE ŽÁDNÝ TLAKOVÝ ČIDLA V RÁFKÁCH ????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

A hele klucí. Pokud jste někdo řešil zápis kol do TP na základě Typového listu. Budete tak prosim hodný a nehodili by jste sem fotku typáku kde jsou hlavní informace který se opisujou do techničáku a pak foto jak vypadá zápis v techničáku? Potřeboval bych si něco ověřit.

post-85140-0-87291100-1423818158_thumb.j

post-85140-0-38868100-1423818166_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeden bráška z Bike Fora  má taky zajímavej zápis rozměrů kol u novýho auta už z prodejny (Fabia2 5J 1.4 16V ). Hledejte rozdíly......

 

Kurva, tady v tej republice je fakt v zápisech kol jak originálních tak i neoriginálních nehoráznej bordel. :doh

 

A ted mudrujte, chytrolíni.

post-85140-0-92906800-1423840915_thumb.j

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Drobka mám psaný u 14" ráfků ET 35 a 37, u 15" ráfků mám ET 43, u 16" taky ET 43. Předface. 

 

A room má přední nápravu shodnou s FII - tak nevím, PROČ by na FII neměly ráfky s ET 38 co dělat.

 

Pokud je tam nějaká výluka, je předepsaná třeba kvůli tomu, že po facelifu se změnily homologovaný komponenty. Ale rozhodně to neplatí šmahem pro všecky FII. Je potřeba říct, o jakým MR mluvíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli pomůže můj techničák:

 

6.5J x16 ET43, 205/45 R16 87V, nelze sněhové řetězy

6Jx15 ET43 185/55 R15 85T M+S

6Jx15 ET43 185/55 R15 86T M+S

6Jx15 ET38 185/55 R15 85T M+S

6Jx15 ET38 185/55 R15 86T M+S

6Jx15 ET43 195/55 R15 85H, nelze sněhové řetězy

6Jx15 ET38 195/55 R15 85H, nelze sněhové řetězy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...