Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Problém v nabíječce? Jinou baterku to nabíjí? Já si dokoupil druhou lídlovku (v akci jen za 180,- kč), protože jedna pro 3 auta 3 motorky a další techniku má práce víc jak dost. Za pár týdnů končí 5 letá bohatě využitá záruka na auto a původní baterka si zatím žije svým životem a momentálně zase i s káblíkem.

Vloženo

zatial som inu nabijacku neskusal, skor mi ide o to ci je to problem nabijat cez kontektory na baterii alebo sa vyhradne musi pouzivat ten ukostrovaci bod

  • o 1 rok později...
Vloženo

O4 RS TSI 2020 ... také se mi přes noc originál VW EFB+ 70Ah baterie vybila, infotainment hlásil prázdnou a nedovolil ani nastartovat, přestože den předtím jsem jel 600km. Po 2h nabíjení (Bosch C3 automat, 3,5-3,8A) už infotainment po otevření dveří chybu nehlásil a po cca 16h nabíjení automatem dokončeno (přešlo to na udržovací proud). V servisu baterii změřili testerem a tvrdili, že je ještě celkem v pořádku a že naopak někdy cca 2024 v únoru vyšla aktualizace software, která prý cíleně řeší právě problém náhlého vybití akumulátoru. Tak mi nahráli nový software a preventivně jsem si rovnou dobrovolně pořídil zcela novou baterii, protože je zrovna v 55% slevě (což už se blíží ceně značkového neoriginálu).

 

Technik mi tvrdil, že tyto baterie naopak trpí, když se systematicky vypíná Start/Stop (což většinou dělám), protože prý při vypnutém SS se nejenom nevypíná motor v kolonách, ale i při běžné jízdě se prý jiným způsobem nabíjí (trvale slabým proudem), kdežto při zapnutém SS se i prý i při plynulé jízdě baterie nabíjí nějakým přerušovaným cyklem s vyšším proudem, což je prý pro tu baterii lepší. Prý je takto školí a mají to údajné ověřené i z praxe, že lidem, co si SS vypínají ty baterie prý odcházejí rychleji... tak nevím, jen sdílím, co mi řekli. Prý má smysl si ten SS vypnout až v momentě, kdy už člověk popojíždí v zácpě a opravdu nechce startovat každých pár sekund...

 

Po příjezdu ze servisu jsem krátce po zhasnutí změřil voltmetrem na baterii 13V, zkusím znovu přeměřit po 12h ... a budu jezdit více s tím SS a pravidelně baterii kontrolovat, kam až jí to inteligentní nabíjení dovolí klesnout.

Vloženo

Tak k tomu bych chtěl vědět víc. Jo aha, O4.
Jediné, co v létě baterku dobíjí, je rekuperace, kravský proud i napětí (16+V) při deceleraci. Jak psáno, jinak jedeš Praha - Brno klidně na baterku bez dobíjení a alternátoru - světla, rádio, zapalování, ventilace. V zimě, resp. pod teploty cca 5°C je to jiné. U O4 je zatím neznámý způsob, jak rekuperaci potlačit, S/S lze řešit zřejmě jen modulem pod tlačítko. 

Vloženo (editace)

Jsem tu nový, hledal jsem informace o EFB bateriích a našel tento užitečný thread ... to, že je specifický pro Rapid mi došlo až později, tak snad to tolik nevadí, že se týkal O4 (je to uvedeno hned na začátku mého příspěvku). Každopádně díky všem za informace a postřehy. K mému původnímu příspěvku jen doplním, že po 18 hodinách v garáži ta nová VW EFB+ baterie ukazuje 12,8V.

Editováno: , autor: KingBoyD

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...