Přejít na obsah

Problém se zavíráním / otevíráním elektrického víka kufru


koudy

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem koupil jiný nový vzpěry a chování je furt stejný. Obávám se, že tam problém nebude, respektive možná jo (doufám, že jo!), ale že je potřeba pak něco někde vyresetovat, nakódovat nebo tak něco... 

Nevím, jestli jsem to nezničil tím, že jsem několik týdnů s těma originálníma fungoval jako s plynovými, manuálně otvíral/zavíral/dobouchával. 

Aktuálně furt funguje otevírání, ale zavírat už se ani nezačne, musím manuálně silou.

S těmi novými jsem manuálně nedělal nic, abych je nezničil. Zkoušel jsem různě resetovat kufr tlačítkem (zvukový signál to udělalo), zkoušel jsem tlačítko na klíči, vnější/vnitřní na kufru, tlačítko u řidiče, ale dolu se prostě nehne.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro všechny, kteří mají podobnou závádu, jsem našel video, kde je ukázáno nejčastější problém a jeho oprava (zlámané drátky k hallově sondě).

 

Jen doplním, že pokud opravujete původní vzpěry není potřeba diagnostika.

Vzpěry se dají jednoduše vyndat (je tam rychlouchycení), nechápu proč si je na videu nevyndal.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 8. 2024 na 21:31, bockelman napsal:

Tak jsem vyměnil obě dvě vzpěry za nové, ale situace bohužel naprosto totožná. Respektive když jsem dal nové a zmáčkl tlačítko, tak napoprvé se dveře pohly o pár milimetrů a napodruhé se zavřely korektně, tak mi poskočilo srdce, ale pak jsem zkusil otevřít a zas blbý. Otevírá se po cca 30cm, pak vždy zmáčknout tlačítko (to venkovní) a dalších 30cm, takhle dokola až nahoru. Vnitřní tlačítko v naprosté většině nedělá nic, ale je to celkem random. 

Pak z horní polohy někdy něco, někdy nic, tak silou manuálně víko trochu zavřu a znovu vnější tlačítko - někdy to jede nahoru, někdy dolu. Někdy to dolu jede rychle s tím varovným pípáním, někdy pomalu a zastaví se to 10cm před koncem. Další zmáčknutí tlačítka to dovře. 

Ale vše prostě random. Vzpěrama to očividně není, ikdyž v servisu říkali (předpokládám na základě diagnostiky...?), že to tím je.. Někdo nějaký nápad? :) 

Na Facebooku Karoq se to řešilo dost podrobně a já jsem si to vyměnil sám, materiál zakoupeno v Polsku a je tam i chlápek z F-M který je opravuje a dává i záruku:

https://www.facebook.com/share/p/JUDbhVmwMzsBGwik/

 

https://www.facebook.com/share/p/JUDbhVmwMzsBGwik/

Editováno: , autor: Winnererglory
Odkaz nefunkční
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, mam taky problem, ze po otvoreni kufra sa niekedy (coraz castejsie) kufor sam zatvori. Ako keby ho nevladal "zabrzdit" v hornej polohe. Zo zaciatku to robilo vacsinou iba ked som stal v kopci, ale dnes to spravilo aj na rovine a pricvaklo mi tam manzelku. Ona ako nepriatel vsetkych modernych vymozenosti sa hned rozculila a hejtovala vsetky tieto moderne vychytavky, ze naco taky kufor ked sa kazi a na fabii by jej toto nikdy nespravilo. No to je jedno, sorry sa OT.

 

Niekedy sa este stane ze sa kufor ani nezacne otvarat, iba cvakne a "nevladze" sa zdvihnut a hned sa aj zamkne.

Bude treba vymenit vzpery? Ak nie, da sa to manualne nakodovat bez diagnostiky? Cital som tu navod, ale ak je kufor v hornej polohe, neviem ho uz rucne zdvihnut (rozumnou silou, nechcem tam nic dolamat), takze uz asi bude v krajnej polohe. Stretol sa niekto s takymto problemom?

Auto ma 4 roky a 150 000 km, je to uz facelift.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Horni koncova poloha vika kufru s elektrickym ovladanim se da ulozit dlouhym stiskem tlacitka zavirani na hrane vika.

Je to presne popsano v navodu:

 

Horní polohu víka je možné nastavit (např. pokud je omezený prostor pro oteví-
rání víka výškou garáže nebo pro komfortnější ovládání podle výšky osoby).

 

Změna horní polohy víka
› Zastavte víko v požadované poloze.
› Přidržte stisknuté tlačítko B » obr. 41 na straně 60, dokud se neozve zvuko-
vý signál.

 

Nastavení výchozí horní polohy víka
› Opatrně manuálně přizvedněte víko až na doraz.
› Přidržte stisknuté tlačítko B » obr. 41 na straně 60, dokud se neozve zvuko-
vý signál.

 

Poznámka
Horní poloha, do které se víko automaticky zvedne, je vždy nižší než maximální
horní poloha dosažitelná manuálním přizvednutím víka.

 

Samozrejme predpokladem je spravna funkce vzper a zamku (a kabelaz v poradku).

Pokud jsou v pruchodce nalomene draty do HAL sond, muze to delat paseku

Editováno: , autor: OnMiT312
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, vdaka za navod, skusil som to znovu nastavit, no zatial drzi, ale pri mensom protitlaku alebo pri hupnuti auta (napr. ked si niekto prudko sadne na zadnu sedacku) sa to zacne aj tak samo zatvarat. Myslim ze to nepomohlo, uvidime. Zajtra sa mi ma ozvat znamy znameho, co robi v orig. skoda servise, tak uvidime co povie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dodám vyústění mojí story, pokud někdo sledoval :D 

Vzpěry (nové, neoriginální NTY) jsem dovezl do servisu, ať mi je tam dají a nastaví v diagnostice. Po zapojení zjistili, že je vadný ještě zámek (ale i ty původní vzpěry), tedy použili ty nové, dodali nový origo zámek, nakonfigurovali a teď vše chodí, jak má. 

Nebylo to levný, ale bylo to výrazně levnější, než s origo vzpěrama a doufám že tím ten příběh končí! Howgh :) 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 6. 9. 2024 na 8:06, bockelman napsal:

Tak jsem koupil jiný nový vzpěry a chování je furt stejný. Obávám se, že tam problém nebude, respektive možná jo (doufám, že jo!), ale že je potřeba pak něco někde vyresetovat, nakódovat nebo tak něco... 

Nevím, jestli jsem to nezničil tím, že jsem několik týdnů s těma originálníma fungoval jako s plynovými, manuálně otvíral/zavíral/dobouchával. 

Aktuálně furt funguje otevírání, ale zavírat už se ani nezačne, musím manuálně silou.

S těmi novými jsem manuálně nedělal nic, abych je nezničil. Zkoušel jsem různě resetovat kufr tlačítkem (zvukový signál to udělalo), zkoušel jsem tlačítko na klíči, vnější/vnitřní na kufru, tlačítko u řidiče, ale dolu se prostě nehne.. 

Ahoj mam podobny problem tiez mi kufor otvara len po castiach v diagnostike mi vypisuje problem s hallovym senzorom rozobral som pravu vzperu a porusena bola len buzirka kabliky nie, tak so to zaizoloval (myslel som si ze sa opieraju a vznika skrat) nahodil naspat vzperu a to iste proste nepomohlo a za dalsie mam problem z dovieranim kufra ten zamok niekedy doviera niekedy nie ako keby nevedel kedy je hore a kedy je dole niekedy doviera ked je kufor open celkovo to ma akoby problem ze dvere nevedia kde su ci hore alebo dole vykonal som aj zakladne nastaveni cez tlacidlo kufra to iste. Z tvojho prispevku som pochopil ze ak vymenim vzperu(y) potrebujem este vymenit zamok. Este si vysvetlujem ze ked na vzperach nemam poskodene kable a robia problem proste bude asi vadny hallovy senzor vo vzpere cize oprava kablov nepomoze. Vie mi niekto vycitat z logu ci tam pise ze je vadny aj zamok 5 dveri ? Dakujem.

 

Adresa 6D: Zadní víko (J605)       Labely:| SVO\5Q0-959-107.clb
   Řídící jednotka SW: 5Q0 959 107 L    HW: 5Q0 959 107 J
   Díl: HDSG-Modul    H13 0261  
   Revize: --------    Seriové číslo: 31555293500000
   Kódování: 0D88
   Dílna #: WSC 33361 790 00123
   ASAM Dataset: EV_DeckLidCONTIAU736 001014
   ROD: EV_DeckLidCONTIAU736_AU73.rod
   VCID: 418318C6D089C347D6-8014

1 nalezena chyba:
0028 - Hallovy snímače v motoru 2 zadní kapoty 
          B120A 02 [008] - Chybny signal
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 4
                    Frekvence závad: 1
                    Počítadlo resetů: 39
                    Datum: 2024.10.17
                    Čas: 17:25:17

                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 1 zadní kapoty: Hallův snímač napájení: zapnuto
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 2 zadní kapoty: Hallův snímač napájení: vypnuto
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 1: snímač 1: 00000001 
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 1: snímač 2: 00000000 
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 2: snímač 1: 00000000 
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 2: snímač 2: 00000000 
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor krytu zavazadlového prostoru: snímač 1: 00000000 
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor krytu zavazadlového prostoru: Hallův snímač napájení: vypnuto

 

thumbnail_IMG_9231.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Vlastisko,

to, že jsou porušené bužírky znamená, že tam dochází k lámaní toho kabílku a tudíž pravděpodobně k nedostatečnému kontaktku (jsou zlámaná vlákna - to že to drží při sobě neznamená, že ten kabel funguje v ohybu)

 

Správně bys to měl propájet pájkou, ještě lépe šmiknout a trochu nastavit drátkem.

 

Ostatní problémy se zámkem se odvíjí od tohodle, protože neví v jaké poloze ten kufr je.

 

Dával jsme sem i videa jak to opravit..

 

 

Aktualizace:

Ještě doplním, že ten modrý drátek je od hallovy sondy, nedávno jsem to řešil, a byl přesně takhle přelomený, ale držel, avšak v ohybu nefungoval. Tohle prostě štípnout a nastavit drátkem.

 

Erik

 

 

Editováno: , autor: Erik_CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes som to nadpojil a prepajkoval vsetky tenke 4 drotiky, tie hrube nie (cerveny a cierny ) nevyzerali zle a podla mna ani ten modry a zlty nebol preruseny len buzirka bola prasknuta lebo vysledok ten isty, nepomohlo to problem ako pred opravou alebo este viac ze nefunguje uz ani zatvaranie cez tlacidlo. Cize otvara to stale po castiach jak manualne na kufri tak aj cez ovladac, ale treba mu pomoc aby zacalo otvarat. Skusal som aj nastavenie polohy na 2 sec. aj nejake ine nastaveni podrzania tlacidla po dobu cca 15 sec. a zapipalo (zakladne nastavenie cez tlacidlo kufra ?) Po oprave a skusani som skusil diagnostiku vid. nizsie log.  Je pravda ze ten kufor (el. vzpery) bol otvarany manualne xy krat nasilu cize bol pouzivany ako nemal a to ma mozno za nasledok poskodenie pravej vzpery (#2) lebo tu vypisuje VAG chybu, lava vzpera uz bola opravovana teda boli tam preseknute kable a kedze chybu na prvej vzpere (motora1) nevykazuje nepozeral som kable ci su ok. Zrejme skusim objednat nahradu 3V9 827 852 B el. vzpery kedze OEM stoji 584Eur

 

Adresa 6D: Zadní víko (J605)       Labely:| SVO\5Q0-959-107.clb
   Řídící jednotka SW: 5Q0 959 107 L    HW: 5Q0 959 107 J
   Díl: HDSG-Modul    H13 0261  
   Revize: --------    Seriové číslo: 31555293500000
   Kódování: 0D88
   Dílna #: WSC 33361 790 00123
   ASAM Dataset: EV_DeckLidCONTIAU736 001014
   ROD: EV_DeckLidCONTIAU736_AU73.rod
   VCID: 418318C6D089C347D6-8014

2 závad nalezeno.
0019 - Motor 2 zadní kapoty 
          B11DA 13 [008] - Preruseni
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 4
                    Frekvence závad: 3
                    Počítadlo resetů: 64
                    Datum: 2024.10.29
                    Čas: 13:27:12

                    Motory zadní kapoty: buzení-Motor 1 zadní kapoty: stav: vypnuto
                    Motory zadní kapoty: buzení-Motor 2 zadní kapoty: stav: závada
                    Motory zadní kapoty: buzení-Motor pomoci při zavírání: vypnuto
                    Motory zadní kapoty: buzení-Motor krytu zavazadlového prostoru: závada

0027 - Hallovy snímače v motoru 2 zadní kapoty 
          B120A 15 [008] - preruseni nebo zkrat na plus
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 4
                    Frekvence závad: 5
                    Počítadlo resetů: 64
                    Datum: 2000.00.00
                    Čas: 00:00:00

                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 1 zadní kapoty: Hallův snímač napájení: zapnuto
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 2 zadní kapoty: Hallův snímač napájení: Přerušení
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 1: snímač 1: 00000001 
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 1: snímač 2: 00000001 
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 2: snímač 1: 00000001 
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor 2: snímač 2: 00000001 
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor krytu zavazadlového prostoru: snímač 1: 00000000 
                    Stav Hallových snímačů v motoru zadní kapoty-Motor krytu zavazadlového prostoru: Hallův snímač napájení: vypnuto

 

Vid video: 

hall.jpg

Editováno: , autor: Vlastisko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok,

tak asi nezbyde už nic jiného než objednat novou vzpěru, vzhledem k tomu, co hlásí diagnostika.

 

Jen pozor na ty verze těch vzpěr, výše se to tu už myslím řešilo. Starší verze šla myslím vyměnit bez diagnostiky a novější už se musela nastavit v diagnostice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...