csabac Vloženo 11. Únor 2022 Sdílet Vloženo 11. Únor 2022 (editace) Ahojte, už viackrát som si všimol, hlavne teraz v zime, že po studenom štarte počas prvých cca 500m, auto cuká pri rozbehu. Nejde plynule za plynom, ale ako keby prestalo na chvíľu ťahať, zase zabralo, zase prestalo. Ako keby nešlo chvíľu palivo.To šklbnutie nie je výrazne, keďže tie ranné rozbehy sú pomalé a netlačím na pedál veľmi. Cítim to tak 3-4x, kým zrýchlim na 55km/h, dám tempomat a prejdem do najbližšej dediny a tú celú na tempomate. Na tempomate a ani po dedine, keď začnem pridávať už nie je problém. Vždy sú to prvé rozbehy. Ešte doplním, že auto stojí cca 30s na voľnobehu, zapnem výhrevy (sedadlo, okno, PTC). Následne počkám, kým sa otvorí brána, vygúľam auto von, počkám, kým zavrie a idem. Cca 1,5-2 min to trvá. Ak beriem ráno dieťa, auto je na voľnobehu dlhšie a interier je už zahriaty. Vtedy to šklbanie je tak 50/50. Že niekedy áno, inokedy nie. To isté sa opakuje z práce domov. A väčšinou mi to robí po vrátnicu, cca 300m. Potom už ide hľadko. Stretli ste sa s týmto u vášho TDI čka? Editováno: 11. Únor 2022, autor: csabac Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
keras Vloženo 11. Únor 2022 Sdílet Vloženo 11. Únor 2022 Možná palivový filtr. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura24 Vloženo 6. Únor 2023 Sdílet Vloženo 6. Únor 2023 (editace) Ahoj, také mě se to už stalo dvakrát po posledním tankování. Stalo se mi tak, když přes víkend jsem nejezdil a v pondělí ráno, kdy bylo -7°C, motor chytnul asi tak po 5s a dalších cca 3-5s jakoby škytal - auto se při tom zatřepe. Nechám ho na volnoběh minutu až se to uklidní a vyrážím citlivou jízdou. Tankuji EuroOil Diesel Optimal (zimní nafta s filtrovatelností -24°C) + Zimní VIF.....který mi zbyl z minulého roku - to si myslím, že za to mohl, protože zelená barva staršího zimního VIF byla taková více dozelena. Nový VIF má takovou mentolově zelenou. Navíc plechovku jsem míval vždy v kufru auta, což taky není správně, jelikož se to má skladovat do +5°C. V práci jsem využil naše světelné mikroskopy a udělal jsem si analýzu nového vs starého VIF. Zjistil jsem, že ve starém VIFu (který jsem teda nechával v zimně v autě) se vytvořili takové nerozpuštěné cucky - takže si říkám, že ta poslední dávka, která těchto cucků měla nejvíc, způsobila ucpání palivového filtru Přikládám dvě fotky z mikroskopu: V novém VIFu jsem viděl pár mikroskopických krystalků, kdežto ve starém (vlivem nízkých teplot a delšímu skladování) pravděpodobně došlo ke shlukování těchto krystalků do větších chuchvalců, které jdou vidět i pouhým okem. Zkoušel jsem je zahřát, ale už se nerozpustili. Takže závěrem: neskladovat zimní VIF v negarážovém autě v zimě a nepoužívat víc jak rok staré :D Edit: dneska budu tankovat tentokrát již s novým VIFem, tak se to snad zlepší :) Editováno: 6. Únor 2023, autor: Jura24 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.