omegus Vloženo 23. Březen 2010 Sdílet Vloženo 23. Březen 2010 Hoj přesně to samé dělalo i mě a to ikdyž byl motor ohřátý, měl jsem špatnou lambda sondu před katalyzátorem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alsiik Vloženo 5. Duben 2010 Sdílet Vloženo 5. Duben 2010 Taky se přikláním k přední lambdě. Moje kontrolka pořád svítí a podle diagnostiky to je špatná zadní sonda za katalyzátorem, ale tu vem čert, ta jen kontroluje jestli je obsah spalin vedoucí z katalyzátoru v normě. To co ovlivňuje spotřebu a chování motoru je přední sonda a její případné problémy. Jinak přihazuju čerstvé zkušenosti - po přezutí ze zimních 195/65 R15 na letní 205/55 R16 jsem čekal minimálně stejnou spotřebu jako v zimě, ale jsem příjemně překvapenej - dlouhodobá klesla na 7 litrů / 100km. Teď o víkendu jsem jel Praha - Znojmo - Vídeň a zpátky a spotřeba na obou cestách byla při průměrné rychlosti 90km/h jenom 6,5 l/100km (okresky podle terénu 80-130, dálnice podle terénu 120-150). Snažil jsem se jen o plynulost, rozhodně ne o co nejmenší spotřebu. Jsem s 2,0 spokojenej, protože se potvrzuje moje domněnka že na dlouhých trasách to bude žrát stejně anebo míň než 1,6 74kW .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VSemi Vloženo 6. Duben 2010 Sdílet Vloženo 6. Duben 2010 (editace) na delší trasu žere míň a jede líp.....hlavně je rozdíl v kopcích...teď jezdím hoodně po městě a dlouhodobou mám 8,3..co skončila zima tak to šlo pěkně o litr dolů Editováno: 6. Duben 2010, autor: VSemi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bechterev Vloženo 26. Duben 2010 Sdílet Vloženo 26. Duben 2010 Ahojte, tak jsem si pořídil Octavii Combi s tímto motorem před 14ti dny. Zatím jsem teda se spotřebou spokojený. Brno - Vsetín po okreskách rovných 7L/100km. Včera najeto cca 100km kombinace okresky a město (Zlín), rychlá ale pohodová jízda (mimčo v sedačce) a spotřeba 6,8L/100km. Táhne jako tank Škoda Octavia combi 2.0, elegance, modrá metalíza Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rmmn Vloženo 6. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2010 Tak včera jsen se vratil z Madarska spotreba 6.5l/100km trasa celkem 600km po okrskach (nechtelo se mi platit dalnice - cesty v madarsku sou dobre a slovensko celkem taky) , ve dvou lidech + plne nalozeny kufr i 2 horska kola tam byl (nechtelo se me tahat je na strese). Myslim ze celkem slusna spotreba na to ze pod 3000ot/min sem neradil proste sviznejsi jizda , prumer 76km/h dle navigace. No ale po ceste pred balatonem jsem potkal 81kw TDIcko jeli v nem 2 slovaci nalozeny jen kufr zadni sedacky nemeli shozene (coz se o me rict neda byl sem nalozeny az po strechu) pokud nekdo jel tuto trasu tak vi jake tam jsou serpentyny pred mestem Vezsprem - a to TDI v tech kopcich? Myslite ze me stacilo Pristi tyden jedu chorvatsko uz na spotrebu tak sem zvedavy za kolik to dojede Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kokta1 Vloženo 7. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2010 Moje kokta 2,0 + LPG žere průměr 7,6L. Akcelerace je dobrá nemusím hrnout asfalt a trhat kostky, tak mi to vyhovuje. Musím pokznamet že je trošku rozdíl směrem nahoru proti mému předchozímu korábu felicia 1,3mpi + LPG. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marwv Vloženo 28. Září 2010 Sdílet Vloženo 28. Září 2010 Chlapy musim jenom a jenom souhlasit.Mam 2.0,r. 2001 a spotreba se da s prehledem udrzet mezi 7-8 litry na 100 km.Neni potreba motor vubec tocit, protoze opravdu i ve velmi nizkych otackach hned reaguje na plyn a jede kupredu:-).Olej se mi teda musim priznat take ztraci, ale neni to opet nejaka dramaticka ztrata kvuli ktere bych mel byt nespokojeny.Takze z me osobni zkusenosti muzu jen a jen chvalit, popripade i doporucit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Botak Vloženo 7. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2010 Zdravím všechny diskutující, jsem tady nový a tak mne omluvte, pokud bych se ptal na něco, co se zde již diskutovalo. Budu kupovat Oktavii I. s touto motorizací (2,0 MPI) a rád bych se zeptal, zda se dá někde zjistit které série měly otočené kroužky (viz.problémy se spotřebou oleje). Např.podle typového označení motoru, případně výr.čísla? Předem díky, moc by mi to pomohlo. Hezký den B. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alsiik Vloženo 11. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2010 Ahoj, před koupí oktávky jsem se po téhle informaci taky pídil, ale nikde jsem oficiálně nic nenašel a ani na fórech jsem se nedozvěděl nijak přesné informace. Vypadá to, že vadná byla jen nějaká série, a to ještě spíše na začátku výroby oktávky s tímhle motorem - tzn. asi někdy okolo roku 2000. Víc jsem se nedozvěděl. Jinak obecně 2.0 olej žere v porovnání s jinými motory docela dost (měli jsme v rodině 1,6 100k a 1,2 htp a tam se mezi výměnami nedolévalo nic), musím s sebou v zadním podběhu vozit litrovou lahev s olejem a doleju postupně mezi výměnami (každých 15 000km) asi litr oleje, tak se na to připrav. Je to normální věc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Botak Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 Ahoj, před koupí oktávky jsem se po téhle informaci taky pídil, ale nikde jsem oficiálně nic nenašel a ani na fórech jsem se nedozvěděl nijak přesné informace. Vypadá to, že vadná byla jen nějaká série, a to ještě spíše na začátku výroby oktávky s tímhle motorem - tzn. asi někdy okolo roku 2000. Víc jsem se nedozvěděl. Jinak obecně 2.0 olej žere v porovnání s jinými motory docela dost (měli jsme v rodině 1,6 100k a 1,2 htp a tam se mezi výměnami nedolévalo nic), musím s sebou v zadním podběhu vozit litrovou lahev s olejem a doleju postupně mezi výměnami (každých 15 000km) asi litr oleje, tak se na to připrav. Je to normální věc. Díky za reakci a za info. Taky si myslím, že pokud byly problémy ve výrobě, tak spíš ze začátku při náběhu. Jinak pokud bude spotřeba oleje 1l na 15tis.km, tak to je myslím celkem v pohodě. Uvidím jak to bude vypadat u toho mého. Díky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kokta1 Vloženo 30. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2010 Díky za reakci a za info. Taky si myslím, že pokud byly problémy ve výrobě, tak spíš ze začátku při náběhu. Jinak pokud bude spotřeba oleje 1l na 15tis.km, tak to je myslím celkem v pohodě. Uvidím jak to bude vypadat u toho mého. Díky! Určitě budeš spokojený, já jsem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rmmn Vloženo 30. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2010 Ano i moje papa olej ale neni to nic strasnyho mezi vymenama 1 - 1.5litru. Ale spotreba me ted stoupla jak se ochladilo pres leto jsem jezdi 7.6-8 l/100 a ted je to 8.1-8.5 l/100. Je fakt ze pod 2500ot neradim kdyz je zahrate. Jaak jste na to vy se spotrebou pres zimu?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gustaff Vloženo 30. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2010 Cafte, tak som sa aj ja pridal pred nedavnom medzi dvojlitrakov, doviezol som si kombika r.v. 99 s LPG Tartarini Sequential z Nemecka, a na ceste stadial dlhej cca 1200km som spravil spotrebu priblizne 9L LPG (neviem uplne presne kolko bolo plynu v nadrzi ked mi to auto povodny majitel odovzdal), a musim hned dodat, velmi prijemne sa s tymto motorom jazdi, doma mame uz sedem rokov OI 1,6/74kW AKL, tiez s LPG, proti tomuto motoru ked pridam plyn na 1000 ot. tak ten motor zacne tahat, ta 1,6 to moc rada nema... Este k zvysenej spotrebe po ochladeni, moja priatelka jazdi teraz na tej 1,6, sa mi zacala stazovat ze jej to zle taha, a ma to velku spotrebu,tak som do toho pozeral s VAGom, na volnobehu pred domom, a vsetko vyzeralo O.K., ked som to pozrel za jazdy, pri vonkajsich 6 stupnoch sa teplota motora pohybovala medzi 58 a 63 stupnami, podla rychlosti a zatazenia, takze termostat, po jeho vymene, preventivne som vymenil aj cidlo teploty chlad. kvapaliny, teplota drzi stabilne 90-92 stupnov, spotreba klesla asi o 1,5l, a motor uplne ozil. Po tejto skusenosti som si hned do Nemecka zobral pocitac a kabel, a ked soferovala priatelka tak som sa stural autu v "hlave", no a teplota chladiacej kvapaliny medzi 76-82st., takze druhy termostat... obidva motory maju rovnake termostaty, a asi nemaju nekonecnu zivotnost (ta 1,6 ma uz 340tkm, 2,0 160tkm), takze ak vam to zacalo viac zrat potom ako sa vonku ochladilo, skontrolujte si za jazdy termostat chladenia, ci nejazdite stale na sytic, na tom ukazovatku na palubovke to vyzeralo byt v pohode, 70 a 90 st. sa tam rozoznat prakticky neda, ale pod 80st. uz RJ obohacuje zmes. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Naglis Vloženo 31. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2010 Já jí mám teď čerstvě, dřív jse měl Calibru se stejnym motorem a spokojenost. Sice je to trochu línější, ale taky asi o něco těžší. Jinak spotřebu mám kombinovanou mezi 8-8,5l a to většinou jezdim po městě. Takže jak se tu psalo už několikrát... Záleží na tom jak máš těžkou nohu. ;o) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alsiik Vloženo 7. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2010 Pánové, mám teď Octávii na prohlídce po 150 000km, koupil jsem zadní kotouče a destičky, Shell Helix HX7 a filtry. Protože potřebuju zítra v pondělí jet autem pryč, tak jsem s garážmistry domluvený, že to tam dám nadvakrát a napodruhé se podívají na přední nápravu, které se dost děsím, protože díky českým / pražským silnicím a těžkému dvoulitru v ní vrže při přejezdu nerovností, a tak to vidím na výměny silentbloků, čepů atdatd. NIcméně, objevuje se mi čas od času ještě jedna závada. Sporadicky, ale myslím, že častěji se objevovala v letních měsících. Typický případ - někam přijedu, auto stojí tři čtyři hodiny, pak do něj sednu, nastartuju, motor nakočí ale kucká někde okolo 500 otáček a nakonec zdechne. Druhý start OK a auto se tváří jakoby nic. Napadá vás, co by to mohlo být ?? Se stále svítící kontrolkou emisí to pravděpodobně nebude mít co dělat, ta kontrolka mi svítí už bezmála rok a už ji neřeším. Baterka je v pohodě, termostat i čidlo chladící kapaliny taky... Jo a začalo mi naprázdno cvakat relátko které je za spínačem varovných světel. Hodně otravná záležitost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lonanek Vloženo 27. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2010 Pánové, mám teď Octávii na prohlídce po 150 000km, koupil jsem zadní kotouče a destičky, Shell Helix HX7 a filtry. Protože potřebuju zítra v pondělí jet autem pryč, tak jsem s garážmistry domluvený, že to tam dám nadvakrát a napodruhé se podívají na přední nápravu, které se dost děsím, protože díky českým / pražským silnicím a těžkému dvoulitru v ní vrže při přejezdu nerovností, a tak to vidím na výměny silentbloků, čepů atdatd. NIcméně, objevuje se mi čas od času ještě jedna závada. Sporadicky, ale myslím, že častěji se objevovala v letních měsících. Typický případ - někam přijedu, auto stojí tři čtyři hodiny, pak do něj sednu, nastartuju, motor nakočí ale kucká někde okolo 500 otáček a nakonec zdechne. Druhý start OK a auto se tváří jakoby nic. Napadá vás, co by to mohlo být ?? Se stále svítící kontrolkou emisí to pravděpodobně nebude mít co dělat, ta kontrolka mi svítí už bezmála rok a už ji neřeším. Baterka je v pohodě, termostat i čidlo chladící kapaliny taky... Jo a začalo mi naprázdno cvakat relátko které je za spínačem varovných světel. Hodně otravná záležitost. Žlutě svítící kontrolka motoru je IMHO v tomto případě 2 lambda sonda. Mě svítí také a dokud to nebude mít zásadní vliv na spotřebu tak to neřeším. Co se týče "cvakání" tak to je závada v přepínači světel - častý jev (potvrzeno servisem). Buď se jedná o vadný spínač varovných světel (levnější záležitost) nebo je to opravdu páčka směrových světel (to je ta dražší varianta). Já se hodlám v teplejších měsících vyčistit kontakty nějakým čistícím sprejem na elektro tohoto cvakání zbavit, jestli to pomůže uvidíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alsiik Vloženo 8. leden 2011 Sdílet Vloženo 8. leden 2011 Já jen doufám že to je ten spínač varovných světel, protože páčka by mě vyšla na 3000,-. Mám multifunkční volant, takže na páčce je jenom vypínač tempomatu on-off, ovládání je na volantu. To je ta nejexotičtější varianta ze všech ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rmmn Vloženo 10. leden 2011 Sdílet Vloženo 10. leden 2011 (editace) Taky me prestly funguvat blinkry zavada byla v rele blinkru (vystraznem trojuhelniku) zkousel jsem ho ruzne cistit + nastrikal kontoxem. Nic nepomohlo tak jsem musel koupit novy origo 560kc , nahrada 250Kc tak jsem vzal origo nebudu za chvili kupiovat novy. Jinak dneska jsem vymenil lambdu pred katalyzatorem + zapalovaci kabely + svicky auto jezdi jak ma a spotreba z 7,5 - 8l sla pekne dolu na 6,5 - 7l takze naprosta spokojenost. take zmyzelo mirne pocukavani od 2500 - 2800ot/min Editováno: 10. leden 2011, autor: Rmmn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gustaff Vloženo 15. leden 2011 Sdílet Vloženo 15. leden 2011 Ta zlta kontrolka aj mne svietila ked som to auto kupil, predchadzajuci majitel to vyriesil tak ze ju prelepil ciernou nalepkou, ze aby ho nedrazdila Cely problem bol v zle nastavenom LPG systeme, lambda regulacia bola mimo regulacny rozsah, vo VAGu to pisalo chybu 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - , jednu asi 100km jazdu ked soferovala kocka som sa s tym nastavenim pohral a uz nesvieti, odvtedy najazdenych tak 2500km. A ani spotreba nieje najhorsia, cesta do Francuzska dlha 1464km, tankovane 123,87l to vychadza 8,46 l LPG na 100, a to som ho moc nesetril. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiry Vloženo 18. leden 2011 Sdílet Vloženo 18. leden 2011 Ahoj. Jakou spotřebu Vám to ukazuje na volnoběh? Mě to do teď ukazovalo kolem 1-1,3 l/h a najednou se to tvedlo nad 2 litry na hodinu (samozřejmě při zahřátém motoru) a motor šel na 2 válce. Auto bylo v originálním servisu, byl vyměněn zapalovací modul a svíčky napojeno na vag a všechny hodnoty jsou prý v toleranci, ale spotřeba je pořád nad 2 litry. Při nastartovaném motoru je cítit, že běží na hodně bohatou směs. Nevím co s tím :-/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gustaff Vloženo 21. leden 2011 Sdílet Vloženo 21. leden 2011 Ahoj, ak pri volnobehu a zohriatom motore smrdi auto benzinom tak by som skontroloval, pripadne vyskusal vymenit snimac teploty chladiacej kvap., lebo ak ten dava ECU motora zlu teplotu ( ze je motor studeny) tak ta davkuje bohatsiu zmes, akoby to islo na sytic, ked je tento snimac o.k.tak potom lambdu... Nemas zvysenu spotrebu aj pri jazdeni? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alsiik Vloženo 22. leden 2011 Sdílet Vloženo 22. leden 2011 Ahoj. Jakou spotřebu Vám to ukazuje na volnoběh? Mě to do teď ukazovalo kolem 1-1,3 l/h a najednou se to tvedlo nad 2 litry na hodinu (samozřejmě při zahřátém motoru) a motor šel na 2 válce. Auto bylo v originálním servisu, byl vyměněn zapalovací modul a svíčky napojeno na vag a všechny hodnoty jsou prý v toleranci, ale spotřeba je pořád nad 2 litry. Při nastartovaném motoru je cítit, že běží na hodně bohatou směs. Nevím co s tím :-/ Ahoj, zkontroluj čidlo teploty chladící kapaliny a lambda před katalyzátorem (pokud máš EU4 verzi motoru se dvěma lambda sondami). Moje spotřeba na volnoběh je 0,8 - 1 l/h bez klimy, 1,1-1,4 l/h se zapnutým kompresorem klimatizace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiry Vloženo 1. Únor 2011 Sdílet Vloženo 1. Únor 2011 Ahoj. Čidlo teploty je v pořádku. Dával jsem nové a měřil jsem odpor v závislosti na teplotě na všech vývodech, to by mělo být také OK. Zítra si jedu pro lambdu, sehnal jsem BOSCH za 1430,- tak ji vyměním a pak uvidím. Jo a spotřeba byla zvýšená i při jízdě o cca 2-3 litry. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiry Vloženo 4. Únor 2011 Sdílet Vloženo 4. Únor 2011 Tak lambda vyměněna. Spotřeba se vrátila k normálu jen ve volnoběhu nejde úplně hladce. Mám za to, že je zanesenej katalyzátor. Chtěl bych ho nahradit trubkou, jen nevím co na to bude říkat druhá sonda :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
feela Vloženo 5. Únor 2011 Sdílet Vloženo 5. Únor 2011 Bude na to říkat kontrolkou check engine a neprojdeš emisema... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.