Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Chyba P30DE00, napetovy pokles na vedeni alternatoru prilis vysoky.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Hledal jsem, nenasel, tak se tady zeptam, nez to dam do servisu.

Po sesti letech a 45kkm, se mi zacalo zobrazovat na displeji Akumulator 12V slaby, dobijte jizdou a podobne hlasky i na infotainmentu. Auto startovalo i v mrazu normalne, ale po peti minutach po odstaveni i po delsi jizde neslo otevrit pres Kessy, jenom dalkou na klici. Toto vse se deje naprosto opakovatelne. 

Ok, baterka to ma po tech letech za sebou. Koupil jsem novou Exide 60Ah AGM. Vymenil, nakodoval novou baterku, no a problem trva stale.

Dobiji to spravne, alespon dle meho mereni. I kdyz to nefunguje, je na baterce minimalne 12,6V. Presto auto hlasi slabou baterii po par minutach odstaveni a Kessy nefunguje odemknuti. Zamknout hned po jizde jde vzdy. Diagnostika hlasi chyby v mnoha jednotkach ohledne powermanagementu, vše vymazano, bez uspechu. Prvni ale naskoci v GW chyba P30DE00. Pro jistotu jsem nechal auto dva dny s odpojenou baterkou, bez vysledku.

Pohledove jsem zkontroloval pripojeni konektoru na monitorovani baterie. Nevite nekdo prosim co zkontrolovat, zmerit, vymenit?

Po zkusenostech se servisy skoda, se mi tam opravdu nechce, ale zrejme me to nemine. Dik za kazdou reakci.

Upraveno od Galaxy64
pismenka

@Galaxy64Znovu bych baterku nakodoval, s parametrem gel

Pak bych šel po ukostření baterie na karoserii, zkontrolovat zda je dobře dotažený, tohle opravdu dělá psí kusy a vysvětluje to chyby všude.

Jako druhé bych odpojil konektor z jednotky na - polu.

Auto i tak bude vědět jaké má napětí v systému. 

A zkontrolovat alternátor, dotažení, řemen a tak 

@Galaxy64Ahoj, povedlo se něco zjistit?

  • Autor

Zkontroloval jsem tak nejak vedeni, kam se da dostat a dohlednout. Baterka nakodovana podruhe a spravne.

Ale. Odpojil jsem ten datovej kablik od - polu baterky. Auto ted jde odemknout pres kessy i druhej den a auto nepinda, ze "nabijte jizdou".

Z toho nejak usuzuji, ze je pojebana ta RJ, co je na baterce a dava nejaky nesmyslny data, ze je baterka slaba. To ma pak za nasledek uspani funkce kessy a hlasku na displeji.

Co mam odpojenej ten kablik, tak je vse ok, krome hlasky v GW a nefunkcniho start/stopu. Ten s/s stejne nefungoval, mel jsem ho vypnutej "napetovou metodou", ale to jsem ted pro jistotu vratil zpatky na tech 7,6V. Nejlip, kdybych si mohl ten minus kabel s tou RJ nekde pujcit na vyzkouseni.

 

Trochu jsem se taky informoval v autorizaku. Vybec nechapali, co jsem jim rikal o svych dosavadnich pozorovanich. A prej, ze nejdriv ze vseho musim koupit baterku od nich (pry oficialni postup skodovky) a pak se uvidi. No tvl., musim si s tim poradit nejak sam.

Tak to je postup. Když jsi byl v asi  VCDS tak tam bylo vidět, kolik si auto myslí jaké má napětí a porovnat to s multikem změřenou baterkou před a  poodpojení kablíku z -.

Taky mohly být ovlivněny zařízení na stejné sběrnici, teď po vytažení kabliku už ne. To by znamenalo že jednotka na - je vadná a asi zkratovala sběrnici.  

Jedno čidlo a pos.... se půlka auta. 

Takže asi vrakáč nebo koupit asi ten celý - kabel, měnit bude asi hokna.

  • Autor

Dneska trochu casu, tak jsem badal dal.

Zapojeny datovy konektor na minus bat.

Vypnuty motor, multimetr na baterce 12,6V VCDS rika 9,3V. Displej hlasi slaba bat.

Nastartovany motor, multimetr 14,8V, VCDS 11,2 a pomalu stoupa az ke 12V.

Po peti minutach vypnuty motor a VCDS rychle klesa nekam k 9,5V a hned samozrejme hlaska.

 

Jeste bych chtel zkontrolovat datove vedeni mezi jednotkami.

Koukal jsem do schemat a z te jednotky od baterie vedou dva datove draty do GW. U meho rocniku je pry GW soucasti BCM.

Muzete mi prosim nekdo toto potvrdit? A kde tu BCM potom najit v aute?

Pokud vedeni bude ok, vymenim ten minus kabel s jednotkou, pak uz nevim :-(.

 

F3 nema samostatnu GW, ale HW je to sucast BCM. BCM najdes za palubnou doskou nad spojkou, resp. lavou novou v smere jazdy, 3 velke konektory

 

2118637427_Snmkaobrazovky(221).thumb.png.41574ab945ad806179ae43a3a1665967.png 1788863952_Snmkaobrazovky(222).thumb.png.5454b286b703691c51bc7222ee17db16.png

 

ak dobre pozeram, ten nabijaci "modul" J367 je pripojeny na konektor B (prostredny), pin 26 (T46b/26). je to pin a linka vyhradeny/a len dobijacej sustave

 

2145123840_Snmkaobrazovky(219).thumb.png.27c171aed2188347a9dc003274c777a7.png 2028231516_Snmkaobrazovky(220).thumb.png.1fad152f6ef0b334ecb07229f28998d6.png 847536620_Snmkaobrazovky(224).thumb.png.da12fefd63f07dfe6e54394191bcd4f6.png 2015412097_Snmkaobrazovky(223).thumb.png.b7561790d0d012fbf2db5ad8d7de931e.png

 

mozno kravina, no J367 je napojeny aj cez poistku? tu si kontroloval? poistky v motorovom priestore, pozicia 9, hodnota 7,5 A

 

1189078590_Snmkaobrazovky(225).thumb.png.ba1af9ca81ed87e3216a20b810253159.png

  • Autor

@Wirer diky za obrazky. Dam vedet, jak jsem postoupil. 

Jinak jsi me donutil jit jeste do garaze a podivat se na tu pojistku, je ok.

A když je  -pol konektor odpojený tak kolik říká vcds?

Upraveno od milanxx

  • Autor

Ukazuje jen dve pomlcky, takze hodnota nepristupna.

  • Autor

Tak nejaky update.

Vymenil jsem minus kabel s J367, pujceny z Rapida, stejne číslo dílu.

Stale stejna situace, takze tím to není.

VCDS nize, to co ukazuje na terminalu 30, je shodne s tim, co měřím multimetrem na baterce. Vypadá to, jako by neco tomu autu "nalhávalo", že tam je cca o 4V nižší napětí. S tím jak stoupne napětí po nastartování, stoupá i reportované napětí do gw, ale stále o ty asi 4V nižší. Stejně tak i klesá po vypnutí motoru. No jsem z toho jelen.

Pravda, ještě jsem nekontroloval vedení z J367, jestli jsem správně pochopil @wirer, tak by oba dráty mely vést na prostřední konektor BCM. No ale moc naděje tomu nedávám. Ještě na to někdy kouknu, pak už fakt nevím.

 

Pokud je J367 odpojená, auto nic nehlásí na displeji, Kessy funguje a bonusem je nefunkčni s/s. Stejne mě to ale vadí, že na to nemužu přijít. Pokud by měl někdo nějaký nápad budu šířit jeho slávu :-).

 

image.jpeg

Výstřižek2.JPG

Ajo takže auto ví kolik má voltíků. Ale pro stání upřednostňuje baterku, proto to kessy, i chyba start stop. Jelikož je to vedení z J367 je komunikační, tak bych tipoval chybu SW nebo HW BCM. Jako první bych zkusil si v servise nechat přehrát SW BCM zálohou ze serveru škody. 

  • Autor

Klucííí. Protoze jsem dneska mel trochu vic času, tak jsem jeste laboroval v garazi a zjistil jsem asi zasadni vec.

Koecne jsem pochopil, jak asi ta J367 funguje. Minus z baterky je na ni pripojenej, to je jasny. Žlutozelenej je LIN datovy drat a vede do GW v BCM. Ale co jsem pochopil až dneska, ten zbyvajici červenočernej je ten, na kterem ta J367 vlastně měří to napětí. No a pravě na tom dratu mam na multimetru cca o 3-4V menší napětí. Takže jednotka vlastně autu dává správné hodnoty, ale má špatné informace na vstupu. 

Jak píše wirer výše, je to napájené z pojistky pozice 9, na této pojistce je napětí správné, takže někde ve vedení musí být přechoďák. 

Doufám, že uvažuju správně a teď teda budu hledat (teda nevím jak a kde).

 

 

  • Autor

Tak opraveno, závada nejspíš přechoďák v kabelovém svazku kladný spoj J317, 30a. Protože nevím, kde bych v tom svazku ten spoj hledal, natáhl jsem takřka profesionálně náhradní drát z pojistky 9, na jednotku J367, T2/d2.

Auto už nehlásí žádné kraviny, kessy funguje, napětí jsou ok.

ok.JPG

Upraveno od Galaxy64
pismenka

Borecký. Máš za sebou kus poctivý práce....

To se to bude dneska spát :-)

By mě ze srandy zajímalo, co by s tímto udělali v servisu a co by to stálo.

  • Autor

No to mě taky. Pokud by tedy správně diagnostikovali závadu (což pochybuju), jestli by to udělali jako já, nebo ví kde je ten "kladný spoj" a dokázali by to opravit, nebo dokonce měnili celý ten svazek. To by ovšem byla práce pro dva mechaniky na dva dny :-).

Osobně mám s autorizáky ty opravdu nejhorší zkušenosti tedy ještě z doby, kdy byla moje auta v záruce, potom mě tam už nikdy neviděli. A to si dovoluji říct, že jsem velmi chápající a tolerantní zákazník. A v některých servisech měl i kamarády. Vždy jsem o problému věděl "tak nějak víc", než celej ten servis.

Opravil jsem to po svém, ale pohrál jsem si s tím, takže za mě spokojenost.

Taky se pokud možno servisu vyhýbám a dělám si na autech radši všechno sám.

Má zkušenost s AS je tristní. Umí jen dělat machry ve stylu, "když ne my, tak přijdete o záruku". Ale výsledek je vždy diletantství. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.