Přejít na obsah

Jak správně řadit u 1.4. MPI?


marekmara94

Doporučené příspěvky

Ahoj kluci, chci si ujasnit, jak správně řadit, aby to bylo optimální po všech stránkách.

 

Přijde mi, že vysoké otáčky Fabií svědčí. Budu mluvit o rychlosti podle GPS navigace.

 

Při 50 jsem řádil 4, ale přijde mi, že by nevadilo nechat trojku?

Při jízdě 70 dávat pětku, nebo nechat čtyřku ještě?

 

Snažil jsem se to držet při nejmenších otáčkách, na 50 dával někdy i pětku. Ale pak jsem jel do Německa. S plynem na podlaze, celou dobu 140-150 a vytáhl jsem z ní podle Wazu z kopce i 180. Čekal jsem spotřebu tak 12 litrů, ale jel jsem za 7. Pak jsem podniknul ještě další 2 delší výlety a spotřeba šla úplně dolů, dokonce mi přijde, že začala svižněji jezdit.

 

Takže jsem to teda celé nepochopil. Proč tolik lidí jezdí na dálnici"na spotřebu" v pravém pruhu 110?  Mě auto se asi neliší od jiných benzínových aut. Myslel jsem, že čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba, ale zjistil jsem, že je to přesně naopak. Nevědí to, jako jsem to nevěděl ja, nebo když jedu v tomhle autě dvě hodiny a točím to nad 4000, tak tam něco ničím?

 

Jezdil jsem ze začátku na co nejnižší otáčky a radil už něco přes dva tisíce, z kopce jsem vyřazoval kvalt, brzdy jsem se skoro nedotkl. Spotřeba šla přes deset litrů. Teď nikdy nevyřazuji, běžné vytáčím nad 3000 a jezdím za sedm litrů.

 

Je mi asi jedno, jestli jedu za 6 nebo za 7 litrů, ale 7 a 10 je už rozdíl. Taky chci, aby to auto tady bylo věčně. Jak optimálně tedy řadit u tohohle dvacet let starého auta?

 

Ještě doplním, že mám verzi se 44 kW.

Editováno: , autor: marekmara94
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to o zpřevodování, takže pokud se chceš řídit otáčkama, tak řaď asi v 2800-3000. Snese se i 2600, míň ne. Já v s jiným podobným agregátem řadím 4/60, 5/80 podle tacho, které ukazuje asi +3 km/h. Další drobný vliv jsou pneumatiky. Jsem zvyklý svoje motory maličko víc točit - u slabších nutnost, u silnější radost :D (i turbo motor se musí přidržet). Spotřeba s vyšší rychlostí už tolik nestoupá (rozhodně ne lineárně, jakože průměrná 100 = 7 l/100km ... 150 = 10,5 l/100km atd.) Jestli jsi jel za 7 na sto s přemkem podlahou, tak to je super. Při 4000 ot/min dochází k značné zátěži, ohřívání oleje, ale s tím se konstrukčně počítá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...