Publikováno Srpen 24, 20223 r Dobrý den, rád bych vás poprosil o radu nebo o zkušenosti, jestli se s tím už někdo setkal. Mám Superb 2.0 tdi 103kw a minulý týden se mi rozsvítila kontrolka filtru pevných částic. V sobotu jsem zpozoroval, že to navíc začalo dost kouřit. Navíc mi spotřeba na palubní desce ukazuje výrazně rozdílnou hodnotu, než je skutečnost. Dá se říct, že pokaždé co s tím jedu se dostanu pod 5 l/100 km, přitom skutečnost podle dojezdu i stavu paliva v nádrži je minimálně 6l/100 km. Do nouzáku auto vůbec nepadá, jede uplně v pohodě. Co jsem se ptal, tak jsem slyšel více přičin. Jedna byla taková, že je ucpaný DPF filtr a proto to i tak hulí. Druhá verze byla taková, že mám špatný některý vstřikovač. Třetí verze byla taková, že jde jen o regeneraci filtru, která se nestihla dokončit a proto to i hulí. Moc prosím, dokázali byste mi přiblížit, v čem by mohla být hlavní přičina? Děkuji
Srpen 24, 20223 r Předpokládám, že "píchni to na diagnostiku a budeš vědět víc" asi slyšet nechceš. Já bych začal od třetí varianty. Auto projeď a nech ho během jízdy zregenerovat - tím mám na mysli auto normální jízdou zahřát a pak jeď na silnici, kde je jistota dlouhé plynulé jízdy. Jeď min. 60 km/hod., ideálně 80-100 km/hod., otáčky drž slabě nad 2000. A takto výdrž alespoň 15-20 minut. Pokud je filtr jen nezregenerovaný, pak se tímto vyčistí a kontrolka zhasne. Pokud auto po přidání plynu modře kouří a jen svítí kontrolka DPF, pak by to mohlo být. Pokud toto nepomůže, pak jedině diagnostika. Jinak průběh regenerace zjistíš i tím, že na volnoběh má auto vyšší otáčky než běžně. Upraveno Srpen 24, 20223 r od cosmicboy Překlepy a dodatek na konci
Srpen 24, 20223 r Autor Diagnostika napojená byla. Omlouvám se, to jsem tam zapomněl dopsat. Diagnostika neukázala vůbec nic, auto je "v pořádku". Zkusím to projet, uvidíme jaký bude výsledek. Děkuji
Srpen 24, 20223 r Pokud diagnostika nehlásí problém, tak by to skutečně mohlo být jen ono nezregenerování. Stává se to, pokud jezdíš často po městě, kde DPF nemá takovou šanci na vyčištění. Určitě pak napiš, jestli to pomohlo.
Srpen 24, 20223 r Spíš bych vsázel na vadný vstřikovač. I když jezdíš krátké trasy, tak se správně fungují motor nedostane do stavu kdy evidentně nespaluje dobře naftu. Načetl jsi přes diag kolik je v DPF oil ash? Kolik to má najeto? Ten vstřikovač bych nepodceňoval, může to propálit píst...
Srpen 25, 20223 r Autor Diagnostiku měl napojenou můj známý a řekl mi jen, že diagnostika neukazuje, že by měl být filtr ucpaný a taky se přikláněl ke špatnému vstřikovači. Auto má najeto 270 000. A řekl mi i přesně to co vy, že pokud by byly vstřikovače v pořádku tak se filtr dokáže zregenerovat sám. Jenže jak říkám, slyšel jsem 3 verze čím by to mohlo být, tak jsem se radši zeptal ještě tady vás o radu. Děkuju moc
Srpen 26, 20223 r Filtr už plnější bude, ale ještě by ti mohl 50K km bez čištění vydržet. Nicméně modrým kouřem se plný DPF filtr neprojevuje.
Srpen 29, 20223 r Autor V sobotu to měl známý na dílně a zkoušel metodu, že bude pouštět vratku ze vstřiků do nádob a uvidí který vstřik dává míň. Tak druhý a třetí nevrací vůbec nic, takže sou oba KO, první dává jen malinko takže je před smrtí, jediný čtvrtý vrací normálně. Takže bohužel auto kouří kvůli vstřikům. Děkuji moc za rady
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.