Přejít na obsah

Projektorová světla


ntr23

Doporučené příspěvky

S pevnejma sem jel akorát jednou s předfl a přišlo mně to úplně stejný. jak po fl nevim.

na jednu stranu by měl facelift přidat světlo z další žárovky u dálkových, na druhou mně ale přijde, že natáčení je přínosné hlavně u dálkových světel. u potkávacích je to taky příjemný, ale jsou zapnutý hlavně ve vesnicích nebo rovných úsecích s protijedoucíma v dálce. opravdu pořádně jsem potkávací s natáčením užil jenom v serpentinách v Itálii. teď jsem jezdil docela často s FI a právě dálkový se mně eklujou, protože sice přidají světlo, ale narozdíl od projektorů není rozdělený rovnoměrně. člověk si asi nevybere.

možná bych zkusil seřídit světla, jestli to nějakej panáček z neznalosti nějak neroz...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

prosímvás máte někdo zkušenosti ještě i s jinými žárovkami? Nabízel mi dneska v krámku s autodílama žárovky Philips Premium 30% (dostali doporučení v testu http://data.idnes.cz...utozarovky.html ) a Bosch Plus 50 Extralife (test http://www.bosch-ser...ovek-Bosch.html). Od žárovek +90% a podobných mne odrazoval že maj malou životnost a že je dobrý je dávat v kombinaci s LED denním svícením.

Jaký značky jsou vlastně origo žárovky H7 v škodovkách? Hella, Osram?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže já měl taky původní Philips. Měnil jsem je nakonec za Phillips VisionPlus 50 a přijde mi to, že svítí víc maximálně o 5 až 10 procent, celkově jsem čekal lepší osvětlení proti originál žárovkám. No, asi nejde čekat zázraky od žárovky u který výrobce uvádí standardní životnost.

Docela mě zklamalo, že u žárovek za 500,- nedávaj na skleněnou baňku ochranej plastovej návlek, chránící baňku od otisků, sundavání i nandaváníby bylo hned veselejší, sundání žárovky šlo šroubovákem dobře, nakonec líp než nacvaknutí do objímky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Uff, tak konečně nakoupeno a hlavně vyměněno. Když jsem to tu tak četl, tak jsem si raději přečetl předem návod jak vyndat žárovky a tedy říkám upřímně, že bez návodu někde na dálnici v dešti bych si asi radši před auto svítil baterkou, než měnil žárovky. Místa je tam minimálně, šroubky jistící "packy" byly tak utažené, že jsem netušil, jestli točím na správnou stranu, vidět tam není... a když už se člověk naštve, zabere a dostane to ven, tak má žárovku s objímkou a jen řeší, jak ji z toho dostat. Dva první pokusy páčení dopadly sice dobře, ale ohnul jsem si plech, který je kolem objímky a pak se žárovka nedala upevnit zpátky do světla, další dva pokusy jsem zkusil kývat žárovkou dopředu a dozadu a kupodivu to zabralo a šly ven krásně, teď už žárovku vyměním za pár minut, ale ty první mi daly... A ještě do toho pořád zhasínalo naše superinteligentní automatické světlo v garážích... Chtělo by to režim "nezhasínat"...

Tak jsem vyměnil žárovky v potkávacích i dálkových, auto je Fabia II po faceliftu, optika čočková, žárovky 4x H7 Tungsram MegaLight +90 %.

První foto je s původními žárovkami, další s novou pravou žárovkou, další s kompletní výměnou a poslední s dálkovými světly. Bál jsem se trochu modrého proužku na žárovce, ale na barvu snad nemá moc vliv, měl by "vytahovat" reflexní prvky, což se hodí, ale pokud by žárovky svítily namodrale, tak by šly z auta hned pryč, měl jsem kdysi Philips BlueVision a v noci za deště to byla tragédie... Tyhle svítí "světle žlutě", možná víc bíle než klasika, ale žádný "rádobyxenon"... Což jsem rád. :) "Síla" světla je rozhodně vyšší, barva trošku jiná a výška - světla jsou seřízena, takže ta by měla být pořád stejná...

A ještě pár slov k fotkám - proč je to focené tak blbě - původní záměr byl využít garáž na délku aby byl vidět dosvit, což mělo ale následující nedostatky - pořád někde někdo chodil a rozsvěcel světla, takže bylo vlastně nemožné fotit ve zhaslé garáži (na délku je hodně vchodů...), dále bych vypadal jak magor se stativem vedle auta, dále nebylo kam auto umístit tak, abych nemusel případně uhýbat a tím změnit polohu auta a foťáku, což by kazilo vypovídající hodnotu a v neposlední řadě jsem tak nadával a tak dlouho měnil žárovky, že jsem nechtěl, aby mě u toho někdo viděl a slyšel. :D Je foceno tedy takto proti zdi, vzdálenost asi tak 10 metrů... Fotky na silnici budou, ale už ne porovnávací, doufám, že žárovky už dlouho měnit nebudu...

post-868-0-17762500-1309255543_thumb.jpg post-868-0-03099800-1309255558_thumb.jpg post-868-0-26417900-1309255569_thumb.jpg post-868-0-82116400-1309255584_thumb.jpg

PS: Podle světla za oknem se dá pozorovat, jak dlouho jsem se s tím mořil. :D

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

musim podekovat p. Bojlerovi za to jak tady vychvaloval Tungsramy a musim uznat, ze sviti na obyc zarovku velice dobre. v predfl mam H7 megaultrahyperlight Tungsram s udavanymi 90% navic a vazne je to velky rozdil oproti normalu, sice to nesviti tak jako xenon, ale u me dobry :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušeli jste verzi 50% i 90% nebo jenom jednu z nich? Já zatím jenom klasickou tungsramí H7 a pak tu 50%. Mám ještě jednu sadu v zásobě, tak to není akutní. Teď jsem ale tu 90% verzi viděl za 429Kč, to je jenom o něco víc než za tu 50%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám + 90%, počítám s nižší životností, ale jelikož mám FL, tak denní svícení dost eliminuje zbytečné svícení H7kami. Tu + 50% jsem nezkoušel, tohle mi vyhovuje. :)

Já měl tu + 90% sadu za 350 Kč, což bylo méně než stojí + 50% verze. :) Takže to byla jasná volba. Svítí super.

Ale co jsem slyšel, tak ideální kompromis mezi svítivostí a životností je ta slabší + 50% verze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně - nedávno jsem o tom přemýšlel, že za poslední dobu byly snad tři jízdy ve tmě - do deseti pořád jakš takš vidět. Teď už se zase zkrátil den. Na příští léto hodím asi ty původní používané, abych je dodrbal. Ono to bude stačit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale Bojler je tu vychvaluje už dlouho :-) Jinak já je kupoval za 316 i s daní takže asi nejlevnějc co šli (automotolevne) :-) tak zkuste mrknout tam. Předtím jsem tam měl HIDky a ty svítili o ještě kousek lépe, to se jim musí nechat, pak jsem měl origo co se tam dávaj, pak starline - lepší než originál a pak tyto. A ještě jsem jezdil s Romanem co tam měl mít taky nějaké lepší žárovky a nic moc. Tydle jsou nejlepší schválené zdroje pro provoz na komunikacích co jsem v autě tipu R/F2 měl a viděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to jsem byl pyšnej, jak jsem je koupil levně... teď koukám, že jsem je mohl mít za 316 Kč a ještě navíc kousek od baráku, že bych si pro ně došel pěšky a ušetřil tak za benzín. :D No tak příště, pokud budou praskat tak často, jak se o nich říká, tak příště zkusím levnější obchod. :) Ale doufám, že praskání eliminuju denním svícením. Mimochodem - od doby co mám tyhle žárovky jsem nejel za tmy. :D Že já si je vůbec kupoval. :) Měl jsem je koupit v zimě, to jezdím téměř jenom za tmy...

Pro mě je důležité to "schválené". Je to asi opravdu nejsilnější schválený zdroj světla pro normální světla. Pak snad ještě možná Philips X-treme power, ale u Tungsram mi byla sympatická cena...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to OT, za které se omlouvám, ale k úbytku HID, který jsem tedy bohužel moc nezaznamenal - možná přispěla novela zákona o provozu na pozemních komunikacích platící od 1. 8. 2011 kdy je možné autu, které pravděpodobně technicky nevyhovuje provozu na pozemních komunikacích, přikázat okamžité absolvování STK, kde pokud bude nalezena vážná závada člověk přichází o STK a platí náklady... a ještě pokutu... ale to jen odhaduji, do hlavy jim nevidím, možná už jen odrůstá určitá generace. :)

Tato možnost se zatím nevyužívá moc často, dokážu si ale představit lobby STK, která bude mít jisté kšefty...

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem před 14 dny měnil levou a předevčírem pro změnu pravou H7 v projektorech - dal jsem tam ze sady obyčejnou Narva 55W, ale včera se mi to rozleželo v palici a vypravil jsem se do krámu pro něco "onačejšího" - koupil jsem páreček Osram Night Breaker Plus ( +90%) a dneska se je tam chystám hodit. Pak se ozvu, jak to dopadlo - večer se budu z práce vracet až za tmy, tak jsem zvědavej...

Tak foto - původní sériová H7 12V/55W Osram včetně místa, kde se vlákno přerušilo, a nová H7 12V/55W Osram Night Breaker Plus +90%...

Včera už jsem s nimi jel za tmy a nutno potvrdit, je viditelný přírůstek světla - "beam" je hustší, má lepší pokrytí, nejsou v něm tmavší místa jako u původních žárovek, hranice světla v potkávacím režimu je ostřeji vyrýsovaná, v dálkovém režimu je zlepšení ještě markantnější - dosah je zřetelně do větší vzdálenosti, světla se chovají jako xenonová (až na barvu, ta je zřetelně méně modrá). Nevím, jak se to "líbí" protisměru, jel jsem na dálková jen po opuštěné okresce a nikoho jsem nepotkal - ale v městě na potkávačky nikdo neblikal, tak snad OK. Teď ještě jakou budou mít milé Night Breakery životnost, jestli nebude potřeba radši "navštívit" Milotec a pořídit LED - day lights dolů do krytů k mlhovkám...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...