Přejít na obsah

Nepříjemný zvuk při ubrání plynu


HonzaKLE

Doporučené příspěvky

Při prudkém ubrání plynu (např. při řazení) se ze zadní části auta ozývá nepříjemný zvuk jako když tam něco rezonuje. Mám 4x4 a potřebuji zkušenosti ostatních čtyřkolkářů jestli je to normální, nebo výfuk a v nejhorším případě jestli se něco začíná dít v zadním diferenciálu.

Jsem zvědavý jestli je to normální a nebo mám "něco extra".

Díky všem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dneska jsem navštívil servis a jezdil s mechanikem aby si tu nádheru poslech, navíc se přidalo pískání z motoru.

Pískání z motoru vyhodnotil jako problém s kladkami, nebo řemenicemi?!

K hluku zezadu řekl, že to nikdy neslyšel, já tipuju diferák.

Ve čtvrtek jde auto na dílnu, tak uvidíme, dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si musel dát den oddych abych rozdejchal tu včerejší návštěvu servisu.

Shrnu ji do několika bodů aby to mělo štábní kultůru.

1. Zkušební jízda při ranním přistavení: mechanik + přijímací technik do auta a hurá na silnici. Během cca 500 mm jsem předvedl co to dělá. Technik potvrdil, že zvuk jde někde z pod zadních sedadel, pískání z motoru slyšitelné za jízdy i při protůrování motoru s otevřenou kapotou. Je to divný, zvuky tam jsou ale u nikoho jinýho nic podobnýho neslyšeli (začínám tušit jak se bude situace vyvíjet), tipují na výfuk a turbo. Upozorňuji na přítomnost pohonu zadní nápravy a po kratším odborném výkladu technika o tom, že do haldexu jde výkon motoru jen při prokluzu předních kol (myslel jsem si, že když je haldex spojka součástí zadního diferenciálu tak kardan je trvale poháněn) odcházím.

2. Auto na dílnu, odpoledne vám zavoláme.

3. Volat jsem musel sám, auto bude připraveno za cca 1 hodinu (8 hodin na dílně, nebo venku nevím).

4. Dostavuji se do servisu: Auto ještě není hotové, mechanik ho projíždí (cca 20 min).

5. Seznámení s provedenými úkony: na motoru nic, auto je přece nové a nemůže s ním nic být, píská turbo a je to prý normální, 4x4 má prý jinak nastavené lopatky turba (slyším poprvé, myslel jsem si že 1.9-77 kW jsou všechny stejné). Podotýkám že zvuk pískání je kovový jako když pískají brzdy, žádné pohvizdování turba. Zvuk z pod auta neví co je, ale promazali?! uchycení výfuku, jinak tomu nemůže nic být auto je přece nové. Mimo protokol mi technik řekl, že zvuk jde z haldex spojky, ale nic s tím dělat nebudou protože auto je přece nové a nic s ním nemůže být, pokud to nějak samo nepřestane za týden budou muset kontaktovat MB.

6. Zkušební jízda se nekoná, podepisuji protokol o převzetí a se slovy technika abych vše sledoval se loučím.

7. Po 300 metrech zjišťuji, že auto je ve stejném stavu jako když jsem ho tam dával :angry:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak hlásím pokrok. Dneska jsme jezdili novou 4x4 a ta žádný hluk neprodukovala tak prý tam nějaká závada bude. Budou kontaktovat MB, sami si neví rady.

A jeden dotaz: jak se projevuje turbo když se chystá do věčných lovišť?

Mějte se a jezděte s rozumem, dneska jsem 1,5 hodiny dostával auto ze závějí :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem před chvílí dovezl auto ze servisu. Dle rady z MB se snažili zjistit zdroj hluku. Vyndání kardanu, kontrola HALDEX spojky a zadního diferenciálu. Vše bez vady, hluk stále stejný. Další žádost o radu do MB. Dle rady vyměnili turbo, hluk stále stejný nicméně změna nastala v přístupu servisu: hluk je prý normálním projevem turba u všech O2 1,9 TDI. Zajímavé!! Když jsme projížděli jinou O2 nic jsem neslyšel.

Mám na vás prosbu: když ve 2. tis. otáčkách sundáte nohu z plynu, slyšíte nějaký nepřirozený hluk (rezonování, chrčení).

Tak zatím díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem před chvílí dovezl auto ze servisu. Dle rady z MB se snažili zjistit zdroj hluku. Vyndání kardanu, kontrola HALDEX spojky a zadního diferenciálu. Vše bez vady, hluk stále stejný. Další žádost o radu do MB. Dle rady vyměnili turbo, hluk stále stejný nicméně změna nastala v  přístupu servisu: hluk je prý normálním projevem turba u všech O2 1,9 TDI. Zajímavé!! Když jsme projížděli jinou O2 nic jsem neslyšel.

Mám na vás prosbu: když ve 2. tis. otáčkách sundáte nohu z plynu, slyšíte nějaký nepřirozený hluk (rezonování, chrčení).

Tak zatím díky.

No ... mě se auto jakoby "astmaticky" nadýchne - v tu chvíli jak píšeš. Ale nic se neděje, 80.000km a pohoda. prostě se někdy nadýchne a někdy ne. Asi podle momentálního stavu nastavení lopatek na turbu (mi bylo řečeno), turbo začíná spínat a já v tu chvíli zaklapnu a tak se to jakoby zalkne. Ale necukne, otáčky plynulé, jenom hekne.

Editováno: , autor: DUsoft
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle vysvětlení mi přijde logické, vypuštěný vzduch z turba asi zaklepe výfukem a někde to rezonuje. Co mě ale víc překvapuje, že si s tím servis nevěděl rady a zkoušeli všechno možné. Pokud je to všeobecný jev asi by se mnou byli hotoví hned.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
Při prudkém ubrání plynu (např. při řazení) se ze zadní části auta ozývá nepříjemný zvuk jako když tam něco rezonuje. Mám 4x4 a potřebuji zkušenosti ostatních čtyřkolkářů jestli je to normální, nebo výfuk a v nejhorším případě jestli se něco začíná dít v zadním diferenciálu.

Jsem zvědavý jestli je to normální a nebo mám "něco extra".

Díky všem!

ahoj uz je to asi pase ale mne odeslo turbo pri 125 000 a projevovalo se to taky kovovym piskanim..nejdri v se zavada projevilaprasklou hadici vytlaku turba a po vymene zaclo piskat..tak sundali hadici a ja tam strcil mobil a vyfotil turbo v makru a dbyla tam videt praskla turbina..uletela z ni jedna lopatka a to byla zavada ktera prorazila tu hadici..po rozebrani chybela lopatka i na vyfukove casti....a u mne taky kdyz uberu plyn pri razeni vychazi ze zadu auta takovy divny zvuk.priklanim se ale tomu ze to dela tlak z turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

O2 2,0 TDi Mě to začalo takhle odfukovat asi v 60 000 km, v servisu mi řekli, že to začne dělat všem, někomu dříve a někomu později, prý podle způsobu jízdy, já jsem prý klidný jezdec, odpálkovali mě. Po čase jsem vezl dlouhý náklad a měl jsem pootevřené 5 dveře, slyšel jsem ten známý zvuk trochu jinak, jako kdyby byla uvolněná přepážka ve výfuku. Myslím, že příčina je ve změnách tlaku ve výfuk. potrubí - turbo začne plnit a my se zrovna rozhodneme ubrat plyn a přeřadit nahoru a v tu chvílí zadrnčí přepážka. Myslím. Nevím. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...