Přejít na obsah

Vibrácie pri vyššej rýchlosti


TomasHR

Doporučené příspěvky

McMatej dávaj sebe negatívne hodnotenia. 

Nejedno auto bolo u nás v servise, že pri vyšších rýchlostiach na diaľnici vibrovalo a bolo nekľudné. 

Tlmiče boli kaput! 

Nepíšem to preto, že je to iba teória, ale reálny fakt! 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na motorce poznám nedostatek oleje v tlumičích právě tím, že mi vibrují řídítka. Toto se děje, protože při jízdě rychlostí nad 100 km/h už přední kolo bez funkčních tlumičů neudrží dobře přilnavost, což způsobuje, že kolo začne driblovat. To se projevuje pocitem brnění nebo mírné vibrace v rukou. Podle mého názoru tedy prázdné tlumiče při dálniční jízdě mohou způsobit lehký třes karoserie.

Tlumič má sice za úkol řešit následky, ale ve skutečnosti je jeho hlavní funkcí zajišťování přilnavosti pneumatiky k vozovce. Prázdný tlumič tuto funkci pravděpodobně nesplní, což znamená, že kolo může snadno a nepatrně poskakovat po vozovce, což vede k rázům přenášeným do volantu.

 

Nicméně, pokud někdo jezdí po dálnici D1 v úseku mezi 100 a 180 km měl by vědět, že tam je povrch silnice značně zvlněný, což způsobuje vibrace. Tyto vibrace nejsou příliš cítit do rychlosti 110 km/h a začínají být opět méně nepříjemné při rychlosti 160 km/h. Chci tím říci, že není nutné rozebírat půlku auta jen kvůli tomu.

 

Zvlněný povrch se stává běžným i na silnicích prvních tříd, kde to není výsledkem nekvalitní práce, ale způsobeno přetíženými kamiony. Například silnice E50 směrem na Trenčín má v některých úsecích povrch srovnatelně špatný jako na D1. Člověk pak zkoumá, co je špatného na jeho autě, ale problém tkví ve zničeném povrchu vozovky, který nemusí být na první pohled patrný.

 

Nakonec, Superb je stále součástí koncernu, byť je vybavený mnoha vymoženostmi. Přesto se zde objevují úspory, například v oblasti odhlučnění, aby příliš nekonkuroval vozům VW. Samotná náprava je poměrně jednoduchá a není na žádné extra svezení natož nějakou solidní přilnavost. Řekněme si to otevřeně: jeho podvozek zkrátka stojí za vyliž polevu a to i když je nový, natož pak v případě ojetého vozu.

Nikdo, kdo dává přednost kvalitním podvozkům, si pravděpodobně nevybere Škodovku. Proto bych se o nějaké mírné vibrace příliš nestaral.

 

Pokud někdo hledá kvalitní jízdní vlastnosti od skupiny VW, měl by se spíše orientovat na vyšší modely, jako je Passat v nadstandartním provední, nebo v případě nových vozidel na VW Arteon. Arteon se může pyšnit stále vyspělejší technologií náprav, což z něj činí vhodnou volbu pro ty, kteří kladou důraz na pohodlí a jízdní dynamiku.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdarec,

 

takže tlumiče vymenené komplet aj s horným uložením origo Škodovácke a výsledok…..žiaden.

 

Takže vymenené bolo:

- obe poloosy

- nové kola Proton 18”

- nové pneu už 3 sada

- všetké ložiská komplet s nábojom

- predné a zadné tlmiče s horným uložením a dorazmi

 

Geometria TIP TOP znovu.

 

Takže menim funkčné diely za funkčné. V servise nevedia čo dalej…

 

Ďalší postreh keď idem po parkovisku napr. keď hladam miesto 10km/h tak citim ako keby “hadzalo-trepalo” jemne s autom do strany. Tazko identifikovat odkial to ide. Podvozok pevny. Po výmene tlmičov mam pocit ze to je citit este viac. 
 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Praveže nemám 4x4. Občas aj cítim za jazdy pri pootvorenom okne ako keby sa pálil olej. Taky divný zápach “spálený olej alebo skôr ako nejaká guma alebo ako keby sa pálil vosk. Ked otvorím kapotu žiaden zápach. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Takze výsledok môjho bádania. 

Vymenene disky, nové pneu, vyvážené na Hunterovi. 

Nové poloosi obe. 

Kotúče rovne, ľavý zadný náboj hádže 0,01. 

Vymenene silentbloky ramena 4ks.

Nové predné a zadné tlmiče tyčky pružiny. 

Nevyriesene. 

Bolo to v 4 servisoch. 

Vraj keď to začne auto robit je nemožné to poriesit. 

Prevodovka to nerobí. 

Vstreky ok. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 8. 2023 na 15:08, marfan napsal:

Pozri silentblok napravnice. Ja som mal síce na O3 problem s vibraciami ako popisuješ a vyriešila to výmena toho silentbloku. Predtým som vymenil skoro celu pradnu a zadnú napravu a nič nepomohlo. 

Bolo na ňom niečo vidno? 

Koľko si mal km? 

Mne skôr to ide ako od naboja, nie typické vibrácie ale ako keby poskakovanie kolies. 

Nejde to do volantu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...