Přejít na obsah

Downgrade Climatronic na manuální klimatizaci


Felicia1

Doporučené příspěvky

Pratele ja prosim o opacnou radu

Mam 1.2 htp fabii 51kw cgpa rok 2013 facelift s climatronicem (nefunkcnim, panel odesel a asi dva servomoturky)

A i kdyz jsem si vedom vsech nevyhod manualni klimy, zeptam se co vse by obnasela prestavba na co nejobycejnejsi manual (a co upravit v rj. Aby to nepsalo chyby)?

 

Predem dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi Vás nepotěším, je to velmi komplikované. Mohu to potvrdit vlastní zkušeností, neb jsem se u přestavby z manuálu na Climatic nezastavil a minulý víkend auto přestavěl na Climatronic. Musel byste vyměnit buď celý blok topení/klimatizace, což obnáší vypustit topení a klimu, případně přehodit dva díly toho bloku za díly z auta s manuální klimou (tahání ježka z klece s nejistým výsledkem) a pořešit elektroinstalaci:

  • Střední díl bloku, kde máte servomotory a potřebujete tam dostat manuální mechanismy. Tyto bloky nejsou vzájemně kompatibilní, na ten z Climatronicu nelze přidělat manuální mechanismus pro ovládání klapek a naopak.
  • Vrchní díl, ve kterém je regulace větráku. U Climatronicu je tam ŘJ, u manuálu/Climaticu odporový regulátor. Každý díl má jiný tvar otvoru pro řídící prvek, do toho z Climatronicu nedostanete odporovou regulaci a naopak.
  • Oba systémy mají komplet odlišnou elektroinstalaci, pro manuál byste ji musel udělat celou znovu a roztahat po autě kabely na příslušná místa, drátků, které jsou společné, není mnoho...

Já bych to na Vašem místě opravil, přestavba na manuál nedává ekonomický smysl, musel byste sehnat komplet topení z auta s manuálem + panel a pak strávil dva dny práce výměnou - za předpokladu, že víte, co děláte...

Raději bych doporučil mrknout, co je s tím špatně, začal bych u pojistek a pokračoval u panelu (sehnal jsem ho asi za 1500) a pak ty servomotorky (řádově stokoruny na vrakovišti), zde bohužel musí přístrojovka dolů... Ideálně bych úplně prvně prověřit přes diagnostiku, co přesně to hází za chyby...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze vlastne nelze jen sundat servomotorky a napojit misto nich lanka?

Takze vlastne celou sestavu z auta s manualem.

 

Po fl byly jen verze climatic a climatronic, nebo i jeste jednoduasi mechanika? Popr. Pasovalo by tam i z pred fl?

 

Co se tyce te elektroinstalace, myslel jsem ze climatronic ma vsechny potrebne kabely, snad jen pokud by od prepinace vetraku k odporum bylo potreba pridat dratky, to by asi nebylo tak hrozne, ale jinak co manual potrebuje?

1. Napajeni rele vetraku (pokud neni v pojistkovce)

2. Napajeni spinace ac (napeti od klicku to tam musi byt)

3. Vodic ke spojce kompresoru resp. Ventilu kompresoru (ten tam musi byt)

4.kostra (musi tam uz byt)

Pokud se pletu omlouvam se a prosim opravte me, preci jen delam elektriku na starsich strojich

 

Pak otazka  zda by z toho nemela sok hlavni ridici jednotka, ze tam neni climatronic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 hours ago, Felicia1 said:

Takze vlastne nelze jen sundat servomotorky a napojit misto nich lanka?

Takze vlastne celou sestavu z auta s manualem.

 

Po fl byly jen verze climatic a climatronic, nebo i jeste jednoduasi mechanika? Popr. Pasovalo by tam i z pred fl?

 

Co se tyce te elektroinstalace, myslel jsem ze climatronic ma vsechny potrebne kabely, snad jen pokud by od prepinace vetraku k odporum bylo potreba pridat dratky, to by asi nebylo tak hrozne, ale jinak co manual potrebuje?

1. Napajeni rele vetraku (pokud neni v pojistkovce)

2. Napajeni spinace ac (napeti od klicku to tam musi byt)

3. Vodic ke spojce kompresoru resp. Ventilu kompresoru (ten tam musi byt)

4.kostra (musi tam uz byt)

Pokud se pletu omlouvam se a prosim opravte me, preci jen delam elektriku na starsich strojich

 

Pak otazka  zda by z toho nemela sok hlavni ridici jednotka, ze tam neni climatronic.

K jednotlivým bodům:

  • Ano, je třeba měnit buď celý box nebo alespoň ty dvě jeho části jak jsem psal, chybí tam výlisky pro uchycení manuálního mechanismu na pravé straně bloku, jsou tam jinak rozvrtané díry a na horním dílu bloku není kulatý otvor pro odporovou regulaci manuálu/Climaticu, ale hranatý pro ŘJ ventilátoru.
  • Jak psal kolega, prvních pár měsíců po FL byl ještě Climatic, pak už jen manuál. Manuál na Climatic a obráceně lze přestavět relativně snadno, downgrade z Climatronicu je složitý.
  • Elektroinstalace - nejlepší je vzít si z dílenské příručky schémata a projít si je. Climatronic tam má jeden velký svazek na konci s červenou svorkovnicí, ten by se u manuálu/Climaticu musel komplet přehodit. Zbytek elektroinstalace z černé svorkovnice T16d by šel jednotlivě přepinovat (piny v černé svorkovnice jsou atypické) a přehodit do svorkovnice manuálu/Climaticu T16e. Další chybějící dráty by pak bylo třeba jednotlivě dodělat.
  • Větrák řídí u manuálu/Climaticu odporový regulátor, napájen je kabelovým svazkem vedoucím od panelu klimatizace - opět nutno dodělat nebo vzít z auta s manuálem.
  • Pokud se správně přehodí piny T16d vs T16e, vedení ke kompresoru je pak pro všechny typy klimy stejné.
  • Kostra větráku není řešena stejně - u manuálu vede rovnou do větráku, u Climatronicu vede do ŘJ ventilátoru, větrák je pak napojen přímo na ŘJ. Řešil by to komplet kabelový svazek z auta s manuálem.
  • ŘJ auta (BCM) to nevadí, není třeba kódovat. Auto s jakoukoliv klimatizací je z tohoto pohledu kódováno stejně. Vše potřebné si totiž řídí panel klimatizace...
  • A ještě jedna zásadní věc na kterou jsem zapomněl - komplet jiná je i klapka na vnitřní cirkulaci vzduchu. Má jiný mechanismus, jiný počet pinů, jiný kabelový svazek - též nutno vyměnit, ideálně celý ten díl na kterém drží...

Za mě bych do toho fakt nešel a opravil Climatronic...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi to s nim jeste zkusim, nez me zas vyskoli nejaky servomotorek.

 

Myslenka, ktera me k tomu vedla sem sice moc nepatri, ale znacne pocuchala nervy.

Jezdival jsem na starsim traktoru case, klima mela rezim bud odmlzeni, nebo automat

Knoflikem jsem navolil teplotu a druhym rychlost vetraku

Pravidelne tam bylo cele dopoledne sileny hic a z niceho nic namrzla okna, takto treba 6x za den. Anginka taky probehla, par dni jsem v prachu jezdil s dverma a oknem dokoran abych ten kram nemusel poustet.

Servisak u me stravil dohromady 6 horin, vzdy poslal nejakou soucastku (smesovaci vetil, potenciometr teploty, vysousec(filtr), cidlo tlaku....

 

Tehdy jsem si udelal kabel s vypinacem primo na spojku kompresoru a jen zapinal a vypinal. Zlate casy......

Tak nejak mam od te doby viru jen ve svou ruku, kterou otocim knoflikem.

 

Kdybych tedy na srotaku vybiral komplet klimu s topenim a panelem (at mam doma v zaloze), staci vzit ten posledni svazek u topeni, nebo i nejaky nasledujici tedy?

Dekuji 

A moc se omlouvam za ot

Editováno: , autor: Felicia1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se takto blbě popisuje... Doporučil bych dílenskou příručku (někde tady na fóru jsou i odkazy), projděte si schémata zapojení Climatronic vs Manuál, vypsat si kabely a pak na vrakovišti koukněte, jestli je tam vše co má být... Musíte hlavně mít veškeré svazky, co vedou ze svorkovnic panelu klimatizace - krom drátů, které byste přepinoval a přehodil ze svorkovnice Climatronicu T16d do svorkovnice manuálu T16e...

Co mě určitě napadá, že bude z pohledu elektriky i tak problém, je to, že budete muset nějak vyřešit náhradu svorkovnice T10d manuálu, která u Climatronicu úplně chybí, a ze které vede napájení a zemění do odporové regulace a větráku. Musel byste si štávu nějak napojit z původního vedení do ŘJ ventilátoru Climatronicu a zem natáhnout nově, prostě trochu zaimprovizovat...
Já jsem jinak s Climatronicem zatím spokojen. Podařilo se mi i identifikovat zdroj jeho zpočátku trochu zvláštního chování - měl jsem vadný jeden teploměr, hlásil nesmyslně vysokou teplotu. Po výměně už je vše v pořádku a automatický mód mi zcela vyhovuje. Možná to zkuste ještě zdiagnostikovat, jestli tam není nějaký podobný zádrhel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...