Publikováno Listopad 10, 20231 r Ahoj, chtěl bych se zeptat na kolísání otáček po startu u Octavie III r. 2019 1,5tsi DSG. Při startu (ráno/odpoeldne/večer) vždy vyběhnou otáčky na 1200 -> poskočí na 1100 -> poskočí 1300 (u těchto poskakování se i auto mírně chvěje a jde divný zvuk z výfuku) -> vrátí se na 1200 a potom jsou pěkně dolů na volnoběh. Pokud motor vypnu a opětovně nahodím, je již chod motoru hladký. Pokud se auto odstaví na alespoň cca 10 min (motor mírně zchladne), tak toto kolísání vždy proběhne při jakékoliv venkovní teplotě (snad v létě je to citelnější). Auto jsem dal na reklamaci do Škody, kde při ohledání motoru zjistili, že je poškrábaná vačka na 4. válci -> výměna vačkového modulu. Chvání po startu zůstalo beze změn. Servisní technik mi řekl, že se o tomto bavil s ostatními techniky a že je to "normální" a i sám zažil podobné chování u jiného vozu. Ale od Škody jsem nedostal žádný papír a po měsíci bez auta (u reklamace bez nároku na náhradní vůz) jsem byl rád, že mám vozidlo zpět. Máte někdo podobnou zkušenost? Děkuji za odpovědi IMG_1774.mp4
Listopad 10, 20231 r Dá se předpokládat, že to bude sekvence zahřívání katalyzátoru, kdy je upřednostněn jeho co nejrychlejší ohřev prakticky za každou cenu, i před kulturou chodu motoru. Obdobně se chovají motory TSI již od jejich počátku. Je to vždy studený start za určitých podmínek - např. teplota okolí (respektive chladící kapaliny) v určitém rozmezí, doba od posledního startu, etc...
Únor 12, 20241 r Dobrý den, mám stejný problém. Byl jsem ve dvou autorizovaných servisech a stejný výsledek. Jak píšete, paradoxně za teplot pod 0°C jsou starty kultivovanější než při vyšších teplotách. Dotaz na administrátora Je možné starty nastavit permanentně tak, jak probíhá studený start za chladných podmínek? Takové startování motoru je u mě naprosto bez výkyvů otáček, škubání apod.? Hezký den
Únor 12, 20241 r Zde v komentářích autor videa píše, že se jedná výrobní vadu na táhlu turbodmychadla, které má příliš velkou vůli. Jestli se opravdu jedná o problém s táhlem, lze prý zjistit tak, že při startu táhlo podržíte. Pokud "drnčení" přestane, je to tato chyba. Podle informací se to vyřešit pomocí podložek. Sám s tím nemám zkušenost.
Únor 12, 20241 r před 3 hodinami, Matej95 napsal: Dobrý den, mám stejný problém. Byl jsem ve dvou autorizovaných servisech a stejný výsledek. Jak píšete, paradoxně za teplot pod 0°C jsou starty kultivovanější než při vyšších teplotách. Dotaz na administrátora Je možné starty nastavit permanentně tak, jak probíhá studený start za chladných podmínek? Takové startování motoru je u mě naprosto bez výkyvů otáček, škubání apod.? Hezký den Pokud je toto standardní projev motoru (jak jsem ho popisoval výš), tak ti s tím žádný servis nic neudělá. Takto byl motor konstruován a hlavně homologován (emise). To by byl spíš dotaz na nějakého úpravce řídících jednotek motoru. Zkus se třeba zeptat @motorpower. EDIT: tady je popsaný podobný jev u jiného motoru TSI z předchozí generace.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.