Přejít na obsah

Kolísání otáček po startu 1.5 tsi DSG


RostaO

Doporučené příspěvky

Ahoj, chtěl bych se zeptat na kolísání otáček po startu u Octavie III r. 2019 1,5tsi DSG.

Při startu (ráno/odpoeldne/večer) vždy vyběhnou otáčky na 1200 -> poskočí na 1100 -> poskočí 1300 (u těchto poskakování se i auto mírně chvěje a jde divný zvuk z výfuku) -> vrátí se na 1200 a potom jsou pěkně dolů na volnoběh. Pokud motor vypnu a opětovně nahodím, je již chod motoru hladký.

 

Pokud se auto odstaví na alespoň cca 10 min (motor mírně zchladne), tak toto kolísání vždy proběhne při jakékoliv venkovní teplotě (snad v létě je to citelnější).

Auto jsem dal na reklamaci do Škody, kde při ohledání motoru zjistili, že je poškrábaná vačka na 4. válci -> výměna vačkového modulu. Chvání po startu zůstalo beze změn.

Servisní technik mi řekl, že se o tomto bavil s ostatními techniky a že je to "normální" a i sám zažil podobné chování u jiného vozu. Ale od Škody jsem nedostal žádný papír a po měsíci bez auta (u reklamace bez nároku na náhradní vůz) jsem byl rád, že mám vozidlo zpět.

 

Máte někdo podobnou zkušenost?

Děkuji za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se předpokládat, že to bude sekvence zahřívání katalyzátoru, kdy je upřednostněn jeho co nejrychlejší ohřev prakticky za každou cenu, i před kulturou chodu motoru. Obdobně se chovají motory TSI již od jejich počátku. Je to vždy studený start za určitých podmínek - např. teplota okolí (respektive chladící kapaliny) v určitém rozmezí, doba od posledního startu, etc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Dobrý den,

 

mám stejný problém. Byl jsem ve dvou autorizovaných servisech a stejný výsledek.

 

Jak píšete, paradoxně za teplot pod 0°C jsou starty kultivovanější než při vyšších teplotách.

 

Dotaz na administrátora

Je možné starty nastavit permanentně tak, jak probíhá studený start za chladných podmínek? Takové startování motoru je u mě naprosto bez výkyvů otáček, škubání apod.?

 

Hezký den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde v komentářích autor videa píše, že se jedná výrobní vadu na táhlu turbodmychadla, které má příliš velkou vůli.

 

Jestli se opravdu jedná o problém s táhlem, lze prý zjistit tak, že při startu táhlo podržíte. Pokud "drnčení" přestane, je to tato chyba. 

Podle informací se to vyřešit pomocí podložek. Sám s tím nemám zkušenost.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Matej95 napsal:

Dobrý den,

 

mám stejný problém. Byl jsem ve dvou autorizovaných servisech a stejný výsledek.

 

Jak píšete, paradoxně za teplot pod 0°C jsou starty kultivovanější než při vyšších teplotách.

 

Dotaz na administrátora

Je možné starty nastavit permanentně tak, jak probíhá studený start za chladných podmínek? Takové startování motoru je u mě naprosto bez výkyvů otáček, škubání apod.?

 

Hezký den

Pokud je toto standardní projev motoru (jak jsem ho popisoval výš), tak ti s tím žádný servis nic neudělá. Takto byl motor konstruován a hlavně homologován (emise).

 

To by byl spíš dotaz na nějakého úpravce řídících jednotek motoru. Zkus se třeba zeptat @motorpower.

 

EDIT: tady je popsaný podobný jev u jiného motoru TSI z předchozí generace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...