Publikováno Prosinec 19, 200618 r Zdravím všetkých majitelov Fabií.Týždeň patrím aj ja k Vám. Viete mi niekto vysvetliť či je to bežné u dízlových motorov,že sa tak dlho zahrievajú na prevádzkovú teplotu?Motor sa zohreje až po asi 15-ich kilometroch, dovtedy skoro nekúri a má dosť vysokú spotrebu.Dá sa v tejto veci niečo podniknúť alebo je to v norme.Za každú radu ďakujem, Jozef z Bratislavy.
Prosinec 19, 200618 r Ehm, a co chceš ? Vepředu máš blok motoru o objemu 2-litry, výkon 47 kW, spotřebu tipuju tak 5 lt/100 km .. ono to chvilku trvá, než se to všechno prohřeje ... těch 15 km je optimálních (někde se udává u dieselů dokonce 30 km) - prostě, klasický atmosférický diesel. Taková 1.2 HTP, kde váha bloku je poloviční a jezdí za 7 lt/100 benzínu ... ta se prohřívá rychleji. (menší váhá, vyšší spotřeba( nižší účinnost), vyšší výhřevnost benzínu. Prostě máš tempaře na dlouhé štreky - ta 1.2 je dobrá do města.
Prosinec 19, 200618 r Oni moderní diesely produkjuou málo odpadního tepla... Ale jestli se ti to nezdá, vyměň termostat.
Prosinec 19, 200618 r zahrieva sa dlho preto ze diesel ma vyssiu ucinost ako benzin, tym padom je menej straty teplom a dlho sa zahrieva. diesel nie je vhodny na kratke trate.
Prosinec 19, 200618 r zahrieva sa dlho preto ze diesel ma vyssiu ucinost ako benzin, tym padom je menej straty teplom a dlho sa zahrieva. diesel nie je vhodny na kratke trate. Ano, účinnost diesela je asi o 5% (max o 10%) vyšší než benzínu (alespoň tak nás to ve škole učili) Takže, když se benzín zahřeje po 3 km, měl by se pak diesel zahřát po 3,5, max 4 km. Bota bude asi někde jinde, nemyslíš?
Prosinec 19, 200618 r zahrieva sa dlho preto ze diesel ma vyssiu ucinost ako benzin, tym padom je menej straty teplom a dlho sa zahrieva. diesel nie je vhodny na kratke trate. Ano, účinnost diesela je asi o 5% (max o 10%) vyšší než benzínu (alespoň tak nás to ve škole učili) Takže, když se benzín zahřeje po 3 km, měl by se pak diesel zahřát po 3,5, max 4 km. Bota bude asi někde jinde, nemyslíš? teda ked uz to bereme takto tak uz len to ze diesel spaluje menej paliva, ma väcsi objem chladiacej kvapaliny, jeho prevadzkove otacky su mensie, teplota horenia je mensia. takze toto vsetko ked sa podpise tak je to tak oko je realita.
Prosinec 20, 200618 r Zkrátka se tahřívá míň proto maje třeba diesely topné tyče před výměníkem topení a třeba Sharan má i nezávislé topení Webasto.
Prosinec 21, 200618 r Diesely se zahřívají pomalu, ale díky přídavnému topnému elementu, který má každý diesel, nemůžu říct, že by mi i ve studeném dieselu byla zima, protože by netopilo topení, to tedy ne Nedávno jsem nějakou dobu jezdil s Fábií 1,9 SDi a při venkovní teplotě lehce nad nulou se chladící kapalina ohřála na normální provozní teplotu taky asi po 10-12 km, přesně jsem to neměřil, ale teplota šla jako u každého dieselu logicky nahoru velmi pomalu Topení však příjemně hřálo velmi brzy, přestože teplota chladící kapaliny byla ještě kdesi dole...
Prosinec 22, 200618 r Ďakujem za každú odpoveď na môj dotaz ohladne 1.9SDi, prajem pekné sviatky, bigjoe.
Prosinec 26, 200618 r Ďakujem za každú odpoveď na môj dotaz ohladne 1.9SDi, prajem pekné sviatky, bigjoe. I tobě
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.