Přejít na obsah

Fabia 1.9 SDi


Host bigjoe

Doporučené příspěvky

Zdravím všetkých majitelov Fabií.Týždeň patrím aj ja k Vám. Viete mi niekto vysvetliť či je to bežné u dízlových motorov,že sa tak dlho zahrievajú na prevádzkovú teplotu?Motor sa zohreje až po asi 15-ich kilometroch, dovtedy skoro nekúri a má dosť vysokú spotrebu.Dá sa v tejto veci niečo podniknúť alebo je to v norme.Za každú radu ďakujem, Jozef z Bratislavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm, a co chceš ?

Vepředu máš blok motoru o objemu 2-litry, výkon 47 kW, spotřebu tipuju tak 5 lt/100 km .. ono to chvilku trvá, než se to všechno prohřeje ... těch 15 km je optimálních (někde se udává u dieselů dokonce 30 km) - prostě, klasický atmosférický diesel.

Taková 1.2 HTP, kde váha bloku je poloviční a jezdí za 7 lt/100 benzínu ... ta se prohřívá rychleji. (menší váhá, vyšší spotřeba( nižší účinnost), vyšší výhřevnost benzínu.

Prostě máš tempaře na dlouhé štreky - ta 1.2 je dobrá do města.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zahrieva sa dlho preto ze diesel ma vyssiu ucinost ako benzin, tym padom je menej straty teplom a dlho sa zahrieva. diesel nie je vhodny na kratke trate.

Ano, účinnost diesela je asi o 5% (max o 10%) vyšší než benzínu (alespoň tak nás to ve škole učili)

Takže, když se benzín zahřeje po 3 km, měl by se pak diesel zahřát po 3,5, max 4 km.

Bota bude asi někde jinde, nemyslíš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zahrieva sa dlho preto ze diesel ma vyssiu ucinost ako benzin, tym padom je menej straty teplom a dlho sa zahrieva. diesel nie je vhodny na kratke trate.

Ano, účinnost diesela je asi o 5% (max o 10%) vyšší než benzínu (alespoň tak nás to ve škole učili)

Takže, když se benzín zahřeje po 3 km, měl by se pak diesel zahřát po 3,5, max 4 km.

Bota bude asi někde jinde, nemyslíš?

teda ked uz to bereme takto tak uz len to ze diesel spaluje menej paliva, ma väcsi objem chladiacej kvapaliny, jeho prevadzkove otacky su mensie, teplota horenia je mensia. takze toto vsetko ked sa podpise tak je to tak oko je realita.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diesely se zahřívají pomalu, ale díky přídavnému topnému elementu, který má každý diesel, nemůžu říct, že by mi i ve studeném dieselu byla zima, protože by netopilo topení, to tedy ne ;)

Nedávno jsem nějakou dobu jezdil s Fábií 1,9 SDi a při venkovní teplotě lehce nad nulou se chladící kapalina ohřála na normální provozní teplotu taky asi po 10-12 km, přesně jsem to neměřil, ale teplota šla jako u každého dieselu logicky nahoru velmi pomalu ;) Topení však příjemně hřálo velmi brzy, přestože teplota chladící kapaliny byla ještě kdesi dole...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...