Přejít na obsah

Rapid 2019 - 81kW - 1.0 TSI - problém s nastartování chyba ESP a všeho


bencaha

Doporučené příspěvky

Dobrý den, ahoj,

 

 

stává se mi teď při velkém mrazu a pak i cca ve 2 stupních, že auto nenastartuje. Jednotka píše chyba ESP, závada kontrola pneumatik a počítač píše - vysoká potřeba energie pro vozidlo, nutný běh motoru, provozka nedosažena a připněte pás řidiče.

 

Zkoušel jsem to i s vypnutým start-stop systémem. Je to furt stejné. Takhle v autě sedím 5 minut, než nastartuji. Jak je více stupňů nad nulou, tak vše oka 😄 Jede to na prohlídku ke konci měsíce garanční, tak uvidíme co řeknou kluci.

 

Baterie slabá není měřil jsem.

 

 

Stalo se někomu?

 

ZÁVADA VYŘEŠENA:

 

Bohužel tuto vadu diagnostika neukáže pokud se Vám to přímo neprojeví. Vada uznána na záruku - výměna pojistkové skříně v motorovém prostoru. Tato pojistková skříň má zalité součástky lajcky řečeno a odešla 2x relátka dle technika. Mění se kus za kus.

 

Díky.

 

Komu by nefungovalo video:

IMG_20231113_092720500.jpg

IMG_20231113_092724427_HDR.jpg

IMG_20231113_092728609_HDR.jpg

IMG_20231113_093129302_HDR.jpg

Editováno: , autor: bencaha
Update statusu a vyřešení.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, SROTTY napsal:

Baterku jsi měřil jak, kolik  má ? Protože tohle přesně ukazuje na slabou baterku.

Baterie drží na 12V. Myslel jsem si to taky. Ale auto se normálně odemče, nastartuje (pokud má dobrou chvilku). Nezapínám hned vyhřívání a ani další věci před nastartováním.

 

Nejezdím s tím jednou za 2 týdny, ale každý den minimálně 20 KM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 11. 2023 na 15:11, SROTTY napsal:

Jen 12 V ? To je málo, měla by mít aspoň 12,5. To , že jezdíš každý den nic neznamená, pokud máš aktivní tzv. "inteligentní dobíjení".

12,5V jsem snad nikdy neměl. Pod 12V tam mám každou zimu. Teď už pravidelně dlouhé trasy nejezdím a 3 roky dobíjím Lídlovkou a stejně to zase spadne na +/-12V. SS mám deaktivován, bez káblíku jsem taky jezdil a teď je zase připojen. V-metr mám v zapalovači tak občas sleduju kdy to dobíjí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 

Včera se mi stalo to samé ,5x startovačka ,vždy chcíplo ,na palubě psalo ESP s nákresem autíčka s esíčky za koly. Po šesté jsem se rozjela,stejná motorizace. Ve středu jedu do servisu.Jen se obávám,aby se chyba zapsala,když už nic neukazuje a zatím jede bez problémů .Baterie byla 12,2V tak jsem ji raději dokrmila.N seatoceno o pár dní později .Na potřetí. 

 

Se

Editováno: , autor: Zdenka D.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Zdenka D. tak mám den po garančce, výměna oleje, filtrů a další věci po roce.  Baterie dobita a změřena autorizákem a že je vše oka. Diagnostika jim nenapsala chyby a ani jednotka nic nezaznamenala.

 

Dnes ráno jsem auto samozřejmě nenastartoval a byl jsem v servise s videem, kde jsem jim to ukazoval znovu. Příští týden to tam vezu znovu a nechají si ho tam na pozorování. Takže dám vědět jak to dopadlo. Bohužel v roce 2023 a vůz 2019 neumí zapsat do paměti chyby 😄 

PS: nechtěli mi věřit, že se mi to děje po prvním videu, protože jednotka nic :(

 

Editováno: , autor: bencaha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toho se právě obávám. Na jaro mě konci pětiletá záruka.Jediné co mám je svědkyně ,že se to stalo. V tu chvíli se modlila,ať nastartujeme .Ať nejdeme v mrazu pěšky.Kdysi jsem měla problém se svíčkou a trvalo to čtvrt roku než se závada trvale zapsala .Bohužel wolsvagen nutí své servisáky dělat jak nemají .Vyměnit pouze vadný díl . Každý ,ale ví ,že svíčky se mění všechny rázem ..tedy většinou. Ale vadná svička u auta s nájezdem tehdy cca 28 000km mě totálně dostalo. A byla zábava jet z Bratislavy ,když Vám auto skáče do nouzáku na dálnici.Garančka u Vás byla čtyřletá hádám .Já ji měla na jaro.Zikmund si ji užil . Tak říkám autu pač je narozen 2.5.2019 a je Zikmunda . Při garančce jsme se trochu rozmazlili a dali si namontovat zadní repráky 😉ale ty nám asi moc nepomůžou až bude zima. Jo ,ještě jsem si všimla,že dokud jsem měla seslaplou spojku nezdechl. Až jsem ji pustila .Cca u třetího a ctvrtého pokusu.U pátého jsem ji poušťěla pomalu a se zaťatýma zubama ,aby nechcipl. Taky jsem četla recenze na ty spojky...nic moc.Že ji někdo měnil i v 50 000.- tak snad nám vydrží . Já jezdím převážně krátké tratě v městském provozu .Což moc nesvědčí . Pak škube a kucká,když ho protáhnu mimo město opět se sklidní.

Editováno: , autor: Zdenka D.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už 2x jel s 70kw na 2 válce, poprvé cca ve 30.000 mě můj domovský AS vyměnil svíčky které jsem platil. Za týden opět jízda na 2 válce 100km od domu, tak jsem volal odtah do nejbližšího AS a tam mě vyměnili vadnou cívku na záruku a druhý den jsem se vracel pro auto náhradním vozem na záruku mobility. První servis cívku vůbec neodhalil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už se pomalu vyskytují poruchy zapalovacích cívek. Po vlastní zkušenosti jsem tady hodně hledal a sledoval to. Nicméně závady cívky jsou běžné už od F1 a taky jsem jednu měnil na svém 3. autě doma, ale to má 202.000km. Je špatně, že AS nedokáže správně diagnostikovat poruchu, ale to pro mě není taky překvapení, když jsem kdysi u nové O1 1,6BFQ Tour reklamoval cukání motoru, byla to litánie, ale s úspěchem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlásím, že Rapid také opraven a v protokolu je výměna pojistkové skříně v motorovém prostoru. @Zdenka D. jak to bylo u Vás? Bylo Vám to uznáno na záruku? U mě ano a pán říkal, že to posílali jako celek z MB.

 

V té pojistkové skříně zalité odešla dvě relátka, takže výměna kusu za kus.

Děkuji.

 

Editováno: , autor: bencaha
Update statusu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

Dobrý deň, podobný problém je u mňa už mesiac a pol menili mi baterku, kable do riadiacej jednotky, spinacia skrinka je vraj v poriadku. Ale stale mi to nejde štartovať už som z toho frustrovany a keď som povedal mechanikovi že nech pozrie poistkovu skrinku tak tvrdi že to nieje to tak rozmýšľam či nebude lepšie ísť do iného servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, mám také podobný problém, teď když je teplota okolo 0 stupňů auto špatně startuje. V pondělí před cestou do práce při startování tlačítkem startér jen točil ,ale auto nechtělo naskočit, poté se startování samo přerušilo a při druhém stisku tlačítka auto už naskočilo hned. Zkontroloval jsem baterku, ta měla 12,4V tak jsem ji nabil na 12,7. V úterý a středu už auto startovalo v pořádku ,ale dnes ráno opět špatný start. Startér zase začal točit a auto tentokrát mělo snahu chytnout a skoro naskočilo ,ale bezúspěšně a start se přerušil, při opětovném stisknutí tlačítka auto zase okamžitě nastartovalo.

Nesvítí žádná kontrolka ani chyba.

Auto mám dva měsíce a tento problém nestal až teď kdy jsou nižší teploty, při vyšších stupních jsem nic takového nezaznamenal.Neví někdo co s tím?

Rapid 1.0 tsi 81kw rv. 07/2018

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...