Přejít na obsah

1.0 TSI - zodraté vačky ?


Doporučené příspěvky

Zdravím, mám od nova fábiu 2019 1.0 TSI 70kW DKLD, momentálny nájazd 107 000km. Olej menený až do 90 000km v Škode podľa plánu po 30 000km, odvtedy mením sám po 10 000km. Poslednú výmenu som zo zvedavosti pozrel na vačky cez nalievací otvor (dovtedy som ich ešte nikdy nekontroloval) a našiel som vačky výrazne poškriabané a opotrebené. Už som mal pár áut s vyše 400 000km (nie koncern) a na všetkých boli vačky ako nové bez škrabancov (videl som ich pri výmene reťazových rozvodov), takéto som ich ešte nevidel.

Je tento stav OK "od výroby", alebo to je opotrebenie a mám zhánať druhý vrch hlavy s vačkami ?

S motorom niesu inak žiadne problémy, má pekný chod aj studené štarty sú OK, emisie tiež.

1.0 TSI lava.JPG

1.0 TSI prava detail.JPG

1.0 TSI prava.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnit podle plánu po 30.000? Mám 70kw Rapida 2019 a  první výměna byla po 5.000 a pak vždy po 15.000 až do letošního roku. Byl jsem se dnes objednat na plánovaný servis po 5 letech a mimo servisu brzdové kapaliny bude i olej mimo plán a sice jen po cca 6.000km i když už auto teď už moc nejezdí. Tyto nesmyslné intervaly mě vyškolily u O1 1.6BFQ která žrala až 1L na 1.000km a neminula výměna zapečených kroužků ve 180.000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, už som sa poučil aj ja že životnosť oleja v motore je max. 10 000km, potvrdzujú to aj najroznejšie rozbory oleja ktoré som našiel - tie v roznych článkoch a aj tie ktoré si dávajú robiť sami užívatelia áut. 

 

@suri. - ako nové ? Nové vačky majú na sebe škrabance a nerovnomerene zodraný povrch ? Ako píšem, mal som otvorené aj motory s niekoľkonásobne vačším nájazdom a vačky boli úplne lesklé bez škrabancov, aj keď sa pozriem na foto vačiek priamo na 1.0 TSI na internete. Ale dúfam že máš pravdu a ja robím len zbytočnú paniku - skúsim sa na to pozrieť nejak lepšie.

 

Inak spotreba oleja bola naposledy 0,25l na interval 8000km - nedolieval som nič, len som porovnal rozdiel toho čo som napustil a vypustil. Žerie to podľa mňa ale cez turbo alebo odvetranie motora - mám úplne mastné vzduchové trubky a aj vodný chladič vzduchu v sacích zvodoch je celý zamastený. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z tých fotiek vidno prd ale nebude tomu nič ako ďalšiemu milionu kusov 1,0TSI na svete ... nepoznám nikoho kto s tým má problémy len taký čo totál serú na údržbu a nakladajú tomu tri sekundy po studenom štarte ... inak nik nerieši mechanické opotrebenie ani spotrebu oleja a to mám dosť áut cez 200tis km 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...