Přejít na obsah

2.0 TFSI (147 kW)


Martin IV.

Doporučené příspěvky

nj, uz je to tu zase, náklady na sevis. někde tady byly dvě faktury na servisní prohlídku benzín vs diesel...kdo chcete, najděte si to.

ono se říká, že kdo si kupuje takovýhle auto, spotřebu už neřeší. osobně si myslim, že OII RS není kdovíjak nedostupný auto, takže to neřešení spotřeby nebude pravidlem.

ve chvíli, kdy budu jezdit 25 a víc tisíc km ročně a nejsilnější nový auto na který dosáhnu je OII RS, beru ropáka, protože na palivu ušetřim hodně, to mi nikdo nevymluví...

Mě také ne.... Souhlas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi nedělejte z RS auto pro socky, nezaslouží si to, myslím, že je to auto na solidní úrovni a cena za nový vůz (kombi) s doplňkama se vyšplhá přes 0,9 Mio a to určitě není cena lidová.Rozhodně mám pocit, že pro spoustu kluků i tady na fóru je to vůz naprosto nedostupný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj kluci, máte pravdu.. jen mě trochu děsí to co napsal ROSTA1.8: "relativně malá nádrž" :feve::) takhle už mě nestraš..

Já doufám, že se s TFSI, dá jezdit i za těch 8l jak se tu dřív probíralo..¨ :aggressive::p

Prosím tě v žádném případě jsem tě nechtěl strašit.Je to můj soukromý názor, já se rád svezu a jsem ochoten si za to na palivu připlatit.Koneckonců i tobě i při ekonomické jízdě by se větší nádrž hodila např. při cestě k moři.Konkurenční vozy mají pro takovouto motorizaci nádrže o objemu od 66-80 litrů bez ohledu na spotřebu.I já jsem tu již někde zmínil, že s RS 2.0 TFSI dá jezdit určitě za 7-8,5 litru i při zachování pneumatik 225/45 R 17. Pokud bys přešel na 205/55 R17(nejsou povolený ale nejsou tak natažené na ráfku) dostaneš se ještě o 0,3_0,5 litru níže. Takže pokud jsi měl pocit, že tě straším velice se ti omlouvám, to jsem rozhodně nechtěl. :worthy:worthy:worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nj, uz je to tu zase, náklady na sevis. někde tady byly dvě faktury na servisní prohlídku benzín vs diesel...kdo chcete, najděte si to.

ono se říká, že kdo si kupuje takovýhle auto, spotřebu už neřeší. osobně si myslim, že OII RS není kdovíjak nedostupný auto, takže to neřešení spotřeby nebude pravidlem.

ve chvíli, kdy budu jezdit 25 a víc tisíc km ročně a nejsilnější nový auto na který dosáhnu je OII RS, beru ropáka, protože na palivu ušetřim hodně, to mi nikdo nevymluví...

S tím se nedá než souhlasit! Kdybych jezdil moc, těžko bych měl benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi nedělejte z RS auto pro socky, nezaslouží si to, myslím, že je to auto na solidní úrovni a cena za nový vůz (kombi) s doplňkama se vyšplhá přes 0,9 Mio a to určitě není cena lidová.Rozhodně mám pocit, že pro spoustu kluků i tady na fóru je to vůz naprosto nedostupný.

nikdo z RS nedělá auto pro socky, ale v žádným případě si ho nekoupí nikdo, komu je absolutně u prdele, jestli projede měsíčne 10 nebo 20tis Kč v benzínu, to mi netvrď, od toho jsou tady auta jiných kategorií

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi nedělejte z RS auto pro socky, nezaslouží si to, myslím, že je to auto na solidní úrovni a cena za nový vůz (kombi) s doplňkama se vyšplhá přes 0,9 Mio a to určitě není cena lidová.Rozhodně mám pocit, že pro spoustu kluků i tady na fóru je to vůz naprosto nedostupný.

nikdo z RS nedělá auto pro socky, ale v žádným případě si ho nekoupí nikdo, komu je absolutně u prdele, jestli projede měsíčne 10 nebo 20tis Kč v benzínu, to mi netvrď, od toho jsou tady auta jiných kategorií

No, tak úplně pravda to není.I u naší lakotné firmy je měsíční limit na OII 12 000,- na PHM, na Audinu je 30 000,-. Znám i dost lidí jejihž finance jsou opravdu vysoké a přesto jezdí s OII, byť je pravda, že se tak stalo po špatných zkušenostech se servisem na zahraničních vozech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všetkých hrdých majitelov Octavie II RS benzínovej motorizácie medzi ktorých patrím aj ja....

Moja otázka do pléna znie, či aj vaši miláčkovia spotrebujú okolo jeden až 1,3 litra oleja na desať tisíc kilometrov. Ja s týmto problémom bojujem už dlhšiu dobu. Mám najazdených 42 000 km a nejak jej ten olej stále chutí. Som sa stretol s názorom, že je to ok, ale aj s takým, že by to tak byť nemalo. Preto oslovujem vás, ľudí ktorí jazdia auto ako ja. A keď sa teda už pýtam, tak čo vaša spotreba? ja som papierové hodnoty zatial nikdy nedosiahol, kombinovaná dlhodobá spotreba mi vychádza na 9,5 litra...

Dopredu ďakujem za vaše reakcie a nech vám to všetkým slape... Ja inak zvažujem chip na 238 PS, tak ak to zrealizujem, tak sa s vami o radosť z toho vyplývajúcu určite podelím.... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všetkých hrdých majitelov Octavie II RS benzínovej motorizácie medzi ktorých patrím aj ja....

Moja otázka do pléna znie, či aj vaši miláčkovia spotrebujú okolo jeden až 1,3 litra oleja na desať tisíc kilometrov. Ja s týmto problémom bojujem už dlhšiu dobu. Mám najazdených 42 000 km a nejak jej ten olej stále chutí. Som sa stretol s názorom, že je to ok, ale aj s takým, že by to tak byť nemalo. Preto oslovujem vás, ľudí ktorí jazdia auto ako ja. A keď sa teda už pýtam, tak čo vaša spotreba? ja som papierové hodnoty zatial nikdy nedosiahol, kombinovaná dlhodobá spotreba mi vychádza na 9,5 litra...

Dopredu ďakujem za vaše reakcie a nech vám to všetkým slape... Ja inak zvažujem chip na 238 PS, tak ak to zrealizujem, tak sa s vami o radosť z toho vyplývajúcu určite podelím.... ;)

Tak s tim olejem to s tebou souhlasim,mi mizi podobnou rychlosti.Mam tam ted long life,ktery je dost ridky a myslim ze i to je problem.Nekdo uz tu o tom psal,ze to pak zmenil a ztraty se podstatne zmensily.Jinak cip uz mam,tes se.Je to zmena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pak to jsou lidi, kteří spatřujou životní hodnoty jinde a auto je až hodně dole na jejich žebříčku, taky takový znám. ja si prostě stojim za svým, kdo jezdí ve škodovkách, tak mu stále ještě provozní náklady ukradený nejsou...

firemní vozy jsou na tom trošku jinak, ale sám čteš, že i mischicka, kdyby jezdil víc, tak nemá 2.0TFSI...a i já narovinu přiznám, že jsem rád, že mam slaboučký dejchavičný 1.9TDI, se kterým se do měsíčního limitu bohatě vejdu a jezdim dost a ne, abych limit projel za 3tejdny a pak jezdil autobusem (přitaženo za vlasy)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Luku, souhlasím, že Škodovkáři, ale samozřejmě nejen oni, sledují náklady na provoz svého vozu a každý jezdí dle možností své peněženky a je pravda, že auto má pro každého jinou hodnotu. Bohužel tvrdé emisní limity a příměs bionafty s sebou přinesou určité technické problémy, které provoz TDI prodraží takže skutečně nebude nákladově rozdíl mezi benzínem a TDI-na konci příštího roku bude situace mnohem zřetelnější nežli nyní jen ve stádiu zkoušek a testů.Běžný provoz ukáže více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzdyt příměsi se budou dávat i do benzínu ne?

Ano příměs bude i benzínu ale je na bázi lihu to by s filtrem paliva nemělo nic dělat), kdežto do nafty je to na bázi oleje a je to nějaké lepivé.Protože v práci taky jezdím s 1.9TDI, tak samozřejmě hledám řešení jak omezit případný dopad na filtr paliva.Myslel jsem předsadit nějaký levnější filtr před vlastní těleso palivového filtru ale je tam málo místa a tak jsem zatím nic nevykoumal. Ještě zvažuji výměnu pal. filtru z OI, má mnohem jednodušší výměnu-povolí se jen jeden šroub a celé těleso se vytáhne.U OII je příruba s 5 imbus šrouby a nevypadá to, že by to bylo snadné častěji to otevírat.Nechtělo by se mi jezdit na každou výměnu do servisu je to přeci jen ztráta času.Taky se utěšuji, že třaba to ucpávání nebude tak časté.No uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzdyt příměsi se budou dávat i do benzínu ne?

Ano příměs bude i benzínu ale je na bázi lihu to by s filtrem paliva nemělo nic dělat), kdežto do nafty je to na bázi oleje a je to nějaké lepivé.Protože v práci taky jezdím s 1.9TDI, tak samozřejmě hledám řešení jak omezit případný dopad na filtr paliva.Myslel jsem předsadit nějaký levnější filtr před vlastní těleso palivového filtru ale je tam málo místa a tak jsem zatím nic nevykoumal. Ještě zvažuji výměnu pal. filtru z OI, má mnohem jednodušší výměnu-povolí se jen jeden šroub a celé těleso se vytáhne.U OII je příruba s 5 imbus šrouby a nevypadá to, že by to bylo snadné častěji to otevírat.Nechtělo by se mi jezdit na každou výměnu do servisu je to přeci jen ztráta času.Taky se utěšuji, že třaba to ucpávání nebude tak časté.No uvidíme.

Do benzínu se přece bude dávat líh a to snad nebude takový humus jako bionafta, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všetkých hrdých majitelov Octavie II RS benzínovej motorizácie medzi ktorých patrím aj ja....

Moja otázka do pléna znie, či aj vaši miláčkovia spotrebujú okolo jeden až 1,3 litra oleja na desať tisíc kilometrov. Ja s týmto problémom bojujem už dlhšiu dobu. Mám najazdených 42 000 km a nejak jej ten olej stále chutí. Som sa stretol s názorom, že je to ok, ale aj s takým, že by to tak byť nemalo. Preto oslovujem vás, ľudí ktorí jazdia auto ako ja. A keď sa teda už pýtam, tak čo vaša spotreba? ja som papierové hodnoty zatial nikdy nedosiahol, kombinovaná dlhodobá spotreba mi vychádza na 9,5 litra...

Dopredu ďakujem za vaše reakcie a nech vám to všetkým slape... Ja inak zvažujem chip na 238 PS, tak ak to zrealizujem, tak sa s vami o radosť z toho vyplývajúcu určite podelím.... ;)

Tak s tim olejem to s tebou souhlasim,mi mizi podobnou rychlosti.Mam tam ted long life,ktery je dost ridky a myslim ze i to je problem.Nekdo uz tu o tom psal,ze to pak zmenil a ztraty se podstatne zmensily.Jinak cip uz mam,tes se.Je to zmena.

Už jsem odpovídal v jiném tématu (cos založil?), mizí mi taky asi tempem 0,1 l na 1000 km a myslím, že to je turbem a již zmiňovanou viskozitou.

Je vůbec pro tenhle motor u prodloužených intervalů povolená jiná viskozita než 5W-30?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzdyt příměsi se budou dávat i do benzínu ne?

Ano příměs bude i benzínu ale je na bázi lihu to by s filtrem paliva nemělo nic dělat), kdežto do nafty je to na bázi oleje a je to nějaké lepivé.Protože v práci taky jezdím s 1.9TDI, tak samozřejmě hledám řešení jak omezit případný dopad na filtr paliva.Myslel jsem předsadit nějaký levnější filtr před vlastní těleso palivového filtru ale je tam málo místa a tak jsem zatím nic nevykoumal. Ještě zvažuji výměnu pal. filtru z OI, má mnohem jednodušší výměnu-povolí se jen jeden šroub a celé těleso se vytáhne.U OII je příruba s 5 imbus šrouby a nevypadá to, že by to bylo snadné častěji to otevírat.Nechtělo by se mi jezdit na každou výměnu do servisu je to přeci jen ztráta času.Taky se utěšuji, že třaba to ucpávání nebude tak časté.No uvidíme.

Do benzínu se přece bude dávat líh a to snad nebude takový humus jako bionafta, ne?

Jasně s lihem je to jiné, budou se trochu napalovat svíčky, možná se budou muset měnit dříve nežli je nyní předepsáno ale to není žádný technický ani finanční problém.S benzínem od Shellu,ESSA,Agipu nebo ÖMV nepředpokládám žádný větší problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslim, že to bude uplně jedno, protože to procento bionafty je dost malý na to, aby to nějak zásadně měnilo vlastnosti nafty.

A to je druhá věc.

Pokud se nic nezměnilo proti půvoním návrhům, tak zákonný rámec přimíchávání je takový, že toto přimíchávání je plošné, tzn. že uváděná procenta jsou "průměrná" a vztažena na roční produkci. Tzn. že daný výrobce/distributor/prodejce může klidně 11 měsíců přidávat minimum biosložky nebo dokonce nic a na konci roku tam legálně může vrazit 5%. Nebo taky, ale už s rizikem, procent víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslim, že to bude uplně jedno, protože to procento bionafty je dost malý na to, aby to nějak zásadně měnilo vlastnosti nafty.

A to je druhá věc.

Pokud se nic nezměnilo proti půvoním návrhům, tak zákonný rámec přimíchávání je takový, že toto přimíchávání je plošné, tzn. že uváděná procenta jsou "průměrná" a vztažena na roční produkci. Tzn. že daný výrobce/distributor/prodejce může klidně 11 měsíců přidávat minimum biosložky nebo dokonce nic a na konci roku tam legálně může vrazit 5%. Nebo taky, ale už s rizikem, procent víc.

Do 10% by to nemělo nic dělat, možná motor bude trochu línější a budou se napékat svíčky ale ne moc.Při 30% by se svíčky už napékaly hodně a taky spalovací prostor hlavy vč. ventilů a písty, to už by bylo v háji a motor by byl výrazněji línější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem chemik, takže si netroufám odhadovat, kolik procent bio kvalitě paliva projeví nebo ne.

Obecně si ale myslím, že celý tento nesmysl je zcestný jak ekonomicky, tak ekologicky. V roce 2009 se mají v průměru přimíchávat 4% biosložky, což znamená, že kdyby se tak dělo všude na světě, tak ropa dojde možná o 2 roky později. Navíc už teď, kdy se u nás přidávají "směšné" 2% se nafta o pár desetníků zdražila. Navíc díky rostlinné produkci, která teď ve světě končí v palivech místo v potravinách, zdražují i tyto potraviny. A to už nemluvím o tom, že tyto biosložky nezlepší palivo po výkonové stránce, popř. po stránce spotřeby. Navíc nám motoristům (hlavně nafťákům) hrozí další náklady související s údržbou a opravami motoru a palivové soustavy.

A deklarovaný ekologický aspekt? Po zohlednění zplodin z biosložek a energetických nároků na jejich výrobu prakticky nula.

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem chemik, takže si netroufám odhadovat, kolik procent bio kvalitě paliva projeví nebo ne.

Obecně si ale myslím, že celý tento nesmysl je zcestný jak ekonomicky, tak ekologicky. V roce 2009 se mají v průměru přimíchávat 4% biosložky, což znamená, že kdyby se tak dělo všude na světě, tak ropa dojde možná o 2 roky později. Navíc už teď, kdy se u nás přidávají "směšné" 2% se nafta o pár desetníků zdražila. Navíc díky rostlinné produkci, která teď ve světě končí v palivech místo v potravinách, zdražují i tyto potraviny. A to už nemluvím o tom, že tyto biosložky nezlepší palivo po výkonové stránce, popř. po stránce spotřeby. Navíc nám motoristům (hlavně nafťákům) hrozí další náklady související s údržbou a opravami motoru a palivové soustavy.

A deklarovaný ekologický aspekt? Po zohlednění zplodin z biosložek a energetických nároků na jejich výrobu prakticky nula.

Máš pravdu, jen s tím bohužel nic nenaděláme.

Přijde mi to ujeté a vyhnané někam do extrému, spíš by se měly začít vážně řešit alternativní pohony a ne takováhle prsopsí řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v utorok som si povedal, ze pri cezte z BA do KE skusim ist "na spotrebu". O2RS ropak, 6100km (myslim ze "zaciatok zabehu").

Ochadzal som z BA okolo 18-tej (co je v nasom ponimani poloplne cesty), smerom na Trnavu, Zvolen, Rimavsku Sobotu a Kosice. Teplota bola od 9 do 15 stupnov, mal som zapnutu klimatizaciu. Snazil som sa dodrziavat rychlostne limity a cele meranie stroskotalo pri Tormanli, kde ma predbehla Cierna RS-sa, sedan ... takze do KE sme pokracovali v tandeme v cca 160km/h rychlosti (meranie predcasne ukoncene) :(

Ked som sa vracal na druhy den spat, povedal som si, ze tentokrat to musi vyjst. Takze odchod z Kosic, cca 19"30, teplota nieco na 10 stupnov (na letnych pneu). Na tempomate nastavenych 110km/h (podla stupani som radil 5/6 stupen). Cesta bola takisto cez Rimavsku Sobotu (RS), Zvolen, Nitru a BA. Bolo malo aut, cize dalo sa ist relativne plynulo.

a tutok su moje vysledky

vzdialenost: 398km

teplota: cca 11 Stupnov

priemerna rychlost: 92km/h

cisty cas jazdy: 4h19min

priemerna spotreba: 6,1l

moj zaver:

ist po dialnici s OII RS 115km/h a okolo vas "prefrci" Skoda 125L je dost traumaticke, ale da sa to prezit..... Len neviem, ci ma zmysel "ist na spotrebu", kedze som tyzden predtym tu istu cestu absolvoval takisto, ale skoro o 40min kratsie, na dialnici som isiel 140km/h, mimo 110km/h, a spotreba bola 7,1l/100km ...

PS: Moj prispevok nieje o tom, aby som dokazal, ze sa da ist za 6l na RS-se, je o tom, aby ste mali obraz ako sa pohybuje spotreba nafty...

PS2: v sobotu ideme do Ostravy (z BA), skusim urobit podobne meranie (tentokrat budem dodrziavat maximalne rychlostne limity)

post-10527-1192090427_thumb.jpg

post-10527-1192090509_thumb.jpg

post-10527-1192090529_thumb.jpg

post-10527-1192090544_thumb.jpg

Editováno: , autor: wagoo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DOBRÁ ZPRÁVA PRO ROPÁKY( MOŽNÁ).

čau chlapi dnes jsem zjišťoval z čeho přesně panují obavy z příměsy řepkového oleje do nafty a pro jistotu jsem to konzultoval i s docentem Třebízkým z Výskumného ústavu paliv a maziv. Z těch mých výzkumů jsem zjistil toto:

Ucpávání palivového filtru při skutečné směsy 2% řepky a 98% kvalitní motorové nafty se nestane nic.Potíže mohou nastat až v situaci kdy prodejce do nějaké várky dá více řepky a v rámci vylepšení ekonomiky ji řízne topným olejem.Tato nafta je pak hustčí a v palivovém filtru se intenzívněji usazuje prach z řepkových semínek.Totiž řepkový olej obsahuje i rozdrcená semínka-semínkový prach, ktarý nelze zcela odfiltrovat a právě ten ucpe filtr.Pokud se sejde říznutá nafta s více řepkovým olejem ve voze, který je nepravidelně provozován tj. třeba týden stojí a zase pojede tak v takovém případě je možné, že semínkový pach se zkoncentruje v tubusu palivového filtru a částečně jej ucpe.

Motoru tahle směs nijak nevadí.Co se týká filtru pevných částic tam žádné dobré zprávy nejsou-stále platí, že je blbě vymyšlený a špatně funguje( Na druhou stranu jen málokdo z Vás ho má).Snad jsem Vás alespoň trochu potěšil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...