Přejít na obsah

2.0 TFSI (147 kW)


Martin IV.

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

já používám EDGE 5W30 a po 10-15tis. měním. O té 10W60 jsem taky přemýšlel, ale motor už je zvyklej na tu 5W30....

Btw. používáte někdo do 2,0 TFSI aditivum VIF - má to tam smysl když už tak beru pravidelně 100 oktanovou Carreru??

Editováno: , autor: Martin IV.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chlapi jak jste na tom se spotřebou oleje u 2.0tfsi. Já konkrétně u OII rs rv 2006 najeto 85tis. Bere mi to tak 1L na 3tis km. Už se mi to zdá celkem dost. Vím, že podle norem je to v pořádku ale zajímalo by mě jaké jsou vaše reálné zkušennosti s provozu. Může se s motorem něco stát? zatím to nechci řešit protože je pro mě výhodnější zatím dolévat. Dávám castrol magnatec 5w-40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za reakce. Uvítám i další názory. Já to zatím sleduji a za posledních 6tis km je to stejné. Pokud se to bude horšit bude nutné to kuchnout. Má spotřeba je od 7,5- 13 L. Je to dle jízdy, průměr 9,6L.

Kamarád mi nabízí zvýšení výkonu na 240PS. Je to pouze přehráním. Mám do toho jít? Pořizovací cena je 2500kč takže o prachy nejde. Spíš mám strach aby to neudělalo časem nějakou paseku. Hodlám na tom najet ještě aspon 80tis km než půjde do světa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj RS-áci.Řešila se tady mimo jiné spotřeba oleje,která mne zajímá,protože mi moje zlato bere cca 1l na 2000km.Mám pod přední maskou přidaný intercooler od Autobahn(velikost normálního chladiče),auto je přečipovaný na 190kW,olej používám 0W40 a měním po 10-tis. km.Nějaká rada?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vidím, že je na tom ještě někdo hůře než já. Nechci aby to vyznělo škodolibě. U sebe mám strach že mě časem čeká výměna těsnění pod hlavou a mrknout se na kroužky. Sleduji to teprve krátce takže ještě brzo dělat závěry. Pokud se to nebude zhoršovat nechám to být a budu dolévat. Někdo mi ted poradil změnu oleje. Do ted jsem používal castrol magnatec 5w-40 a mám zkusit castrol EDGE sport 10w-60. Je přizpůsoben na vysoké výkony a zároven je huzčí a třeba ten ubytek oleje bude menší. Je to vše jen teorie takže to prostě vyzkouším a uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se pořád nezdá změna oleje za jiný, než říká výrobce. Samozřejmě, pokud by byl motor upraven už více (jako třeba můj snad brzo nový kousek, který je upraven na cca 290kW) tak to už možná chce pořešit i olej a samozřejmě i četnost výměny. Ale sériovku bych asi nechal na 5W-30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se pořád nezdá změna oleje za jiný, než říká výrobce. Samozřejmě, pokud by byl motor upraven už více (jako třeba můj snad brzo nový kousek, který je upraven na cca 290kW) tak to už možná chce pořešit i olej a samozřejmě i četnost výměny. Ale sériovku bych asi nechal na 5W-30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na zimu by som ten 10W urcite nedaval, mozno v lete by bol dobry ked ma 60ku viskozitu pri 100C.

Zalezi ako jazdis. Ak mesto tak tento olej rozhodne nie. Dialnice v lete pri dlhodobe vysokej rychlosti - tak mozno ano.

celkom dobre vysvetlenie vsetkych kladov a zaporov oleja s takouto viskozitou je tu (v anglictine):

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/10w-60.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ked to pdfko zhrniem, tak z neho vyplyva ze 60 SAE viskozita je vhodna pre vysoko tepelne zatazene motory (preteky, siljensi tunning..)

Pokial sa takyto olej naleje do motora, ktory v takychto podmienkach nejazdi moze to sposobovat problemy pri normalnej prevadzke, pretoze vytvara hrubsiu vrstvu oleja (pri urcitej teplote). Paradoxne to moze mat pouzitie 10W/60 za nasledok zvysenie trenia.

No a ked sa k tomu prida 10W nizkoteplotna viskozita (dlhsie trva kym sa olej dostane tam kam ma pri nizkych teplotach), moze to sposobovat vyssie opotrebenie.

Preto to treba dobre zvazit.

Editováno: , autor: Sranki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já používám EDGE 5W30 a po 10-15tis. měním. O té 10W60 jsem taky přemýšlel, ale motor už je zvyklej na tu 5W30....

Btw. používáte někdo do 2,0 TFSI aditivum VIF - má to tam smysl když už tak beru pravidelně 100 oktanovou Carreru??

Motor si nemůže nijak zvyknout na 5w30, nebo cokoliv jiného, motor je motor, na něco může akorát reagovat jinak, to je vše.... a 10w60 je ideální, pokud jde o motory tfsi, neboť má velkou oxidační a teplotní stabilitu, navíc rozsah je zde hodně velký a tento motor - má hraniční detonační hoření, tudíž dost vysoké tlaky, teploty, které se mění s velkou frekvencí, atd atd.... a 5W30, ještě pokud není plná syntetika (což připomínám, že nemusí být a z 70% není) nemá vůbec široký rozsah a vlastnosti 10W60, nebo 5W50..... a hlavně mrknout na štítek, jestli je plně syntetický, či není... full synthetic je ta lepší volba samozřejmě....

Samozřejmě musíme dodržet výkonnostní specifikaci. Navíc je nutno kouknout jestli máme QG1, QG2 apod... QG1 a QG2 lze mezi sebou měnit, nikoli však QG0, jde o to, že motory nastavené na LOng-Life mají odlišnou úpravu válců, tudíž musí jezdit na long life i když nemusíme dodržovat 2 roky a 30tis km, ale long-life by tam měl jít, QG0 nemusí mít Long-Life.

"Na školení bylo řečeno, že může dojít k poškození motoru"... Jestli je to reklama na předražený long-life, to už posuďme každý sám.

Každopádně motor QG1 a QG2 má honované válce jinak než QG0....

Nebál bych se použít olej 10w60 pokud bude plně syntetický a bude plnit specifikace.

Chlapi přemýšlejte kapku u těch článků..... motor si nemůže na nic zvyknout, pouze mu nezbývá nic jiného :-DD

P.s. pokud by někdo chtěl jakýkoliv olej, pošlete sz, dodám.... (samozřejmě made in EU, ne dnes hodně prodávané "internetové" přebaly) :-)

Editováno: , autor: rsák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ked to pdfko zhrniem, tak z neho vyplyva ze 60 SAE viskozita je vhodna pre vysoko tepelne zatazene motory (preteky, siljensi tunning..)

Pokial sa takyto olej naleje do motora, ktory v takychto podmienkach nejazdi moze to sposobovat problemy pri normalnej prevadzke, pretoze vytvara hrubsiu vrstvu oleja (pri urcitej teplote). Paradoxne to moze mat pouzitie 10W/60 za nasledok zvysenie trenia.

No a ked sa k tomu prida 10W nizkoteplotna viskozita (dlhsie trva kym sa olej dostane tam kam ma pri nizkych teplotach), moze to sposobovat vyssie opotrebenie.

Preto to treba dobre zvazit.

S tímhle opravdu moc nesouhlasím.... olej 10W (winter stupnice) 60 (teplotní - letní skupina) je jak říkáš určen do sportovních vysokozatěžovaných motorů, protože nic jiného už ani není.... ale ten zbytek co tady píšeš ..... 10W je skupina, kdy olej netuhne do cca - 30C, což je v našich krajinách málo kde.... a má minimální viskozitu skoro stejnou jako 5W a OW má stejnou jako 5W, akorát tuhne až kolem -40C.... naopak 5W30, dobrá.... jsme na -35 v zimě, ale co ta horní stupnice?cca do +30c okolní teploty.... a to už je v našich krajinách dost často...... ale na to nikdo nečučí... hlavně že mám tu spodní fajn.... ale že je často i přes 30 v létě, to už nikoho netrápí, to už se pomalu začíná trhat mazací film, atd.... nad tím přemýšlejte...když už tady píšete tyhle věci chlapi......

Ale pokud použijeme např 10W60, upřednostňuji ji pro motor TFSI, o ostatních tady nemluvím.... jsme od -30 do +60 v třídě viskozity v hodně velké rezervě.... a jak jsem řekl, motor je zatěžován dost, jak nekvalitou paliv, tudíž má sklon k samozápalům, tak přeplňováním a obrovskou tepelnou zátěží, která je v mžiku o velké skoky + x stupňů nahoru a pak zase dolů.....

Tento olej nám "může" pomoci s tímto bojovat.... a že by docházelo k hrubšímu mazací filmu a většímu tření??? čím více je motor zatěžovaný, tím vyšší by měl mít visk. třídu.... což tento motor zatěžován je, navíc je vysokootáčkový což by měl mít zase viskozitu nižší.... ale jelikož tyto oleje jsou "multigrade" mají vysoký index, že při změnách teplot dochází pouze k malé změně, zabezpečí nám maximální mazání v celém rozsahu.... navíc jsou určené do sportovních vozidel, které točí více a jsou zatížené na maximum....

Tudíž nic lepšího nemáme.... ;)

Editováno: , autor: rsák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím místní jezdce

Chtěl bych se zeptat, zda jste někdo absolvoval s RSskou cestu k moři při dodržování předpisů.Kolik vám to tak žralo benzinu? :-)

Ahoj, jj já byl v Srpnu cca 2000km (dohromady), jel jsem předpisově, do 140km/h .... spotřeba byla kolem 8.0l, když jsem jel do 80km/h po pobřeží, dostal jsem se na 6.7l což bylo super.... ale od té doby už se mi to nepovedlo, teď co je zima... kolem 10l .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2x GTI 2005 + 1x ORSII 2008 Combi, vždy kolem 1L/10000km.

Ahoj, jak jsi dopadl s tím řešením podtlaku v nádrži? Neávno jsme řešili u oct II RS TFSI, že kňučelo podávací čerpadlo (to se neřešilo, neboť nové zákazník nechtěl), ale diag psala problém recirkulace odvětr. nádrže, elektromagnet byl dost hlučný, ale pracoval v pořádku... nakonec se to vyřešilo novou nádobkou s akt. uhlím a přestalo cukat, a psát závady + podtlak v nádrži taky zmizel.... co se v ní odehrálo nevím,.... možná ti to pomůže.... (ale stojí to balík) :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rsák: Díky za info. No, já nakonec vyměnil palivové čerpadlo a starty OK, cukání minimalní (prostě studený motor) a podtlak se snížil na normál myslím. Jediné, co se pořád neztratilo, je žblunkání v nádrži :-( Ale to zdá se někdy normální. Začne to třeba pár minut po tom, co zaparkuju a trvá to někdy i 5 minut, možná i déle. Mně to tedy vadí už jen z principu, tak radši kupuju jiné GTI :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oba dva řemeny (nyní oba roztržené) jsem koupil na www.cc-autodily.cz, měli vždy dobrý přístup k zakazníkovi. V jejich dodacím listě se píše, montáž svěřte autorizovanému servisu .. nebo tak nějak!

No nic celá věc se má tak, samozřejmě autodíly tvrdí, něco o špatné montáži. Když se stala ta druhá nehoda motoru, zaslali mi nový řemen Dayco v pořadí už třetí kus (originální).. Jelikož jsem měl nervy těsně před výbuchem, tak jsem se rozhodl nechat v akreditované laboratoři na trhacím lisu tento řemen roztrhnout. Jako referenční jsem zainvestoval a koupil jsem originální v Seatu (Contitech) a druhovýrobu v Autokelly (Gates)...

Naměřené výsledky:

Gates - roztržen napínací silou 37,74kN

Contitech - roztržen napínací silou 20,56kN

Dayco - roztržen napínací silou 4,98kN

Všechny roztržené řemeny vypadali v místě přetržení podobně jako moje dva z poškozených motorů. V jednom vyjádření autodílů, bylo napsáno:

reklamace může být z naší strany uznána pouze v případě, že bude odborně prokázána špatná kvalita "originálních" řemenů....

Což si myslím, že z mojí strany byla jednoznačně prokázána špatná kvalita,protože řemen prasknul přitahu v řemenu cca 250kg! Tak jsem s tímto vydal do autodílů a začalo to, řemen z druhého motoru jsme poslali soudnímu znalci, musíme počkat na jeho posudek. Posudek bude do konce týdne. Další týden nic, tak píšu znovu do autodílu. Řemen jsme poslali do zkušebny TUV, bude do konce týdne! Po týdnu opět nic...

TAKŽE SUMA SUMÁRUM VYHNĚTE SE AUTODÍLŮM CC-AUTODÍLY Z KOSOŘIC VELKÝM OBLOUKEM.

Před zkouškou řemenů bylo autodíly několikrát řečeno, mi se chceme podílet na nějaké kompenzaci, teď hrajou mrtvýho brouka. Nic bych nenamítl, že vyjádření může trvat dlouho, ale co je moc to je moc..(už se to táhne cca 2 měsíce). Navíc tyto "originální" řemeny Dayco z předmětu reklamace nebyly ani poslány výrobci, pořád se to řeší jen na úrovni prodejce/zakazník. To mi totiž namítá prodejce autodílů, že oni jsou jen prodejce a né výrobce, ale když se zeptám proč to neřeší výrobce, MLČÍ!!!!

Takže není vždy originál jako originál, pokud někdo budete dělat rozvody kupte si řemen Gates v Autokelly stojí cca 1000Kč, v Seatu originál cca 2000Kč, a o těch v Kosořicích se zmiňovat ani nebudu, těm se vyhněte velkým obloukem!

Pokud bude zájem mám i nějaké fotky z měření a rotržené řemeny...

Ahoj, rád bych nějaké foto z těch zkoušek řemenů, jestli je to možné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rsák: Díky za info. No, já nakonec vyměnil palivové čerpadlo a starty OK, cukání minimalní (prostě studený motor) a podtlak se snížil na normál myslím. Jediné, co se pořád neztratilo, je žblunkání v nádrži :-( Ale to zdá se někdy normální. Začne to třeba pár minut po tom, co zaparkuju a trvá to někdy i 5 minut, možná i déle. Mně to tedy vadí už jen z principu, tak radši kupuju jiné GTI :-)))

A co přesně ti ty ranní starty dělaly?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co přesně ti ty ranní starty dělaly?

No, jednak byl problém se startováním. Sice to v 99,9% nastartovalo, ale tak 3x mi to nechytlo. Když to chytlo, tak často to bylo tak, že zvuk startování byl takový nejistý. Jako že už už to snad i zdechne a pak naskočil. To bylo vše v rámci 5 otáček, takže opravdu nic tragické, ale nejistota tam byla :-) Když jsem se pak rozjelˇ, tak sice jsem plyn držel pevně a lehce přidával, zdy to udělalo tak 3 cuknutí. Otáčky poskočili. Pak už vše OK. Čistil jsem i škrtící klapku, to trošku pomohlo, ale možná to bylo spíše přaní :-) Pak jsem vyměnil čerpadlo (spíše tak ze zajímavosti, než že bych tomu věřil) a ono se to změnilo :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj všem, zde jen tak pro informace, náhled na protokol o měření výkonu na OCT II RS TFSI r.v. 2007, najeto 212 300km:

Naměřeno max výkon při palivu Benzina - 100oct, zimní pneu (vyšší tření), vlhkost vzduchu 50%, olej Castrol EDGE 10w 60 Sport,...

Max. výkon: 142.14 kw / 193,31 koní při 5040 ot/min

Max. točivý moment: 297.49 Nm při 2473 ot/min

Což je velice slušné při počtu najetých km. Před měřením byly zkontrolovány všechny řj, vše bez závad.

Pokud by někdo chtěl měřit v Brně, či okolí, objednávky mailem, cena okolo 900kč / 1 měření, což je hodně dobrý. (Bosch)

Viz příloha.

post-70272-0-15950300-1323695127_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...