Publikováno Květen 4, 20241 r Přeji všem dobrý den Pokud budete někdo přemýšlet o vypnutí dvouválcového režimu motoru, mám jednoduchej postup pro jeho deaktivaci, který jsem dostal od pana Jiří Rückauf,ktery je plně funkční. Odpojení jednoho káblíku nezní moc technicky ale zato je plně funkční. Po odpojení se na panelu rozsvítí kontrolky ECT a kontrolka motoru, no motor jede klidněji a plynule. To hučení při jízdě po městě bylo nepříjemný a neustálé přepínání na dvouválcový režim i při studeném motoru mi nepřišlo zrovna ideální. Odpojení uvedeného konektoru mi přišlo jednodušší než úprava řídící jednotky, což by vzhledem na záruku mohl být problém. Vyzkoušet si to může každý a posoudit zda to má pro něj efekt nebo ne. Pro mne je to uklidňující pocit, že opět nemusím přemýšlet o prodeji vozu. Teď chci jen zaizolovat koncovky proti vlhkosti:https://www.autokabel.cz/teleso-konektoru-mcon-3f-vw-4f0973703?search=Těleso konektoru&page=4
Květen 22Kvě 22 Dobrý den,když odpojí kablík dle vašeho návodu,co tomu bude říkat DSG, Nemusí se přeprogramovat
Květen 22Kvě 22 V 4. 5. 2024 na 8:23, orinoko.marian napsal: Přeji všem dobrý den Pokud budete někdo přemýšlet o vypnutí dvouválcového režimu motoru, mám jednoduchej postup pro jeho deaktivaci, který jsem dostal od pana Jiří Rückauf,ktery je plně funkční. Odpojení jednoho káblíku nezní moc technicky ale zato je plně funkční. Po odpojení se na panelu rozsvítí kontrolky ECT a kontrolka motoru, no motor jede klidněji a plynule. To hučení při jízdě po městě bylo nepříjemný a neustálé přepínání na dvouválcový režim i při studeném motoru mi nepřišlo zrovna ideální. Odpojení uvedeného konektoru mi přišlo jednodušší než úprava řídící jednotky, což by vzhledem na záruku mohl být problém. Vyzkoušet si to může každý a posoudit zda to má pro něj efekt nebo ne. Pro mne je to uklidňující pocit, že opět nemusím přemýšlet o prodeji vozu. Teď chci jen zaizolovat koncovky proti vlhkosti:https://www.autokabel.cz/teleso-konektoru-mcon-3f-vw-4f0973703?search=Těleso konektoru&page=4 Jednoduchý postup, ale není ideální. Po odpojení kabelu dojde k zahlášení chyb jak popisuješ, a to je asi dost velkej důvod proč jsem to nikdy neudělal. Co bude následovat za další chyby je otázkou. A nehledě při zastavení hlídkou pčr kdy dnes mají právo kontrolovat zda mi nesvítí nějaká porucha elektroniky. V tu chvíli ACT bude to nejmenší co budeš řešit. Jelikož klidně ten dotyčnej vyhodnotí, že je to zásah kterej má právo trestat odnětím nálepky stk, nebo klidně techničákem. Znám jednoho kterej na svítící kuře doletěl úplně stejně.
Květen 22Kvě 22 Autor Preji vsem dobry den Asi mate pravdu, neni to idealni. Nastesti uz to nemusím resit. Vuz jsme prodali a za mne se ke Skode uz nevratim. Za mne je to nejhorší poměr ceny a pridane hodnoty co člověk dostane.
Červenec 12Čvc 12 Ahoj, pořídil jsem novou Škodu Scala v té motorizaci 1,5 TSI vyrobená teď ve 2025 a tyto 4 válcové motory by měly mít tu "vymoženost", že se mohou přepínat mezi 2 a 4 válcovým režimem. Prý, když auto jede v tom úsporném dvouválcovém režimu, tak se to má ukázat někde na displeji, že jako EKO. Mně se nikde nic neukazuje a zajímalo by mě samozřejmě, jestli se mi to přepíná nebo jestli jedu normálně na všechny válce. Věděl byste někdo, jak to s tím je? (Předem děkuji.)
Červenec 12Čvc 12 U motoru EVO 2 je zobrazení ikony zrušeno. Motor 1.5 TSI EVO2 ve Scalách ACT má, ale vizuální indikace jízdy na 2 válce není z výroby aktivní. Upraveno Červenec 12Čvc 12 od marskama
Červenec 13Čvc 13 Jde to vidět když si otevřete aktuální spotřebu na palubovce (mam virtuální kokpit 10"), pod aktuální spotřebu to píše když se přepne na 2 válce. Nějakou dobu si s tím hraju je to docela zajímavý... Předtím sem jezdil na 3 válce (1.0 tsi) a teď jezdím často jen na 2 😅( zatím absolutní spokojenost s přepínáním aji spotřebou člověk to ani nepozná když to nevidí) 🙃
Červenec 13Čvc 13 Tak to díky za upřesnění. Mnou uvedená informace je z jednoho z testů na YT, tak se omlouvám za uvedení nepřesnosti. Edit: tak jsem to teď vyzkoušel a funguje přesně podle popisu "Ibe" 🙏👍😉. Upraveno Červenec 13Čvc 13 od marskama
Červenec 22Čvc 22 Tak já nevím, já mám na palubovce displej 8" (Škoda Scala 130 let) a buď jsem slepý nebo to tam nikde signalizováno nemám. Taky by mě zajímalo, jak často se to přepíná do toho 2 válcového režimu, podle chodu motoru (auta) to rozhodně nepoznám. (Jinak ale stejně díky za odpověď.) Upraveno Červenec 22Čvc 22 od Iwo
Červenec 22Čvc 22 Lze to i u menšího 8" virtuálu - je potřeba měnit zobrazení. Když je to u většího vidět při zobrazení aktuální spotřeby, zkusil bych něco podobného 🤷♂️. Na FB jsem to někde zahlédl. Upraveno Červenec 22Čvc 22 od marskama
Srpen 1Srp 1 Tak jsem to dnes poctivě hledal, projel jsem tam všechno, ale prostě nic. Tak buď to tam není nebo jsem slepej. Kdyby někdo měl 8" displej, tak prosím ideálně vyfotit nebo mě prosím naveďte, moc dík. Jinak žít se dá i bez toho, jasně. Každopádně spotřeba auta by byla super, kdyby se dalo po silnicích jezdit. 😕 Když náhodou jedu plynule, tak 4,5L, jenže já furt někde stojim v koloně a pak se to vyšplhá i na 5,6L. Zase v i30 jsem jezdil plynule za 5,5L a v kolonách za 6L, takže se Scalou spokojenost.
Srpen 10Srp 10 Bože, já jsem idiot. Já úplně zapomněl odepsat. Našel jsem to. Jinak ten FB je stejně: "Obsah teď není dostupný". Asi jen pro členy kanálu. Je to na "Průměrná spotřeba" na virtuálním kokpitu vlevo. Tam jak jde zapnout stupně řazení, tak tam je i průměrná spotřeba. Pod ní je napsáno "Od startu" a to se při jízdě na 2 válce mění na "Režim 2 válců". Tak jsem to ozkoušel, zjistil jsem, že ten 2 válcový režim to auto nasazuje poměrně defensivně, teda ve chvíli, kdy spíš plyn ubírám. Jednoduše mi to vůbec nevadí a kdybych to tam neviděl, tak to neregistruju. Každopádně vidět na displeji kokpitu řazení je pro mě mnohem zajímavější, takže už ty dva válce nesleduju. 😉 Díky za snahu pomoct.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.