Jan Gutbayer Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 (editace) Nechci prudit, ale s ohledem na to, jak se furt hovoří o Škodě jako o "levném" "českém" voze, tak mě zaujalo, že ve srovnatelné výbavě stojí Škoda Fabia totéž, co Volvo C30. Co na to říkají na Volvoklub.cz, to vím, ale zajímalo by mě, co na to škodovácká komunita... Fakt nechci rozdmýchávat flame, zajímá mě, jaký na to máte názor. Přeposílám post, který jsem dal i na forum.volvoklub.cz Volvo C30 1,6i i 1,8i v základní výbavě "Volvo" má danou minimální konfiguraci. Škoda Fabia byla dovybavena na stejnou úroveň, jako je základ u Volva. Problém je, že Škoda-Auto do modelu Fabia nenabízí 1,6i, takže nejbližší vyšší konfigurace je motor 2,0 85 kW, jehož výkon je aritmetickým průměrem mezi volvími 1,6i a 1,8i (což už samo o sobě je úsměvné). Beru tedy, že cena C30 s 85 kW by byla průměrem cen mezi 1,6i a 1,8i. Rozdíl cen Škody Fabia a srovnatelně vybaveného a motorizovaného Volva C30 je tedy 27 300 Kč... To už stojí za přemýšlení :-) A pokud bych neaproximoval tu cenu a přijal bych, že Volvo C30 bude o 11 kW slabší, tak je dokonce o 2700 Kč levnější, než srovnatelné "levné auto" naší domácí automobilky!! DATA: C30 1.6i 74 kW - 489 000 Kč C30 1.8i 92 kW - 549 000 Kč Virtuální C30 85 kW = 519 000 Kč ------------------------------------------------------------------------------------------- Fabia Elegance 2.0 85 kW 5-stup. mech. 491 700 Kč Souhrn konfigurace model Fabia výbava Elegance motor 2.0 85 kW 5-stup. mech. interiér Dynamic Onyx barva Stříbrná diamantová metalíza Barva a interiér Stříbrná diamantová metalíza Dynamic Onyx Extra výbava Alarm s hlídáním vnitřního prostoru a zálohovou sirénou (GPDBPDB) 5000 Kč Autorádio Škoda SYMPHONY s CD přehrávačem (GRADRAD) 11000 Kč Elektrické ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou (GPHZPHZ) 5000 Kč ESP včetně ASR + ABS + MSR + Dual Rate (GPFCPFC) 17900 Kč Filtr s aktivním uhlím (MFRI2V5) 250 Kč Kontrola zapnutí bezpečnostího pásu řidiče (MSGK9P1) 1000 Kč Ochranné boční lišty dveří, černé (MSSL4B1) 0 Kč Sportovní paket Dynamic I (GWBCWBC) 8900 Kč Vypínatelný airbag spolujezdce (MAIB4UF) 1500 Kč Výsuvné integrované ostřikovače světlometů (MSWR8X1) 2600 Kč Výškově nastavitelná sedadla vpředu (GPKCPKC) 1900 Kč Zadní lapače nečistot (MSZF6N1) 250 Kč © ŠKODA AUTO a.s. 2006 Fotografie, údaje o výbavě a ceně vozu na této internetové stránce mají ryze informativní charakter. Přesné a závazné informace získáte u prodejce. ID konfigurace: 2161040 (6Y2, 3, T4, DC, 1B1B; , 2007)datum: 10.1.2007 Editováno: 10. leden 2007, autor: Jan Gutbayer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FUGAS Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 Mno, musím uznat, že když Volvo vyhodilo ceník C30, byl jsem příjemně překvapen. Vycházel jsem z toho, že základní verze BMW 1, což je přímý konkurent C30 je (nebo alespoň v té době byla) 615.000Kč s motorem 1,6i, cenu připravované třídveřové verze odhaduju zhruba o 20-25tKč nižší. Takže základní cenu C30 jsem předpokládal zhruba v podobné úrovni, nakonec je ale o cca. 100tKč nižší. Co se týká cenového srovnání s fábií, tak je to sice dost zajímavé a možná i zarážející, ale zároveň trochu irelevantní, alespoň na našem trhu. Fábií v ceně okolo půl miliónu je v celkovém množství jenom malý zlomek, takže lidí co si řeknou, že chtěli sice dát půl mega za fábii, ale teď si radši za stejnou cenu koupí C30 asi moc nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 asi tak, za půl mega bych nekoupil ani jedno, Fábii jsem kupoval jako doplněk k dalším dvěma autům, a každé z nich slouží ke svému účelu. Záleží na co člověk auto využije a je jedno jestli to je to nebo ono. Mě osobně se nelíbí vzhledově, Volvo nevím, ale někde tady byly špatné zkušenosti, už nevím od koho, ale každá značka má své auta která se seeou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan Gutbayer Vloženo 10. leden 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. leden 2007 (editace) Fábií v ceně okolo půl miliónu je v celkovém množství jenom malý zlomek, takže lidí co si řeknou, že chtěli sice dát půl mega za fábii, ale teď si radši za stejnou cenu koupí C30 asi moc nebude. Ale pokud se někdo rozhodne pro Fábii > 500 000 Kč, tak je to spíše symptomatické, než logické :-) (Nepočítám RS) Editováno: 10. leden 2007, autor: Jan Gutbayer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan Gutbayer Vloženo 10. leden 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. leden 2007 (editace) asi tak, za půl mega bych nekoupil ani jedno,Fábii jsem kupoval jako doplněk k dalším dvěma autům, a každé z nich slouží ke svému účelu. Záleží na co člověk auto využije a je jedno jestli to je to nebo ono. Mě osobně se nelíbí vzhledově, Volvo nevím, ale někde tady byly špatné zkušenosti, už nevím od koho, ale každá značka má své auta která se seeou To jo, ale přijde mi zarážející, že "levné české auto pro masy" stojí ve srovnatelné výbavě prakticky totéž, co auto prémiové značky s, nezlobte se na mě, o něco vyšší prestiží a stylem. To, že automobilka vyrobí auto oholené až na dřeň a prodává ho levně, nepovažuju za umění... Editováno: 10. leden 2007, autor: Jan Gutbayer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 je to o tom, kdo co preferuje a za jakým účelem a další, někdo má blíž k dílům škodovky, servisu škodovky, jiný třeba k volvu a tak dál, rozhodně budeme dál kupovat do firmy škodovky okolo 300K a ty důvody jsou pro mě jasné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grygy Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 asi tak, za půl mega bych nekoupil ani jedno,Fábii jsem kupoval jako doplněk k dalším dvěma autům, a každé z nich slouží ke svému účelu. Záleží na co člověk auto využije a je jedno jestli to je to nebo ono. Mě osobně se nelíbí vzhledově, Volvo nevím, ale někde tady byly špatné zkušenosti, už nevím od koho, ale každá značka má své auta která se seeou To jo, ale přijde mi zarážející, že "levné české auto pro masy" stojí ve srovnatelné výbavě prakticky totéž, co auto prémiové značky s, nezlobte se na mě, o něco vyšší prestiží a stylem. To, že automobilka vyrobí auto oholené až na dřeň a prodává ho levně, nepovažuju za umění... To je pravda, ale ta ten vuz pro masy lidi davaji maximalne 350,-tis. Jiank to Volvo je krasne, ale zase neco jineho, kazdej do neho nevleze, bude pro urcitou skupinu lidi a ne pro ty masy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mustafa Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 Volvo C30 je nový auto, chtělo by to srovnat s Fabii II Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gil Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 Auto za půl mega není pro masy. Fábií za půl mega bude minimum, tudíž bych řekl, že to porovnání trošku ztrácí smysl. Zrovna tak se dá koupit A3 za půl mega. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
iceman Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 Ono take neni od veci porovnat nakalady na provoz, tj. havarijni pojisteti, servis apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 ale přijde mi zarážející, že "levné české auto pro masy" stojí ve srovnatelné výbavě prakticky totéž, co auto prémiové značky s, nezlobte se na mě, o něco vyšší prestiží a stylem.To, že automobilka vyrobí auto oholené až na dřeň a prodává ho levně, nepovažuju za umění... no z našeho pohledu máš pravdu, ovšem, kdyby jsi byl vlastník škodovky tak budeš prodávat za cenu nejvyšší možnou a zlevníš až tehdy, když budeš neprodejný, teď se zrovna škodovky prodávají dobře a zisk je vyšší, tak proč něco dělat, já taky rád prodám dráž, přeci nebudu zbytečně levnej, když jsem čech, až se situace s prodejem změní, tak přijdou akce jako byly už dříve, klima, classik plus, comfort plus, když se neprodávaly golfy, hned šla cena dolů a výbava nahoru, pak pro nás dobře C30 musí asi začít s touto cenou a jen úspěšnost prodeje ukáže trh je sviňa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grygy Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 Todle auto nemuzes srovnavat s nicim, ma svuj osobity design a ikdyby stalo o 100,-tis vice, tak ten co ho bude chtit, tak si ho proste koupi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FUGAS Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 Ale pokud se někdo rozhodne pro Fábii > 500 000 Kč, tak je to spíše symptomatické, než logické :-) (Nepočítám RS) Pokud vynechám RS, tak pokud bych disponoval podobným obnosem, tak bych to taky do fábie nevrazil. Jinak C30 se mi moc líbí, shodou okolností jsem jí v pondělí viděl naživo a fakt je to jedno z nejhezčích aut ve své kategorii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 (editace) Jan Gutbayer: Cenovka zakladniho Volva C30 je urcite zajimava. Chceme-li se ale bavit o racionalite a logicnosti vyberu, nestaci se tocit jen na vybave a cene - to by zavanelo povrchnosti. To uz tady ale nekdo zminil vyse. Editováno: 10. leden 2007, autor: Maverick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan Gutbayer Vloženo 10. leden 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. leden 2007 Jan Gutbayer: Cenovka zakladniho Volva C30 je urcite zajimava.Chceme-li se ale bavit o racionalite a logicnosti vyberu, nestaci se tocit jen na vybave a cene - to by zavanelo povrchnosti. To uz tady ale nekdo zminil vyse. Jistě, to je další otázka... ale minimálně povinný ručení je v tomto modelovém případě levnejší u C30. Porovnání TOC C30 s TOC Fábie v horizontu řekněme 3 let nejsem schopen bez toho, aniž by mi to zabralo neúměrný čas, udělat. Bylo by to ale jistě zajímavé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 (editace) nezaregistroval jsem v letu, bude pětidvéř?, ptám se jak mameluk Editováno: 10. leden 2007, autor: JaKr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FUGAS Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 nezaregistroval jsem v letu, bude pětidvéř?, ptám se jak mameluk Nikde jsem se nedočetl, že by ho chystali... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 nezaregistroval jsem v letu, bude pětidvéř?, ptám se jak mameluk Nikde jsem se nedočetl, že by ho chystali... taky jsem právě neslyšel, osobně si myslím, že život C30 bude jako honda civic 3d, pěkné auto na úpravy, jako jediné auto domů bude volba jinde, půl mega stojí OII Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Arnošt Petlbaum Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 nezaregistroval jsem v letu, bude pětidvéř?, ptám se jak mameluk Nikde jsem se nedočetl, že by ho chystali... taky jsem právě neslyšel, osobně si myslím, že život C30 bude jako honda civic 3d, pěkné auto na úpravy, jako jediné auto domů bude volba jinde, půl mega stojí OII No Octavia II je úplně jiná kategorie auta. to nelze srovnávat. je třeba zajímavé porovnat ze stejného roku Volvo V40 a octavia kombi.Řekněme stáří 10 let. Cenově na stejné úrovni, výbavou také, ale kvalita provedení, bezpečnost a prostor u zadních sedadel na nohy je opravdu rozdílná. Škoda opravdu dle mého názoru vyrábí předražená auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 (editace) Jan Gutbayer: Cenovka zakladniho Volva C30 je urcite zajimava.Chceme-li se ale bavit o racionalite a logicnosti vyberu, nestaci se tocit jen na vybave a cene - to by zavanelo povrchnosti. To uz tady ale nekdo zminil vyse. Jistě, to je další otázka... ale minimálně povinný ručení je v tomto modelovém případě levnejší u C30. Porovnání TOC C30 s TOC Fábie v horizontu řekněme 3 let nejsem schopen bez toho, aniž by mi to zabralo neúměrný čas, udělat. Bylo by to ale jistě zajímavé. To je uz lepsi, ale stale to neni ono... Velikost a hustota servsni site, dostupnost a cena nahradnich dilu, atd., atd... Povinne ruceni bych v tuto chvili nebral v potaz, pockejme na relevantnejsi srovnani s Fabii II 1.6. Ono vubec to srovnani neni to prave orechove, Fabia vyjela v r. 1999, C30 v r.2006. Od toho se odvijeji technicke moznosti modelu v tesnem kontextu s cenou... Editováno: 10. leden 2007, autor: Maverick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 nezaregistroval jsem v letu, bude pětidvéř?, ptám se jak mameluk Nikde jsem se nedočetl, že by ho chystali... taky jsem právě neslyšel, osobně si myslím, že život C30 bude jako honda civic 3d, pěkné auto na úpravy, jako jediné auto domů bude volba jinde, půl mega stojí OII No Octavia II je úplně jiná kategorie auta. to nelze srovnávat. je třeba zajímavé porovnat ze stejného roku Volvo V40 a octavia kombi.Řekněme stáří 10 let. Cenově na stejné úrovni, výbavou také, ale kvalita provedení, bezpečnost a prostor u zadních sedadel na nohy je opravdu rozdílná. Škoda opravdu dle mého názoru vyrábí předražená auta. ono srovnávat a srovnávat půl mega je pořád půl mega každé auto je drahé, ať stojí 250K nebo 1,5 mil., otázkou je kdo kupuje a u C30 uvidíme kolik jich budeme potkávat, OII jezdí dost, takže co, nic. Tady na fóru jsme všichni bohatí a kupujeme předražená auta , osobně se mi zdálo 800K za T4AllStar taky dost, ale koupila se a slouží dost dobře, jasně Tranzit byl levnější, ale Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FUGAS Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 Já bych řekl, že zejména na západních trzích se bude C30 prodávat dobře. Mě se líbí, takže jí budu potkávat rád, ale asi bych o ní neuvažoval - nechci třídvířko. Za půl mega bych šel asi do OII (nebo že by do naftovýho Cee´da?). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karol 2002 Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 (editace) Ked si clovek pozorne pozrie napriklad interier toho volva, spracovanie iterieru, prepracovanie inerieru a celkovu kvalitu materialov tak fabia sa na to v zivote nechyta, ani RS ani ziadna ina, proste volvo je volvo, ked dorazite niekde s fabou a z volvom tak uplne na Vas ludia pozeraju inac ked vytupite z volva alebo fabie takze za tie peniaze jednoznacne VOLVO. to je moj nazor... Fabia 2,0 85kw Volvo 1,8i 92kw Editováno: 10. leden 2007, autor: karol 2002 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FUGAS Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 ked dorazite niekde s fabou a z volvom tak uplne na Vas ludia pozeraju inac ked vytupite z volva alebo fabie takze za tie peniaze jednoznacne VOLVO. To máš sice asi pravdu, ale ty si kupuješ auto podle toho, jak na tebe budou koukat lidi? Já si kupuju auto podle toho jaký já chci a jaký se líbí mě a jak na to budou koukat lidi je mi naprosto u té části těla, kde končí záda a začínají nohy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 10. leden 2007 Sdílet Vloženo 10. leden 2007 (editace) no no no ... to Volvo je nádherné Ale, proč porovnávat hrušky s jablkama ? Fabie je takové auto, které si nechá říkat "velké" ač se řadí do nižší třídy. Prostě to auto bylo navrhované tak, aby nahradilo řadu Favorit/Felicie - což se třeba motoricky vydařilo a staré motory 1.3i byly nahrazeny motory 1.4 MPI o stejném výkonu a stejné spolehlivosti. Že v rámci zvýšení bezpečnosti vzal trochu za své zavazadlový prostor (hlavně u verze Combi) zákazníky neodradilo. Cena prvních 1.4 MPI byla dostatečně nízká na to, aby se to auto mohlo stát standardem firemních flotil. Po pokusu s motorem 1.0i (37 kW na takhle "těžké" auto byl asi vtip) přichází dvouventilová technika v podobě HTP (mmch, škodovácká dvouventilová 1.2 z roku 1960 umí výkonově to samé, co o čtyřicet let novější motor - ale to sem nepatří ), a zavedení "levného" motoru 1.2 HTP 12V přiblížilo toto auto vedle firemních flotil i soukromým osobám - hlavně v provedení Combi - a umožnilo tak nahradit vysloužilou řadu Š120/Favorit. Co na tom, že to auto nezrychluje, do kopce je dýchavičné a design má více než střídmý. Na převoz z bodu A do bodu B úplně stačí. "Vnutit" toto auto těmto 2 skupinám považuji od Škody-Auto za geniální tah. V zahraničí se stalo oblíbenou nákupní taškou a díky ceně si vede s tamní obvyklou "spotřební konfekcí" poměrně dobře. Volvo C30 je něco jiného - už od začátku je prezentováno jako "malé" auto - v porovnání s ostatními modely tohoto výrobce. Jedná se o auto pro fajnšmekry, stejně, jako svého času byl Mercedes A-Klasse, nebo BMW Mini. Nedovedu si představit, že by mě předjížděly "Uzeniny Kostelec", "Český Telekom" nebo "Zátopek - Zubní kartáčky" ve Volvu C30. To auto spíš bude nahrazovat nákupní tašky typu "Toyota Yaris" nebo "A-Klasse" - má styl a to je jeho úděl. Co se týká motoru 2.0 u ŠA - tenhle motor je snad ještě ze 70. let a má svá nejlepší léta už hodně dávno za sebou. Na druhou stranu, má sice jen dvouventilovou techniku, ale neskutečnou výdrž a servis tohoto motoru je také dostatečně levný. Pro auto typu Fabia je to dobrá alternativa. A co se týká autoservisů - tak jo, Volvo jich má méně. Takže se Škodovkou to sice na výměnu oleje budete mít blíž - otázkou je, když budete potřebovat něco opravit/odhalit - myslím (podle příspěvků na tomto fóru), že pak ta síť Škodovky zase tak hustá není . Půl milionu za Fabii "nikdo" nedá - za Volvo ale ano. Editováno: 10. leden 2007, autor: marvin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.