Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Mám Octavii II MPI/75 kW ambiente od léta 2006, je to mé první auto. Jezdím do práce denně cca 70 km po okrskách, jinak 5-6xrok trasa přes 1000 km.

Motor myslím autu postačuje, určitě se dá jezdit i svižněji, předjíždění taky není problémem. S autem i motorizaci jsem spokojen, zatím bez poruchy. Najeto 40 000 km, dlouhodobá spotřeba dle PC 6,7 l/100 km.

Tchán má 1,9TDI/77 kW, nevidím velký rozdíl v dynamice auta v potrovnání s 1,6/75 kW. V budoucnu bych možná jel do 2,0TDi combi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Octavii II MPI/75 kW ambiente od léta 2006, je to mé první auto. Jezdím do práce denně cca 70 km po okrskách, jinak 5-6xrok trasa přes 1000 km.

Motor myslím autu postačuje, určitě se dá jezdit i svižněji, předjíždění taky není problémem. S autem i motorizaci jsem spokojen, zatím bez poruchy. Najeto 40 000 km, dlouhodobá spotřeba dle PC 6,7 l/100 km.

Tchán má 1,9TDI/77 kW, nevidím velký rozdíl v dynamice auta v potrovnání s 1,6/75 kW. V budoucnu bych možná jel do 2,0TDi combi.

U 1.6 to prostě musíš trošku dohánět otáčkami, ale podle mně je to taky v pohodě..svižná jízda, stačí i na pžedjíždění a spotřeba víc než příjemná..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevíte někdo jestli se dá zvýšit výkon 1.6 mpi? např přehráním nějakeho SW? (samozřejmě kromě chipu)

Co jiného by sis představoval?

Včera jsem tady na fóru četl,že u tdi-ček to jde pomocí přehrání SW (dokonce cosby tam myslím psal, že udělá z 77kw nějakých myslím 95 kw :blink: , tak mě napadlo jestli to nejde náhodou i u toho mpi. (přece jen nějaký ten koník navíc se přidá vždy ;) )

Editováno: , autor: Tazyy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové 1,6 MPi nebo Fsi je na to auto málo. To mi nikdo nevymluví...1,9 Tdi není žádná sláva, ale díky krouťáku to jede. Zkus naložit 5 lidí do auta a uvidíš jak je to líný. A chiptuning u atmosféráku...to je blbost. Jednou jsem to udělal a pochopil jsem, že jsem ty peníze mohl dát mnohem do lepších věcích. To auto jede furt stejně. Jedinej motor tuning je tam posadit turbínu, to pak bych viděl jako OK.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové 1,6 MPi nebo Fsi je na to auto málo. To mi nikdo nevymluví...1,9 Tdi není žádná sláva, ale díky krouťáku to jede. Zkus naložit 5 lidí do auta a uvidíš jak je to líný. A chiptuning u atmosféráku...to je blbost. Jednou jsem to udělal a pochopil jsem, že jsem ty peníze mohl dát mnohem do lepších věcích. To auto jede furt stejně. Jedinej motor tuning je tam posadit turbínu, to pak bych viděl jako OK.... :)

Jel jsem s naloženým autem ve čtyřech a v terénu tady u nás na severu a není si na co stěžovat..a ať mi říká kdo chce co chce, moje zkušenosti jsou dobrý..na běžný provoz (v rámci předpisů ;) ) je to pro mně akurát

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já si myslím,že pro normální rodiné jezdění 1.6 MPI/FSI není špatná.Já jsem zkoušel FSI a měl jsem z ní velmi dobrý pocit.Ve srovnání s 1.4, která má dynamiku asi jako Š120 a do dnešního provozu mi připadá přeci jen pomalá, 1.6 na tom zase tak špatně není.Když jsem se rozhodoval jakou OII si domů koupit oslovil jsem asi 20majitelů 1.6 ať limuzín či combi a všichni mi potvrdili, že pro normální jezdění jsou velice spokojeni jak se spotřebou ( cca 6,5l) tak i dynamikou.Hlavně-tento motor je jednoduchý,tichý a velmi spolehlivý.A pak s rozvojem radarové techniky se stejně budem všichni nuceni jetdit dle rychlostních limitů a bude úplně jedno jak silný motor je pod kapotou.S čipováním tohoto motoru je problém, nikomu se do toho nechce pro velmi malý nárůst výkonu.Snad to dělá nějaká firma v Praze.Já jsem ze zvědavosti oslovil firmu Eurotuning ve Vsetíně zdali předělávají na 6ti stupňové také ppřevodovky 0AF.FVH-1.6MPI, 0AF.GYT-1.6 FSI.Jejich sportovní převody nemají se sportem nic společného ale 1.6 by velice pomohly protože 3,4,5 jsou blíže ke 2 a 6 je dál od současné 5.S touto převodovkou by šlo lépe hospodařit s kroutícím momentem motoru, kterého přeci jen není na zbyt.Zatímco čipované auto je následně téměř neprodejné 1.6 s 6ti stupňovou převodovkou bude vždy zajímavá.Předběžně mi ředitel Eurotuningu potvrdil,že by je udělali-vyžádal si přesné údaje, čož jsem mu obratem poskytl.Zatím se mi neozval ale pokud tak učiní dám Vám do tohoto příspěvku vědět.Na www.eurotuning.cz si můžete prohlédnout pilový diagram úpravy stupňů na OI 1.8.Nenechte se odradit zastaralostí webových stránek, to není důležité, důležité je, že jsou dobří strojaři.

Editováno: , autor: Rosta1.8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si na tento motor vůbec nemohu stěžovat, není to žádný závodník ale stačí a spotřeba je vcelku příjemná. A zatím je i docela tichý.

Přesně tak, raketa to není, ale když jedeš sám případně se spolujezdcem tak to umí i docela zrychlit ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já taky nejsem žádný závodník....no, ale řeknu Vám ty cedule s tím číslem a červeným kolečkem okolo - se divím jak ty cyklisti musí rychle jezdit, že je musí takhle zpomalovat... :):):) . Ještě, že mi můžen unlimited.... -_- . No srandičky..jinak je fakt, že jezdit 90 a 50 dle předpisů to bych si mohl koupit i 1,4 Mpi a bude stačit, ale jak říkal nedávno známej jedu 140 km/h v pravotočivé otáčce a říkám si to jsem zvědavej.....no a já jsem ho prý najednou předletěl(prý se tomu nenechá říct předjetí) tak prý jenom koukal a nechtěl tomu veřit. Tak tomu říkám bezpečné auto. Ne že budu v nemocnici přemýšlet proč jsem nebyl o sekundu rychlejší......to je můj názor a to netvrdím, že 2.0 Fsi je dravec a že by tomu autu neslušel nějaký pěkny 6 válec třeba 4,2 Fsi....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já taky nejsem žádný závodník....no, ale řeknu Vám ty cedule s tím číslem a červeným kolečkem okolo - se divím jak ty cyklisti musí rychle jezdit, že je musí takhle zpomalovat... :):):) . Ještě, že mi můžen unlimited.... -_- . No srandičky..jinak je fakt, že jezdit 90 a 50 dle předpisů to bych si mohl koupit i 1,4 Mpi a bude stačit, ale jak říkal nedávno známej jedu 140 km/h v pravotočivé otáčce a říkám si to jsem zvědavej.....no a já jsem ho prý najednou předletěl(prý se tomu nenechá říct předjetí) tak prý jenom koukal a nechtěl tomu veřit. Tak tomu říkám bezpečné auto. Ne že budu v nemocnici přemýšlet proč jsem nebyl o sekundu rychlejší......to je můj názor a to netvrdím, že 2.0 Fsi je dravec a že by tomu autu neslušel nějaký pěkny 6 válec třeba 4,2 Fsi....

No třeba já bych v pravotočivé zatáčce nepředjížděl ( a ani nepředlítával ;) nikoho ) Potkat proti náklaďák, tak by to asi rychlejší auto a ušetřená vteřina nevytrhla :crutch: A jezdit tak, že se někde člověk ještě protáhne nebo to ještě stihne, protože mu to jede "o vteřinu" líp..podle cest se ještě vejde pomníčků

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si na tento motor vůbec nemohu stěžovat, není to žádný závodník ale stačí a spotřeba je vcelku příjemná. A zatím je i docela tichý.

Přesně tak, raketa to není, ale když jedeš sám případně se spolujezdcem tak to umí i docela zrychlit ;)

Přesně tak, ale je potřeba ho trochu vytočit, to zpřevodování není moc ideální ve staré oktávce ten motor působí živěji, ta je ale zase o něco lehčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si na tento motor vůbec nemohu stěžovat, není to žádný závodník ale stačí a spotřeba je vcelku příjemná. A zatím je i docela tichý.

Přesně tak, raketa to není, ale když jedeš sám případně se spolujezdcem tak to umí i docela zrychlit ;)

Přesně tak, ale je potřeba ho trochu vytočit, to zpřevodování není moc ideální ve staré oktávce ten motor působí živěji, ta je ale zase o něco lehčí.

Řekl bych že nejideálnější převodový stupeň je 3 a k tomu tak 3000-3500 otáček, pak to docela dobře tahá a jede :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak včera jsem si byl domluvit garančku při 30 000 km a mám tam známeho, takže sem se ho ptal na zvýšení výkonu úpravou ŘJ. Řekl mi, že to je možné. Přemyšlím jestli si to nechat upravit nebo ne, bojím se, aby to pak nedělala neplechu nebo abych pak nejezdil každé dva týdny do servisu že mi nejde to a to atd...Nemá s tím někdo zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo mít 1.6 -ku tak se ani o rychlé předjetí nepokouším. To musí být prostě pohodová záležitost a vo tom to je. Ps. jezdil jsem s 1,6 Mpi u O1 r.v. 2001 celkem 3 roky. Zaručuju Vám, že Šumava by Vás vyvedla z omylu, jak 1,6 stačí. Např.: máš před sebou prazdnej kamión a on to sype, těch 110 na rovinkách a v zatáčkách to prostě musí jet 60 nebo i míň a víc ani ťuk. Tak ho chceš předjet na krátké rovince s 1,6....No to budeš koukat jak máš slabej motor.Nemluvě, že jsem se setkal, že někteří maj vyndanej omezovač a to pak byla rallye. Na takový frajery Ti nestačí ani 1.9 Tdi PD...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si na tento motor vůbec nemohu stěžovat, není to žádný závodník ale stačí a spotřeba je vcelku příjemná. A zatím je i docela tichý.

Přesně tak, raketa to není, ale když jedeš sám případně se spolujezdcem tak to umí i docela zrychlit ;)

Přesně tak, ale je potřeba ho trochu vytočit, to zpřevodování není moc ideální ve staré oktávce ten motor působí živěji, ta je ale zase o něco lehčí.

Řekl bych že nejideálnější převodový stupeň je 3 a k tomu tak 3000-3500 otáček, pak to docela dobře tahá a jede :palec2:

Souhlasím :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si na tento motor vůbec nemohu stěžovat, není to žádný závodník ale stačí a spotřeba je vcelku příjemná. A zatím je i docela tichý.

Přesně tak, raketa to není, ale když jedeš sám případně se spolujezdcem tak to umí i docela zrychlit ;)

Přesně tak, ale je potřeba ho trochu vytočit, to zpřevodování není moc ideální ve staré oktávce ten motor působí živěji, ta je ale zase o něco lehčí.

Řekl bych že nejideálnější převodový stupeň je 3 a k tomu tak 3000-3500 otáček, pak to docela dobře tahá a jede :palec2:

Souhlasím :palec2:

A co bys řekl na tu upravu ŘJ? Nevíš jestli s tím má už někdo zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo mít 1.6 -ku tak se ani o rychlé předjetí nepokouším. To musí být prostě pohodová záležitost a vo tom to je. Ps. jezdil jsem s 1,6 Mpi u O1 r.v. 2001 celkem 3 roky. Zaručuju Vám, že Šumava by Vás vyvedla z omylu, jak 1,6 stačí. Např.: máš před sebou prazdnej kamión a on to sype, těch 110 na rovinkách a v zatáčkách to prostě musí jet 60 nebo i míň a víc ani ťuk. Tak ho chceš předjet na krátké rovince s 1,6....No to budeš koukat jak máš slabej motor.Nemluvě, že jsem se setkal, že někteří maj vyndanej omezovač a to pak byla rallye. Na takový frajery Ti nestačí ani 1.9 Tdi PD...

s tim souhlasim, jednou jsem ještě s golfem 66kW chytil kamion bez návěsu a ten mi do kopce v 90ti normálně ujížděl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...