O.v.i. Vloženo 23. Červen 2006 Sdílet Vloženo 23. Červen 2006 Tak mohu prispet pouze s 1.6FSI a manual klima - rozdily teda nepocituji jak pri rozjezdu tak ani pri plynule jizde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gil Vloženo 23. Červen 2006 Sdílet Vloženo 23. Červen 2006 Kdo ti ji chipnul ? Sportmotor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomson1 Vloženo 23. Červen 2006 Sdílet Vloženo 23. Červen 2006 Mám 1.6 Mpi a vůbec nepociťuji snížení výkonu. mám navíc pocit,že při plném plynu Řj na předjíždění vypne klimu. Mám automatiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 23. Červen 2006 Sdílet Vloženo 23. Červen 2006 Myslím, že medzi kompresorom poloautomatu a plného automatu nie je rozdiel. Je síce pravda, že sa do OII montujú kompresory od troch výrobcov, ale princíp činnosti je identický. Je to už ako u Fabie, teda už bez elektromagnetickej spojky. Výkon kompresora sa reguluje plynulou zmenou zdvihu piestov kompresora. Takže veľmi podstatné je, na akú teplotu sa interiér ochladzuje, ako teplo je vonku a ako rýchlo fúka ventilátor. Takže takto zobecniť sa otázka nedá. Za akých okolností ti to teda tak výrazne nižuje výkon motora? Neviem presne, aký je maximálny výkon kompresora, ale odhadujem, že pri maximálnom zdvihu môže odoberať takých 7-9 kW mechanického výkonu motora a to už musí byť poznať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Igor Vloženo 24. Červen 2006 Sdílet Vloženo 24. Červen 2006 Mal som 2 dni náhradnú 1.6MPI s manuálnou klímou, a schválne som skúšal, ako sa prejavuje zapnutie a vypnutie klímy na motor. Jediný rozdiel som zbadal na voľnobehu, kedy pri zapnutej klíme boli voľnobežné otáčky o niečo vyššie a rovnako bola aj vyššia aktuálna spotreba. Počas jazdy ani pri akcelerácii a súčasnom hraní sa s vypínačom nebolo badať žiadne cukanie ani nič podobné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 24. Červen 2006 Sdílet Vloženo 24. Červen 2006 Vsem krome Diamanta: Je to tak jak rika Diamant. Je potreba udat, z jake teploty se v tu danou chvili interier chladi a jaka cilova teplota je nastavena a jak rychle bezi ventilator. To jsou velmi podstatne parametry pro posuzovani miry ubytku vykonu v danou chvili. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomson1 Vloženo 24. Červen 2006 Sdílet Vloženo 24. Červen 2006 Mám stejné poznatky jako Igor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrenka Vloženo 25. Červen 2006 Autor Sdílet Vloženo 25. Červen 2006 Teď jsem to schválně podrobil určitému testování a zjistlil jsm,že když na plyn šlapu razantněji, tak úbytek výkonu nepociťuji, ale pokud se rozjïždím s lehkou nohou, tak je auto o hodně línější.Teď jezdím víc po městě a spotřeba je o cca.1,5l/100km větší. Na volnoběch mám normálně spotřebu 0,6-0,7L/hod a s klimou 1,3-1,5L/hod. Zkoušel jsem různě regulovat s teplotou, ale na aktuälní spotřebě se nic neprojevilo, tudïš si myslím, že rozdíl teplot venku a uvnitř, není až tak důležitý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gil Vloženo 25. Červen 2006 Sdílet Vloženo 25. Červen 2006 To že klima bere 1 až 1,5 litru je normální Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 25. Červen 2006 Sdílet Vloženo 25. Červen 2006 Petrenka: Velmi, a to zduraznuji, je dulezita okamzita teplota v interieru a pozadovana (nastavena) teplota na klimatizaci. Nevim, jak jsi to zkousel, ale musis vzdy pockat par vterin (nekdy i desitek) nez klima na tyto zmeny v nastaveni zareaguje. Jinak receno - je-li venku 30°C, v aute 50°C a nastaveno mam 20°C, klima zatezuje motor tak, ze to sakra poznas. Pokud je venku 30°C, auto uz je vychlazeno na 20°C a nastaveno mam 20°C, ubytek vykonu je minimlani, tudiz prakticky neznatelny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 26. Červen 2006 Sdílet Vloženo 26. Červen 2006 Mam 1.6 FSI a zapnuta klima jde poznat, ovsem ne tim stylem, ze auto cukne kdyz ju zapnu nebo vypnu, to poznat vubec nejde, jen jde trochu pomaleji motor do otaček, ale velký rozdíl proti vyplé klimě to není. Jinak s vyplou klimou bere motor na volnobeh 0,5 l/h a se zaplou klimou 0,8 l/h Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Carlito Vloženo 27. Červen 2006 Sdílet Vloženo 27. Červen 2006 Mal som 2 dni náhradnú 1.6MPI s manuálnou klímou, a schválne som skúšal, ako sa prejavuje zapnutie a vypnutie klímy na motor. Jediný rozdiel som zbadal na voľnobehu, kedy pri zapnutej klíme boli voľnobežné otáčky o niečo vyššie a rovnako bola aj vyššia aktuálna spotreba. Počas jazdy ani pri akcelerácii a súčasnom hraní sa s vypínačom nebolo badať žiadne cukanie ani nič podobné. Presne..... Takto sa to sprava aj mne 1.6MPI/11.2005 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mr.lisak Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Zdravím, potřebuji názor. Zvažuji koupi nové Octávie a tu buď 1,9 TDI PD a nebo 1,6 FSI. Nemůžu se rozhodnout, který motor koupit. Ani z jedním ze zmiňovaných motorů jsem neměl možnost odskoušet a proto váhám. Vím, že 1,9 TDI PD je úspornější sice dražší, ale ta 1,6 FSI bude asi svižnější ne ?. Za odpovědi děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest_ferda25 Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Tak takhle bych no neresil - bezne predjizdeni - diesel super, zátah až do 120 km/h táhne jako divý to 1,6 je líná a až někde kolem 3.000 otáček bere - to znamená ji furt točit. No jezdil jsem obojím - 1,6 Fsi je schopná jet po dálnici dle tachometru i přes 200, ale 1,9 jede max 190. A to dává i představu co znamená když chcete předjet s dieslem auto kolem 140 km/h. No pokud je to benzím skoro bych se vsadil, že dieslu ujede. Další věc když jsou mrazy tak při -25 začne nafta tuhnout. Rozhodnout, které je lepší je celkem těžké - skoro bych řekl, že je to otázka vkusu. Někdo chce mít v zimě klid a o nic se nestarat a nevadí mu spotřeba - koupí benzín. Někdo chce trochu ušetřit a přidávat aditiva do nafty mu nevadí. Prostě je to otázka volby a to musí každý vědět sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
O.v.i. Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Tak takhle bych no neresil - bezne predjizdeni - diesel super, zátah až do 120 km/h táhne jako divý to 1,6 je líná a až někde kolem 3.000 otáček bere - to znamená ji furt točit. No jezdil jsem obojím - 1,6 Fsi je schopná jet po dálnici dle tachometru i přes 200, ale 1,9 jede max 190. A to dává i představu co znamená když chcete předjet s dieslem auto kolem 140 km/h. No pokud je to benzím skoro bych se vsadil, že dieslu ujede. Další věc když jsou mrazy tak při -25 začne nafta tuhnout. Rozhodnout, které je lepší je celkem těžké - skoro bych řekl, že je to otázka vkusu. Někdo chce mít v zimě klid a o nic se nestarat a nevadí mu spotřeba - koupí benzín. Někdo chce trochu ušetřit a přidávat aditiva do nafty mu nevadí. Prostě je to otázka volby a to musí každý vědět sám. lip bych to nenapsal je to tak mel sem naftu ted mam benzin - primo 1.6FSI a na zatah a spotrebu je nafta vitez ale kdyz uz do toho zapocitas ostatni polozky jako je napr. udrzba v zime, hlucnost (tu maximalku neberu kdyz je ten bodo. system- ale pres 200tacho jede ) dal ta nafta papa olej.... ale fakt to jsou potom detaily- .....me treba vadi ze nafta kdyz na to dupnes dost zahuli..... jedno velky minus ma u me skodovka ze k motoru 1,6FSI nedavaji prevodovku s 6 kvaltem jezdim v golfu V s 1.6FSI tam je a ta spotreba je uuuuuplne jinde a ten klid v aute pri 160...... aach jo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Ahoj ja mam 1.6 FSI v O2 a nemuzu si stezovat! Pruznost a zrychlovani je naprosto ok! Neni problem s tim autem predjet kdyz poterbuju. Jinak s TDI jsem nejel, ale FSI ma vyhody v tom ze je mnohem kultivovanejsi, nezere ani trochu olej, dlouhodobu spotrebu dle PP mam 5,4 L/100km Na jednu nadrz ujedu pres 1000km! maximalku jsem zkousel = 215km/h tacho na rovne silnici (ne z kopce) v bezvetri. Jinak 3000 ot/min, bych jeste nenazyval tocit motor, to jsou takove idealni otacky ve kterych se pohybuju skoro pořád. Tocit motor je u me až tak kolem 5000 ot/min Jinak do 190 km/h to pekne akceleruje, pak uz to jde pozvolneji, lae neni to vecnost! Ale hlavne zalezi na tobe co chces ty, ja ti radim 1.6 FSI protoze s tim motorem mam jen dobre zkusenosti a prijemne me prekvapil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Orim Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Zdravím, potřebuji názor. Zvažuji koupi nové Octávie a tu buď 1,9 TDI PD a nebo 1,6 FSI. Nemůžu se rozhodnout, který motor koupit. Ani z jedním ze zmiňovaných motorů jsem neměl možnost odskoušet a proto váhám. Vím, že 1,9 TDI PD je úspornější sice dražší, ale ta 1,6 FSI bude asi svižnější ne ?. Za odpovědi děkuji To mas tazske,pretoze kazdy bude chvalit svojho kona.Mam Td-cko,je to moje v poradi 7.auto,ale prvy diesel a pravdupovediac sa mi celkom paci jazdit na naftaku.Tah ma uz pri nizkych otackach,spotreba nizka a co sa tyka prevadzky v zime,zatial som nemal problemy,takze moja rada - Tdi-cko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Presne tak. Pokial to neberies cisto z ekonomickeho hladiska (tam je to jasne, TDI na dlhe vzdialenosti, FSI na kratsie), tak asi je lepsia volba to FSI. Fakt je benzin kultivovanejsi. Ved pozri na moju stranku www.railweb.sk a v Sekcii Skoda najdes moje dojmy so skusobnou jazdou s roznymi motormi v OII. Je tam test aj 1,6 FSI ako aj 1,9TDI. A 1,6 FSI je rozhodne najuspornejsi benzinovy motor, aky do OII davaju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
awe_cz Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 ... ale kdyz uz do toho zapocitas ostatni polozky jako je napr. udrzba v zime ... dal ta nafta papa olej Muzes to konkretizovat ? Drazsi udrzby jsem si u 1.9tdi nevsiml, olej menim jednou za 15tis a mezitim mi zadny olej nezere. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 pridavam se k dotazu. jezdim po cely rok, v zime lyzovani v dolomitech, kde v noci klesaj teploty k -30, nebudu lhat, ty starty uz v takovyhle klade nejsou uplne v pohode, motor udela o jednu az dve otacky vic nez naskoci, ale jinak pridavat aditiva do nafty? nikdy jsem nedelal, zimni nafta ma aditivum v sobe. zimni provoz me nestoji ani o korunu vic nez letni, takze tenhle argument neberu, popripade bych chtel vysvetlit. a vubec by me zajimalo, v cem jsou moderni dyzly drazsi na provoz. spotreba oleje je odvisla od stylu jizdy, verim, ze i benzinak si vezme kdyz se mu bude slapat na krk ale k veci, jestli se rozhodujes mezi temahle dvema motorama, je fakt, ze ten benzinak bude asi lepsi co se tyce dynamiky a projevu, sam mam toho dyzla a narovinu reknu, ze to nejede Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
O.v.i. Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 beru to z praxe- diesel od treba benziny (od nich se mi stal ten incident) by me zajimalo jakou maji zimni naftu.... me zamrzla v MB na zahrade u baraku pri -15 ..... sel jsem pesky..... ted mam 1.6FSI skoro 25.000 nalitano a slape se na to dost....nedolil sem ani kapku oilu .... teda ne ze bych musel....abych predbehnul pripominkam tod me zkusenosti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 14. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2006 Souhlasim s Diamantem! Ja s tim motorem jezdim za nizsi spotrebu nez znamej s 1.9 TDI v O2. Presne receno on ma dle PP dlohodobou spotrebu 5,7 l/100km a ja 5,4l/100km. Nerikam, ze to neni ovlivneno aji stylem jizdy a delkou trasy (moc toho nenajezdi, vetsinou couracky po meste a okoli) a ja vicemene to same. Navic v zime mu auto stalo, kvuli zmrzle nafte a museli ho odtahnoud o servisu a ja si vesele jezdil. Jinak s tou zamrzlou naftou meli u nas problemy vsici ropaci, ne jen muj znamej A kdyz si to vezmes, tak dostanes vykonejsi motor za mene penez, navic povinny ruceni mas nizsi kvuli objemu a taky na oleji usetris (vubec to nezere olej, ani kapku), ma pohodovej zvuk, "netrepe" to s tebou v interieru a navic tedka ctu na forem ze ty 1.9 TDI maj pry kolem 1700 az 2500 ot/min pry nejake poklesy vykonu projevujici se skubanim pri akceleraci a hodne lidi si na to stezuje, tak nevim, ale s FSI problemy mit nebudes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
O.v.i. Vloženo 14. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2006 Souhlasim s Diamantem! Ja s tim motorem jezdim za nizsi spotrebu nez znamej s 1.9 TDI v O2. Presne receno on ma dle PP dlohodobou spotrebu 5,7 l/100km a ja 5,4l/100km. Nerikam, ze to neni ovlivneno aji stylem jizdy a delkou trasy (moc toho nenajezdi, vetsinou couracky po meste a okoli) a ja vicemene to same. Navic v zime mu auto stalo, kvuli zmrzle nafte a museli ho odtahnoud o servisu a ja si vesele jezdil. Jinak s tou zamrzlou naftou meli u nas problemy vsici ropaci, ne jen muj znamejA kdyz si to vezmes, tak dostanes vykonejsi motor za mene penez, navic povinny ruceni mas nizsi kvuli objemu a taky na oleji usetris (vubec to nezere olej, ani kapku), ma pohodovej zvuk, "netrepe" to s tebou v interieru a navic tedka ctu na forem ze ty 1.9 TDI maj pry kolem 1700 az 2500 ot/min pry nejake poklesy vykonu projevujici se skubanim pri akceleraci a hodne lidi si na to stezuje, tak nevim, ale s FSI problemy mit nebudes tak tak - i to povinny ruceni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 14. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2006 povinny ruceni neni vyssi zimni provozni naklad a navic taky asi neni jako hodnotici argument mezi benzinem a naftou.(a i kdyby ano, tak ten rozdil je minimalni) jinak asi ponauceni, nebrat naftu od benziny a jinych podobnych shitu. ja neru zasadne Shell, OMV a nikdy jsem naprosto zadnej problem nemel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rostama Vloženo 14. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2006 Taky se trošku přidám. Je fakt, že všechna auta co jsem měl byly diesel, takže volba u O2 byla jasná. Mám 1.9TDI. Předtím jsem měl O1 1.9TDI 81kW a samozřejmě čiplou, takže jakmile jsem sedl do 77kW TDI v O2, tak jsem z výkonu dvakrát nadšený nebyl. Ne že byl to nejelo, ale 100kW a 77kW je rozdíl, o krouťáku ani nemluvě. Takže volba byla jasná, chip i do O2. A popravdě, pokud si necháš čipnou 1.9 v O2 na nějakých 100kW což se běžně dělá, tak budeš nadmíru spokojený a 1.6FSI nemá absolutně šanci se srovnávat co se týká dynamiky a výkonu. Spotřebu mám cca 5,7 dlouhodobou ne podle PP ale reál. V zimě mě nikdy nafťák nezradil ani v letošních krutých mrazech. Je fakt ale že tankuju jen na značkových pumpách a pro klid duše dávám aditivum od Castrolu. Takže no problém ani při -25 které letos rozhodně byly. Takže já osobně bych volil určitě TDI, ale toť můj názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.