Přejít na obsah

Po 15 min. prestane topit


mitocross

Doporučené příspěvky

Prosim o pomoc/radu.

F3 1.2tsi 66kW, 12/2014, automaticka klima. Na jar klima preventivne skontrolovana a doplnena. Cez leto fungovala bez problemov - 100% casu nastavene na AUTO 21,5 st.C. Po aktualnej zmene pocasia, ked uz treba naopak topit, tak po cca 15min jazdy zacne fukat studeny vzduch. Rucicka teploty motora je pocas jazdy stale v strede, bez vykyvov. Topenie sa 'zresetuje' ak zastanem, vypnem motor, otvorim a zatvorim dvere a znova nastartujem. Potom funguje dalsich cca 15min. Takto som vcera s troma zastavkami absolvoval cca 140km jazdu , polovica po okreskach a polovica po dialnici...

Kde hladat pricinu? 

Dakujem.

Editováno: , autor: mitocross
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebude to len tým, že klíma zreguluje na nastavenú teplotu a začne uberať z intenzity? Na to slúži práve zmiešavacia klapka ktorá mixuje teplo/chlad a pocitovo to môže vyznieť že po intenzívnom teple začala klíma "chladiť".

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vonku bolo 10st.C ,auto kurilo na automaticky nastavenych 21,5, a po tych cca 15min. jednoducho zacalo vhanat vonkajsi vzduch do tej miery, ze ak sme nechceli zamrznut, museli sme zastavit alebo do zastavenia vypnut fukanie, co ale pri dazdi a vlhkosti okamzite zacalo rosit. Toto urcite nemoze byt normalne spravanie automatiky, ktora ma udrziavat nastavenu teplotu.

Skusil som samozrejme vsetky kombinacie nastaveni. Napr. pri vypnutom a/c a nast. teplote 28st. fuka intenzivne len vzduch o vonkajsej teplote, tzn. mrzli sme ovela rychlejsie.

Editováno: , autor: mitocross
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za tohle škodovku nesnáším. Tupě jde po dosažení teploty, v létě klidně začne mrazit, v zimě, pokud se prostor vydýchá na požadovanou teplotu, tak začne mrazit. Proč je to u jiných značek jinak? Jediné, co malinko pomůže, je vypnout klimatizaci, pak tolik nemrazí, ale stejně topit nezačne.

Mám to stejně a abych se vyhnul mražení, posouvám teplotu třeba až k 24,5°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mam 5 rokov a nevsimol som si doteraz takuto 'vlastnost'. Vzdy udrzovalo priblizne komfortnu teplotu. Podla mna je toto zavada, pretoze nijako neviem system prinutit, aby topil, aj ked mam kabinu vychadenu na 10st. Pomoze vypnutie/zapnutie motora a opat to 15min funguje ako ma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono mohla nastať ešte jedna vec. Klapky klímy majú v sebe poťak, ktorý môže byť vydretý alebo znečistený. Tým pádom by fungovali iba koncové stupne (max teplo/max chladenie) a nevedelo by to regulovať v medzných hodnotách. Ale to by musela napovedať diagnostika lebo sama o sebe klíma neprezradí chybu. 

 

Ja som takto menil klapku recirkulácie na svojej 2015ke, ktorá sa dokázala zaseknúť v polohe kedy nevháňala vzduch do auta z vonku ani zvnútra interiéru.

Po rozobratí a premeraní bol poťak uprostred dráhy prerušený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na diagnostike skutocne bola chyba - zaseknutie motorceka klapiek. Vymazal som a potom som spravil 'trojtlacitkovy' reset/ kalibrovanie klapiek. Chvilku cvakali a nasledne sa chyba na diag neobjavila. Ale nemal som cas na jazdnu skusku, takze uvidim zajtra, snad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uspech sa nedostavil. Klapka/motorcek sa po cca 15 minutach zasekne a zacne vhanat studeny vzduch zvonka. Podla vsetkeho vymena vyzaduje pomerne velku rozobierku pristrojovky, do coho sa mi ist nechce, pretoze je riziko rozvrzania interieru. Este skusim, ci po tom zaseknuti ucinkuje ten tlacitkovy reset, aby som nemusel zastavovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skús zresetovať klímu. Ináč ja AC používam iba na dlhšie jazdy. Na jeseň, zimu bez AC. Automaticky udržuje nastavenú teplotu. Ak je vonku 5 stupňov a mám nastavené na 22, začne horúcejší vzduch a pod dosiahnutí 22 uberá na teplote ale v aute nie je zima. Udržuje stále nastavenú teplotu. AUTO režim používam iba cez leto na dlhšie trasy  zo zapnutým AC. Ináč jeseň zima. Iba výduch na nohy a okno. Dve tri paličky ventilátor. Komfortnú teplotu udržuje aj mimo AUTO režimu. Pri zarosení okien použijem max okno na chvíľku a vypnem ak sa už nezarosuje okno. Pravdepodobne máš zlú riadiacu jednotku, teda panel klímy alebo nastavovač zmiešavača vzduchu. Skús najprv resetovať klímu. https://www.youtube.com/watch?v=5AcUAXJrmnY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ktoru riadiacu jednotku mas na mysli? Vadny je motorcek ovladania klapiek. Nepomohol ani reset cez VAG diag. s novym nastavenim poloh. Chyba motorceka nabehne do 15min. vzdy. Pravdepodobne sa klapka zasekne pri prestavovani polohy po uvodnom vykureni interieru. Mozno vydrane ozubene kolecko alebo nieco ine.  Bohuzial oprava je spojena so znacnou rozobierkou pristrojovky, co sa mi zatial velmi nechce podstupovat a potom dalej riesit rozvrzanu palubku. Uvidim ako ma to bude stvat cez zimu.

Editováno: , autor: mitocross
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Riadiaca jednotka je celý ten panel. A ovládanie klapiek je ten miešač vzduchu o ktorom som písal. A ovláda ich riadiaca jednotka klímy. Ale divné na tom je to že ak by bola klapka zaseknutá a zlá tak ostane v tej polohe a nekúrilo by to vôbec. Ak ako píšeš že mechanizmus na ktorom sa to pohybuje je vydratý aj to by mohlo byť. Ak píšeš že prestane kúriť po 15 minút tak netuším ako môže samovoľne klapka otvoriť prísun studeného vzduchu. Climatronic má teplotné čidlá a podľa toho riadi nastavenie klapiek. Ak by bola zaseknutá tak hneď od začiatku by z toho išiel studený vzduch. Každopádne to bude treba rozobrať a vyskúšať klapky. Vyskúšaj skontrolovať konektory, káble a podobne. Vyskúšaj nastaviť kúrenie naplno teda HI a potom postupne znižuj stupne a uvidíš kde ti to prestane kúriť.

Editováno: , autor: RichardSA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skús ten motorček zmiešavača. Ale podľa logiky ak by nefungoval hneď od štartu by to nekúrilo. Panel Climatronic má v sebe riadiacu jednotku a celý ten panel môžeš mať zlý. Skús z vrakáča poprosiť o vyskúšanie. Vymažeš chybu a otestuješ.

Editováno: , autor: RichardSA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nebude panelom, keď je požiadavka prikúriť tak tam klapka ide na doraz, akonáhle dostane požiadavku zregulovať na medznú polohu a tú nechytí na poťaku, tak cestuje opäť na krajný doraz, čiže max chlad. Ak diagnostika ukazuje chybu klapky V68, tak tá chyba v nej bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...