Přejít na obsah

Vysoká hladina oleje


Pheorinos

Doporučené příspěvky

Minulí týden poprvé vyskočila hláška " Snižte prosím hladinu oleje. Vyhledejt servis." Koukal jsem na měrku a o něco přesahvala doporučené množství oleje. Po vyndaní měry a opětovném zasunutí hlaška zmizela a dnes ráno opět vyskočila. Olej je dost cítit benzínem a viděl bch to spíše na výměnu oleje než jen upouštět kvůli degradaci oleje benzínem. Mám najeto teď celkem 25000km a cca půt roku a asi 7000 od vyměny oleje.  Máte s tím někdo zkušenost ? Díky za info

Editováno: , autor: Pheorinos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorový olej je ale přece sám o sobě hořlavá látka. Přítomnost většího množství benzínu by měla být cítit, jak popisuje @Pheorinos.

Tipoval bych to na častý provoz se studeným motorem, kdy se benzín ze stěn válců nestíhá odpařovat a smývá se do oleje.

Pokud už je v oleji benzínu hodně, vyměnil bych ho a pak se snažil omezit extrémně krátké trasy, aby měl motor šanci se ohřát.

U hybridu se to asi snadněji řekne, než udělá. Teoreticky by ale při nabití měl na krátké trasy fungovat jen na elektřinu.

Není to teda výsledek častého připojování spalovacího motoru při městském nebo podobném provozu?

K tomu asi může docházet, když člověk hodně prošlápne plyn na semaforu a kvůli potřebě výkonu se připojí i spalovák.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skús spraviť niečo s tým, ako prevádzkuješ spaľovací motor, lebo benzínom nariedený olej ti môže spôsobiť veľa problémov. Jednoducho buď jazdi čisto na elektriku, alebo potom tak, aby sa benzínový motor nevypínal. S iV som bol iba raz na skúšobnej jazde, ale jazda spaľovacím motorom sa dá vynútiť zapnutím dobíjania batérie zo spaľovacieho motora.

Ak náhodou nemáš možnosť hneď vymeniť olej, môžeš skúsiť vybehnúť na nejaký obchvat/diaľnicu a pri dlhšej jazde so spaľovacím motorom by sa mal benzín z oleja vypariť/vypáliť. Problémom je ale to, že kým sa ten benzín nedostane z oleja von, motor nebude mať dobré mazanie, čo môže spôsobiť permanentné poškodenie krúžkov, resp. steny valcov a následne zase môžeš mať problém so zvýšenou spotrebou oleja. Takže radšej ten olej čo najskôr vymeniť a dovtedy jazdiť čisto na elektrický režim.

Čo sa týka výberu oleja, drž sa výhradne predpísanej špecifikácie VW. Ak je to VW 504.00, tak vybrať olej s viskozitou 0W-30, ak už VW 508.00, tak tam už na výber nemáš, len 0W-20-ku.

Editováno: , autor: e1.
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za vaše poznatky. Ve čtvrtek jsem objednán na servis, tak uvidím co řeknou ve Škodě na ten olej. Naučil jsem se hned ráno startovat motor a jezdím hlavné na něj a zatím se hláška po opětovném zasunutí olejové měrky ještě neobjevila. Startuji s nabítou baterií tak, že stojím na brzdě a zároveň na plynu s prošlápnutým spínačem a dám startovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Množství benzínu, které by mohlo ovlivnit rozsvícení kontrolky hladiny oleje, se rozhodně neodpaří.

Standardní benzín (N95) se destiluje přibližně při 200 stupních Celsia. Z oleje se během normálního spalování odpaří pouze stopové množství benzínu, které se do něj dostane, ale určitě ne v objemu půl litru.

Editováno: , autor: LosDavos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvni odkaz..  bakalarska prace . 10% benzinu se odpari pri  50C,  50% benzinu se odpari pri teplote 110C,  100% pri cca 190C. Takze se benzin z ileje odpari i pro normalnim provozu. A logicky... Nechas benzin v otevrene sklenici a ten se ti za nejaky cas odpari i pri pokojove teplote. Kde jen o cas..

BTW odparuji se i pevne latky a to i prinnizkych teplotach. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor je otevřená sklenice? Půl litru se ti z oleje prostě neodpaří ani kdybys dal v tahu 5K km, samotný olej navíc brání odpařování benzínu. Zapomeň na to je to naprostá blbost. Pokud se ti dostane tolik benzínu do oleje, musíš jít okamžitě na výměnu a hledat příčinu.

Editováno: , autor: LosDavos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...