kukumen Vloženo 24. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2024 Zdravím všechny, nějak jsem projel ostatní příspěvky, ale neviděl jsem nikde thread, který by jednoduše popsal rozdíly v motorech CJXA, DNUA a DNFE a připojil k tomu názory lidí. Rád bych tu nějak dozjistil vše co by se mi mohlo hodit při nákupu... Aktuálně se dívám po Superbu, 2018+, v L&K ( vyloženě chci Canton, ventilaci sedaček a DCC ), nájezd tak do 80k km, a rozhoduji se právě mezi ( 2015 - 2018 ) CJXA 206kW 350Nm ( 2018 - 2020 ) DNUA 200kW 350Nm ( 2020+ ) DNFE 206kW 400Nm Je možné, že se u něčeho mýlím, tak kdyžtak prosím o opravu... CJXA má MPI ( multi point injection ), nemá GPF a má 6st. DQ250 převodovku. DNUA již nemá MPI, má GPF a má 7st. DQ381 převodovku DNFE také nemá MPI, také má GPF, také má 7st. DQ381 převodovku, ale turbo je nové - místo starého IHI IS38 je tam Continental, plus vstřiky dokáží vytáhnout větší tlak Z názorů lidí na internetu jsem zatím pochytil následující ( kdyžtak mě zase opravte ) DQ381 má horší mapování převodovky než DQ250, ale je úspornější, hlavně na dálnici CJXA má horší odezvu plynu, která by se ale měla dát vyřešit pedal boxem Nicméně DNFE je podstatně dražší kvůli roku výroby atd. a jde to lehce přes budget ( circa 750k Kč ). DNUA by tedy mělo být nejhorším motorem z těchto tří... Momentálně řídím Octavii III 1.6TDI DGTE, takže to bude upgrade jako kráva tak i tak, ale spíš mě zajímá jestli jde pak DNUA upravit na vyšší výkon stejně jednoduše jako DNFE, případně jestli tam mám počítat s nějakými problémy. Každopádně budu rád za každý informovaný názor a zkušenost. Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo 24. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2024 mam 2016 cjxa s ventilovanymi; bral by som radsej alcantaru. spotreba 10.5 (max 12.4. min 7.9), co je dost, sedmicka by pomohla. najlepsi je samozrejme DNFE 206kW s matrixami a najlacnejsi CJXA 206kW s xenonmi. co som ja pocul, tak najhorsiu odozvu na plyn ma DNUA kvoli GPF. pokial viem, tak tieto su aj s matrixami facelift aj s xenonmi predlift, na to bacha. tu je tiez pomerne zaujimavy kusok https://auto.bazos.cz/inzerat/193296543/skoda-superb-sportline-20-tsi-200kw-dph-4x4-lpg-webasto.php co sa tyka tuningu, tento nemec tu popisuje detailne vsetky tri motory a rozdiely 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
homy Vloženo 24. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2024 najel jsem s cjxa 100k a teď máme jako druhé auto DNUA. cjxa je takové hrubší, určitě není DNUA v ničem horší, má jen filtr pevných částic a tedy tišší zvuk. obe mi jezdí srovnatelně, byly bez úprav. Spotřeba srovnatelná. Uvažuji ho teď prodat, je to MY 2020, facelift, najeto 94. Výměny oleje po 10tkm. Full výbava krom střešního okna, doma i v kanclu tepla garaz:), bez nehod, zatím není na inzerci. Představa +- sedí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kukumen Vloženo 25. Prosinec 2024 Autor Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2024 @denial můžu se zeptat na konkrétní důvod proč byste chtěl raději alcantaru? @homy kdyžtak prosím napište do DM, jestli máte nějaké fotky tak klidně rovnou přiložte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondra16V Vloženo 25. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2024 Pánové, téma jako alcantara tady nepatří. Tady jste v motorové sekci. @denial stejně tak tady nepatří ani tebou zmiňované střešní okno, VC a další systémy, o kterých jsi zde psal. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hamoun Vloženo 25. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2024 rozmysli se, co do budoucna ... chces jít s výkonem nahoru, nebo ne? - obecně nejvíc možností máš s CJXA, ale ta převodovka je prostě minus. ale můžeš s tím dělat nesmysly ... - mám DNUA. nemá klapky, ale to mi vyhovuje. tiché, nenápadné. finančně je tuning náročnější (pokud zachováš GPF a s tím spojené emise) - verze s Conti turbem stačí čipnout a můžeš jít relativně pěkně nahoru. tyhle generace jsou na tohle jednodušší. tohle turbo to dává. taky ty odezvy jsou v základu nejlepší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 25. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2024 DNUA mi přijde jako emisně přiškrcená verze CJXA - a jak se správně píše, CJXA má kombi vstřik. CJXA (to je podobný motor jako RS, neví zda jako RS230), DNFE. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo 25. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2024 CJXA je podobny motor ako Golf R, nie Octa RS cisto motoricky je najlepsi DNFE a najhorsi DNUA tuning alebo prevodovka moze celkove poradie zmenit 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hamoun Vloženo 25. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2024 @denial máš nějaké info, zda se liší "vnitřnosti" ? ne turbo, chladiče, naladění .. ale vnitřní funkční části ... mám na DNUA asi 188 tkm. od 96 tkm jsem ho postupně upravil. funkčně prozatím bez jakéhokoliv problému. soused má CJXA. poladěno, ale méně. taky jezdí bez problémů. šestikvalt je minus, pokud se jezdí více (spotřeba). kolega má DNFE (auto s DNUA rozbil) bez úprav a jede to moc pěkně. taky bez problémů. přijde mi, že je úspornější. to je vidět i u @stanmar na delších cestách. obecně všechno tohle s odpovídající péčí funguje. měnit olej a čekat s využitím dynamiky na olej na alespoň 80stC ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo 25. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2024 (editace) pozri si toto video Editováno: 25. Prosinec 2024, autor: denial Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hamoun Vloženo 25. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2024 mě zajímaly rozdíly mezi vnitřnostmi motoru v původním dotazu. ale stejně díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honza-marek Vloženo 25. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 25. Prosinec 2024 Koukni na toto video ohledně DNFE https://www.youtube.com/watch?v=uBoIJUM4QIc Chceš ten motor ještě čipovat? Nikde se tady nepíše že někdy kolem 2021 jsou motorové jednotky zamčené. Pokud vím tak čip už nejde. Pokud to není pravda tak mě vyveďte z omylu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 26. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2024 (editace) před 18 hodinami, denial napsal: CJXA je podobny motor ako Golf R, nie Octa RS Literally: Ale je zvláštní, že se tam nijak člověk nedozví, že (asi) jen RS předFL měla kombi vstřiky. Editováno: 26. Prosinec 2024, autor: bouchy01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kukumen Vloženo 29. Prosinec 2024 Autor Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2024 Děkuju všem za příspěvky V tenhle moment ještě nevím, jestli pak budu motor upravovat nebo ne. Záleží jestli mi bude stačit výkon. To se uvidí časem. Lehká mapa bez dalších úprav ale asi není větší problém, ať už motoru nebo převodovky. Tak i tak bych s tím šel za někým kdo se v tom vyzná. Každopádně jsem asi slevil a budu se koukat jak po DNUA, tak po DNFE. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bigbore Vloženo 30. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2024 Osobne by som isiel uz do DNFE ak by boli financie. Ak prezijes vyssiu spotrebu a niektore veci pred fl napr. Bixenon namiesto matrix a nemoznost virtual budikov atd. tak CJXA. Ten DNUA mi pride ako to najhorsie z oboch ma nizssi vykon a GPF. To ma sice aj DNFE ale ten ma aspon vyssi vykon ine turbo a Vaculik mal pekne video tam namerali cca 313koni a 420Nm v zaklade co je dost slusne. Myslim ze sa to tu nespominalo ze DNFE dostal o 50Nm viac ako CJXA a DNUA co tiez nieje zanedbatelne. Vela spravi ta 7cka pri DSG po fl co sa tyka spotreby to by som bral. Mam CJXA a vcera som dal cca 500km prevažne po dialnici a ta 7cka tam dost chyba. Na nejake upravy výkonu by som sa vyprdol pri tom vykone je to viac ako dostatocne podla mna ale tak kazdy ma ma to svoj nazor. Aby som to zhrnul viem je to otazka financii ale ja by som dnes isiel do DNFE kvoli 7DSG, matrixom, virtual a samozrejme aj kvoli motoru samotnemu. Tak stastnu ruku pri vybere pekneho kusu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo 30. Prosinec 2024 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2024 ja som kupil cjxa za polovicu ceny dnua, takze nebolo o com. vc sa tam da dorobit, akurat treba tu najdrahsiu verziu budikov. matrix led uz mam obe kupene, predny naraznik sa da tiez zohnat lacno, ale za kodovanie pytaju majland. ak by za mal zaratat aj retrofit dq381, tak to vyjde viac ako kupit dnua po lifte s matrixami. a kedze chcem plyn, na ten sa paradoxne lepsie hodia tie dva novsie motory bez mpi, tak este uvidim, co s tym spravim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.