Přejít na obsah

Voľba jazdného režimu


architect

Doporučené příspěvky

Ahojte,

dorazila nová Octávka😃 a ja tupelo som v konfigurácii nevybral volič pre jazdné režimy. Mal som za to, že je to iba tlačidlo, ktoré funguje ako zrýchlený prístup do menu (tak sa to javilo aj na produktových fotografiách v konfigurátore), ale tým, že som si to nevybral, prišiel som úplne o možnosť voľby jazdných režimov😪. Nie je to vôbec prístupné ani v menu infotainmentu. V servise mi tvrdili, že je to definitíva a že sa to nedá, ani za príplatok, dokúpiť a dokódovať. Je tomu naozaj tak? Príde mi to dosť kruté, lebo okrem dokódovania riadiacej jednotky, čo je možno jedno-dve zaškrtávacie políčko v menu pre technika a doplnenia jedného tlačidla na panel nenapadá ma dôvod prečo by to nemalo ísť.

Vie mi prosím niekto s týmto pomôcť? Dá sa to doplniť alebo nie?

Ďakujem 

Editováno: , autor: architect
doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, boban1108 napsal:

Dle mě by tam musely být přinejmenším adaptivní tlumiče. A myslím že i adaptivní tempomat. Protože to jsou věci, které se jízdním režimem mění (tuhost tlumičů, zrychlování). 

Tlumiče být nemusí. Nastavení režimu umožňuje měnit tuhost řízení, reakci plynu, reakci světel, ACC, klimu, pohon. Pravda je, že tlumiče jsou asi nejvýraznější změna.

 

Dodělat jde všechno, otázka je, kdo to bude umět. Koupit tlačítko, kabely zapojit do řj, která tu funkci musí umět, případně jí vyměnit a nakódovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@architect tobě to může pripadat jako jedno tlačítko na palubovce a položky v menu. Ale v reálu to může potřebovat vyměnit ŘJ nebo dokonce nějakou přidat. Některé výbavy to nemají ani jako příplatkovou výbavu. 

Navíc to není úplně důležitá výbava. Mění to reakci akceleračního pedálu, volantu, automatické převodovky, DCC tlumičů, výkon klimatizace, případně barvu ambientniho osvětlení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ je tomu naozaj tak, že si to vyžaduje doplnenie nejakého "železa" okrem tlačítka, tak je to vysvetlenie, prečo sa to nedá dorobiť. 

Trochu ma ukľudnil príspevok od @bojler. Trochu ma ale mrzí, že Škoda to berie v návode na obsluhu, ako štandardnú vec a ani slovom tam nie je zmienka o tom, že voľba jazdného režimu je len za príplatok. V základe ho má iba Sportline. Čítal som návod ešte pre tým ako som si vyskladal v konfigurátore auto a, podľa toho ako sa to ponúka práve v konfigurátore, mi to prišlo ako iba "tlačítko na paneli" a Voľba jazdných režimov, ako taká, je prístupná ako niekde vnorená položka v menu. Tlačítko mi prišlo ako vec na zvýšenie komfortu ovládania. To že je to inak som zistil až keď prišlo auto domov. Čo už...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V každém návodu je na jeho začátku toto (nebo obdobné) upozornění: 

 

Všeobecně

Tento Návod k obsluze je platný pro všechny varianty karoserie vozu, všechny jejich modelové varianty i pro všechny výbavové stupně.

Jsou zde popsány všechny možné varianty výbavy vozu, aniž by byly označeny jako mimořádná výbava, modelová varianta nebo výbava určená pouze pro některé trhy. Ve Vašem voze tak nejsou všechny součásti výbavy popsané v tomto Návodu k obsluze.

 

Nemůže si snad nikdo myslet, že ten manuál je ke konkrétnímu vozidlu s konkrétní výbavou.  

 

Toto je technická sekce - další diskuse o návodech zde již nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nemáš adaptivní tlumiče, tak to žádná tragédie není, že to nemáš. 

Já volbu jízdního režimu mám a stejně to téměř nepoužívám. Po každém nastartování je nastaven režim normal. 

Rozdíly mezi režimy jsou minimální. Netrap se tím a užívej nové auto. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud to je mildhybrid e-tec, tak za mne jsou rozdily propastne. Hlavne v tom, ze by nemohl nijak zabranit vypinani motoru a rezimu plachteni treba ve meste kdyz nechce. V rezimu sport se motor nevypina. Po sundani nohy z plynu brzdi motorem, rekuperuje treba s kopce a dobiji i lip baterii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Gandi napsal:

Tak pokud to je mildhybrid e-tec, tak za mne jsou rozdily propastne. Hlavne v tom, ze by nemohl nijak zabranit vypinani motoru a rezimu plachteni treba ve meste kdyz nechce. V rezimu sport se motor nevypina. Po sundani nohy z plynu brzdi motorem, rekuperuje treba s kopce a dobiji i lip baterii.

 

Auto este nemam, ale čistě teoreticky na voliči převodovky se to nedá hodit na sport ? Tim pádem by změnil ten režim i bez tlačítka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...