Leden 4, 200916 r atwin: to co popisuješ, je v pohodě a je to logické, žádnou paniku Když jedeš delší dobu z kopce se zařazeným rychlostním stupněm a bez plynu, tak spoříš palivo, vstřiky jsou v tu chvíli zavřené a do válců nejde žádné palivo, tudíž se nemá motor z čeho ohřívat, protože ve válcích žádná směs nehoří Za "normálních" teplot je to ok, ale pokud mrzne a jedeš delší dobu z kopce se zařazenou rychlostí, tak se motor natolik ochladí, že se to projeví i poklesem rafičky teploměru. Netřeba se tedy znepokojovat a hned měnit termostat a půlku auta k tomu... Mě se 1,2 chová stejně, u nafťáku a ještě k tomu maloobjemového, jako je 1,4 TDi to může být ještě markantnější, protože nafta má menší výhřevnost než benzín a nafťák se déle zahřívá, protože při spalování nafty nevzniká tolik tepla jako při spalování benzínu nebo třeba lpg... Před 2 lety, když bylo v zimě -20°C tak se mi běžně stalo, že jsem se na provozní teplotu dostal až po ujetí asi 10km a když jsem pak jel 1,5 km z kopce se zařazenou pětkou, tak mi teplota spadla na 50°C A termostat i vše ostatní mám rozhodně ok Vdaka
Únor 12, 200916 r Ahojte, taky jsem řešil problém s tím, že teplota byla i po ujetí 60km pořád na nule nebo se někdy mírně pohla asi o 1mm. Zjištění závady nebylo vůbec složité. Auto netopilo, teplota na budíku na nule, po nastartování motoru se okamžitě začal zahřívat chladič v masce. První co mě napadlo bylo že je vadný termostat. Po poradě s mechanikem mi to ten taky potvrdil a termostat mi vyměnili. Autíčko už krásně topí, teplotu drží stále na středu, jak má být a myslím že i spotřeba se snížila, protože na volnoběh se z cca 1100 otáček snížily na asi 850 ot. Takže jestli vám někomu ručička neleze nahoru, auto netopí a krátce po zapnutí motoru se začne zahřívati chladič, bude to na 98% termostat Ještě mi měnili i expanzku, ale to je do jiného tématu Upraveno Únor 12, 200916 r od Ghost0
Duben 11, 200916 r Ahojte VSETKY temy ohladom termostatov a snimacov teploty a ja este neviem coho som precital....ale!!! dnes som menil znovu!!! termostat po roku, ked tam praskly tie uska. to bolo v auguste min roka. chvilku bolo pokoj a zaciatkom tohto roku som mal zase podozrenie na vadny termostat. dal som dole kryt motora a zbadal som ze mi to netesni v mieste kde sa spaja telo termostatu na ostatok kde je cidlo. dal som to dole a pretesnil silikonom. kedze vsak ostatne symptomi mi hovorili ze termostat je v haji aj tak ( vrchna hadica horuca uz po par min stojaceho auta) som kupil dalsi. dnes namotnoval a nastartoval...a kua stale to iste, teplota na VAGu 50 oC a na hadici som neudrzal ruku+chladic teply. aka je moznost ze kupim zly novy termostat???? ze sa pokazi to beriem, ale novy??? napadla ma vsak jedna vec: nerobim niekde chybu??? skuste mi to nejako popisat ako nejakemu ebilkovy dikes moc za odpovede a rady a napady
Duben 11, 200916 r Jej, tak to by mě taky docela zajímalo čím toto bude. Žeby pech při koupi termostatu? To bohužel nevím.
Září 25, 200915 r Tak je to tu zas, minulý měsíc mi zase teplota začala nějak poskakovat, ale vzhledem k vedrům která v daném období byla jsem tomu moc pozornost nevěnoval. Teď v září když se objevila i chladná rána jsem zjistil, že mám zase problém, teplota si lítá kam chce. Dneska mi volal technik... termostat byl zase v háji ! Připadá mi hodně divné, že mi ten nový termostat vydržel jenom od února do srpna. Tedy cca 6 měsíců, to je hodně málo. A zase další peníze. Kruci. Má někdo podobně špatnou zkušenost?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.