Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Přesunutá diskuze z tématu o sportovních pružinách.

 

Hlavne by to chcelo stabilizator z Passatu, nech to jazdi normalne a neplave ako gauc.

 

Editováno: , autor: VeteranChild
Přesunutí relevantních příspěvků do nového tématu.
  • o 3 týdny později...
Vloženo

Opravdu má Passat silnejsi predni a zadni stabik? Nekde jsem cetl,ze tuzsi podvozek maji na svedomi treba tlumice,kde se lisi posledni dve pismena i u stejneho provedeni a vybavy a mozna i pruziny. Co jsem hledal stabilizatory,tak treba predek se mota kolem 25 mm od ruznych vyrobcu napric vykonama 2.0 tdi. Eibach a H&R predek 26-28 mm, zadek 24-25 mm. Nenasel jsem ale recenzi od nekoho,kdo podstoupil vymenu a co to s autem udelalo.

Vloženo

Zvláštní,at zadam u prodejcu nejvýkonnější motorizaci u supa nebo passatu,tak mi nevypadne na predek vic jak 25 mm. Tak kde muzou majitele passatu, arteonu koupit stabilizator silnejsi nez u superba?

Vloženo (editace)

Potom nechapu,proc by Eibach nabizel predni stabik v tloustce 27 mm za deset,kdyz by se dal v originalu koupit ten stejny prumer za sedm tisic v podstate s obdobnymi vlastnostmi. Na jine materialy ci zpusob zpracovani moc nesazim. To by se uvadela i hodnota sily ve zkrutu a ne jen prumer,ktery tady hraje asi zasadni roli. Zkusim jeste zastoupeni VW.

 

Edit. Narazil jsem na velmi ochotnou pani,co mi venovala cas a zjistila,ze origo na svem supovi mam 24 mm predek,passat ve stejne motorizaci a provedeni ma 25 mm,ale hlavni roli hraje odladeni tlumicu a pruziny,coz ji potvrdili i mechanici z dilny. Podle nich by,krome onoho silnejsiho stabilizatoru,resili aspon tuzsimi tlumici,aby se potom veskera sila pri naklonu neeliminovala pouze stabilizatorem,ktery dost rychle odrovna kosti,kdyz auto v zatacce nepodrzi zbytek podvozku. A cenovka passatackyho je v originale za 6 a nejake drobne.

Editováno: , autor: spyke1973
Vloženo

Bojler: Predek nevim,ale origo zadni zasunes snad i pohledem,vlastni zkusenost. Mas pravdu,chce to oboji,jak rikali ve VW.

 

Dfga: Kolega v praci ma Arteona v benzinu a i kdyz jen 140 kW na predek obyc tlumice,tak dobre vyvazene. Pujdu touhle cestou,je to v podstate dvojce od supa,dobrej tip. 

Vloženo

Zajezdil jsem si s arteonem v nafte v predokolce a je ten podvozek vyrazne jistejsi. Vzal jsem vin,tak jeste podle nej zjistit oznaceni pruzin a tlumicu a pujdu do toho vcetne stabilizatoru. Zase bude nejaka zmena a auto se posune o kus dal.

Vloženo

Ten Arteon,co jsem s nim jezdil,ma sice o 40 tkm mene najeto a je o pul roku mladsi,ale ma slabsi vybavu a ke svemu supovi bych musel prihodit 180 tis.,to se mi nezda jako uplne dobra volba. To si radsi udelam podvozek za par tisic na svym aute,ktere mam prolezle a znam ho,nez jit do rizika dalsi ojetiny a jeste v tomto pripade s dsg,to ne. Pokud uz bych mel koupit neco dalsiho,tak pred Arteonem by dostala prednost Audi A6 4g....vratil bych se tam,odkud jsem zbytecne odesel.

Vloženo (editace)
V 2. 8. 2025 na 11:18, dfga napsal:

Ja by som predal auto a kupil Arteon. 

Pripadne nieco co ma poriadne hlinikove ramena.

Že tě to pořád baví...tak si jej kup a nepředhazuj tady všude dokola jak je VW lepší. 

 

Editováno: , autor: stanmar
Vloženo (editace)

Preco hned tak reagujes?

Jemu nevyhovuje ten makky Superb, hlada alternativu, najlepsi z koncernu v tej triede je podvozkovo Arteon, ano aj ten Passat je hierarchicky vyssie.

Ale za mna to nema zmysel, je to vela eur investovanych do Superba, ktory je hlucny od kolies a ma podvozok ako Fabia - vsetko plechove.

Proste je to natiahnuta Octavia do ktorej zbytocne sypat peniaze.

Mal som S3, Passat jazdim teraz a aj Arteon mame na firme - mam na tom nejake stovky km, na jeho preferencie najmenej vhodne auto je urcite S3.

Najlepsi na platforme jazdi div sa svete A3 sedan, ale je to auto mensie.

 

 

Editováno: , autor: dfga
Vloženo

Já bych se v tématu o pružinách držel tohoto zadání a netahal sem další věci jako ramena a stabilizátory.

Taky to podle mě není téma o srovnávání jízdních vlastností Škodovek s ostatními modely koncernu.

Vloženo

Tema sice trosku odskocilo od pruzin,ale porad se drzi podvozku a moznosti kombinace mezi spriznenymi modely,s cimz souvisi i zmena jizdnich vlastnosti logicky. Superb je outsider,ale presvedci zase cenou a nebo naopak vybavou. Houpaveho podvozku jsem si uz uzil,budu řešit o neco tuzsi,ac mam golfa 7 se stejnym motorem,ktery je o dost tuzsi. Ale kazde svoje auto se snazim posouvat dal, odhlucnenim,odladenim motoru,podvozku atd. Je to proste záliba. Pustim 25-30 do podvozku a zacne me auto bavit zase o neco vic,nebo koupim jina kola, pneu nebo sezenu jiny interier... Proste si hraju a informace od nekoho,kdo ma osobni zkusenosti jsou velmi cenne,za ty dekuji. Ale od ted uz jen o pruzinach!!!

Vloženo

Dobře, udělal jsem tentokrát výjimku a vytvořil vám pro tuto problematiku nové téma. Ale připomínám, že o rozhodnutí moderátorů se nediskutuje!

Úpravy aut v určitých rozumných mezích a rovinách jsou i mou zálibou, tak ať kvůli mě tato pro někoho zajímavá diskuze zbytečně neumře. 

Jen bych teda poprosil, aby se toto téma drželo nového zadání a řešily se tady jen části podvozku a jejich případný vliv na změnu jízdních vlastností.

Vloženo (editace)

tak teď už klidně přispěju :)

mám DCC.

úpravy na podvozku

- kratší tužší pružiny

- silnější stabilizátory

- silnější tyčky stabilizátorů 

- nějaká výztuha dole uprostřed (prý lehčí a tužší než originál)

- jiné zadní silentbloky spodních předních ramen (puky - plné)

- podložky vepředu i vzadu (primárně kvůli předním brzdám)

- jiný SW - Arteon

 

autem se dá jezdit. zcela změnilo charakteristiku Superba směrem odpovídajícím využití potenciálu motoru.

díky silentblokům se nesjíždí přední pneu zevnitř. na brzdách to drží geometrii tak, jak má. vydrží asi 100tkm. pak jsou ko

díky stabilizátorům a pružinám jsem byl schopen jezdit i na "normal" podvozek, aniž by mě to moc štvalo (předtím jen S). zlepšily se náklony. kosti vydrží tak 30 tkm. jakékoliv. pak to začíná být slyšet.

díky SW se auto změnilo k nepoznání. Je to žehlička bez náklonů a houpání. Řiditelná i během plného brzdění. Rozdíl mezi komfortem a sportem je v tom, jak moc vnímám nerovnosti na cestě. ne v tom, jak moc se to houpe. 

 

tolik zkušenosti k úpravám podvozku :)

 

Ve výsledku. Vše se to hodí spíš ku sportovnějšímu stylu jízdy. Kdo má rád komfort  a pohodlí a to houpání, nic z toho nedělejte :) 

Editováno: , autor: hamoun
Vloženo

Najvacsi rozdiel spravia silentbloky na ramene, tie zadne.

Potom treba stabilizator z Passatu.

Pruziny/tlmice - tam to je loteria, za mna by som riesil nejaku sadu od KW - ak su prachy, ak nie, tak skusit z Arteona.

Podlozky neviem, nemam skusenost, mozem vyskusat.

Co spravi ale dost velky rozdiel su pneu, chce to 18 alebo 19, nakolko tie su uz 235mm.

Ak by ti pomohlo, viem ti dohladat konkretne cisla dielov.

A posledna rada, podvozkove diely radsej origo.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...