Hefidlo Vloženo 15. Srpna Vloženo 15. Srpna Ahoj všem, dnes jsem byl v servisu kvůli opravě, na kterou mě sami upozornili, že je potřeba ji řešit. Pod krytem motoru je odřená olejová vana a začíná na ní koroze. Přikládám i fotky. Podle technika z ADIV Ostrava si prý Škodovka nemusí opravu uznat. Důvod? Na krytu motoru jsou šrámy, kryt se údajně „nalepil“ na vanu a poškodil barvu. Osobně mi to přijde jako úplný nesmysl – pokud tam dochází k odírání, tak je to podle mě spíš důsledek vibrací a postupného vydření barvy, což logicky vede ke korozi. Navíc kryt motoru má ze své podstaty motor chránit, ne ho ničit. Co z toho plyne: Uvidíme, jak to dopadne s uznáním záruky. Pokud by Škodovka odmítla a vyžadovala spoluúčast, cena opravy je cca 10 000 Kč. Doporučuju vám zkontrolovat si svoje kryty motoru, jestli se vám náhodou neděje něco podobného. Pro kontext – auto je nová Octavia FL, najeto cca 20 000 km, koupená letos v lednu. Nejsem si vědom, že bych na něco najel – může to být od čehokoliv. 1 Citovat
Radomír Vloženo Pátek v 19:13 Vloženo Pátek v 19:13 Příteli okřídleného šípu, první a poslední fotografie. Zajímá mne, kdy byly pořízeny? Před demontáži onoho krytu v servisu? Jedná se mi o to, že kryt je špatně nasazený. Kryt ve směru na nárazník má ve předu čtyři tzv. úchyty, které mají být vidět. Jdou vidět pouze tři. Pokud si Ty s tím nějak nešmajstroval, tak kdo jej tak špakně nasadil. To je otázka která mne a Tebe by měla zajímat. Osobně si myslím, hypoteticky, že kdyby si někde na něco najel, není možné, aby ten plast a on je dost pevný, aby se tak prohnul a aby motor, který má jisté vibrace, se o něj vana brousila. Šrámy mohou být, třeba od nějaké větvičky, kterou si přehlédl na silnici. Aby ten kryt dřel vanu, musela by být na kryru motoru směrem k vaně boule vypouklá tak cca 2 cm. Mezi vanou a krytem musí být utčitý prostor, aby v případě pohybu motoru se vana samovolně neobrušovala o jeho ochranný kryt. Osobně si nechci připustit, že motor klesl z důvodu nějakého poškození silentbloků, je to nové auto. Ale člověk nikdy neví. Radek. Citovat
Alda_cz Vloženo Sobota v 05:21 Vloženo Sobota v 05:21 @Hefidlo ze slov "technika" by me okamzite natahlo. Nebudu se k tomu vic vyjadrovat snad jen...bud na ne tvrdej a nedej se. Citovat
McMatej Vloženo Sobota v 14:40 Vloženo Sobota v 14:40 Já bych takovouhle prkotinu neřešil a pokud ano, tak bych si to natřel a nikoho se o nic neprosil. Cesta nejmenšího odporu. Osobně myslím že 1) pokud by se kryt dotýkal vany motoru, tak by byly vydřené ty podélné "drážky", ne celá plocha. A za 2) vada byla odřená už z výroby, na kryt napršela nebo nacákala a stála na něm voda a proto vana zrezla. Citovat
psurn Vloženo Sobota v 16:24 Vloženo Sobota v 16:24 Lehce bych to osmirkoval a natřel černou barvou odolnou teplotám. Je to zajímavé, jak se to mohlo stát. Mě napadlo, jestli jsi třeba někde déle neparkoval a nebylo to přimáčklé i se sněhem na krytu po jízdě, tak si myslím, že by se to mohlo stát. Citovat
Hefidlo Vloženo před 9 hodinami Autor Vloženo před 9 hodinami hoj takže reklamace uznána (zítra jdu na výměnu) nicméně díky za ten postřeh s těma packama na předku toho jsme si nevšiml. zítra ji mto připomenu, že by mohli svojí práci dělat dobře.. a že si auto někde hodím na hever a mrknu se na to jak to opravili. Citovat
suri. Vloženo před 9 hodinami Vloženo před 9 hodinami kryt zle zalozeny no ale na strane motora ok , chyteny je to nemozes upriet ale aj tak nerozumiem co sa riesi , tieto plechove vane su po styroch rokoch hrdzave vsetky ako liska , chytil by som to smirkem a trochou farby a kaslal na to ... ked bude tu vanu menit ten isty mechanik co nevie trafit kryt do uchytu tak aby si potom neriesil uniky oleja a podobne veci ... Citovat
Hefidlo Vloženo před 7 hodinami Autor Vloženo před 7 hodinami @suri. tak řeším to že to puj roku staré auto . myslíš, že to je blbost řešit u auta za mega? ja si teda nemyslím. chápý , že něco takové se stane po pár letech, ale na pul roce a 20k kilometrech. Citovat
Vápno Vloženo před 5 hodinami Vloženo před 5 hodinami V tom krytu se drží voda a ta vana v něm plave. Za chvilku to bude znovu. 1 Citovat
Pheorinos Vloženo před 3 hodinami Vloženo před 3 hodinami Jaká je asi tedy v originálním stavu po opuštění linky vzdálenost mezi krytem a vanou ? Přeci to nemůžou být milimetry, aby nastala situace, jako v tomto případě. Citovat
miklisek Vloženo před 3 hodinami Vloženo před 3 hodinami Jak to vidím, tak kryt je má mnoha místech stopy po vysychání vody. Obávám se, že stačí malé prohnutí, když třeba člověk jede luční cestou na chatu a kryt se zdeformuje. Je tam vidět zespodu podélné šrámy. Bohužel dnes jsou kryty z tak mizerného plastu a jsou v provozu od motoru docela ohřáté, že se snadno prohnou, nevrátí se zpět. A jak tam vznikne kapsa, i díky těm žebrům voda neodteče. A jak je to blízko vaně, tak na korozi je zaděláno. Každopádně se Škodovka k tomu postavila čelem i když je docela zázrak, že to uznala. Asi o problému ví..... Pokud @Hefidlo jezdíš podobnou cestou, jak jsem popsal, uvažoval bych o nějakém pevnějším krytu. Určitě bude v nabídce Škodovky nebo jako druhovýroba. 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.